Witam,
Na wstepie chcę wszystkich przywitać jako że jestem nowy na Forum.
A teraz do rzeczy
naszło mnie na Bas, 5 strunowy i potrzebna i opinia/ pomoc kogoś z
doświadczeniem. Gram na gitarze rock/metal i jest mi zwyczajnie potrzebny bas
do homerecordingu.
Mój wybór to albo Ibanez SR505 BM albo ESP LTD B-5E NS
Chodzi mi o info na temat elektroniki w jednym i drugim oraz co sdzicuie o
zastosowanym drewnie/ konstrukcji bo Ibanez to gryf przykręcony a LTD
NeckThru
Drugie pytanie to jaki rozmiar strun do stroju obniżonego o 2 półtony czyli
D dla czwartej struny, żeby nie było bardzo twardo i żeby struny nie
wisiały. Może jakiś konkretny model strun polecacie?
Cześć, czy mógłbyś mi doradzić między LTD ESP a IBANEZ jako basem dla muzyka?
Witam wszystkich. Szukam pomocy w wyborze basu. Czy według Ciebie Ibanez SR505 BM czy ESP LTD B 5E NS jest lepszy?
Potrzebuję opinii od doświadczonego basisty. Co sądzisz o elektronice w LTD ESP i IBANEZ?
Mam zamiar nagrywać rock/metal na basie. Czy zalecałbyś Ibanez SR505 BM czy ESP LTD B 5E NS do homerecordingu?
Mam kłopot z wyborem i potrzebuję pomocy. Ibanez posiada gryf przykręcony, a LTD to konstrukcja NeckThru. Który z nich jest lepszy?
Czy zdarzało Ci się stroić czwartą strunę na D i jakie struny poleciłbyś, aby było miękko i wygodnie?
Potrzebuję rekomendacji w zakresie basów. Czy Ibanez SR505 BM lub ESP LTD B 5E NS są odpowiednie do granie na zstemowanej czwartej strunie?
Jaki rodzaj drewna i konstrukcji polecasz dla basów ESP LTD i Ibanez?
Czy jest ktoś tutaj, kto ma doświadczenie w grze na basie Ibanez SR505 BM lub ESP LTD B 5E NS?
Czy istnieje jakiś konkretny model strun, który byś polecił mi do granie na obniżonych o 2 półtony?
2 naprawdę dobre wiosła. Ale brałbym osobiście Ltd. Grałem na niższym od
tego modelu i urywał członki.
A ja bym powiedział, że SR505 ma czadowy gryf, a brzmieniowo i jakościowo
zdobył uznanie internetów (oczywiście nie fenderowej części internetów).
SR fajne wiosło do grania live, ESP nie macałem. Jeśli myślisz o home
recordingu, to bardziej celowałbym w klasycznie dobrze brzmiące konstrukcje.
Ile chcesz wydać, czy używka (moim zdaniem lepiej niż nowe)?
Celowałbym w G&L, Yamaha BB, Squier Jazz. Sprawdzone basy, dobrze siedzą
w mixie, równie dobrze na scenie.
Zdecydowanie pasywny bas wypadnie w nagraniu lepiej i będzie miał więcej
użytecznego pasma.
Są specjalne sety strun do obniżonego stroju.
Ja mam SR500, powala brzmieniem, wygodą i cienkim gryfem. SR505 ogrywałem
kiedyś w sklepie, jest identyczny-oczywiście gryf grubszy bo 5 strun musi
się zmieścić, ale wśród piątek SR-y górują. Natomiast LTD różne
ogrywałem i nie mam przekonania do tej firmy, jakoś mi nie leżą i wykonanie
jakby marne. Najlepiej sam ograj oba basy i zobaczysz który lepiej Ci leży.
Z tego co mi wiadomo to obydwa modele mają pasywne pickupy i aktywny EQ,
cokolwiek to znaczy. chcę wydać około 2,5 kPLN.
na koniecznie nowe wiosło, bo mam słabe doświadczenia z używkami.. Zerkam w
stronę ESP/LTD bo ja kupowałem wiosło H-1001FR to w przedziale cenowym było
bezkonkurencyjne, brzmieniowo a zwłaszcza wykonaniem.
Powiedz to tysiącom basistów nagrywających z powodzeniem na aktywach.
Zobacz post wyżej swojego. Człowiek nie widzi różnicy więc jest spora
szansa, że na wstępie ukręci korekcję, z której potem trzeba będzie
czarować żeby zabrzmiało.
Da się w nich przełączyć na pasyw?
Bez urazy, nie próbuję ubliżyć. Masz pasywne wiosło, które od strzała
dobrze się nagrywa to i trudniej coś spieprzyć. Jak masz dobrą ścieżkę,
to potem można reampować, nakładać wtyczki, symulacje itp. Takie moje
zdanie.
Za 2,5k można na prawdę kupić porządne używane wiosło w dobrym stanie. Co
się miało popsuć, to się popsuło 😉 Używane nie musi znaczyć stary
poobijany grat.
Z takim pieniądzem szukasz w promieniu 100km, jedziesz ogrywać instrument i
wszystko jasne. G&L ukręcisz sporą paletę brzmień, dobrze siedzi w
mixie. Yamahy są równe jakościowo i można brać w ciemno, a trafiają się
okazjonalne obniżki, bo nie nazywa się Fender więc są mniej chętnie
kupowane. Oprócz Squiera prawdopodobnie kupisz w tej cenie jakiegoś Fendera,
ale tych znawca nie jestem więc się nie wypowiem. Aria też warta uwagi
(stara, nie te nowe).
Na nowych się nie znam 😉
Za 2k z kawałkiem poszedł ostatnio na allegro Ibanez K5 a ten to bierze ww.
gitary, urywa gryf i sra w korpus.
Polecam ci ten bass z całego serca bo gdybym grał na 5tce to chyba nic innego
bym nie chciał – mega wygodny, świetne przystawki i TO KoRnowe brzmienie
prosto z pudełka.
Jak śmiesz takie herezje prawić, nie pamiętasz regulaminu forum? Tylko
pasywne japońskie kopie jazzów i preców z lat ’80!
Hahahahaha. To POWINNO być w regulamin forum(!!!). Tylko 4-ki, Tylko
Precel/Jazz, tylko strój GDAE i tylko pod Amegiem. No i na flatach.
No tak im dalej w las tym więcej drzew… mimo wszystko pozostanę przy nowym.
Widziałem na allegro ostatnio Ibaneza SR505 własni i na tym konkretnym
egzęplarzu złazi lakier pod przetwornikiem, to jakiś efekt sporego
wyeksploatowania, czy po prostu słaby lakier na tychwiosłach? Tu jest link
http://www.photolink.allegroimg.pl/27056364/5618040279/0/oryginal
A może jeszcze jakieś uwagi co do strun?? na początek do stroju FCGDA
Poprzedni właściciel intensywnie ćwiczył grę slapem. Ta gitara chyba nie
jest polakierowana, powłoka dość szybko będzie się poddawać.
Na początek .045-.135 firmy jakiejkolwiek a jak będzie za miękko to wtedy
można kombinować dalej. Na początek w celu sprawdzenia rozmiaru proponuję
czerwone Warwicki – tanie, jak nie trafisz to strata niewielka.
Super! Wielkie dzięki
No chyba pójdę za tym głosem, zwłaszcza że osobiście cenię tą firmę a
bas niezwydziwiany i do tego piekny – ale to oczywiście kwestia gustu