Jeśli nie wiesz, jakiego efektu używa Twój ulubiony basista do osiągnięcia
charakterystycznego brzmienia (pomijając wszelkie techniki gry i instrumenty!)
– zapytaj tutaj. Zanim zapytasz, sprawdź, czy odpowiedź nie znajduje się na
www.guitargeek.com a do konkretnych utworów podaj link.
Jakiego efektu powinienem użyć, aby uzyskać takie brzmienie na moim basie?
Czy wiesz, jakiego efektu używa mój ulubiony basista, aby osiągnąć taki dźwięk?
Czym mogę osiągnąć charakterystyczne brzmienie na moim basie?
Co muszę zrobić, aby mój bas brzmiał tak jak na konkretnych utworach?
Jaki jest sekret brzmienia mojego ulubionego basisty?
Moglibyście polecić mi jakiś efekt do uzyskania konkretnej barwy dźwięku na basie?
Jakie efekty są najczęściej używane przez basistów, aby osiągnąć określone brzmienie?
Czy jest jakiś konkretny efekt, który pozwoli mi na uzyskanie brzmienia mojego ulubionego basisty?
Czy użycie określonego efektu pozwoli mi na nagranie mojego ulubionego utworu na basie?
Jakie efekty są niezbędne, aby uzyskać charakterystyczne brzmienie w muzyce basowej?
Oczywiście to on je:) Gość robi miazgę.
Witam, czy kto orientuje się czy do osiagniecia brzmienie Cliffa Burtona
potrzebny będzie compressor? Chodzi mi o uzyskanie „normalnego”, czy używanego
caly czas tonu. Mozna je uslyszec na wyodrebnionym nagraniu bassu Cliffa z np.
master of puppets czy creeping death. Jeśli ktoś zna odpowiedz, to proszę tylko
o informacje, czy z wlaczonym muffem i kaczka (na jakim ustawieniu), da się to
osiagnac, lub czy do tego konieczny jest compressor.
Pozdrawiam 🙂
na tym filmiku jest gitarowy, Cliff używał gitarowych efektów, bo basowych
jeszcze nie było(?)
ale moim zdaniem nie jest potrzebny żaden compressor. Po prostu ukręć muffa
tak aby było jak najpodobniej. A może jest potrzebny kompresor, nie wiem
nawet do czego służy.
Ogladalem ten filmik, wiem ze uzywal gitarowych, basowego muffa jeszcze nie
było, a w sumie to nawet chyba jeszcze o basowych efektach nie mysleli 🙂
Wlasnie tez się zastanawiam, bo autor filmiku, na ten temat wypowiada się dość
sceptycznie, ponoc bez compressora będzie to brzmialo jak cytuje: „gowno”.
Dlatego przyszedlem do bardziej doswiadczonych, aby się tego dowiedziec 😀
No, a próbowałeś? Ja też gram trochę Burtona, np. Anasthesia, wydaje mi
się, że bez compresora jest to po prostu taki suchszy dźwięk, ale grać
można, wystarczy, że jest jakiś fuzz. Ja to grałem na Bad Monkey gitarowy
efekt i na Big Muffie basowym. Da się, ale to nie jest 100% Cliff to po prostu
fuzz
Aha no i jak używałem to z kaczką to kaczka po włączeniu zabierała mi 50%
głośności i 70% fuzza z bad monkey, więc mało tego fuzza było, nie wiem
czy compressor coś zmienia w tej kwestii, wątpię, ale się nie znam na
compresorach
Wiesz co, mam basowego muffa i właśnie jedzie do mnie kaczka, dlatego te obawy,
czy to będzie brzmialo. Tez nie chce mieć takiego samego tonu jak Cliff, bo to
by się mijalo z celem. A jak pisalem, nie chodzi mi o takie rzeczy jak
anesthesia, bo tam fuzz jest można powiedziec mniej wyrazisty, po prostu
bardziej podkrecony. Rozchodzi mi się o to, czy na wlaczonej kaczce i muffie
osiagne podobne brzmienie, jakie jest np. w orionie. Tam caly czas wszystkie
efekty sa wlaczone, tylko po prostu Burton bawi się kaczka.
Jaka kaczka? Bo będzie taka padaka jak ja mam, kaczka zjada/zamula fuzza i
tyle. Nie wiem jak to zrekompensować
Morley Wah/Vol/Distortion, myślę ze dobrze wybralem na tego typu muzykę. W
polaczeniu z muffem ciekawie to brzmi.
Ja mam Morleya Classic Wah jak to działa? Opisałem wyżej.
Na początku chciałem właśnie classic wah, az tak zle? Czy po prostu zaley od
efektu?
