Zapewne znacie album Faith No More – The Real Thing ? 😀 pod jego wpływem, a
właściwie pod wpływem gry basisty zafascynowałem się grą kciukiem
(później Claypool, Flea itd). Nie ma co, jestem całkowicie zielony w tych
sprawach, a nigdzie na forum nie znalazłem tematu o tej technice gry. Nie mam
niestety nauczyciela, bo wiadomo że od kogoś uczy się najłatwiej. Ale czy
potrafilibyście mi wytłumaczyć na chłopski rozum 😛 na czym to polega?
rozumiem że klang=slap+pop, ale jak to się gra (obydwa), na czym polega slap i
pop, no i generalnie o co w tym chodzi?

ps. dużo z Was gra tą techniką ? 🙂

ps.2 przydałby się artykuł o klangu w Czytelni dla początkujących 😀

Czy zna ktoś album Faith No More The Real Thing i jest zainteresowany grą na basie?
Czy ktoś gra na basie i zna technikę kciuku?
Czy ktoś z Was potrafi wyjaśnić mi na czym polega technika klangu?
Czy jest ktoś chętny, by opowiedzieć mi więcej o grze slap i pop na basie?
Czy ktoś zna ciekawe materiały do nauki gry na basie w technice klangu?
Czy ktoś z Was regularnie gra klang na basie i może polecić jakieś utwory lub zespoły?
Czy jest ktoś, kto mógłby pomóc mi zdobyć większą wiedzę o grze na basie w technice kciuku?
Czy zna ktoś jakieś dobre instrukcje wideo, które pomogą mi zacząć grać w technice klangu?
Czy ktoś zainteresowany jest spotkaniem się i wymianą doświadczeń w grze na basie w technice klangu?
Czy w Czytelni dla początkujących istnieje artykuł na temat gry na basie w technice klangu?

Podziel się swoją opinią

153 komentarze

  1. Czytając to forum myślalem że soiem się czegoś konkretnego o klangu a tu
    widze nici . Moze jednak moglibyscie napisac parę szczegułów

  2. Czytając to forum myślalem że dowiem się czegoś konkretnego o klangu a tu
    widze nici . Moze jednak moglibyscie napisac parę szczegułów

  3. Pewnie drogi gość sobie myśli, że poczyta temat o klangu i nagle zacznie
    wymiatać bo dowiedział się na czym to polega 😉 jednak drogi gościu
    jeżeli tak myślisz to się zawiedziesz, gdyż aby załapać dobrze klang
    najlepiej jak ktoś ci pokaże z czym to się je, albo podłapiesz to
    dokładnie obserwując klangujących na koncertach i w tv 🙂 a jeżeli tak nie
    myślisz to zignoruj to co napisałem 😈 😉

  4. Ja Marcusa Millera lubię bardzo, ostatnio jak usłyszałem jego cover
    beatlesów „come together” to myślałem że kurwicy dostane, jak można tak
    świetnie grać !?:D

    apropo filmików to mam jedną lekcje fleai i mogę wysłać na maila można od
    niego sporo podpatrzeć 🙂

  5. Wyczytalem, na tej stronce
    http://www.kurs.bass.pl/html/lek7.htm ,ze nie powinno
    się zaczynac klangowania jeśli się gra krocej niż rok, można jakieś zle nawyki
    przysfoic itp. Wiec tu moje pytanie: Jakie zle nawyki można nabyc? Jakies
    najczesciej spotykane, autor stronki nie podal przykladow wiec się was pytam.

  6. E tam.

    Złych nawyków możesz nabrać nawet przy nauce grania palcami czy kostką,
    więc wtedy już nawet jak rok będziesz grał źle paluchami to i tak klang
    nie będzie ci lepiej wychodził 😛

    Zaczynać trzeba wszystko od razu 🙂

    Śmieszą mnie wypowiedzi w stylu że się złe nawyki wyrabia. Przecież jak
    się gra to jest wygodnie. A jak jest niewygodnie i coś boli to się gra tak
    żeby nie bolało i nie ma bata żeby to były złe nawyki 🙂

    A jak się okaże że sposób w jaki się gra uniemożliwia granie inaczej to
    się zaczyna grać inaczej i stare nawyki znikają bardzo szybciutko 🙂 ( sam
    przetestowałem to na własnej skórze już kilka razy ).

