Kolumna do stroju F# czyli 23.12 Hz

Zmieniłem struny na up to .175 chcę zobaczyć jak będzie się grało do F#
patrz np:

Obawiam się jednak, że kolumna 4×10 nie uciągnie ładnie F# czyli 23.12
Hz

Proszę osoby z DOŚWIADCZENIEM w temacie stroju F# o wypowiedź.

Myślę nad dokupieniem kolumny, jaka kolumna według was lepiej uciągnie
dźwięk F#?

Czy zna ktoś kolumnę, która dobrze radzi sobie z dźwiękiem F# o częstotliwości 212 Hz?
Jakie doświadczenia macie z graniem na strunach do stroju F# na kolumnie 4×10?
Czy ktoś przetestował już grę na strunach do stroju F# na kolumnie do basu?
Czy warto dokupić kolumnę, która jest w stanie uciągnąć dźwięk F#?
Co według was będzie lepsze pod względem uciągnięcia dźwięku F# – kolumna 4×10 czy inna?
Czy miał ktoś już doświadczenie z kolumną, która radzi sobie lepiej z dźwiękiem F# niż 4×10?
Czy istnieje kolumna, która z łatwością uciągnie dźwięk F# o częstotliwości 212Hz?
Czy ktoś może polecić mi dobrą kolumnę, na której będzie dobrze grało się w stroju F#?
Jaka kolumna będzie najlepsza do gry na strunach do stroju F#?
Czy ktoś miał już doświadczenie z graniem na kolumnie, która dobrze radzi sobie z dźwiękiem F#?

Podziel się swoją opinią
AdamAlgeroth
AdamAlgeroth
Artykuły: 4

17 komentarzy

  1. Do tak niskich strojów potrzeba dużych mocy i dużych głośników. Im
    większy głośnik tym lepiej, więc ja bym się rozglądnął na przykład za
    18″.

  2. Niejaki Yves Carbon, który gra na 12sto strunowym basie od Drozda, w którym
    najgrubszą struną jest 0.205, używa kolumny Accugroove Whappo Grande – 21
    cali. Ale nie wiem, czy powinieneś się jakoś nad tym szczególnie spinać,
    ten dźwięk nie jest w normalny sposób do wysłyszenia.

  3. i tak zadna paczka ci nie zagra od 20hz. estradowe subbassy na 18 jak zejda do
    30 to jest już bardzo nisko. slyszec będziesz i tak glownie harmoniczne od
    niskiego fis, tak jak slyszysz harmoniczne od h. twoje ucho, a raczej mozg
    „dorabia” sobie podstawowa harmoniczna. standardowa paka 410 typu swr, eden
    itp, spokojnie sobie poradzi.

  4. Nie ma reguły. Aktualnie mój bas jest dostrojony do G (tego pół tony
    wyższego niż Twoje F#) i moje spostrzeżenia:

    – na lodówce Ampega (810C) struna G jest wyraźna – nie brakuje dołu,
    przebija się, robi ogromną ilość masy w dole – gram na niej w dwóch
    kawałkach i do tej pory bardzo to daj radę;

    – na zestawie Hartke (Ha5000, 410 XV + 115 XV) – urywa d*pę. Pewnie do
    zasługa piętnastki, ale fakt faktem – żre ta struna.

    W mojej ocenie ważniejsze jest:

    – dobry setup basu;

    – dobre struny;

    – palce i dobry atak.

  5. @Kapral: Ale nie wiem, czy powinieneś się jakoś nad tym szczególnie spinać, ten dźwięk nie jest w normalny sposób do wysłyszenia.

    Odpal sobie np. guitarpro ustaw dźwięk basu F# i powiedz czy z komputerowych
    głośników wydobywa się dźwięk?

