Odczytywanie dźwięków

Mam problem otórz niedawno poszedłem do takiej jakby szkółki muzycznej i
tam graliśmy zespołęm. A gość zamiast powiedzieć co mam grać powiedział
„Gramy A” i tyle. Nie bardzo kapuję o co chodzi. NIech ktoś wytłumaczy.

Jak mogę nauczyć się odczytywać dźwięki na basie?
Czy ktoś mówił mi, co mam grać, kiedy byłem w szkółce muzycznej?
Czy mam problem z odczytywaniem dźwięków na basie?
Czy ktoś może mi pomóc z odczytywaniem dźwięków na basie?
Czy jestem w stanie grać na basie bez odczytywania dźwięków?
Czy potrzebuję wytłumaczenia, jak odczytywać dźwięki na basie?
Czy ktoś może mi powiedzieć, co oznacza grać „A” na basie?
Czy są jakieś wskazówki, które pomogą mi odczytać dźwięki na basie?
Czy ktoś może podać mi przykłady ćwiczeń na odczytanie dźwięków na basie?
Czy znamień muzycznych zmodyfikowanych na basie?

18 komentarzy

  1. McGregor

    Chodziło mu zapewne o ogrywanie akrodu (w tym wypadku akordu A).

    Było o tym na forum a może i nawet w czytelni.

  2. Baybus

    Albo chodzilo o skale A ;p Albo chcial zebys grał przez cały czas pustą
    strune A 😀 haha ;p

  3. uzeb

    no zes teraz baybus pierdolnol

  4. Wawrzykos

    Jest taki zespół A, może o to mu chodziło;P

  5. Hoo-Bee

    AAAAle się czepiacie:P A można złapać A w oktawie i cuda zdziałać
    kciukiem przekomarzając się z perkusistą albo dla odmiany pobawić się
    pustą A i glissami do 12 progu naśladując akcenty gitar A jeszcze można
    okrasić to flażoletem A w ogóle to każde A inaczej brzmi A artykulacji jest
    nieskończoność A jeszzce połamać ridim A jeszzce triolami A już mi się
    nie chce wymieniać ale z takim „A” to można wszystko…:P

    (tez podejrzewam, że chłopu chodziło o ogrywanie A. Wystarczy trochę to
    okrasić pentatoniką i jest luzik…)

  6. Patrol

    Co za problemy, skoro to szkółka muzyczna, mogłeś się po prostu zapytać
    nauczyciela o co mu chodzi z tym A, wytłumaczyć że nie jesteś zbyt kumaty.
    Pewnie bezproblemowo by ci wszystko powiedział. ;p;p

  7. Hoo-Bee

    No… w sumie za to właśnie chłop inkasuje…

  8. Maciux

    Jest jeszcze możliwość, że grali utarty schemat np. durowy blues z A.

  9. Djatri

    Mogło chodzić o tonację lub część utworu (A lub B, itd).

    Z ciekawości – co na tej próbie grałeś, skoro nie wiedziałeś o co chodzi?
    😛

  10. McGregor

    O. Djatri 🙂 .

  11. perz_86

    skoro nie wiedziales co masz grac trzeba było się zapytac prowadzacego ;)) to
    chyba najlatwieszy sposob!!

  12. nataliabasistka

    a nie powiedzial może „gramy w A”?

    to by było już dużo jasniejsze – tonacja A

    http://www.myspace.com/natbmusic

  13. KaDeT

    Kurde gdyby mi powiedziel ” graj A ” to bym im chyba pierdolnoł w pysk. SkAlA
    może, Ale jakA ?? EolskA, jońskA, pentAtonicznA durowA, molowA, bluesowA,
    lukreckA, doryckA czy może, mixolidyjska :D, Albo jakiś Akord rozłożony Ale
    jaki ?? Durowy molowy, zwiększony czy zmniejszony ?? Albo Akord septymowy ale
    normalny czy mAjor ??

    Albo faktycznie samą strunę „A” :D:D:D

    ———————————————————–

    The world I love

    The tears I drop

    To be part of

    The wave cant stop

    Ever wonder if its all for you

  14. Maciux

    Proponuję zakończyć spekulacje. Zainteresowany odpowiedzią jeszcze się nie
    odezwał.

  15. Król Ryś

    Może to zły dział ale co to są pasaże?

  16. Such O Dolsky

    to są oddalone od siebie o tercje dźwięki składające się na akord, grane
    kolejno (nie na raz).

  17. Siedmiogrzesznik

    Gdy mam nonowy,undecymowy czy Tercdecymowy (składa się z wszystkich
    dżwięków skali)akord to ja jak gram pasaż to nie muszę chyba po tercjach?

  18. Such O Dolsky

    ani nonowy, ani undecymowy, ani tercdecymowy akord nie składa się z
    wszystkich dźwieków skali. Po prostu ten składnik (9, 11 lub 13) jest dodany
    do bardziej podstawowej postaci akordu – czyli pryma+tercja+kwinta+septyma.
    Zauważ, że idąc tercjami (co drugi dźwięk skali) masz właśnie prymę,
    tercję, kwintę, septymę, nonę, undecymę, tercdecymę. Więc są to po
    prostu dalsze składniki tego samego akordu.

    Nigdy nie MUSISZ po tercjach. Możesz lecieć schematem
    tercja-sekunda-tercja-sekunda itd, sekstami, jak chcesz. Kolejnymi dźwiękami
    skali też. A najlepiej w jakiś sposób (sprzedając duszę diabłu, bardzo
    dużo ćpając od dzieciństwa, bądź też po prostu uczciwie ćwicząc)
    nabyć biegłość improwizowania bez myślenia schematami…

Inni czytali również