Jeśli nie wiesz, jakiego efektu używa Twój ulubiony basista do osiągnięcia
charakterystycznego brzmienia (pomijając wszelkie techniki gry i instrumenty!)
– zapytaj tutaj. Zanim zapytasz, sprawdź, czy odpowiedź nie znajduje się na
www.guitargeek.com a do konkretnych utworów podaj link.
Jakiego efektu powinienem użyć, aby uzyskać takie brzmienie na moim basie?
Czy wiesz, jakiego efektu używa mój ulubiony basista, aby osiągnąć taki dźwięk?
Czym mogę osiągnąć charakterystyczne brzmienie na moim basie?
Co muszę zrobić, aby mój bas brzmiał tak jak na konkretnych utworach?
Jaki jest sekret brzmienia mojego ulubionego basisty?
Moglibyście polecić mi jakiś efekt do uzyskania konkretnej barwy dźwięku na basie?
Jakie efekty są najczęściej używane przez basistów, aby osiągnąć określone brzmienie?
Czy jest jakiś konkretny efekt, który pozwoli mi na uzyskanie brzmienia mojego ulubionego basisty?
Czy użycie określonego efektu pozwoli mi na nagranie mojego ulubionego utworu na basie?
Jakie efekty są niezbędne, aby uzyskać charakterystyczne brzmienie w muzyce basowej?
A ja się chciałem dowiedzieć jakiego rodzaju efekty używane są w „for whom
the bell tools”. Nie chodzi mi o marki, tylko np czy tam jest przester +
flanger czy co 😉 Jeśli pytanie jest głupie to przepraszam ^^
Edit.
Dzięki 😀
i to gitarowy przester + gitarowy wah-wah 😛
No nie do końca, bo
– srebrny PWA jest nie do dostania, a czarne już tak ładnie pasma basowego
nie pokrywają
– big muffa moim zdaniem lepiej kupić basowego, ma wszystko co gitarowy + dwia
fajne opcje dla basistów 🙂
A co powinienem mieć do Ibanez i Sansampa (koniecznie SVT3/4 Pro za bajońską
sumę ?) żeby wyciągnąć takie coś ->
https://www.youtube.com/watch?v=S7yqkFTnqsU konkretnie 1:57 do 2:10 ??? Gram
palcami, kostką nie umiem.
Powinieneś sobie ustawić na nim fretbuzz, wejść do dobrego studia, gdzie
dobry realizator wyciśnie takie brzmienie, z czegoś co normalnie brzmi
całkowicie inaczej 😀
A „na żywca” się nie da ? Mam takie coś na Tone Porcie, z tym że na
symulacji SVT Classic i kolumny 8×10, a to kosztuje tyle co moja przyszła
roczna pensja :P.
W zasadzie sansamp powinien wystarczyć, ale musisz wiedzieć, że to brzmienie
to efekt kilku godzin pracy realizatora, a nie piec czy bas…
dobra, teraz moja kolej- jak ukręcić coś takiego?
http://www.wrzuta.pl/audio/nwm3dcfhGN/motion_2000
że kostka i lekkie tłumienie to wiem na bank, ale ktoś ma jakiś pomysł jak
tu equalizerem podziałać żeby to mniej więcej podobnie wyszło?
Przede wszystkim dużo środka. I jakiś reverb delikatny by się przydał, a
nawet taki ledwo zauwazalny delay do tego
http://www.myspace.com/glukozaband
Chodzi mi o ten przesterowany sound. Jaki to przester może być?
Być może MXR M80
Mam takowego i faktycznie brzmi właściwie tak samo jak to na początku filmu.
Pomóżcie!:)
Wiecie może jak osiągnąć taki sound ?
https://www.youtube.com/watch?v=yIi7TJ9Lc5U mniej więcej w 1/3 piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=5173TjVrUCI
Ja nie mam pojęcia jaki to przester…
Ruiner2, Ibanez PD-7 ( phat hed ) w trybie distortion, z wyłączonym „attack”
i lekko wyregulowanym EQ zagra właśnie tak
Mi to brzmi jak jakiś fuzz, możliwe że jest tam lekki envelope czy autowah.
Brzmi jakby się dźięk pompował nieco sam przez się.
Hmm może to ten ibanez…
Bardzo chciałbym osiągnąć mniej więcej taki przester
(mój exar bass distortion robi za dużo siary, tak poza tym odradzam go).
Polecam tego Ibaneza, ma świetny, nowoczesny distortion i potrafi przenieść
OGROMNE ilości dołu bez mulenia. Świetna zabawka, śmiesznie tania
bardzo czysty i czytelny do agressive music sound of bass. ładnie, i kawałek
ładny. Widziałem i słyszałem kiedyś chłopaków na żywo, już z tym
basistą:)
…jakby ktoś miał chęć rzucić okiem i uchem w dziwne rzeczy to
zapraszam:
https://www.youtube.com/krycha425
napisz, bo nie pamiętam, Rb4 ma suwakowy 7 pasmowy equalizer czy to Rb6 go ma?
