Jeśli nie wiesz, jakiego efektu używa Twój ulubiony basista do osiągnięcia
charakterystycznego brzmienia (pomijając wszelkie techniki gry i instrumenty!)
– zapytaj tutaj. Zanim zapytasz, sprawdź, czy odpowiedź nie znajduje się na
www.guitargeek.com a do konkretnych utworów podaj link.
Jakiego efektu powinienem użyć, aby uzyskać takie brzmienie na moim basie?
Czy wiesz, jakiego efektu używa mój ulubiony basista, aby osiągnąć taki dźwięk?
Czym mogę osiągnąć charakterystyczne brzmienie na moim basie?
Co muszę zrobić, aby mój bas brzmiał tak jak na konkretnych utworach?
Jaki jest sekret brzmienia mojego ulubionego basisty?
Moglibyście polecić mi jakiś efekt do uzyskania konkretnej barwy dźwięku na basie?
Jakie efekty są najczęściej używane przez basistów, aby osiągnąć określone brzmienie?
Czy jest jakiś konkretny efekt, który pozwoli mi na uzyskanie brzmienia mojego ulubionego basisty?
Czy użycie określonego efektu pozwoli mi na nagranie mojego ulubionego utworu na basie?
Jakie efekty są niezbędne, aby uzyskać charakterystyczne brzmienie w muzyce basowej?
Czytałem kiedyś, że używał Juggernauta, ale czy używał go wówczas, czy
może jakiejś fantazji nt. Fuzz Face – nie jestem w stanie powiedzieć :P.
Jak to zły wątek to mnie zlinczujcie, ale jeśli chodzi o fuzz, to zawsze
wszystko mi ucina za dużo dołu i zbyt siarczyste to jest i mnie to wkuwia.
Znalazłem takie coś jak blender od Chaosa,
allegro.pl/chaos-blender-blend-paralooper-x-wysylka-gratis-i4086220796.html
wygląda pro i z*ebiście i wodotryski ale drogo też jest, znacie jakieś
urządzenie, które można użyć w ten sposób?
inb4 gałka blend w nowych Muffach itp…
Gadaj z Piniem albo Cropciem, będziesz miał po taniości ;P.
Potrzebuje uzyskać brzmienie basu jak na załączonej piosence.
http://www.soundcloud.com/sparole/niegrzeczna-ka-nia
Jakaś kaczka-automatyczna? Equalizer?
Proszę o konkretne przykłady efektów.
https://www.youtube.com/watch?v=2_XMDheZ37A
Do tego dochodzi jeszcze odpowiednie ustawienie equalizera we wzmacniaczu,
ponadto balansu pickupów w basie. Słychać, że momentami gościu dodaje
jakiś delikatny przester.
Czym ukrece brzmienie z wstepu
https://www.youtube.com/watch?v=HzZ_urpj4As
😉
Witam. Jak można wytworzyć takie brzmienie?
https://www.youtube.com/watch?v=b9OsWK-y9WI
w posiadaniu mam:
Ibanez GWB35
combo Line6 LowDown ld150
Masz na myśli ten fragment do “Hey” w 00:19? To brzmi jak czysty bas zagrany
piórkiem z mocnym palm-mute.
Tak mniej więcej brzmi fretless z założonymi strunami niklowanymi, ogrywany
przez gościa, który poświęcił parę lat na ćwiczenie artykulacji 🙂
Wystartuj z płaskim EQ na kanale Clean. Być może będziesz musiał trochę
basu zdjąć, na tym nagraniu bas leci bardziej środkiem niż dołem. Jeśli
nie zda egzaminu spróbuj programu Rock. Jest teoretycznie wzorowany na Ampegu
SVT – Wikipedia twierdzi, że koleś używa takiego właśnie pieca.
ma ktoś pojęcie jak wyciągnąć
taki dźwięk jak jest w tej piosence?
Lecą po całości z playbacku – tam są dwie partie gitary i ledwo słyszalny
bas. Zerknij jak bas brzmi tutaj, kiedy faktycznie grają na żywo:
https://www.youtube.com/watch?v=me5BmYZJ5Bg
Jeśli chcesz uzyskać takie gitarowe brzmienie, wytnij dół na zero, góra i
środek na maksa i dołóż jakiś przester z gainem ma maksa.
