Jaki efekt do uzyskania takiego brzmienia…?

Jeśli nie wiesz, jakiego efektu używa Twój ulubiony basista do osiągnięcia
charakterystycznego brzmienia (pomijając wszelkie techniki gry i instrumenty!)
– zapytaj tutaj. Zanim zapytasz, sprawdź, czy odpowiedź nie znajduje się na
www.guitargeek.com a do konkretnych utworów podaj link.

Jakiego efektu powinienem użyć, aby uzyskać takie brzmienie na moim basie?
Czy wiesz, jakiego efektu używa mój ulubiony basista, aby osiągnąć taki dźwięk?
Czym mogę osiągnąć charakterystyczne brzmienie na moim basie?
Co muszę zrobić, aby mój bas brzmiał tak jak na konkretnych utworach?
Jaki jest sekret brzmienia mojego ulubionego basisty?
Moglibyście polecić mi jakiś efekt do uzyskania konkretnej barwy dźwięku na basie?
Jakie efekty są najczęściej używane przez basistów, aby osiągnąć określone brzmienie?
Czy jest jakiś konkretny efekt, który pozwoli mi na uzyskanie brzmienia mojego ulubionego basisty?
Czy użycie określonego efektu pozwoli mi na nagranie mojego ulubionego utworu na basie?
Jakie efekty są niezbędne, aby uzyskać charakterystyczne brzmienie w muzyce basowej?

Podziel się swoją opinią

1 212 komentarzy

  1. @sledz: Obecnie nowych Hartke

    Mógłby sobie jeszcze kupić preamp Behringera i kompresor Exar…

  2. @sledz: I tak brzmi z palca 😉

    To ja dziękuję za takie brzmienie, jeśli Wooten tak brzmi z palca,to ja
    nigdy nie chce nauczyć się grać.

  3. a wie ktoś może czego użył Orion na płycie „the Apostasy”, zespołu
    Behemoth??

  4. orion sansampa i basów esp

    ghost dog, za dużo tabow się naczytales 😛 pewnie to kolejny wymysl
    kędzierzawego brazola co zyje na coverowaniu…

  5. w meshuggah on się stroi w tej samej oktawie co gitar (no i z przesterem gra) w
    sumie to jako trzecia gitara robi 😛 mało basowy jest ten bas 😛

  6. dreeedster, nie przesadzaj, nie w tej samej oktawie bo ma zwykle basowe struny
    😛 jakby struny mu przy tym nie poszly to gryf by poszedl ^^

  7. Gitary 8 strunowe gościów z Meshuggah mają najniższą strunę F (strojenie
    F A# D# G# C# F# A# D#)

    Basista gra na piątce strojonej podejrzewam, że A# F A# D# G#. F jest w tej
    samej oktawie co gitarowe. A drop A# dlatego,że część kawałków mają w A#
    i tam już gra oktawę poniżej gitar (chociaz możliwe że stroi najniższą
    strunę do C i na kawałki w A# zmienia bas, nie wiem).

  8. ale dreedster, napisales tej samej oktawie czyli np: gitary C3 i bass C3, to by
    było zabojcze dla bassu 😛

  9. co do zespołu Meshuggah (nie jestem jego znawca, jedynie chcę się podzielić
    moimi doświadczeniami słuchowymi – materiał dostępny na youtube + akg k240
    mkII studio, przefiltrowanymi przez wiedzę o teorii muzyki i gitarach
    wydających niskie dźwięki).

    Bas w tym zespole jest nastrojony stanowczo poniżej H2 (subkontra), co nie
    powinno dziwić miłośników gitary basowej, bo istniej jej młodsza siostra
    zwana gitarą subbasową i jest strojona oktawę niżej niż zwykłą basówka
    (najniższy dźwięk to E2 – 20,6Hz nie ma gitar grających dźwięk C3!!!!! –
    to byłaby częstotliwość około 8Hz!!!, żaden normalny człowiek tego nie
    słyszy, nie mówiąc o problemach ze wzmacnianiem infradźwięków). gitary
    grające w oktawie subkontra potrzebują odpowiedniego systemu przenoszącego
    częstotliwości w okolicach 30Hz co dla normalnych warunków koncertowych ze
    współczesnym systemem liniowym jest pewnym standardem (opcjonalnie powinien
    być włączony lowcut – częstotliwość dostosowana do systemu
    nagłośnieniowego; co również nie stanowi problemu dla ucha ludzkiego,
    które definiuje dźwięki nie tylko po podstawie, ale również po składowych
    harmonicznych – może się zmienić postrzeganie jego barwy nie
    wysokości).

    mam nadzieję, że to pozwoli niektórym Koleżankom i Kolegom basistom
    uniknąć dywagacji wykraczających ponad możliwości ludzkiej percepcji i
    przechodzenia z akustyki muzycznej w świat S-F.

    pozdrawiam

  10. jeszcze jedno gitara i bas nastrojona w tej samej oktawie ma się tak:

    gitara (strój zwykły czyli od e1) – gitara basowa piccolina

    gitara barytonowa – gitara basowa piccolo

    dopiero później jest standardowy czterostrunowy bas.

