Mam problem otórz niedawno poszedłem do takiej jakby szkółki muzycznej i
tam graliśmy zespołęm. A gość zamiast powiedzieć co mam grać powiedział
“Gramy A” i tyle. Nie bardzo kapuję o co chodzi. NIech ktoś wytłumaczy.
Jak mogę nauczyć się odczytywać dźwięki na basie?
Czy ktoś mówił mi, co mam grać, kiedy byłem w szkółce muzycznej?
Czy mam problem z odczytywaniem dźwięków na basie?
Czy ktoś może mi pomóc z odczytywaniem dźwięków na basie?
Czy jestem w stanie grać na basie bez odczytywania dźwięków?
Czy potrzebuję wytłumaczenia, jak odczytywać dźwięki na basie?
Czy ktoś może mi powiedzieć, co oznacza grać “A” na basie?
Czy są jakieś wskazówki, które pomogą mi odczytać dźwięki na basie?
Czy ktoś może podać mi przykłady ćwiczeń na odczytanie dźwięków na basie?
Czy znamień muzycznych zmodyfikowanych na basie?
Chodziło mu zapewne o ogrywanie akrodu (w tym wypadku akordu A).
Było o tym na forum a może i nawet w czytelni.
Albo chodzilo o skale A ;p Albo chcial zebys grał przez cały czas pustą
strune A 😀 haha ;p
no zes teraz baybus pierdolnol
Jest taki zespół A, może o to mu chodziło;P
AAAAle się czepiacie:P A można złapać A w oktawie i cuda zdziałać
kciukiem przekomarzając się z perkusistą albo dla odmiany pobawić się
pustą A i glissami do 12 progu naśladując akcenty gitar A jeszcze można
okrasić to flażoletem A w ogóle to każde A inaczej brzmi A artykulacji jest
nieskończoność A jeszzce połamać ridim A jeszzce triolami A już mi się
nie chce wymieniać ale z takim “A” to można wszystko…:P
(tez podejrzewam, że chłopu chodziło o ogrywanie A. Wystarczy trochę to
okrasić pentatoniką i jest luzik…)
Co za problemy, skoro to szkółka muzyczna, mogłeś się po prostu zapytać
nauczyciela o co mu chodzi z tym A, wytłumaczyć że nie jesteś zbyt kumaty.
Pewnie bezproblemowo by ci wszystko powiedział. ;p;p
No… w sumie za to właśnie chłop inkasuje…
Jest jeszcze możliwość, że grali utarty schemat np. durowy blues z A.
Mogło chodzić o tonację lub część utworu (A lub B, itd).
Z ciekawości – co na tej próbie grałeś, skoro nie wiedziałeś o co chodzi?
😛
O. Djatri 🙂 .
skoro nie wiedziales co masz grac trzeba było się zapytac prowadzacego ;)) to
chyba najlatwieszy sposob!!
a nie powiedzial może “gramy w A”?
to by było już dużo jasniejsze – tonacja A
http://www.myspace.com/natbmusic
Kurde gdyby mi powiedziel ” graj A ” to bym im chyba pierdolnoł w pysk. SkAlA
może, Ale jakA ?? EolskA, jońskA, pentAtonicznA durowA, molowA, bluesowA,
lukreckA, doryckA czy może, mixolidyjska :D, Albo jakiś Akord rozłożony Ale
jaki ?? Durowy molowy, zwiększony czy zmniejszony ?? Albo Akord septymowy ale
normalny czy mAjor ??
Albo faktycznie samą strunę “A” :D:D:D
———————————————————–
The world I love
The tears I drop
To be part of
The wave cant stop
Ever wonder if its all for you
Proponuję zakończyć spekulacje. Zainteresowany odpowiedzią jeszcze się nie
odezwał.
Może to zły dział ale co to są pasaże?
to są oddalone od siebie o tercje dźwięki składające się na akord, grane
kolejno (nie na raz).
Gdy mam nonowy,undecymowy czy Tercdecymowy (składa się z wszystkich
dżwięków skali)akord to ja jak gram pasaż to nie muszę chyba po tercjach?
ani nonowy, ani undecymowy, ani tercdecymowy akord nie składa się z
wszystkich dźwieków skali. Po prostu ten składnik (9, 11 lub 13) jest dodany
do bardziej podstawowej postaci akordu – czyli pryma+tercja+kwinta+septyma.
Zauważ, że idąc tercjami (co drugi dźwięk skali) masz właśnie prymę,
tercję, kwintę, septymę, nonę, undecymę, tercdecymę. Więc są to po
prostu dalsze składniki tego samego akordu.
Nigdy nie MUSISZ po tercjach. Możesz lecieć schematem
tercja-sekunda-tercja-sekunda itd, sekstami, jak chcesz. Kolejnymi dźwiękami
skali też. A najlepiej w jakiś sposób (sprzedając duszę diabłu, bardzo
dużo ćpając od dzieciństwa, bądź też po prostu uczciwie ćwicząc)
nabyć biegłość improwizowania bez myślenia schematami…