Jaki efekt do uzyskania takiego brzmienia…?

Jeśli nie wiesz, jakiego efektu używa Twój ulubiony basista do osiągnięcia
charakterystycznego brzmienia (pomijając wszelkie techniki gry i instrumenty!)
– zapytaj tutaj. Zanim zapytasz, sprawdź, czy odpowiedź nie znajduje się na
www.guitargeek.com a do konkretnych utworów podaj link.

Jakiego efektu powinienem użyć, aby uzyskać takie brzmienie na moim basie?
Czy wiesz, jakiego efektu używa mój ulubiony basista, aby osiągnąć taki dźwięk?
Czym mogę osiągnąć charakterystyczne brzmienie na moim basie?
Co muszę zrobić, aby mój bas brzmiał tak jak na konkretnych utworach?
Jaki jest sekret brzmienia mojego ulubionego basisty?
Moglibyście polecić mi jakiś efekt do uzyskania konkretnej barwy dźwięku na basie?
Jakie efekty są najczęściej używane przez basistów, aby osiągnąć określone brzmienie?
Czy jest jakiś konkretny efekt, który pozwoli mi na uzyskanie brzmienia mojego ulubionego basisty?
Czy użycie określonego efektu pozwoli mi na nagranie mojego ulubionego utworu na basie?
Jakie efekty są niezbędne, aby uzyskać charakterystyczne brzmienie w muzyce basowej?

Podziel się swoją opinią

1 212 komentarzy

  1. Trafiłem ostatnio na stronie Taurusa na wideo, w którym właściciel studia
    pokazywał jak nagrywa bas (nie mogę znaleźć teraz, damn). Cała masa
    sprzętu, na początku spliter na trzy pasma, każde przechodzi przez inne
    efekty, na końcu każde pasmo puszczone przez inny wzmacniacz i pakę,
    obmikrofonowane różnymi mikrofonami pod odpowiednimi kątami, żeby każda
    ścieżka grała trochę innym pasmem, a na końcu miks polegający na
    ustawianiu proporcji tych sygnałów zamiast używania equalizera. Także
    brzmienie na nagraniach a brzmienie na koncertach to dwie zupełnie różne
    rzeczy i moim zdaniem nie ma co patrzeć na sprzęt do grania live i
    przypisywać mu super sound na nagraniach.

  2. @Szwem: Jak uzyskac brzmienie jak Geezer z Black Sabbath ?

    Mocno rozkręcony lampowy piec, w tej chwili SVT, kiedyś Laney. I paczka 4×12,
    kiedyś mocno popsuty Laney, obecnie Hartke.

    Do tego Precision, kiedyś na flatach, obecnie na roundach.

  3. Tak, flatwound, roundwound. Roundwound to zwykłe, flatwound to stara szkoła,
    drogie, ale wieczne 😉

  4. Moim zdaniem główna charakterystyka brzmienia G.B. to granie palcami prawej
    ręki jeszcze przed przystawką przy gryfie, sprawdzałem to na wielu
    wzmacniaczach i gitarach basowych i efekt jest bardzo zbliżony do tego jak
    brzmi Butler, pozdrawiam 😉

  5. Witam panów!

    Ostatnio w programie BIAS zrobiłem sobie brzmienie i uznałem, że to jest
    brzmienie którego chcę używać przez całą móją przyszłą karierę.

    Tutaj nagranie z perkusją, robocza wersja kawałka mojego zespołu,
    kilka/kilkanaście rzeczy nierówno ale nie o to tu chodzi:

    Link

    Mam teraz pytanie:

    Czy istnieje jakiś head z podobnym brzmieniem czy będę musiał sam sobie
    składać? Nagrane bez żadnych kompresorów.

    Ustawienia BIASa tutaj:

    Ustawienia BIASa

  6. Na razie brzmi to jak „czysty” Sansamp puszczony z linii w przody z
    pominięciem pieca. Wrzuć to samo w dwóch wersjach – przed przepuszczeniem
    przez bias i po przepuszczeniu. W obu przypadkach bez perkusji.

  7. Podtrzymuję. TECH 21 SansAmp Bass Driver DI lub któraś z wariacji na jego
    temat.

    Piec z grubsza bez znaczenia, będzie robił za końcówkę mocy do tego
    preampu.

