Jaki efekt do uzyskania takiego brzmienia…?

Jeśli nie wiesz, jakiego efektu używa Twój ulubiony basista do osiągnięcia
charakterystycznego brzmienia (pomijając wszelkie techniki gry i instrumenty!)
– zapytaj tutaj. Zanim zapytasz, sprawdź, czy odpowiedź nie znajduje się na
www.guitargeek.com a do konkretnych utworów podaj link.

Jakiego efektu powinienem użyć, aby uzyskać takie brzmienie na moim basie?
Czy wiesz, jakiego efektu używa mój ulubiony basista, aby osiągnąć taki dźwięk?
Czym mogę osiągnąć charakterystyczne brzmienie na moim basie?
Co muszę zrobić, aby mój bas brzmiał tak jak na konkretnych utworach?
Jaki jest sekret brzmienia mojego ulubionego basisty?
Moglibyście polecić mi jakiś efekt do uzyskania konkretnej barwy dźwięku na basie?
Jakie efekty są najczęściej używane przez basistów, aby osiągnąć określone brzmienie?
Czy jest jakiś konkretny efekt, który pozwoli mi na uzyskanie brzmienia mojego ulubionego basisty?
Czy użycie określonego efektu pozwoli mi na nagranie mojego ulubionego utworu na basie?
Jakie efekty są niezbędne, aby uzyskać charakterystyczne brzmienie w muzyce basowej?

Podziel się swoją opinią

1 212 komentarzy

  1. A ja się chciałem dowiedzieć jakiego rodzaju efekty używane są w „for whom
    the bell tools”. Nie chodzi mi o marki, tylko np czy tam jest przester +
    flanger czy co 😉 Jeśli pytanie jest głupie to przepraszam ^^

    Edit.

    Dzięki 😀

  2. No nie do końca, bo

    – srebrny PWA jest nie do dostania, a czarne już tak ładnie pasma basowego
    nie pokrywają

    – big muffa moim zdaniem lepiej kupić basowego, ma wszystko co gitarowy + dwia
    fajne opcje dla basistów 🙂

  3. Powinieneś sobie ustawić na nim fretbuzz, wejść do dobrego studia, gdzie
    dobry realizator wyciśnie takie brzmienie, z czegoś co normalnie brzmi
    całkowicie inaczej 😀

  4. A „na żywca” się nie da ? Mam takie coś na Tone Porcie, z tym że na
    symulacji SVT Classic i kolumny 8×10, a to kosztuje tyle co moja przyszła
    roczna pensja :P.

  5. W zasadzie sansamp powinien wystarczyć, ale musisz wiedzieć, że to brzmienie
    to efekt kilku godzin pracy realizatora, a nie piec czy bas…

  6. @mazdah: Być może MXR M80

    Mam takowego i faktycznie brzmi właściwie tak samo jak to na początku filmu.

  7. Ruiner2, Ibanez PD-7 ( phat hed ) w trybie distortion, z wyłączonym „attack”
    i lekko wyregulowanym EQ zagra właśnie tak

  8. Mi to brzmi jak jakiś fuzz, możliwe że jest tam lekki envelope czy autowah.
    Brzmi jakby się dźięk pompował nieco sam przez się.

  9. Hmm może to ten ibanez…

    Bardzo chciałbym osiągnąć mniej więcej taki przester

    (mój exar bass distortion robi za dużo siary, tak poza tym odradzam go).

  10. Polecam tego Ibaneza, ma świetny, nowoczesny distortion i potrafi przenieść
    OGROMNE ilości dołu bez mulenia. Świetna zabawka, śmiesznie tania

  11. bardzo czysty i czytelny do agressive music sound of bass. ładnie, i kawałek
    ładny. Widziałem i słyszałem kiedyś chłopaków na żywo, już z tym
    basistą:)

    …jakby ktoś miał chęć rzucić okiem i uchem w dziwne rzeczy to
    zapraszam:

    https://www.youtube.com/krycha425

  12. @pazdzioch12: hej mam pytanie posiadam combo basowe Laney RB4 i gitarę Epiphone Eb – 0 i chciałbym się dowiedzieć czy ktoś ma pomysł jak na tym piecu ustawić equalizer by było dobre brzmienie np. takie jak ma basista gunsnroses oczywiście z tych starych gunsow byłbym niezmiernie wdzięczny

    napisz, bo nie pamiętam, Rb4 ma suwakowy 7 pasmowy equalizer czy to Rb6 go ma?
    Ja mam RB8 z takim korektorem i jednym głośnikiem 15″. Jeśli RB4 to coś
    podobnego , z tym ze o mniejszej mocy, to może mógłbym pomóc;)