Jutro sprawdzę z muffem, ale obstawiam, że wszystkie kacze tak robią, bo sam
o to pytałem tutaj na forum.
A, to jeśli taka przypadlosc wszystkich, to ok, myslalem ze to jakiś
odosobniony przypadek 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=gnAzE5bYnas Co jest ISTOTĄ brzmienia basu w
8:26? Strasznie mi się podoba takie jak ja to sobie nazywam „grzechoczące”
brzmienie. Wiem że basista w kabanosie używa basówek spector, w tym wypadku
chyba rebop, do tego preamp MXR M80 Bass D.I. i przester Boss ODB-3, wzmacniacz
Warwick profet4.
Co jest najważniejsze w osiagnięciu takiego lub podobnego „grzechoczącego”
dźwięku? To głównie kwestia gitary, preampu, odpowiednich strun,
overdrive’a, jakiegoś charakterystycznego ustawienia barwy/equilizera?
Świeże jak już. Nie wątpię że struny nie są istotne, ale mi bynajmniej
nie pomogły w osiągnięciu choćby podobnego brzmienia 🙂
Świeże struny.
Pomogłyby. Tylko musiałbyś grać piórkiem. I posiadanie Spectora też by
nie zaszkodziło 😀
o kurczę, myślałem że to zdecydowanie kwestia
wzmacniacza/przesteru/preampu. Dzięki! Zbieram na nową gitarę 😛
Psze państwa, jak uzyskać takie brzmienie jak to Henry’ego Bogdana z Helmet.
https://www.youtube.com/watch?v=-TxqhR12IAI
Ja z kolei mam pytanie co podkręcić, co zmiejszyć lub jaki efekt użyć
żeby grając paluchami mieć dźwięk zbliżony do kostkowania?
Trzeba zapuścić paznokcie 🙂
Różnica bierze się z innego ataku. Ukręcić się tego za bardzo nie da.
Grając palcami można brzmieć prawie jak z pióra grając siłowo. Grając
piórem można brzmieć prawie jak z palca grając bardzo delikatnie. Prawie
robi wielką różnicę 🙂
Ewentualnie możesz się schować za mocnym przesterem – wtedy różnica
między piórem a palcami jest mniej słyszalna.
W drugą stronę (kostką brzmieć tak jak palce) da się niemalże, o ile się
ma drewnianą kostkę z odpowiednio miękkiego drewna.
od 3:50, czy na moim Corcie b4 da rade uzyskać takie brzmienie?
https://www.youtube.com/watch?v=QYxNXFPT7w4
Tak… Poszukuję Drive, który by tak pięknie brudził. Pytałem na fb ale
chyba moja angielszczyzna ich odstraszyła :). Ktoś ma może sugestie?
Wzmacniacz Sunn + jakiś Big Muff.
Sunn raczej sobie nie zmontuję, ale big muffa do basidła spróbuję
podpiąć. Dziękuję :).
EDYTA:
Panowie z Herdera jednak połapali się w mojej angielszczyźnie, za co im
serdecznie podziękowałem, i podesłali taką oto odpowiedź:
Cliff Burton używał Morleya Power Wah Fuzz czy Power Wah Boost?
Milion wyników w google na zapytanie „cliff burton morley wah”.
Jaki efekt by osiagnac takie brzmienie basu?
https://www.youtube.com/watch?v=4mEpZhwQaJA (chodzi mi o brzmienie w 2.15
minucie)
Bas bezprogowy na dobrej elektronice tudzież preampie w kostce 🙂 masz jakieś
taby? ;P
w pyte zespół, polecasz coś podobnego jeszcze?
Dzieki 🙂
Z tego co się dowiedzialem to jest schecter hellraiser extreme 4, lecz o wzmaku
nic nie mogę znalesc…
…wpisujac w yt modern metal pewnie znajdziesz coś ciekawego 😉
ciezko o taby z racjii ze to swiezy zespół…Ciezko cokolwiek znalesc na jej
temat…
No to jakoś musieli dograć tego bezproga. Ja mam z kolei Schectera Omen
Extreme 5 😉 i kilka innych basów 😛
Ja się zastanawiam co do zakupu nowej basowki i chyba kupie jakiegoś schectera
😉
Możemy pogadać o moim jak chcesz, stan ideał 😉 jak coś to wal mi na PW,
żeby tutaj nie spamować 🙂
Mam pytańsko – kupuje teraz Sansamp Bass Driver DI. Czy powinienem sprzedawać
w takim razie Bossa ODB-3 którego mam w tej chwili, czy Sansamp skutecznie
wypełni lukę która będzie po Bossie?
