Oto coś co w tej chwili powoli powstaje Skład
Gryf Maple rock przekładany machoń sapele i orzech amerykański , Body orzech
8mm lewa prawa strona rdzeń klon biały przekładany 1mm heban i 2 mm klon
.
Do chwili obecnej czas około 10 godzin jutro będzie trochę więcej widać
.
Menzura 35 ”
Jak powstaje moja gitara?
Co znajduje się na zdjęciach tworzenia mojej gitary?
Jakie materiały zostały użyte do stworzenia gryfu mojej gitary?
Jakie drzewo zostało użyte do wykonania body mojej gitary?
Jak wygląda proces powstawania gitary w kilku słowach?
Jakie były moje inspiracje przy tworzeniu gitary?
Ile czasu zajęło mi stworzenie 10-godzinnej pracy nad moją gitarą?
Jakiej długości jest menzura mojej gitary?
Jakie kroki podjąłem, aby zaprojektować swoją własną gitarę?
Czy kiedykolwiek myślałem o sprzedaniu mojej gitary?
:O
Tyle powiem.
Pięknie!
Świetnie to wygląda.
Sam wszystko kleiłeś ,czym wycinałeś?
Ładny warsztat 😉 .
Mam wrażenie, że nie pierwsza robótka tego typu 🙂 Mylę się? Jeśli nie to
wrzuć koniecznie wcześniejsze dokonania.
Wycinałem wyrzynarką z nadmiarem 2 mm a później frezarką zbierałem ten
nadmiar do wcześniej przygotowanej formy .Dorzucę jutro trochę zdjęć .
Nie robiłem wcześniej od podstaw gitary tylko regulacje czasem jakieś drobne
naprawy kramera dmz 5000 i steinberger spirit
To ja zamawiam dwa… nie, trzy gryfy z klonową podstrunnicą w typie Fender
Telecaster Bass przekładane od spodu orzechem. :D:D:D
A poważniej – jeśli to będzie równie efektowne, jak jest efektywne, to
znaczy, że jesteś doskonałym lutnikiem 😀
Bardzo ładna robótka. …ale Ty to przecież wiesz że mi się podoba 🙂
Wiem majsterek czekam na start z twoją machoniową
Dzisiaj już widać więcej z kształtów podstrunica kolonowa na razie
zrobiona na sztukę czekam na właściwą to na tyle resztę będę robił jak
przyjadą manele.
Dzisiaj już widać więcej z kształtów podstrunica kolonowa na razie
zrobiona na sztukę czekam na właściwą to na tyle resztę będę robił jak
przyjadą manele.
Szósteczka? Czy jasna podstrunnica takie szerokie wrażenie robi?
Zbierasz zamówienia na customy?:)
o piękności 😉
Podstrunnica tylko klon!!! 🙂
Ja bym brał heban:D
Pisałem że zrobiłem dzisiaj ją z klony tylko tak dla zabicia czasu ale na
razie nie jestem pewny co dalej czekam na heban i resztę maneli między innymi
pręt “TRUSSROD” bo nie miał gościu do 35 “
Rozumiem, odpisywałem Mariotowi:)
Też bym chciał kiedyś sobie wiosło zrobić, ale coś nie mam wizji na
spełnienie takiego marzenia:D
Nie czwórka podstrunnica jasny klon robi takie wrażenie a do tego jest
troszkę szersza do przyklejenia ,jak przyjedzie heba- nowa i pręt będę się
zastanawiał jaką zamontuję na razie czekam . W poniedziałek została mi do
obrobienia góra ” główka ” dzisiaj skleiłem warstwy i schną . Jeśli
chodzi o Kustom to od kwietnia .
Powiem tak jak masz zamiar to robić za pomocą pilnika , no to by mi się też
nie chciało . Przygotuj materiał zanieś do stolarza wytłumacz jak ma
skleić lub lepiej zrób to sam przygotuj kształt zrób formę zanieś do
stolarza niech ci to wytnie i wyfrezuje resztę i tak musisz dopieszczać już
sam zostaje kwestia maneli osprzętu i wykończenia . Im dalej będziesz tym
szybciej chcesz ją usłyszeć zobaczysz sam jak się nakręcisz i im więcej
będzie widać tym bardziej cię to zmotywuje .
Będzie lakier bezbarwny czy w naturalu?
Sporo drewna i przekładek, przypomina mi połączenie BC Richa z Ibanezem BTB
(kształty/materiały). Trafiłem?
Wysoki połysk naturalny oczywiście , jeszcze nie wiem czy nie przybarwię go
na słomkowy odcień ale sam lakier tylko żeby lekko ocieplić kolor .
Pisząc natural miałem na myśli wosk. 😉
A trafiłem co do inspiracji może? :>
Nie teraz następny fretless w wosku będzie z akrylową podstrunicą na wysoki
połysk jako testowy , mostek drewniany itd
a ja takie pytanie z innej beczki czym kleiłeś drewno? i skad je brałeś 😀
Kurczę, zapowiada się przepięknie. Szczerza zazdroszczę 🙂
Do klejenia używam RAKOLL EWB 0301
RAKOLL-EWB 0301 jest klejem dyspersyjnym , o dobrych parametrach wiązania i
wytrzymałości mechanicznej.