  8. Bardziej Sansamp, a już najlepiej Ampeg 😉 A przede wszystkim świeżuśkie
    strunki

  9. Próbowałem na sansampie vt ukręcać podobne rzeczy i gałka drive dodaje mi
    tylko siarkowego popiardywania.. 🙁

  10. Świeże struny, dość nisko, łomot w struny i precel są? Przester trzeba
    dobrze ugrać, to nie jest łatwe.

  11. @Jasonn: Próbowałem na sansampie vt ukręcać podobne rzeczy i gałka drive dodaje mi tylko siarkowego popiardywania.. 🙁

    Bardziej bym obstawiał Bass Driver Di niż VT.

  12. https://www.youtube.com/watch?v=_NXg4onf43Y

    Panowie co to tak fajnie robi? Sam bas – precel/tele obstawiam, a może
    MusicMan? Tych ostatnich za mało słyszałem, żeby stwierdzić jednoznacznie.
    Do tego roundy, słyszycie jakiś envelope filter delikatny czy to moja
    wyobraźnia? I czy to brzmienie z palucha tak niesamowicie śmiga czy są w tym
    jakieś elementy slapem?

  13. Niemravy: Lukałem na yt ten microtubes, gites to pudełko, to działa na tej
    samej zasadzie jak sansamp? można podłączyć między wzmacniacza, a gitarę?

  14. Tak, działa jak zwykła kostka tzn. „przester”. Sam używam tego efektu
    wpiętego właśnie między móją gitarę a kombo.

  15. No i alichancko. Z tego co widziałem na różnych filmikach, to można
    ukręcić wiele, od mega przesteru, do delikatnego, wyrazistego, selektywnego
    brudziku wyciąganego „z palcy”, a na tym mi najbardziej zależy. Jak to jest z
    używkami na necie? Zdarzają się? Bo nowy, to drogi strasznie Cort jeden.

  16. @Jasonn: No i alichancko. Z tego co widziałem na różnych filmikach, to można ukręcić wiele, od mega przesteru, do delikatnego, wyrazistego, selektywnego brudziku wyciąganego „z palcy”, a na tym mi najbardziej zależy. Jak to jest z używkami na necie? Zdarzają się? Bo nowy, to drogi strasznie Cort jeden.

    Ja kiedyś sprzedawałem swojego, ale się rozmyśliłem 😉

    a z tym „mega” przesterem to bym aż tak nie przesadzał, mocniejszy overdrive
    ma b3k też od darkglassa.

    Sama kostka jest cholernie czuła na artykulacje i czasami jest to wnerwiające
    bo muskasz sobie paluszkami po strunach uzyskując delikatny brudzik a za
    chwilę jak niechcący mocniej szarpniesz to już się załącza overdrive…

  17. Fuzz zmiksowany z clean? Oglądałem to i jakoś nie wychwyciłem dzięki 🙂 W
    tanim razie jaki fuzz w kostce polecacie do basu?

  18. Siema wiem, że już coś o tym royal blood było, daje to tylko jako daleki
    przykład tego czego mi trzeba. Potrzebuje jakiegoś efektu, który nada
    brzmienie przesterowanej gitary, trochę obetnie dół i nada klarowności.
    Chodzi o to,że gramy na 2 basówy doomowe klimaty, ja robie za basiste a drugi
    ziomek gra na basie jak na gitarze powiedzmy. Problemem jest to, że do
    uzyskania brzmienia rozkręca wszystko na full i kreci to z heada gitarowgo
    podłączonego do paki basowej, daje to całkiem potęzne brzmienie, ale też
    bardzo syfiaste, przez które cięzko się przebić i tu trace trochę swoją
    role. Potzreba do trochę odbasowić zachowując spoko brzmienie, bo opcja
    skręcenia basu = kupa.

    https://www.youtube.com/watch?v=SYRutUQ2krQ

  19. EQ w kostce + przester w kostce. Nie do końca rozumiem jak można sygnał
    przesterować, a jednocześnie nadać mu klarowności 😀 A najlepszy efekt
    przyniesie rozmowa z drugim basistą…

  20. Trzeba się dzielić pasmem, a nie rywalizować o swoje, bo właśnie wówczas
    wychodzi syf. Dotyczy to wszystkich w zespole.