    …jakby ktoś miał chęć rzucić okiem i uchem w dziwne rzeczy to
    zapraszam:

    https://www.youtube.com/krycha425

  13. A mnie zastanawia jak uzyskać efekt brzmieniowy zbliżony do brzmienia
    Pastoriusa.

    Mam Squiera JB Standard przerobionego na fretlessa, pickupy niestety Squiera,
    piec Mega Amp SL-60B. Nic specjalnego, ale wiadomo, że nie chcę na tym
    uzyskać takiego brzmienia. Zastanawia mnie tylko jak on to robił.

    Wiem, że używał strun Rotosound z okrągłą owijką (sądząć po
    wyglądzie reszty basu nie przejmował się zbytnio koleinami na podstrunnicy)
    i takie coś: MXR F/x-113 Digital Delay (used in „Slang”), Boss Octave
    Divider.

    Wychodzi na to, że w czasie „normalnego” grania nie używał jakiś
    specjalnych efektów… a gdzieś jeszcze przeczytałem, że Pastorius to
    brzmienie JB z mostka. Czyli co? Skręcamy na 0 pickup przy gryfie i jedziemy
    na samym z mostka? No i gryzę się między round, a flatwound… Wsadziłbym
    flaty, bo jednak nie robią kolein, ale brzmienie Jaco mnie podnieca jak
    cholera…

    P.S.

    http://www.fenderplayersclub.com/artists_lounge/hall_of_legends/pastorius.htm
    stronka, z której wziąłem te info

  14. Zaznaczyłem Ci na czerwono skąd się brało brzmienie Pastoriusa.

    „Racja jest jak d*pa, każdy ma własną.”

  15. Sugerujesz, że gdyby Pastoriusowi dać do łapy kosiarkę, to palcami
    wyciągnął by z niej takie brzmienie jak z tego Fendera? Bo ja szczerze
    wątpię, nie bagatelizuję znaczenia techniki gry samego Mistrza, ale jednak
    coś oprócz tego musi być, prawda? W końcu nie brzmiał by tak samo grając
    na flatach, skoro normalnie gra na roundwounded…

  16. To na czym grał, to jego wybór dostosowany do jego preferencji.

    Miał zwykłego Jazz Bassa, grał na zwykłych strunach i zwykłym,
    niespecjalnie drogim piecu.

    Sugeruję, ze gdybyś Pastoriusowi dał piec np Hartke i Squiera JB to
    zabrzmiałby tak samo. Chociaż pewnie musiałby wykonać ze 3-4 ruchy
    gałkami.

    Śledź wziął do ręki ostatnio mój bas i grając na moim piecu wycisnął
    „od niechcenia brzmienie”, które różniło się od mojego brzmienia o
    jakieś..178-179 stopni 😉 Nie dotykając pokręteł ani w basie ani w
    piecu.

    „Racja jest jak d*pa, każdy ma własną.”

  17. Dokładnie tak jak napisałeś i fratless i mostkowy JAZZ. Do tego lekko
    podniesiony środek. Wyłączony kompresor i delikatne smyranko :] zwróć
    uwagę gdzie trzyma prawą rękę. Wydaje mi się, że akurat jego brzmienie
    trudne nie jest.

  18. Tak samo było gdy mazdah wziął mojego Squiera. Zaraz pojawi się Kapral i
    stwierdzi ze gadamy bzdury i ze sprzet ma wieksze znaczenie od rąk.

    IMO Gówno prawda

  19. witam wszystkich!

    mam takie pytanko jak ustawić bas tak żeby brzmiał jak Stevea Harrisa np. w
    kawałku Iron Maiden Losfer Words lub Rime of the Ancient Mariner?Bym był
    bardzo wdzięczny za jakąś podpowiedź.

  20. panowie a Tim Commerford uzywa zawsze czystego brzmienia z jakimś brudzacym
    efektem?? bo wczoraj pol nocy spedzilem na ustawieniu brzmeinia jak w Bullet in
    the head i jak zlapie gore to gorzej z dolem, już w sumie mam prawie to
    brmzienie ale tego pazurka mi brakuje.. coś jakby gral piorkiem czy
    pieniazkiem…jeżeli uzywa jakiegoś efektu to nie będę kabinowal, tylko myslal
    np o tym ze tam może ma aktywna elektronike, a jak ma efekt to swojego
    digitecha postaram się ukrecic 😛

  21. i w studio preamp tego SVT wystarcza? czy ma emulator paczki? .. bo brmzienie
    na paczkach to ja ukrecilem ale inaczej jest gdy wysle XLRem do kompa sygnal po
    samym preampie.. jest inaczej troszke i to wiadome jest.. hmm

  22. @ Frytejro: W studiu nagrywa się zwykle tak, że miksuje się sygnał liniowy z
    preampu i omikrofonowanej paki.