    @bratekr: Nie ma reguły. Aktualnie mój bas jest dostrojony do G (tego pół tony wyższego niż Twoje F#) i moje spostrzeżenia:
    – na lodówce Ampega (810C) struna G jest wyraźna – nie brakuje dołu, przebija się, robi ogromną ilość masy w dole – gram na niej w dwóch kawałkach i do tej pory bardzo to daj radę;
    – na zestawie Hartke (Ha5000, 410 XV + 115 XV) – urywa d*pę. Pewnie do zasługa piętnastki, ale fakt faktem – żre ta struna.
    W mojej ocenie ważniejsze jest:
    – dobry setup basu;
    – dobre struny;
    – palce i dobry atak.

    Jedyna odpowiedź na temat 🙂

    To może tak niskobudżetowo
    http://www.thomann.de/pl/hartke_hx115_hydrive.htm
    ??

  6. @AdamAlgeroth:
    Odpal sobie np. guitarpro ustaw dźwięk basu F# i powiedz czy z komputerowych głośników wydobywa się dźwięk?

    Nie zrozumiałeś. Pozwól, że wytłumaczę:

    @Kapral: Ale nie wiem, czy powinieneś się jakoś nad tym szczególnie spinać, ten dźwięk nie jest w normalny sposób do wysłyszenia.

    Lub – jeżeli takiego niefachowego tłumaczenia nie przyjmujesz do wiadomości,
    posłużę się cytatem Kolegi Mateusza:

    @Mateusz Piotrowski:
    i tak zadna paczka ci nie zagra od 20hz. estradowe subbassy na 18 jak zejda do 30 to jest już bardzo nisko. slyszec będziesz i tak glownie harmoniczne od niskiego fis, tak jak slyszysz harmoniczne od h. twoje ucho, a raczej mozg „dorabia” sobie podstawowa harmoniczna.

  7. Albo lepiej: weź jakiś generator dźwięku(audacity coś takiego ma) i
    puszczaj od 20 do 100 co 10hz, będzie coraz głośniej. chyba że wejdzie
    gdzieś rezonans.

  8. ten dźwięk , który slysysz ze stroika z guitar riga czy czegoś tam to zwykla
    sinusoida, dźwięk , który wydobywa się z twojej basowki ma harmoniczne , które
    siegaja nawet pewnie 10khz, jak masz dobra basowke to nawet jakbys obicial do
    zera wszystko ponizej 300hz to dalej bys slyszal harmoniczne niskiego fis i
    bylbys w stanie bez problemow wysylszec podstawowa harmoniczna. twoje
    glosniczki komputerowe pewnie ponizej 150-100 hz nie schodza a jakoś strune h
    slysysz

  9. Mateusz ma rację. Sam sprawdziłem jak to jest, wyobrażamy sobie resztę
    dźwięku nawet słysząc te harmoniczne pozostałości które de facto nie są
    basami. Myślę że każda DOBRA kolumna 4×10 albo nawet 2×12 Ci wystarczy do
    takiego stroju.

  10. Nikt nie mówi żeś wariat.

    Po prostu nie wszyscy pochwalamy dążenie do obniżania strojów – koledzy
    podali przykłady techniczne. Jak dobrze kombinujesz – dobre struny są
    przydatne, ale dobry setup – też.

  11. Tak niskie dźwięki jak 23Hz sa odczuwalne jako wibracje, dodatkowo sa szkodliwe
    dla zdrowia. Raczej nie ma potrzeby nizszego odtwarzania basów jak 30Hz -10dB
    i to w muzyce typu DNB. Zazwyczaj ustawia się subsonic żeby odciąć tak niskie
    dzwięki bardzo szkodliwe dla głośników.

    Jezeli ktoś chce to 18-21„ głosniki się kłaniają i duuuuuże budy +
    odpowiednia elektronika.

  12. Ależ obleśnie wygląda single-cut z 4 strunami :-/. A Yves Carbonne zdaje
    się ma bas, w którym najgrubsza struna jest strojona poniżej progu
    słyszalności.

Możliwość komentowania została wyłączona.