  21. Pinio, właśnie do tego dąże 😛

    Dante, można, przykłądem jest brzmienie tego geja z royal blood porównane
    do basisty np. napalm detah 😛

  22. Skręćcie mu basy. Jak zespół brzmi od tego lepiej to niech sobie jego bas
    solo brzmi nawet jak dwie kupy 😛

    Idealnym rozwiązaniem byłby filtr górnoprzepustowy wpięty w pętlę
    efektów. Nie kojarzę, żeby ktoś coś takiego produkował seryjnie, raczej
    musielibyście pójść w customshop.

    Granie w paczkę gitarową zamiast w basówą też by pomogło.

    Albo z drugiej strony – też sobie ustaw chlewne brzmienie i lećcie na dwa
    brudasy 🙂

  23. Druga propozycja tapchana jest najlepsza moim zdaniem. Jeszcze jest wyjście
    takie: przester z blendem albo przester połączony w petlę równoległą za
    pomocą kostki np. bossa LS2 i miksowanie sygnału czystego z przesterowanym.

  24. Wybaczcie, jeśli już to pytanie padło, ale chciałem zapytać o efekty
    jakich używa basista Muse w tych kawałkach:

    https://www.youtube.com/watch?v=3dm_5qWWDV8

    https://www.youtube.com/watch?v=O2IuJPh6h_A

    Przy okazji. Jakie efekty polecacie do grania w takich właśnie Muse’owych
    klimatach? Chciałbym złożyć jakiś nieduży pedalboard przy możliwie
    ludzkich kosztach i nie kupując 10 kostek tylko z 4-5 najważniejszych.

    Coś czytałem na temat Fuzza i Octavera, ale czy te efekty przypadkiem nie
    działają tak samo?

  25. Na początek EHX Big Muff. Reszta tutaj:

    Fuzzy i octavery działają zupełnie inaczej.

  26. Fuzz i distortion to takie same typy efektów. Overdrive to efekt, który ma
    symulować przesterowanie lampowe, fuzz / distortion ma symulować
    przesterowanie tranzystorowe.

    Octaver natomiast to efekt, który „przesuwa” Ci dźwięk, który grasz o
    oktawę (w górę lub w dół), w zależności od trybu pracy potrafi
    pozostawić oryginalny dźwięk, bądź nie :).

  27. Znajdę gdzieś na forum temat lub poradnik poświęcony opisom poszczególnych
    typów efektów? Takie strikte suche fakty nie w formie opisów konkretnych
    urządzeń lub odpowiedzi na konkretne pytanie który efekt lepszy.

  28. To jest miks kilku efektów, delay / phaser i może jakiś lekki drajw(?), bo
    brzmienie jest bardzo metaliczne. Będzie bardzo ciężko to odtworzyć i
    wydaje mi się, że najlepszym pomysłem byłoby po prostu napisanie maila do
    basisty / zespółu, albo zapytanie na ich facebooku :p.

  29. @Artolan: Wybaczcie, jeśli już to pytanie padło, ale chciałem zapytać o efekty jakich używa basista Muse w tych kawałkach:

    https://www.youtube.com/watch?v=3dm_5qWWDV8

    https://www.youtube.com/watch?v=O2IuJPh6h_A

    Przy okazji. Jakie efekty polecacie do grania w takich właśnie Muse’owych klimatach? Chciałbym złożyć jakiś nieduży pedalboard przy możliwie ludzkich kosztach i nie kupując 10 kostek tylko z 4-5 najważniejszych.
    Coś czytałem na temat Fuzza i Octavera, ale czy te efekty przypadkiem nie działają tak samo?

    W histerii Chris używa starego zielonego big muffa i nieprodukowane już
    animato zmiksowane za pomoca bosa ls-2

    Time is running out to akai depp impact + zielony muff.

    Najtańsza opcja na podrabianie MUSE to bass big muff od EHX i digitech bass
    synth wah

  30. Jakiś jasny bas, np. Stingray, Jazz Bass + dużo góry lub górnego środka.

  31. [quote=Łowi]https://www.youtube.com/watch?v=ccQV6SYkbHM

    Co do takiego cuda mi będzie potrzebne? Napewno gra kostka ale co dalej?

    Fabian używał tu zdaje się swojego Statusa, czyli mniej więcej Jazz Bass,
    najlepiej jesionowy, do tego Aguilar Tone Hammer w kostce.

Możliwość komentowania została wyłączona.