Ja mam RB8 z takim korektorem i jednym głośnikiem 15″. Jeśli RB4 to coś
podobnego , z tym ze o mniejszej mocy, to może mógłbym pomóc;)
…jakby ktoś miał chęć rzucić okiem i uchem w dziwne rzeczy to
zapraszam:
https://www.youtube.com/krycha425
To raczej nie jest efekt, ale jakuzyskać takie brzmienie?
https://www.youtube.com/watch?v=K86KHSYkgIU
Dopiero ostatnio przy oglądaniu Chłopców z Ferajny zwróciłem uwagę na ten
kawałek, i zkochałem się w brzmieniu 🙂 Jak takie coś uzyskać?
A mnie zastanawia jak uzyskać efekt brzmieniowy zbliżony do brzmienia
Pastoriusa.
Mam Squiera JB Standard przerobionego na fretlessa, pickupy niestety Squiera,
piec Mega Amp SL-60B. Nic specjalnego, ale wiadomo, że nie chcę na tym
uzyskać takiego brzmienia. Zastanawia mnie tylko jak on to robił.
Wiem, że używał strun Rotosound z okrągłą owijką (sądząć po
wyglądzie reszty basu nie przejmował się zbytnio koleinami na podstrunnicy)
i takie coś: MXR F/x-113 Digital Delay (used in „Slang”), Boss Octave
Divider.
Wychodzi na to, że w czasie „normalnego” grania nie używał jakiś
specjalnych efektów… a gdzieś jeszcze przeczytałem, że Pastorius to
brzmienie JB z mostka. Czyli co? Skręcamy na 0 pickup przy gryfie i jedziemy
na samym z mostka? No i gryzę się między round, a flatwound… Wsadziłbym
flaty, bo jednak nie robią kolein, ale brzmienie Jaco mnie podnieca jak
cholera…
P.S.
http://www.fenderplayersclub.com/artists_lounge/hall_of_legends/pastorius.htm –
stronka, z której wziąłem te info
Halooo???
Zaznaczyłem Ci na czerwono skąd się brało brzmienie Pastoriusa.
„Racja jest jak d*pa, każdy ma własną.”
Sugerujesz, że gdyby Pastoriusowi dać do łapy kosiarkę, to palcami
wyciągnął by z niej takie brzmienie jak z tego Fendera? Bo ja szczerze
wątpię, nie bagatelizuję znaczenia techniki gry samego Mistrza, ale jednak
coś oprócz tego musi być, prawda? W końcu nie brzmiał by tak samo grając
na flatach, skoro normalnie gra na roundwounded…
To na czym grał, to jego wybór dostosowany do jego preferencji.
Miał zwykłego Jazz Bassa, grał na zwykłych strunach i zwykłym,
niespecjalnie drogim piecu.
Sugeruję, ze gdybyś Pastoriusowi dał piec np Hartke i Squiera JB to
zabrzmiałby tak samo. Chociaż pewnie musiałby wykonać ze 3-4 ruchy
gałkami.
Śledź wziął do ręki ostatnio mój bas i grając na moim piecu wycisnął
„od niechcenia brzmienie”, które różniło się od mojego brzmienia o
jakieś..178-179 stopni 😉 Nie dotykając pokręteł ani w basie ani w
piecu.
„Racja jest jak d*pa, każdy ma własną.”
Dokładnie tak jak napisałeś i fratless i mostkowy JAZZ. Do tego lekko
podniesiony środek. Wyłączony kompresor i delikatne smyranko :] zwróć
uwagę gdzie trzyma prawą rękę. Wydaje mi się, że akurat jego brzmienie
trudne nie jest.
Tak samo było gdy mazdah wziął mojego Squiera. Zaraz pojawi się Kapral i
stwierdzi ze gadamy bzdury i ze sprzet ma wieksze znaczenie od rąk.
IMO Gówno prawda
No… ten… to pewnie dlatego, że Jaco grał na Hartke 😀
http://www.jacopastorius.com/images/features/plaque.jpg😉
https://www.youtube.com/watch?v=fROA3VgVNTI
ok 4 minuty słychać dobrze bass, wie ktoś czego używa basista?:)
witam wszystkich!
mam takie pytanko jak ustawić bas tak żeby brzmiał jak Stevea Harrisa np. w
kawałku Iron Maiden Losfer Words lub Rime of the Ancient Mariner?Bym był
bardzo wdzięczny za jakąś podpowiedź.
panowie a Tim Commerford uzywa zawsze czystego brzmienia z jakimś brudzacym
efektem?? bo wczoraj pol nocy spedzilem na ustawieniu brzmeinia jak w Bullet in
the head i jak zlapie gore to gorzej z dolem, już w sumie mam prawie to
brmzienie ale tego pazurka mi brakuje.. coś jakby gral piorkiem czy
pieniazkiem…jeżeli uzywa jakiegoś efektu to nie będę kabinowal, tylko myslal
np o tym ze tam może ma aktywna elektronike, a jak ma efekt to swojego
digitecha postaram się ukrecic 😛
Ampeg SVT i Jazz Bass. Cała filozofia Tima
i w studio preamp tego SVT wystarcza? czy ma emulator paczki? .. bo brmzienie
na paczkach to ja ukrecilem ale inaczej jest gdy wysle XLRem do kompa sygnal po
samym preampie.. jest inaczej troszke i to wiadome jest.. hmm
jak uzyskać brzmienie Jarka Śmigiela z Illusion?
