Klasa Wzmacniaczy

Klasa wzmacniaczy

Czy mógłby mi ktoś przybliżyć ogólną charakterystykę klas wzmacniaczy
np: D to cyfra itd…

Podziel się swoją opinią

50 komentarzy

  1. lampa – klasa sama w sobie

    tranzystor – b klasa straight to dvd

    cyfra – brak klasy i smaku

  2. Powiedziałbym:

    – lampa – połamane plecy

    – zasilacz w klasie D – skoro nie widać różnicy, to po co dźwigać

  3. @J and D JD110: lampa – połamane plecy

    Że niby ciężkie graty?

    Nie są aż tak ciężkie by normalny mężczyzna miał z tym problem.

  4. Jak się wozi graty tramwajem, a potem zasuwa z nimi pieszo na salkę,
    kilogramy się liczą 🙂

  5. Ale nie gadaj głupot, że różnicy nie ma bo chyba lampę to na zdjęciach
    mroka widziałeś

  6. Sorki.

    Nie jestem obiektywny. 🙁

    Zapomniałem, że jestem w tej „lepszej” sytuacji, że stać mnie na samochód
    (kuźwa, kogo teraz nie stać?!). I również w tej, że nie muszę brać za
    każym razem (bo ich w od\góle nie zabieram) gratów do domu.

    Ale tak …..

    20 kG wzmacniacza nie jest ciężarem, żeby z powodu jego dźwigania normalny,
    zdrowy chłop miał płakać!

    P.s. pierwszy post MPB’a tłumaczy wszystko.

    😀

  7. @J and D JD110: Powiedziałbym:
    – lampa – połamane plecy
    – zasilacz w klasie D – skoro nie widać różnicy, to po co dźwigać

    Powodzenia

  8. Nie wiem dlaczego zeszło na wzmacniacze lampowe vs tranzystorowe vs cyfrowe
    skoro:

    Klasa A, B, AB, C to może być wzmacniacz zarówno lampowy jak i
    tranzystorowy

    Klasa D to nie cyfra. Chyba, że włącznik światła w ścianie też mam
    cyfrowy…. Nie spotkałem lampowego heada w klasie D, ale ktoś chyba
    próbował coś takiego stworzyć i okazało się że za „lampowość”
    brzmienia końcówki mocy odpowiadają tak naprawdę nie lampy, ale
    transformatory – których w piecu klasy D nie ma. Więc uznano, że cała ta
    robota jest bez sensu.

    Adrawde wyczerpał temat.

  9. klasę D jako cyfrę podałem tylko jako przykład zaczerpnięty z niektórych
    postów na tym forum

  10. @glatzman: Zapomniałem, że jestem w tej „lepszej” sytuacji, że stać mnie na samochód (kuźwa, kogo teraz nie stać?!).

    Ale mi pojechałeś 🙁

    Polecam poczytać np. o filozofii budowania wzmacniaczy Roberta Galliena. Lampa
    nie zawsze znaczy „lepsze”. Gdyby tak było, wszyscy graliby na lampach. A
    jednak tak nie jest. Na takim talkbassie większość dyskusji nt. „jaki
    wzmacniacz kupić” kończy się doradzeniem czegoś lekkiego.

    Tak przy okazji, ostatnio dowiedziałem się, że Wooten gra koncerty na
    multiefekcie (źródło: youtube -> Wooten rig rundown). I Claypool też.
    Polski basista nie przeżyłby takiej cyfry.

  11. Moja poniższa uwaga jest trochę OT, ale od dłuższego czasu mi chodzi po
    głowie a propos basoofki.net:

    Na zagramanicznych forach basowych ludzie pogodnie i życzliwie dyskutują o
    tanich efektach, basach, paczkach, wzmakach. Nie spotykam się tam z hasłami,
    że coś jest gówno, bo jest to Behringer, SX, Encore. Tam dość subiektywnie
    ale rzeczowo opisuje się czasem niskobudżetowy sprzęt, bardzo często
    ciesząc się, że za drobne pieniądze można jakąś fajną rzecz kupić. A
    siła nabywcza ich wypłaty potrafi być kilkukrotnie większa niż nasza. Tam
    nikogo nie dziwi porównanie preampu Behringera* i Sansampa. U nas nawet się o
    tym nie dyskutuje. Liczą się tylko markowe graty. Jak coś nie jest markowe,
    to nie ma prawa grać. To jest gówno, wstyd się z tym pokazać. A zapytać o
    coś takiego…, nawet nie warto próbować. A już nie daj Boże pochwalić
    się, że np. „mój SX** super gada, zupełnie jak XXX, nie gorzej niż YYY” —
    i już się zaczyna jazda.