  7. Szczerze mówiac to grałem klangiem już na parę „sposobów” , ala flea, ala
    pilich (jak się okazało :S) No i w koncu doszedłem do jako takiej techniki,
    , która mi pasuja i uzyskuje satysfakcjonujące efekty. I zgadzam się z lodziem
    , warto zaczynac jak najszybciej i probowac wszystkich technik

  8. Co do nauki klangu to się tez wypowiem… Myślę, ze jedni po prostu „to”
    mają (bierze taki bas do łapy, godzinka-dwie i już jako-tako wie, jak
    uderzać struny) a niektórzy nie (za ch…. mu nie wychodzi). Jedni się uczą
    szybciej tego, drudzy innego. I to chyba tyle:)

    PS. Marcus Miller rządzi, to „przez” niego się wkręciłem w basowanie:D

  9. @Adich: Ja Marcusa Millera lubię bardzo, ostatnio jak usłyszałem jego cover beatlesów „come together” to myślałem że kurwicy dostane, jak można tak świetnie grać !?:D

    apropo filmików to mam jedną lekcje fleai i mogę wysłać na maila można od niego sporo podpatrzeć 🙂

    Radzę sprawdzić kiedy ostatni raz kolega Adich napisał jakiegokolwiek posta
    na basoofce…

  10. i na pewno jak każdy napisze w tym temacie milion postów to Adich na 100%
    będzie go całego czytał i wyśle Wam mejla z plikiem o który wam chodzi 😛

  11. Gdybyś miał takie łącze takie gówna też by Ci się zdarzały 🙁 [chyba,
    że gratulujesz głupoty mego pytania – staram się jak mogę 😛 ).

    Odpowiedziałeś i już nie mogę pousówać swoich postów 🙁 .

    Więc szanowni moderatorzy wykasujcie moje posty. PLZ.

    A wracając do tematu:

    jak staram się grać slapem np.: na E to struna uderza o progi i sucks (chyba,
    że gram przy mostku to jakoś tam wychodzi).

  12. bo to ma uderzać o progi, no chyba że nie chcesz to wtedy musisz napiżdżać
    bliżej mostka

  13. Własnie czezłik ma racje w klangu podczas slapu struna powinna uderzać o
    progi to daje takie charakterystyczne brzmnienie 🙂

  14. W sumie to ja właśnie jakoś nie rozumiem tego pytania.

    W klangu chodzi o to żeby po uderzeniu kciukiem w strunę ( lub po
    szarpnięciu jej ) uderzyła ona o progi.

    Jnaczej granie klangiem w ogóle mija się z celem.

  15. Slap w moim wykonaniu nie przypomina nic a nic z tego jak powinno to brzmieć
    🙁 . Musze poszukać sobie jakiegoś nauczyciela, bo samemu chyba nigdy się
    nie naucze 🙁 .

  16. widzisz żeby klang był dobry musi tez być odpowiednia gitara. bo na wiosłach
    do 5 stów to faktycznie będzie ciezko ci dobrego uzyskac. i nawet jak będziesz
    to robił prawidłowo a decha się nie odezwie to nawetjak się zes…asz to i
    tak nie będzie brzmiało.

  17. Bardzo dużo też od wzmacniacza zależy. Bo na jakimś badziewiu to slap
    będzie brzmial bardzo drętwo – zero dynamiki, nie będzie takiego
    charakterystycznego puncha z głośnika.

  18. hiehiehiehie jakby ktoś nas posłuchał, kapral co to jest „punch” z głośnika
    :))))))))))) pozdrawiam , zajebisty tekst

  19. :DDD

    No wiesz, tak z angielska „punch” to uderzenie z pięści, tłumacząc w miarę
    dosłownie.

    A chodzi mi o taki specyficzny wygar z głośnika, taką dynamikę, którą po
    prostu czuć :D.

  20. Znacie jakieś fajne kawalki na Klang? Cos do potrenowania szybkosci no i coś
    czym można poszpanowac ^^ 😛

  21. Victor Wooten – Classical Thump

    Level 42 – Lovegames

    Albo spróbuj wyslapować Teen Town 😉

    EDIT: albo jakieś preludium Bacha 😀

  22. Level 42 – Lovegames <- tego nie mogę znalesc

    Jeśli chodzi o „Victor Wooten – Classical Thump” to wolal bym coś z jajcem
    bardziej, nie jakieś melodyjki. Wiem ze predkosc to jest zabojcza ale
    zaszpanowac tym przed kims to raczej nie.

  23. Louis Johnson – Slap Bass Lesson

    poszukaj sobie tego 🙂

    Tam znajdziesz kilka rzeczy którymi będziesz mógł „poszpanować”