Wodoodporność spoiny wg DIN EN 204 – D3
Po dodaniu utwardzacza Rakoll GXL-3 Haerter wodoodporność spoiny osiąga D4
wg DIN EN 204.
Zastosowanie
D3 – elementy wewnętrzne , narażone na krótkotrwałe działanie wody
bieżącej I kondensacyjnej oraz intensywne działanie wilgotnego
powietrza.
D4 – elementy wewnętrzne poddawane długotrwałemu działaniu wody
bieżącej lub kondensacyjnej. Elementy zewnętrzne przy zapewnieniu
odpowiedniej ochrony pokryciem powierzchniowym.
-okleinowanie okleiną finish I naturalną na zimno i gorąco
-okleinowanie powierzchni laminatami I stacjonarne doklejanie obrzeży
– łączenie płyt wiórowych
– klejenie korpusów i montażowe
– łączenie na styk drewna w każdym gatunku i płyty wiórowej
– wysoka skuteczność bardzo trwała spoina
Drewna mam w firmie pod dostatkiem nie mieszkam niestety w kraju . Wrzucam
zdjęcia już wyklejonej główki
wybaczcie.. posrałem się…
piękna.czekamy na dalsze foty i opisy
wygląda świetnie!
A tutaj coś co powstaje równolegle Skład jesion + orzech amerykański+
mahoń.
Pięknie to drewno wygląda, jestem ciekaw jak będą gadać te Twoje cudeńka.
Osprzęt masz już wybrany do tego pierwszego?
I jak tam w ogóle progress?
Czyżby inspiracja Skjoldem?
hehe no pięknie to wygląda, aż nabrałem ochoty spełnić swoje marzenia o
customie z mojego warsztatu…
To ja też dołączę się z pytaniem:
Jak będziesz montował pręt?? Dało by radę opisać jakoś ten proces??
Udokumentować?? Tak samo z podstrunnicą. Jak wyliczyć odległości progów,
jak je ponabijać, jak przykleić podstrunnice?? Chyba nie jest to tzw.
“tajemnicą przemysłową”??
(Tak wiem w sieci jest “masa” tego typu poradników, tematów na forum, ale
jakoś wolałbym, żeby zrobił to użytkownik Stiwi za co
byłbym niezmiernie wdzięczny.)
Do pierwszej będzie tak
Seymour Duncan SJB-3 Jazz Bass
Do tego bebechy aquilar OBP 3
do drugiej set EMG J Set Active
Trzecia która jutro startuje będzie robiona przez kolesia Tryptical z mahoniu
manele jak w MM
Wszystko się zgadza. Jutro staruję ze swoją robótką ..będę na bieżąco
pokazywał.
U mnie będzie też NTB w składaku orzech/mahoń/orzech + uszy z mahoniu. Most
monorail, klucze raczej gotoh, pickup seymour duncan i elektrownia ..jeszcze
nie wiem. Zobaczy się później.
Pewnie założymy osobny wątek w temacie naszych produkcji.
Prawda jest taka że te trzy sztuki nie będa jedynymi jakie mamy zamiar
popełnić i będzie tego więcej – plany są bardzo dalekie i zobaczymy jak
będzie.
Może macie jakiś sensowny pomysł na nazwę dla naszych basów ??
Edyta: z racji na długofalowe plany raczej wszystkich patentów nie pokażemy
– mam nadzieję że rozumiecie.
Jak będziecie szukać pracownika to dajcie znać:) mówię całkiem poważnie.
Co do wyliczania odległości między progami
Tutaj fragment z książki Andrzeja Góralskiego
http://www.img833.imageshack.us/img833/2210/zdjcie20110127213051.png@JarekM:Miło ..ale na razie szukamy dobrej nazwy 🙂
@Kapitan: dobrze prawisz 🙂
jak już się bawimy w
rozstaw progów 😉
Hehe tego ostatniego to bym nazwał Bulbasaur 🙂
A tego pierwszego Pteranodon
Niebawem już będzie koniec myślę że z dwa tygodnie na razie tyle
Nie obawiasz się tekturowego brzmienia takiego pickupa?
Wprost nie mogłem się oprzeć.
Niebawem już będzie koniec myślę że z dwa tygodnie na razie tyle
Ha ha tak trochę …… Myślę że nie będzie źle zakupiłem Seymour Duncan
SMB-4a 3-Coil Anico For Music Man cały Set . Mostek monorail bridge Hipshot
H5A100G klucze Gotoh.
Szok, niesamowity:O Czekam na finał i próbki:)
W planach jest pręt regulujący bo na tych fotkach nic nie widać? Chyba, że
to ja jestem ślepy. 😀
Truss Rod to podstawa nie mógłbym przeoczyć czegoś takiego to jak gitara
bez strun , problem polega właśnie na tym że jest on nietypowy i ciężko go
dostać do 35″ już byłem bliski zrobienia zwykłego pojedynczego i w tej
chwili czekam na przesyłkę udało mi się taki znaleźć .
świetne się to wszystko prezentuje.
Obserwując postęp prac samemu chciałoby się spróbować 🙂
Ciszaaa……
🙂 no cisza – zgadza się. Wszystko przez to że jednak bardziej jest się
basistą niż lutnikiem 🙂
i co dalej???