    I potem się dziwić, że „młodzi” i mniej doświadczeni forumowicze nie
    piszą, wiedząc, że jak nie ma markowego sprzętu, to nie będzie dyskusji
    tylko szyderstwo.

    Pozdroofka

    Romek

    ———

    *Nie używam sprzętu Behringera

    **Nie mam basu SX

  12. @romex: Moja poniższa uwaga jest trochę OT, ale od dłuższego czasu mi chodzi po głowie a propos basoofki.net:

    Na zagramanicznych forach basowych ludzie pogodnie i życzliwie dyskutują o tanich efektach, basach, paczkach, wzmakach. Nie spotykam się tam z hasłami, że coś jest gówno, bo jest to Behringer, SX, Encore. Tam dość subiektywnie ale rzeczowo opisuje się czasem niskobudżetowy sprzęt, bardzo często ciesząc się, że za drobne pieniądze można jakąś fajną rzecz kupić. A siła nabywcza ich wypłaty potrafi być kilkukrotnie większa niż nasza. Tam nikogo nie dziwi porównanie preampu Behringera* i Sansampa. U nas nawet się o tym nie dyskutuje. Liczą się tylko markowe graty. Jak coś nie jest markowe, to nie ma prawa grać. To jest gówno, wstyd się z tym pokazać. A zapytać o coś takiego…, nawet nie warto próbować. A już nie daj Boże pochwalić się, że np. „mój SX** super gada, zupełnie jak XXX, nie gorzej niż YYY” — i już się zaczyna jazda.

    I potem się dziwić, że „młodzi” i mniej doświadczeni forumowicze nie piszą, wiedząc, że jak nie ma markowego sprzętu, to nie będzie dyskusji tylko szyderstwo.

    Pozdroofka
    Romek

    ———
    *Nie używam sprzętu Behringera
    **Nie mam basu SX

    o kolego, temat poruszyłes że trzeba by tysiace litrów wódki przy nim wypic
    a i tak nic byśmy nie ustalili.

  13. Nie pojechałem. A jeżeli tak to odebrałeś to .. sorki.

    Co prawda, jak to Mazdach napisał, to nie ten tema, ale ….

    Jestem po prostu w takim wieku, że informacje typu kto z wielkich na czym gra
    to mi zwisa i powiewa (sorki, jak kogoś dotknąłem).

    Mam to co chcę, gram to co chcę i jak chcę a opinie mam w ……

    A na lampiakach gram po prostu dlatego, żę mnie nie stać na inne.

    A i tak na brzmienie największy wpływ ma logo – to jest doświadczenie tzw.
    wieloletnie.

    A to, że nie są lekkie? No i co z tego.

    Jak wniosłem swoją kobitkę na któreś tam piętro to i z gratami sobie
    poradzę.

  14. threads/class-d-class-a-b.818622/ Here ya go.

    @Michal II: Zawsze znajdzie się ktoś narzekający 🙂 Ampeg muli, Hartke
    karton, GK suchy, SWR zbyt sterylny, Ashdown muli, Kustom mało
    charakterystyczny, Markbass mało wyrazisty…

  15. @Michal II: A zarówno Basoofka, jak i Talkbass zawierają dużo tak zwanego FP

    W punkt. Popatrzcie na ten papabearyzm:

    @Standalone@Talkbass:
    One has a soul. The other is a zombie.

    To oczywista i odrobinę szkodliwa głupota.

  16. Ależ oczywiście! A generalnie dobry muzyk zagra na wszystkim, co reprezentuje
    jakkolwiek sensowny poziom, a zły będzie pieprzył, że mu wzmacniacz
    przeszkadza.