  24. klang nie jest taki trudny jak się wydaje wystarczy troszke podlubac(oczywiście
    nie w nosie) i już coś z tego wychodzi zaczynajac od prostych rifow ;)!do nauki
    techniki slap polecam pilichowa szkole bass conection 😉 powaznie tam jest parę
    cwiczonek, powiedziane jest o ustawieniach rak palcow, i w ogole nie jest to
    droga plyta 😉 a w brew pozorom dużo daje 😉

    wracajac do pytania kolegi o miekosci strun, struny im sa ciensze tym sa
    bardziej miekie przynajmniej w wiekszosci przypadkow! do techniki slap im
    cienszych strunek uzywasz tym lepiej ja gram ta technika dość dużo i z
    doswiadczenia wiem ze najlepiej gra się na 35-95 ( najgrubsze w miarę dobre do
    slapu powinny być 40-95 powyzej teg rozmiaru dynamika struny jest zbyt mala i
    jak ktoś probuje klangowac na strunach 50-110 to brzmi to jak by ktoś po
    szprychach badylem walil!)! jeżeli chodzi o glowy i paczki to oczywista rzecza
    jest to żeby glowa była jak najbardziej tynamiczna ale nie tylko!w sumie więcej
    do gadania ma paczka!jeżeli uzywamy paczki jednoglosnikowej to troszke kicha bo
    dynamike takiego glosnika można porownac do dynamiki tankowca!to jest tak ze im
    więcej mniejszych glosnikow tym lepiej!wazne jest tez żeby paczka posiadala tak
    zwany gwizdek!

    PS: jeżeli ktoś z wroclawia ma klopoty z klangiem to pomoge z wielka checia 😉

  25. W sumie to ja zawsze używałem sredniej grubości strun do klangu z tego
    powodu, że sporo gram też techniką klasyczną, ale zastanawiam się jak
    sprawadzają się te strunki Hi Beams przy slapie? Ktoś testował?

  26. ja jade na Warwicku 😉 tak cienkie struny się sprawdzaja lepiej nawet przy
    normalnych palcowkach o wiele szybciej można zaiwaniac ;D powaga 🙂

  27. No dobra ale mi chodzi o pro strunki ;). Bo Warwicki na pewno nie są pro ;).
    Zresztą co grubość strun ma do szybkiego grania 😉 Pozdrawiam

  28. no grubosc strun ma bardzooooooo dużo do szbkiego grania widze ze jeszcze wiele
    rzeczy przed toba zapytaj się jakiegoś basisty doswiadczonego to ci powie 🙂 a
    mianowicie im ciensze tym szybcie i virtualnie skill ci podskoczy 🙂

  29. Ja gram na grubych i cienkich tak samo szybko ;). Rozumiem, że brzmienie jest
    inne, ale to jak szybko się gra to zależy tylko od osobistych preferencji. Mi
    się źle gra na za grubych i za cienkich :P. Poza tym nie ma czegoś takiego
    jak „najcieńsze struny są najlepsze do klangu”. Ja np nie lubię za cienkich
    bo mi się kciuk źle odbija i niewygodnie jakoś :P. Tyle ilu basistów tyle
    preferencji ;). Pozdrawiam

  30. ja np nie lubię zbyt grubych strun ale na grubszych gra się szybciej 🙂 nie
    poddaja się pod palcami tak jak cienkie i łatwiej utrzymać tempo 🙂

  31. e no co wy fizyki w szkole nie mieliscie czy co ;P jak grubsza struna może się
    bardziej poddawac pod palcem to tak jak by powiedziec ze sekwoja amerykanska
    bardziej poddaje się pod palcem niż zapalka totalny bezsens!na grubych strunach
    gra się o wiele wolniej bo o wiele wolniej reaguja o wiele wiele mniejsza
    dynamike maja a jak się komus kciuk zle odbija to ja już nie wiem 😉 rozwine
    się na ten temat kiedy indziej bo zona bije i dzieci placza!polcam jakiś wyklad
    z fizyki sobie sciagnac z polibudy o bryle sztywnej i sprezystoci to rozwieje
    wasze watpliwosci 🙂

  32. @entropman: ja np nie lubię zbyt grubych strun ale na grubszych gra się szybciej 🙂 nie poddaja się pod palcami tak jak cienkie i łatwiej utrzymać tempo 🙂

    perz_86 czytaj dokładnie 😉

  33. Widze, że kolega uważa się za miszcza klangu ale nie wie chyba, że są
    struny grube- miekkie i twarde tak jak i są struny cienkie- miekkie i twarde.
    Poza tym sam powiedziałeś że używasz Warwicków co tylko świadczy o tym,
    że mało gatunków strun testowałes bo za tą cenę można coś lepszego
    kupić(sam ostatnio kupiłem Warwicki i żałuje). Poza tym, to na jakim
    instrumencie kto gra i z jakim osprzętem zależy od preferencji i gustu ;).
    Pozdo.

  34. Widze, że kolega uważa się za miszcza klangu ale nie wie chyba, że są
    struny grube- miekkie i twarde tak jak i są struny cienkie- miekkie i twarde.
    Poza tym sam powiedziałeś że używasz Warwicków co tylko świadczy o tym,
    że mało gatunków strun testowałes bo za tą cenę można coś lepszego
    kupić(sam ostatnio kupiłem Warwicki i żałuje). Poza tym, to na jakim
    instrumencie kto gra i z jakim osprzętem zależy od preferencji i gustu ;).
    Pozdo.

Możliwość komentowania została wyłączona.