Palcowanie ,,obustronne”

Czy palcowanie na przemian spodnią częścią palca i jego czubkiem- jakby to
określic, palec wracając do pozycji ,,startowej”, tj przed uderzeniem struny
również ją uderza- jest poprawne technicznie? Aby Wam to lepiej zobrazować
: 1:20
https://www.youtube.com/watch?v=ZstbeYiCWrA

10 komentarzy

  1. zakwas

    Oczywiście – zależy jaki efekt chcesz osiągnąć. :>

    https://www.youtube.com/watch?v=16OHXK2geek

  2. tapchan

    Wszystkie chwyty dozwolone. Jeśli umiesz sprawić żeby brzmiało to dobrze i
    w kontekście muzycznym ci się to sprawdza, to czemu nie?

    Technika jest dla ludzi, nie odwrotnie i to ty powinieneś ją opanować, nie
    ona ciebie. Ale ja gram bluesa i się nie znam ;-P

  3. Wojciu

    Geddy Lee tak notorycznie gra, w linku jest wywiad z nim, w którym to
    prezentuje.

    https://www.youtube.com/watch?v=wv_HuCLhBZs

  4. JJK

    czasem, jak w ferworze walki kostka z łapy wypadnie, a nie ma innej pod
    ręką, chwytałem palec wskazujący jak kostkę właśnie – od góry palcem
    środkowym, od dołu kciukiem i jazda. Za bardzo się rozpędzić nie szło,
    ale zawsze coś.

  5. MaciekM

    Może nie palcuję obustronnie ale czasem używam wskazującego palca jak
    kostki uderzając tylko od góry. Nie wiem czemu to jest jedyny sposób w jaki
    potrafię grać „kostką” jak biorę kawałek plastiku do ręki to dostaje
    downa po prostu nie potrafię… W każdym razie chyba wszystko zostało
    powiedziane, jak Ci tak wygodnie potrafisz tak grać i Ci się przydaje to
    czemu miałbyś tego nie wykorzystywać? 😀

  6. Kapral

    To nie jest technika, która gwarantuje zbyt równy atak – to logiczne, choćby
    z tytułu budowy palca :P. No ale jeżeli komuś to nie przeszkadza i dobrze
    wyćwiczy, czemu nie?

  7. vaxed

    ok, dziekuje wszystkim za wypowiedzi 🙂 to otwiera przede mna wiele mozliwosci
    jednak mimo wszystko czuje, jakbym szla na latwizne – chyba po prostu będę
    trenowac az będę w stanie spelnic swoje oczekiwania metoda ,,tradycyjna:D

  8. Kapral

    Wiesz, czasami bardziej wyraźny i solidny atak można uzyskać nie tylko przez
    katowanie basu, ale jego odpowiednią regulację i dobór strun. W bardziej
    skrajnych przypadkach warto pomyśleć o zmianie basu.

    Tu filmiki referencyjne, żeby nie było takiego pustosłowia, a była
    motywacja:

    https://www.youtube.com/watch?v=TVl39LBZGMw

    https://www.youtube.com/watch?v=4UaVxi0AEFw

    Ani Entwistle, ani Claypool nie prują jakoś mocno w bas, a brzmienie mają.
    Dobre basy, dobre nagłośnienie, dobry setup.

    Co nie znaczy, że to za Ciebie zagra :D.

  9. spluker

    [quote=vaxed]poprawne technicznie[/quote] jak wydobywa sie dzwiek z glosnikow to tak. graj tak jak ci wygodnie. twoj styl, twoje brzmienie. byleby rowno i nie fałszować 😀 edit: Ścierański gral na moim OLP raz i brzmial jak Ścierański. Pomimo, ze grał na moim OLP za 1000zeta i na LDM BA100, który przytaskaliśmy na koncert w jakiejś szkole w Legionowie. Graj tak żebyś na czym nie zagrała brzmiała jak ty. edit2: Swoją drogą pan Krzystof gra z reguły w ten sposób, który opisałaś 🙂

  10. fryxjer

    Sam tak czasami gram, ale nie robię użyteczności z tej umiejętności, może
    w kawałkach w których chce się grać slapem, a potem kostką. Ale to zawsze
    można dorwać szybko kostke. 😉

Inni czytali również