  17. Troll mode on:

    Nie ważne w jakiej klasie – ważne że Ampeg:)))) (no dobra oprócz Portaflexa
    – podwójny Troll na Mazdaha)

  18. Klasa wzmacniacza nie ma znaczenia: grałem na Markbassie TTE i EBSie Reimdarze i to
    są kozaki chociaż w klasie D.

  19. @J and D JD110: (…) Ampeg muli, Hartke karton, GK suchy, SWR zbyt sterylny, Ashdown muli, Kustom mało charakterystyczny, Markbass mało wyrazisty…

    Za to Sunn, Green i Matamp = to jest to 😛

    To wszystko kwestia gustu, jeśli chcesz się dowiedzieć, jak coś brzmi, to
    się dowiedz, jak BRZMI, a nie słuchaj opinii ludzi z opiniami 😛

  20. @Immo:

    @J and D JD110: (…) Ampeg muli, Hartke karton, GK suchy, SWR zbyt sterylny, Ashdown muli, Kustom mało charakterystyczny, Markbass mało wyrazisty…

    Za to Sunn, Green i Matamp = to jest to 😛

    … Sunn tylko do przesterów, Green za głośny, Matamp ciężki, TC
    Elektronik syfra, Taurus nosowy, Handbox polski, EBS płaski, Eden plastikowy,
    Trace Elliot zdudniony, Mesa za ostra, Aguilar szklanka … 😛

  21. @tapchan:

    @Immo:

    @J and D JD110: (…) Ampeg muli, Hartke karton, GK suchy, SWR zbyt sterylny, Ashdown muli, Kustom mało charakterystyczny, Markbass mało wyrazisty…

    Za to Sunn, Green i Matamp = to jest to 😛

    … Sunn tylko do przesterów, Green za głośny, Matamp ciężki, TC Elektronik syfra, Taurus nosowy, Handbox polski, EBS płaski, Eden plastikowy, Trace Elliot zdudniony, Mesa za ostra, Aguilar szklanka … 😛

    …Vox brudny i byle-jaki, ENGL zbyt hipsterski, Peavey zbyt amerykański,
    Orange zbyt brytyjski, Randall zbyt nijaki, Fender powinien robić tylko
    instrumenty, Marshall – tylko wzmaki gitarowe, Behringer w ogóle nic nie
    powinien robić… 😛

  22. Jak już wchodzimy na takie tematy, to się wypowiem.

    Każdy głupi (no może nie każdy i nie głupi) wie, że wzmacniacz to tylko
    odsłuch. IMHO za brzmienie odpowiadają palce i gitara + obróbka w studio i
    umiejętna realizacja dźwięku. Wszystko inne, ta cała otoczka, loga, ściany
    wzmacniaczy to wzmacnia tylko subiektywne wrażenie.

  23. @Bartekr2d2:
    Każdy głupi (no może nie każdy i nie głupi) wie, że wzmacniacz to tylko odsłuch.

    Głupi to może i wie. Bo to bzdura.

    EDYTA: Oczywiście można używać wzmacniacza i paczki tylko jako odsłuch,
    wielu tak robi. Równie wielu (także PRO) basistów traktuje piec jak
    instrument. Zarówno w studiu jak i na scenie.

  24. Eno a jak nie używam palców tylko kostki na przesterze to co?

    Jeszcze powinno być Laboga/Ldm polskie g…/ Markbass = włoski/p*alski / no
    i klasyka Ashdown – muli a Hartke to karton ano:))) A Glockenklang –
    faszystowski wzmacniacz.

    A Ampeg – Chiński prosto z fabryk śmierci – składany przez dzieci.

    KOCHAM TEN TEMAT!

  25. odwalcie się od LDM i Olaboga – kocham polską myśl techniczną.

    Z markbassem coś w tym jest,

    zapomnieliście o klasyce brzmienia – Everplay, Vision, Megaamp, Dimavery…

  26. @lechu555: zapomnieliście o klasyce brzmienia – Everplay, Vision, Megaamp, Dimavery…

    Nie, w tym temacie rozmawiamy o wzmacniaczach, nie o podnóżkach 😉

  27. @Wodzuuu: odpowiedź na pytanie otrzymałem w trzecim komentarzu, dziękuje

    Ale za to jak dyskusja się rozwinęła.

    No trochę nie na temat, ale jest!

