Witam mam jedno pytanie.
Jeżeli gitarzysta gra np. na refren kilka akordów to jeśli basista nie
chciałby grać na każdy akord innej prymy, tylko ciągnąć cały czas jeden
dźwięk to którym akordem się kierować, aby wybrać jeden dźwięk pod cały
refren?
Witam mam jedno pytanie.
Jeżeli gitarzysta gra np. na refren kilka akordów to jeśli basista nie
chciałby grać na każdy akord innej prymy, tylko ciągnąć cały czas jeden
dźwięk to którym akordem się kierować, aby wybrać jeden dźwięk pod cały
refren?
Możliwość komentowania została wyłączona.
Najlepiej dźwięk toniczny, albo znaleźć dźwięk wspólny dla wszystkich
akordów (nie zawsze się da).
Podaj progresję, to może prędzej pomożemy. 😉
myślę ze taki dźwięk, , który się znajduje w danej skali kazdego z tych akordow.
a najlepiej to taki, , który pasuje 🙂
Właśnie ciężko mi podać przykład, ponieważ myślałem że jest może
jakaś jedna zasada którą można swobodnie stosować.
Nie ma rozwiązań uniwersalnych, może poza “graj równo”, które też
zresztą czasami bywa nagięte z fenomenalnymi rezultatami 😉
Rozwiązanie zależy od problemu.
Poszukaj sobie jakiejś piosenki gdzie jest taki motyw o jakim mówisz i zobacz
jak tam to jest zrobione.
Na pewno można to zrobić odwrotnie:) W jednym kawałku mojej kapeli jest tak,
że gitarzysta gra cały czas tą samą prostą zagrywkę na skali eolskiej D
zamykającą się w jednym takcie (pryma na D), a ja na basie dogrywam co 2
takty kolejno dźwięki D,E,F i G. To tworzy efekt hmm.. jak to nazwać.. tak
jakby ta zagrywka co 2 takty była grana w innym kontekście. Nie widzę
przeszkód żeby zrobić takie coś na odwrót. W muzyce nie ma reguł:)