Jeśli nie wiesz, jakiego efektu używa Twój ulubiony basista do osiągnięcia
charakterystycznego brzmienia (pomijając wszelkie techniki gry i instrumenty!)
– zapytaj tutaj. Zanim zapytasz, sprawdź, czy odpowiedź nie znajduje się na
www.guitargeek.com a do konkretnych utworów podaj link.
Jakiego efektu powinienem użyć, aby uzyskać takie brzmienie na moim basie?
Czy wiesz, jakiego efektu używa mój ulubiony basista, aby osiągnąć taki dźwięk?
Czym mogę osiągnąć charakterystyczne brzmienie na moim basie?
Co muszę zrobić, aby mój bas brzmiał tak jak na konkretnych utworach?
Jaki jest sekret brzmienia mojego ulubionego basisty?
Moglibyście polecić mi jakiś efekt do uzyskania konkretnej barwy dźwięku na basie?
Jakie efekty są najczęściej używane przez basistów, aby osiągnąć określone brzmienie?
Czy jest jakiś konkretny efekt, który pozwoli mi na uzyskanie brzmienia mojego ulubionego basisty?
Czy użycie określonego efektu pozwoli mi na nagranie mojego ulubionego utworu na basie?
Jakie efekty są niezbędne, aby uzyskać charakterystyczne brzmienie w muzyce basowej?
Witam,
nagrywałem ostatnio w studio i zostało mi zaproponowane takie
połączenie:
Electro Harmonix Tube eq + ProCo Rat 2.
W nagraniu fajnie się to wbiło w gitary, na żywo nie jestem do końca
przekonany co do RAT. Może dlatego, że nigdy nie używałem przesterów.
W każdym razie pytanie jest następujące, czy ktoś ma jakieś doświadczenia
z EHX Tube EQ? Mama wrażenie że super dopaliło bas i sustain był
niesamowity. Nagrywałem na Ampeg SVT 4 PRO i kolumnie Ampeg 4×10. Osobiście
posiadam SVT 3 PRO i AMPEGa 8×10. Na Talkbass nie wiele o tym pisze.
Dodatkowo kolega OMSON polecił zamiast RATa, Bad Bass Distortion od Chaos.
Realizator nie zaproponował np Big Muffa, którego też miał na stanie,
twierdząc że to połączenie lepiej spełni swoja role, co w sumie się
sprawdziło. Pytanie czy na żywca też będzie żarło na moim sprzęcie?
Pozdrawiam
[quote=Jasonn]https://www.youtube.com/watch?v=WXy2j8Zod50 a to takie?
Wiem, że Spector Rebop, kostka, zapewne wycięty środek, ale skąd, prócz
pracy w studio, takie mruczenie? i jaki balans przystawek, by sobie pomóc
chociażby do czegoś podobnego.[/quote]
https://www.youtube.com/watch?v=8IwMP_PMFMc
Fons przepuszcza zawsze sygnał przez MXR M80 z włączoną funkcją Color, bez przesteru.
Charakterystyka częstotliwościowa tej funkcji Color:
Cieszę się, że mogłem pomóc 🙂
A teraz moje pytanie:
Już od dawna na moim Jebanezie SR305 próbuję ukręcić podobne brzmienia, jak John Campbell z Lamb of God:
Wiem, czego używa:
Gitary Jackson z przystawkami EMG P-bass i EMG 35 (chyba DC), ponadto:
Powiedzcie, proszę, jak ustawić sam bas pod takie brzmienie (basy, midsy i treble na basie). W ogóle możliwe jest ogarnięcie podobnego brzmienia bez basu z pickupami aktywnymi EMG i pieca w pełni lampowego?
Bas to przede wszystkim ustaw kluczami a nie gałkami. Nisko struny, dużo fretbuzzu i kostka. Cała reszta jest mało ważna
No dobra, ustawiłem akcję wszystkich strun na 1,50 mm nad 12-tym progiem. Jest duuuża poprawa 🙂 Dzięki za pomoc!
Nie przesadziłem za bardzo, czy można by wręcz jeszcze opuścić? Wydaje mi się, że dobrze słychać fretbuzz, a przy tym dźwięki nie są zniekształcone przez obijanie się strun.