  28. @glatzman: Ważne, że ludzie ze sobą rozmawiają 😀

    Amen. Jako Moderator powinienem potępiać offtop, zamiast w nim uczestniczyć,
    ale, cholerka, w dobie gdy Basoofka jest zawalona tylko postami
    [Kupię]/[Sprzedam], dyskusja z jajek i wymianą poglądów to to, czego trzeba
    by forum żyło 🙂

  29. dlatego basoofka ma swoj specyficzny klimat bo nikt tutaj nie spina odbytu
    zbednym formalizmem jak na innych forach.

  30. No właśnie tutaj się bardzo spina odbyt, ale w tym temacie robimy wyjątek i
    mówimy innym, że ich wzmacniacze są do d*py 🙂

  31. @Immo:

    @tapchan:

    @Immo:

    @J and D JD110: (…) Ampeg muli, Hartke karton, GK suchy, SWR zbyt sterylny, Ashdown muli, Kustom mało charakterystyczny, Markbass mało wyrazisty…

    Za to Sunn, Green i Matamp = to jest to 😛

    … Sunn tylko do przesterów, Green za głośny, Matamp ciężki, TC Elektronik syfra, Taurus nosowy, Handbox polski, EBS płaski, Eden plastikowy, Trace Elliot zdudniony, Mesa za ostra, Aguilar szklanka … 😛

    …Vox brudny i byle-jaki, ENGL zbyt hipsterski, Peavey zbyt amerykański, Orange zbyt brytyjski, Randall zbyt nijaki, Fender powinien robić tylko instrumenty, Marshall – tylko wzmaki gitarowe, Behringer w ogóle nic nie powinien robić… 😛

    Eltron to jest TO! Nie ma tych wad!

  32. @mazdah: ie spotkałem lampowego heada w klasie D, ale ktoś chyba próbował coś takiego stworzyć i okazało się że za „lampowość” brzmienia końcówki mocy odpowiadają tak naprawdę nie lampy, ale transformatory – których w piecu klasy D nie ma. Więc uznano, że cała ta robota jest bez sensu.

    Nie zgadzam się. Do większości wzmacniaczy tranzystorowych można by
    założyć transformator i wcale przez to nie będzie brzmiał „lampowo”. Nawet
    grałem na takich wzmacniaczach (tranzystor+trafo na wyjściu) i ani trochę
    nie brzmiały jak piece lampowe.

    „Brzmienie” lamp bierze się z tego że wprowadzają sporo harmonicznych do
    sygnału, a tranzystor o wiele mniej – stąd „ciepłość” dźwięku lamp.

  33. Przede wszystkim WSZYSTKIE wzmacniacze tranzystorowe (poza D class) mają
    transformator 😛

    W przypadku lampiaka trafo ma ogromny wpływ na brzmienie, do tego stopnia że
    Ampeg w lampowych SVT dopiero niedawno (i to nie z własnej woli) zmienił
    transformatory, które stosowano praktycznie od lat ’60.

    I stosowali je, mimo że były jak na dzisiejsze czasy za ciężkie, za duże i
    niepraktyczne (CL nie może pracować z jedną 8ohmową paczką).

    Od paru lat mają prawie identyczne, według tej samej specyfikacji, ale
    robione gdzie indziej. I podobno trochę lżejsze.

    Można by tam wstawić toroida albo po prostu coś lżejszego, co da opcję
    podpinania 8ohmowej paczki – próbowali i zawsze dochodzili do wniosku, że
    piec przestaje wtedy brzmieć.

  34. Oczywiście że wszystkie wzmacniacze mają transformator ZASILAJĄCY. Nawet
    wzmacniacze w klasie D zasilane impulówkami mają transformator – tyle że
    dużo mniejszy. Zdaje się że mówiliśmy o transformatorze wyjściowym
    (głośnikowym) a nie zasilającym.

    mazdah czy to o czym mówisz słyszałeś na własne uszy? tzn to że
    lampowość brzmienia bierze się z traf? Bo w to że pod różnymi
    impedancjami i trafami są różnice jestem w stanie uwierzyć ale w to
    pierwsze już nie bardzo 😉

  35. „Lampowość” to bardzo złe określenie, którego użyłem na zasadzie skrótu
    myślowego.

