szczerze mowiac to ja z teoria muzyczna jestem na bakier, ale wydaje mi się ze dobrze myslisz, znaczy na 100% wiem ze pierwsza cwiercnuta to mocna czesc.
szczerze to walić teorie gram już swoje i chociaz coś tam teorii umiem to wszystko to nauczylem się podczas grania, a dopiero pozniej dowiedzialem się ze tak i tak się to nazywa w teorii.
e no tak macie chyba racje ale ten atak wcale nie musi być na pierwszej i 3 cwiercnucie mocniejszy mmoze być na drugiej i czwartej może być na pierwszej i drugiej może być na pierwszej kombinacji jest 16 😀 jeżeli mnie mój mozg nie myli 🙂
wg mnie polega to na tym,ze pierwsza cwierc nute grasz zaakcentowaną druga nie…..
To zależy na której ćwierćnucie masz akcent. Jeśli na pierwszej lub drugiej to pierwsza część taktu jest mocna, jeśli na trzeciej lub czwartej – to druga…
…chyba
z nut jestem cienki…..coś tam kumam,ale slabo :)…i tak gram albo z tabów albo ze słuchu. 🙂
a jak gram osemkami i mam zaakcentowac slaba czesc taktu to co mam zaakcentowac?
no to jak masz 4/4 i już ustaliliśmy, że 1 i 3 to mocna część, więc 2 i 4 to słaba część =] a skoro grasz ósemkami, to zamiast jednej ćwierćnuty masz 2 ósemki, więc jak liczysz ósemki 1 i 2 i 3 i 4 i, to akcentujesz 2 i 4, chyba proste? =) a tak nawiasem mówiąc, to polecam zobaczyć May-Szkołę – tam jest wszystko jasno i przejrzyście wytłumaczone 😉
Siemano, po ustawieniu sobie metronomu na 60 uderzeń, grasz ćwierćnutami, powiedzmy w metrum 4/4, spróbuj uderzyć ćwierćnutę między uderzeniami metronomu, przesuniesz w ten sposób akcent na słabszą część taktu, jeśli ustawisz metronom na 120, czynisz podobnie grając ósemkami, w ten sposób uzyskasz coś na kształ synkopy ;).
Rzecz bezwzględnie wykorzystywana w graniu funk, jazz …. i pochodnych. Polecam słuchać np. Red Hotów i pana Flea.
szczerze mowiac to ja z teoria muzyczna jestem na bakier, ale wydaje mi się ze
dobrze myslisz, znaczy na 100% wiem ze pierwsza cwiercnuta to mocna czesc.
szczerze to walić teorie gram już swoje i chociaz coś tam teorii umiem to
wszystko to nauczylem się podczas grania, a dopiero pozniej dowiedzialem się ze
tak i tak się to nazywa w teorii.
tak wiec cwiczyc!! 😉
Gadza się chodzi o 2 i 4 czesc ale żeby to umieć wykorzystać odsyłam do
May-szkoły do lekcji o synkopach –
http://www.szkola.mayones.com/lekcjab.html?id=8&dzial=Style oraz kolejnych 🙂
e no tak macie chyba racje ale ten atak wcale nie musi być na pierwszej i 3
cwiercnucie mocniejszy mmoze być na drugiej i czwartej może być na pierwszej i
drugiej może być na pierwszej kombinacji jest 16 😀 jeżeli mnie mój mozg nie
myli 🙂
wg mnie polega to na tym,ze pierwsza cwierc nute grasz zaakcentowaną druga
nie…..
To zależy na której ćwierćnucie masz akcent. Jeśli na pierwszej lub
drugiej to pierwsza część taktu jest mocna, jeśli na trzeciej lub czwartej
– to druga…
…chyba
z nut jestem cienki…..coś tam kumam,ale slabo :)…i tak gram albo z tabów
albo ze słuchu. 🙂
a jak gram osemkami i mam zaakcentowac slaba czesc taktu to co mam
zaakcentowac?
no to jak masz 4/4 i już ustaliliśmy, że 1 i 3 to mocna część, więc 2 i
4 to słaba część =] a skoro grasz ósemkami, to zamiast jednej ćwierćnuty
masz 2 ósemki, więc jak liczysz ósemki 1 i 2 i 3 i 4 i, to akcentujesz 2 i
4, chyba proste? =) a tak nawiasem mówiąc, to polecam zobaczyć May-Szkołę
– tam jest wszystko jasno i przejrzyście wytłumaczone 😉
Siemano, po ustawieniu sobie metronomu na 60 uderzeń, grasz ćwierćnutami,
powiedzmy w metrum 4/4, spróbuj uderzyć ćwierćnutę między uderzeniami
metronomu, przesuniesz w ten sposób akcent na słabszą część taktu, jeśli
ustawisz metronom na 120, czynisz podobnie grając ósemkami, w ten sposób
uzyskasz coś na kształ synkopy ;).
Rzecz bezwzględnie wykorzystywana w graniu funk, jazz …. i pochodnych.
Polecam słuchać np. Red Hotów i pana Flea.