Edit:
Im bardziej zgłębiam teorię całego basowania, tym bardziej muszę przyznać, że ciągle coraz bardziej mnie to jara 😉
Póki nie gasną od progów to jest ok, jedni lubią jak mniej inni jak bardziej brzęczy
Witam. Czy jest jakiś sposób (pytanie trochę desperackie, proszę o wyrozumiałość), uzyskania brzmień toolo-podobnych, czy też rex’owych (GRAJĄC PALCAMI – stąd głównie moje pytanie), mając do dyspozycji sansamp vt bass i spector rebop. Co do drive’u dam sobie jako tako radę, głównie – jak zachować te METALICZNE brzmienie. Może darkGlass MICROTUBES? Pozdrawiam.
Przede wszystkim do paluchów spróbowałbym od ustawienia balansu pickupów w stronę mostkowego (znaleźć taki sweetspot, żeby dźwięk był bardziej zwarty) i założenia jakichś jasno brzmiących strun w stylu d’Addario EPS/EXL albo Dean Markley Blue Steel (osobiście uważam d’Addario EXL ewentualnie Ernie Ball Slinky za bardzo wyważone brzmieniowo). Jak masz SanSampa VT bass, to tutaj poszukałbym reszty brzmienia. Pobaw sie jeszcze preampem onboard w Spectorze (może delikatne dodanie górki?).
Używam elixirów stalowych. Jak one mają się w porównaniu? Przestałem korzystać z preampu spectora, gdyż w miksie z sansampem, jak wezmę się głośno, strasznie muli dolne rejestry, tzn jest mało selektywnie właśnie, dół jest nieczysty przede wszystkim, mulący i mało głęboki. Największe problemy mam właśnie z dolnymi rejestrami, przy szybkim palcowaniu. Dodam, że pakę mam raczej dobra do szybkiego grania – Taurus tn410 i wzmacniacz Hartke 5500, w którym nie korzystam z eq.
Dlatego napisałem Ci tylko o lekkim podbijaniu górki. 😉 Jak na mój gust TonePump jest strasznie przekoloryzowany (najlepiej jakbyś w ogóle wstawił jakiś bypass u elektronika, żeby go omijać, te HZ-ty nie są takie złe – szczególnie przy mocniejszym ataku) 🙂 Co do strun, to Elixiry są już na starcie lekko przytłumione względem wymienionych przeze mnie. Może jednak spróbowałbyś zacząć od tego?
Faktycznie, ta powłoczka na elixirach pewnie trochę stłumia brzmienie, jednak lubię mieć kilka nawet miesięcy prawie świeży sound, pamiętam kiedyś założyłem jakieś ernie balle, fakt – brzmienie zacne miały, ale po trzech próbach kompletnie straciły blachę, ale dzięki za rady, będę kombinował w ten deseń, jak mówisz. PS. nie wiem czemu, ale jak kombinuję z balansem przystawek, najczystszy bas idzie z dwóch rozkreconych na max. Jeśli przeleję szalę soundu na tą spod mostka, to środek i góra gra bardzo klarownie, wyraźnie, selektywnie, kosztem takiego (jakby to nazwać) popiardywania, nieczystości – na niskich rejestrach, tak samo jest, gdy zbalansuję na stronę tej przy gryfie, czy też mieszając jakkolwiek. Brzmi to, jakby któryś głośnik był porwany, a nie jest. Tzn niby normalny bas, ale jest taki nieczysty pomruk. Hm, ciężko opisać.
Dwie sprawy:
– sprawdź świeżość baterii na okoliczność spadku napięcia (mniejsze napięcie = mniejszy headroom, po ludzku ujmujać, przy silnym ataku na struny sygnał wyjściowy z instrumentu zaczyna się szybciej przełamywać nieczysto)
– sprawdź, czy w środku nie masz jakiegoś trymerka na tym preampie do regulacji gainu (może jest rozkręcony za mocno?)
Ten ReBop jest na 9V stockowo? Może pomogłoby przerobienie go na 2 baterie 9V?
To jest pełna wersja TonePump – w wersji junior niestety nie ma tego trymerka…
[url]attachments/img_1592-jpg.1169749/[/url]
Tak, na 9v. Ogólnie kiepski ze mnie elektryk. Baterię wymieniłem i w basie i w sansampie. Ogólnie, to podpinam się pod wejście pasywne we wzmacniaczu, gdyż coś mnie się zepsuło i wejście aktywne nie działa. Pewnie nic wielkiego. Jednak rozkręcam się nie więcej, jak na 60%mocy.