    Przede wszystkim jak „lampowość” zdefiniować?

    Mam w tej chwili w domu dwie hybrydy, jednego mikrusa w klasie D i jeden w
    pełni lampowy wzmacniacz.

    Najcieplej i najbardziej miękko grają hybrydy i tranzystor.

    Najładniej brudzą hybrydy.

    Najgłośniejszy jest 30W lampiak. Ma też najbardziej twarde brzmienie oraz
    najszersze pasmo – i niestety bardzo średnio szlachetną, dość plastikową
    górkę.

    Mało tego – wielu producentów stosuje lekkie trafa, i ich w pełnie lampowe
    piece grają bardzo dobrze, podczas gdy każdy z kolei właściciel marki Ampeg
    (a było ich wielu) twierdzi, że SVT bez „big iron transformers” nie byłby
    SVT i nawet nie śmie tej konstrukcji ruszać.

  36. @glatzman:

    @Immo:

    @tapchan:

    @Immo:

    @J and D JD110: (…) Ampeg muli, Hartke karton, GK suchy, SWR zbyt sterylny, Ashdown muli, Kustom mało charakterystyczny, Markbass mało wyrazisty…

    Za to Sunn, Green i Matamp = to jest to 😛

    … Sunn tylko do przesterów, Green za głośny, Matamp ciężki, TC Elektronik syfra, Taurus nosowy, Handbox polski, EBS płaski, Eden plastikowy, Trace Elliot zdudniony, Mesa za ostra, Aguilar szklanka … 😛

    …Vox brudny i byle-jaki, ENGL zbyt hipsterski, Peavey zbyt amerykański, Orange zbyt brytyjski, Randall zbyt nijaki, Fender powinien robić tylko instrumenty, Marshall – tylko wzmaki gitarowe, Behringer w ogóle nic nie powinien robić… 😛

    Eltron to jest TO! Nie ma tych wad!

    Zbyt polski.

  37. @zielony666: Eno a jak nie używam palców tylko kostki na przesterze to co?

    Jeszcze powinno być Laboga/Ldm polskie g…/ Markbass = włoski/p*alski / no i klasyka Ashdown – muli a Hartke to karton ano:))) A Glockenklang – faszystowski wzmacniacz.

    A Ampeg – Chiński prosto z fabryk śmierci – składany przez dzieci.

    A ja właśnie zakupiłem heada Ampega i podłączyłem do kolumn Hartke i nie
    mam ani mulenia ani kartonu 🙂 Może dlatego że Ampeg nie chiński tylko made
    in juesej 🙂 I mnie się to podoba. Chociaż z czasem te kolumny hatkie też
    zmienię na Ampega, bo jednak mają ciut mniej głębi.

    Kurka czy ktoś może mi powiedzieć, gdzie na tym forum włącza się
    śledzenie tematów? Zawsze muszę po forum szukać, gdzie coś napisałem

  38. @Ajgor64:

    @zielony666: Eno a jak nie używam palców tylko kostki na przesterze to co?

    Jeszcze powinno być Laboga/Ldm polskie g…/ Markbass = włoski/p*alski / no i klasyka Ashdown – muli a Hartke to karton ano:))) A Glockenklang – faszystowski wzmacniacz.

    A Ampeg – Chiński prosto z fabryk śmierci – składany przez dzieci.

    A ja właśnie zakupiłem heada Ampega i podłączyłem do kolumn Hartke i nie mam ani mulenia ani kartonu 🙂 Może dlatego że Ampeg nie chiński tylko made in juesej 🙂 I mnie się to podoba. Chociaż z czasem te kolumny hatkie też zmienię na Ampega, bo jednak mają ciut mniej głębi.
    Kurka czy ktoś może mi powiedzieć, gdzie na tym forum włącza się śledzenie tematów? Zawsze muszę po forum szukać, gdzie coś napisałem

    Oczywiście wszystkie powyższe disy na wzmacniacze to żart bazujący na
    stereotypach 😉 Co do śledzenia – albo na górze używasz trackera, albo
    klikasz na swój profil i gdzieś tam znajdziesz „Twoje wątki” gdzie są
    wszystkie tematy, w których zabrałeś głos.

Możliwość komentowania została wyłączona.