Najlepiej wstrzymaj się ze sprzedażą Bossa i sam sprawdź.
https://www.youtube.com/watch?v=nZODoEwub44
takie cosik jak uzyskać ? mega przyjemny drajwik 🙂
Brzmi jak Boss ODB-3.
Witam,
Mam takie pytanko czy za pomocą BIG MUFF’a osiągne sound jak w utworze
Marilyna mansona-third day of seven day binge?
https://www.youtube.com/watch?v=RbfHVNawJC4
Gdzieś czytałem że basista do tego kawałka użył fuzza i distortiona.
Nagralem właśnie na kolanie specjalnie dla Ciebie riff w podobie:
Ibanez Roadstar+Big Muff+ Combo Peavey 115Max+ Recorder Tascam DP008. Sygnal
sciagniety wbudowanym mikrofonem z glosnika.
Brzmi prawie tak samo…uuhhhaaa.
Wielkie dzięki Aviator, jesteś wielki 😉
Właśnie zamówiłem big muffa.
Mam nadzieje że w EQ uda mi się jeszcze trochę góry podbic
Stosowałem oba efekty na raz w death/industrial metalu i sprawdzało się to
świetnie
Z gora nie powinno być zadnego problemu. Ja się napocilem, żeby ten szatanski
deep uzyskac (smiech)…
Jeszcze takie pytanie o „metaliczny dźwięk” Kmiety z luxtorpedy.
W takich utworach jak 44 dni lub nieobecny nieznajomy w basie słychać bardzo
charakterystyczny dźwięk, prawie jak klang.
Cos podobnego słyszałem już w utworach Toola.
Przejrzałem pedalboard Kmiety, i jedyny przester jaki widzę to bass drive
mosfet który na youtubie brzmi zupełnie inaczej.
http://www.luxtorpeda.art.pl/download/file.php?id=101&mode=view
Czy to zasługa odpowiednio dobranej gitary+strun+wzmacniacza czy gdzie tkwi
cały sekret?
Instrument, wzmacniacz plus dobre studio z ogarniętym realizatorem.
Na jednym z koncertów słyszałem nagłaśnianie Luxtorpedy. Słyszane z
pozycji słuchacz pod sceną — sound basu był totalnie metaliczny — dużo
środka i góry, bardzo selektywny. Byłem zaskoczony umiarkowaną ilością
dołu i niskiego środka. A potem się okazało, że w trakcie koncertu dół
miażdżył klatę. Zatem kto wie czy sprawa nie tkwi w miksie i balansie
bas-gitary, no i pewnie na (subbasach z przodów).
Kmieta uzyskuje swój metaliczny sound grając (!!!) palcami na MiA Deluxe Jazz
Bassie V podłączonym do GK 1001RB + Ampeg 410HLF albo HLF Heritage 810
(wcześniej TE AH500).
I tu fakt nad faktami – on po prostu ma takie zajebiste brzmienie „z palcy” –
bo nie ma gitary szatana, ma misiowego heada i totalnie wolną i mało
skuteczna pakę. Nie używa praktycznie efektów. A bass faktycznie łamie
klatę!
Więc naprawdę nie trzeba mieć sprzętu za milion milionów.
GK nie są misiowe, paczka jest raczej skuteczna niż nieskuteczna, a sprzęt
jest raczej z wyższej półki 😛
No dobra z GK faktycznie palnąłem
głupotę!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ale HLF i lodówa to
naprawdę nieskuteczne i mało czytelne paki i o to mogę walczyć na gołe
klaty, paki są ŚWIETNE(!!!) ale mulą i są mało skuteczne i straasznie
wolne a w porównaniu z EBSami albo SWRami to w ogóle nie słychać.
Nie z najwyższej półki – czytaj HLF – 2tysiące zł, 1001RB zdarzał się
nawet za 1800 = 3800zł – półka wysoka, ale nie na tyle żeby graty były
nieosiągalne dla zwykłego „basowego Kowalskiego”, o to mi chodziło, pisane z
Ps4 dlatego sużo skrótów myślowych.
WAL=$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
Fodera=$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
Aguilar=$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
https://www.youtube.com/watch?v=nG1gRK5b_v0
Da się uzyskać takie brzmienie z jednym wzmacniaczem? Czegoś więcej
potrzebuje poza oktawerem, jakiegoś przełącznika lini i przesterem?
Jeśli mnie oczy nie myliły, to basista Luxtorpedy na dniach miasta u mnie
grał na głowie Orange i paka Ampega. Widać tu też
https://www.youtube.com/watch?v=rLfAmpoKd48