  23. no czyli jednak.. bo ja pytalem swoich znajomych co to nieraz nagrywali w
    studio i tylko mieli przez preamp pusczone a mnei to się niewidzialo… dzieks
    za info:]

  24. Ktoś pytał jak uzyskać podobne brzmienie do Cliffa Burtona.
    – sądzę,
    że to może pomóc ;p

  25. no to może mi ktoś w końcu powiedzieć jak uzyskać brzmienie basu takie jak
    S.Harris?

  26. jak masz precla to do tego przystawki seymoura SPD3 , struny jak najnizej żeby
    było slychac uderzenie o progi przy kazdym mocnym uderzeniu.. do tego na paczce
    (najlepej mieć coś co jasno gra albo w pelnej skali… dajesz na eq dużo góry ,
    basu trochę ponad zero, a srednie trochę ponizej.. i najlepiej jakby to był bas
    z lakierowanym gryfem calym jak ma Harris..( i zblizonym brzmeiniu do vinitage)
    do tego strunki .045-0.105 najlepiej stalowki o jasnym brzmieniu..

    ja mam teraz struny nikiel i wczorja podnioslem wysokosc, ale może znize i coś
    nagram – o ile bedize efekt przy samym preampie bez emulacji kolumny..

    no i paluchy trzeba odpowiednio ukladac bo musisz uderzac nimi struny a nie
    ksiazkowo plumkac;)

  27. Każdy kto słucha Isis wie że Caxide jest mistrzem kreowania brzmienia i sam
    go mniej więcej rozgryzłem ( efekty bossa + MM Stingray + Ampeg ) ale
    powiedzcie mi z łaski swojej jak on ustawia taki przester jaki zaczyna się w
    5:38 ?

  28. mnie to się wydaje ze to brzmi jak flanger z bezprogowcem (może jakaś
    modulacja), jakiś lekki dist ew jeszcze..

  29. No to tak..

    Black Sabbath – Bassically (to wah-wah?)

    Black Sabbath – N.I.B (overdrive?)

    The Doors – Break On Through

    Testament – Urotsukidoji

  30. @spirytus: Wiem, że Webster nie używa efektów, ale jak uzyskać mistyczne, legendarne i c*uj wie jakie jeszcze brzmienie https://www.youtube.com/watch?v=ZMBNNFObSM0 Hammer Smashed Face ? Toż to z miejsca zabija.
    ______________________
    Spector q5pro + zoom b2

    Wymień Zooma na Sansampa albo Ampega SVT :]

    „Racja jest jak d*pa, każdy ma własną.”

  31. W zumiku maam Ci ja Sansampa ale preferuję inny set jeśli chodzi o linię
    ampów.

    Co do SVT – też zum posiada. Wiadomo że nie będzie to 100% SVT brzmieniem bo
    kto wtedy płaciłby kilkanaście razy więcej żeby ampega wyrwać, no ale
    zawsze coś. Co do basu – strunki flaki z zerową akcją, czy mnie uszy
    mylą?

    Alex pomyka na svt-4 o ile się nie mylę, to taka wskazówka dla
    posiadaczy.

    EDIT:

    Wymień Zooma na Sansampa albo Ampega SVT :]

    A skill swój na Lesa Claypoola? Z miłą chęcią 😉

    _______________________

    Spector q5pro + zoom b2

  32. jeśli chodzi o ten pierwszy fragment co bas idzie solo to ja myślę ze gosc to
    robi Tappingiem… tego jestem pewny na 90% reszta co do brzmienia.. pasowaloby
    podpatrzec na set canibali czy Deatha.. ( w deathie niepamietam na jakich
    plytach podobnie bass brzmial.. tak flakowato ( mnie erni balle struna E po
    jednym koncercie brzmiala podobnie.. niezly shit… poszly do gotowania.. a
    mialy być takie super :/ )

  33. Hej mam pytanie. jaki efekt (lub jak eq ustawić) żeby brzmiało tak jak w
    cant repeat offspring i chyba we wszystkich ich utworach, tam to najlepiej
    słychać? mam Laney rb7 i cruiser 22A?? pomóżcie

Możliwość komentowania została wyłączona.