    z tego wynika, że klasyczna różnica to dwie oktawy (nawet jeżeli gitara 7-8
    strunowa ma obniżany strój a bas nie to jest to przynajmniej jedna oktawa,
    ale basiści grający ciężką muzę podążają w większości za swoimi
    gitarzystami i obniżają strój razem z nimi).

    jeszcze raz pozdrawiam

  11. @bb79: najniższy dźwięk to E2 – 20,6Hz nie ma gitar grających dźwięk C3!!!!! – to byłaby częstotliwość około 8Hz!!!,

    Ale kolegom chodziło raczej o trzykreślne c3 (czyli tam 1kHz z okładem) a
    nie o C3 jako oktawa poniżej subkontry . (:

    Warto tu też wyjaśnić, że spotyka się różne zapisy oktaw:

    * C-2 (ce minus 2), C-1, C0, C1, C2, C3, C4 – gdzie C0 jest subkontrą a C-1
    kontrą

    * tudzież wariant powyższej który wygląda tak: C000, C00, C0, C1, C2, C3,
    C4….

    * C2, C1, C, c, c1, c2, c3 – tu subkontrą jest C2 a kontrą C1 (a dalej
    wielkie C, małe C, jednokreślne, dwukreślne i trzykreślne).

    Właściwie ten ostatni wariant powinien być zapisywany z indeksami – dolne
    dla oktaw poniżej C i górne dla oktaw powyżej c.

    Na potrzeby internetu jednak zazwyczaj ogranicza się go do stosowania „C” i
    „c” ze stosownymi numerami – i tego, moim zdaniem, powinniśmy się
    trzymać.

    Kolega bb79 stosuje właśnie ów ostatni (IMO najsensowniejszy) zapis.

    Co do Meshuggah. Bóg raczy wiedzieć co to jest za przester, sam kiedyś
    szukałem tych informacji ale wiarygodnych danych nie ma.

    Wiem, że Dick swego czasu grał na EBSach (Fafner + paki EBS) + modelling od
    Line6 (POD? POD XT?).

    W ogóle od dłuższego czasu cała meszuga gra na sprzęcie od Line6
    (gitarzyści grają na wzmacniaczach L6) więc możliwe, że w PODach kryje
    się cały sekret.

  12. @McGregor: Fafner + paki EBS

    Demanufacture mi niedawno pisał, że Fafner ma zajebisty przester, ja,
    jak na nim grałem w Rnr, nie wiedziałem, że tam jest takowy, więc nie
    słyszałem, a ktoś go już łyknął…

    Muszę wreszcie skombinować mikser i zmiksować czysty bas z sygnałem
    przepuszczonym przez EBSowego Valve Driva, może być ciekawie, być może
    podobnie – w Fafnerze i Valve przester jest lampowy 🙂

  13. bardziej się oplaca multi efekt czy pojedyncze kostki np distortion ??

    jak kostki to jaka koste polecanie żeby uzyskać PODOBNE brzmienie jak Cliff B.
    ??

    wiem ze potrzbeuje ” łahłahera ” a kosta ?

    ___________________________________

    Ibanez SR400Pb + Warwick Sweet 15.2

    See you in hell Cliff…

  14. Pytam się jeszcze raz 🙂 jak uzyskać te brzmienie BASA
    to na pewno jest jakiś efekt bo
    granie wysoko nie daje tego

  15. Ja tam żadnego efektu nie słyszę, może oktawer z dodaną górną oktawą,
    ale to bardzo mało prawdopodobne.

  16. No właśnie, dobrze słyszałem 🙂 Nie takie paskudne to brzmienie,
    przynajmniej na głośnikach od laptopa 😉

  17. przemeq522 – weź jeszcze pod uwagę, że ten miły chłopiec używa sprzętu
    za sporo kilodolarów 🙂

    To potrafi zabrzmieć zupełnie inaczej niż to co się zazwyczaj kupuje u nas
    do takiego grania…

    Również nie słyszę tu działania żadnego efektu.

  18. Filippiarz – nom w sumie ma drogi sprzęt ale chociaż może znasz jakieś
    ustawienia do tego brzmienia to spróboje na moim to wycisnąć :D:)

  19. Zdejmij środkowe pasmo na EQ, dodaj góry i trochę dołu. I załóż
    nowe/wyprane struny 😉

  20. @Skipioza: to jest typowe Warwickowskie brzmienie…

    A SansAmp + SWR Working Pro (które też biorę pod uwagę) dałoby radę ?

  21. witam,

    a jak uzyskac takie mokre, mieciutki brzmienie basu? jakich uzyc efektow? np.
    basik u michaela jacksona black or white, lub freedom george michaela. albo
    taki jaki jest w zespole toer of power?

  22. ksiedzulek, kup se Warwicka 😀 one maja takie 😛 a shaqal, nie mam pojecia, nie
    grałem na takim zestawieniu xP

  23. a jakieś efekty?w sumie się nie znam na tym, ale sa jakieś korektory,
    equalizery,preampy..może coś z tego? bardzo mi się podoba brzmienie jakie ma
    miller:) co powinienem zakupic jeżeli interesuja mnie takie mokre i funkowe
    basy?:)

  24. @ksiedzulek: co powinienem zakupic jeżeli interesuja mnie takie mokre i funkowe basy?:)

    Jazz Bassa, M Miller Signature.

Możliwość komentowania została wyłączona.