Klonky, ale na piecu Acoustica
„Racja jest jak d*pa, każdy ma własną.”
@ Frytejro: W studiu nagrywa się zwykle tak, że miksuje się sygnał liniowy z
preampu i omikrofonowanej paki.
no czyli jednak.. bo ja pytalem swoich znajomych co to nieraz nagrywali w
studio i tylko mieli przez preamp pusczone a mnei to się niewidzialo… dzieks
za info:]
Ktoś pytał jak uzyskać podobne brzmienie do Cliffa Burtona.
– sądzę,
że to może pomóc ;p
no to może mi ktoś w końcu powiedzieć jak uzyskać brzmienie basu takie jak
S.Harris?
jak masz precla to do tego przystawki seymoura SPD3 , struny jak najnizej żeby
było slychac uderzenie o progi przy kazdym mocnym uderzeniu.. do tego na paczce
(najlepej mieć coś co jasno gra albo w pelnej skali… dajesz na eq dużo góry ,
basu trochę ponad zero, a srednie trochę ponizej.. i najlepiej jakby to był bas
z lakierowanym gryfem calym jak ma Harris..( i zblizonym brzmeiniu do vinitage)
do tego strunki .045-0.105 najlepiej stalowki o jasnym brzmieniu..
ja mam teraz struny nikiel i wczorja podnioslem wysokosc, ale może znize i coś
nagram – o ile bedize efekt przy samym preampie bez emulacji kolumny..
no i paluchy trzeba odpowiednio ukladac bo musisz uderzac nimi struny a nie
ksiazkowo plumkac;)
Każdy kto słucha Isis wie że Caxide jest mistrzem kreowania brzmienia i sam
go mniej więcej rozgryzłem ( efekty bossa + MM Stingray + Ampeg ) ale
powiedzcie mi z łaski swojej jak on ustawia taki przester jaki zaczyna się w
5:38 ?
dzięki za rade naprawdę dzięki
pozdrawiam
mnie to się wydaje ze to brzmi jak flanger z bezprogowcem (może jakaś
modulacja), jakiś lekki dist ew jeszcze..
Wiem, że Webster nie używa efektów, ale jak uzyskać mistyczne, legendarne i
c*uj wie jakie jeszcze brzmienie https://www.youtube.com/watch?v=ZMBNNFObSM0 Hammer Smashed Face ? Toż to
z miejsca zabija.
______________________
Spector q5pro + zoom b2
No to tak..
Black Sabbath – Bassically (to wah-wah?)
Black Sabbath – N.I.B (overdrive?)
The Doors – Break On Through
Testament – Urotsukidoji
Wymień Zooma na Sansampa albo Ampega SVT :]
„Racja jest jak d*pa, każdy ma własną.”
W zumiku maam Ci ja Sansampa ale preferuję inny set jeśli chodzi o linię
ampów.
Co do SVT – też zum posiada. Wiadomo że nie będzie to 100% SVT brzmieniem bo
kto wtedy płaciłby kilkanaście razy więcej żeby ampega wyrwać, no ale
zawsze coś. Co do basu – strunki flaki z zerową akcją, czy mnie uszy
mylą?
Alex pomyka na svt-4 o ile się nie mylę, to taka wskazówka dla
posiadaczy.
EDIT:
A skill swój na Lesa Claypoola? Z miłą chęcią 😉
_______________________
Spector q5pro + zoom b2
Masz Sansampa i SVT w zumiku, powiadasz? 😀
jeśli chodzi o ten pierwszy fragment co bas idzie solo to ja myślę ze gosc to
robi Tappingiem… tego jestem pewny na 90% reszta co do brzmienia.. pasowaloby
podpatrzec na set canibali czy Deatha.. ( w deathie niepamietam na jakich
plytach podobnie bass brzmial.. tak flakowato ( mnie erni balle struna E po
jednym koncercie brzmiala podobnie.. niezly shit… poszly do gotowania.. a
mialy być takie super :/ )
Hej mam pytanie. jaki efekt (lub jak eq ustawić) żeby brzmiało tak jak w
cant repeat offspring i chyba we wszystkich ich utworach, tam to najlepiej
słychać? mam Laney rb7 i cruiser 22A?? pomóżcie