Witam.
Jak ukręcić podobny dźwięk? + ewentualnie więcej “pryknięć”.
graj kostką po świeżych strunach
Struny mam założone około 2 tygodni temu.
Mam małego kombiaczka Orange 50 bxt i aktywnego ptaka od Epiphone. Dźwięk
jest tonowo podobny, ale brakuje tego prykania.
Precision bass, świeże struny, granie kostką. To prykanie jest trademarkiem
takiej kombinacji i w żaden sposób nie ukręcisz tego na aktywnym
thunderbirdzie.
https://www.youtube.com/watch?v=KQRV0c1KXYc
Żeby tak lubiężnie zabrzmieć, oprócz posiadania talentu w łapach, trzeba
mieć…?
..gościa z taką fajną stukajką za plecami perkusisty?
Siemson.
Wiecie może jakiego efektu użyć żeby wydobyć fajne disco brzmienie? Wiecie
– selektywne, głębokie i wyraziste brzmienie. Powoli zastanawiam się nad
sprzętem do grania chałtur, i tylko czekam aż hajs wpadnie w łapę, i
kupuję kilka kostek potrzebnych mi do takiego grania.
Dziękuję bardzo! :>
Poprosimy o jakiś przykład “fajnego disco brzmienia”.
…dużo wolnego czasu oraz wywrotkę samozaparcia i pomysłów. Nie słyszę
tam nic dziwacznego w sprzęcie. Jeśli chodzi ci o ten drive w temacie to
bierze się on z grania unisono basu i klawisza.
Na wideo widać PJ -> Ampeg -> mikrofon. Jedyne co bym dodał –
prawdopodobnie gość nie gra na nierdzwkach. Brzmi bardziej jak nikle, może
nawet flaty.
Kapral, mogę Wam podawać przykłady Abby, Boney M, Modern Talking czy
ówczesnego disco polo, ale chciałbym bardziej uniwersalne brzmienie pasujące
do każdego typu disco. Zapewne większość powie że sama basia wystarczy,
ale chciałbym wydobyć taki głęboki bas.
W takim razie muszę stwierdzić, że odpowiedź na Twoje pytanie jest
absolutnie niemożliwa, ponieważ bas w disco z lat 70tych był zazwyczaj
głęboki i mruczący, a później stawał się coraz bardziej zimny i
syntetyczny.
Nie istnieje uniwersalne brzmienie “disco”, tak jak nie
istnieje “bas do metalu”, o który wielokrotnie początkujący pytają.
Albo się na coś zdecydujesz i podasz przykład, albo nasze próby pomocy
spełzną na niczym :D.
siemka!
a wie kos może jakiego przesteru i czego tam jeszcze uzywa basiata monowara
Joey DeMaio? kilka jego nr
albo tak fajnie strzelajacy jak w tym albumie
ride the dragon itp
@up:
http://www.talkbass.com/threads/joey-demaios-bass.677817/
dzięki Kapral 🙂 pozdrawiam
Witam ;)Chciał bym się was poradzić jakiego sprzętu potrzeba do ukręcenia
takiego brzmienia z piosenki Anny Jantar Wielka dama tańczy sama
Potrzebuje precla czy jazz bassa, a czy mark massbass będzie idealnym headem i
paczka 2×10 na eminnence gamma
Myślę że mi pomożecie POZDRAWIAM !!!
Witam, może i odpowiedź będzie banalna ale jak myślicie jakiego
przesteru/overdrive używa się tu na basie? Pytam bo spodobało mi się to
brzmienie, fajnie komponuje się z zespołem.
https://www.youtube.com/watch?v=-u6DvRyyKGU
A właśnie offtopując jeśli moglibyście podać inne efekty pozwalajacę
uzyskać taki overdrive, oglądałem Bossa, Ashdowna, Digitecha ale jakoś mi
nie podpasowały.
Sansamp.
Witam basowiczów! Ja z takim pytaniem do Was. Pod względem efektów basowych
tzw. kostek (bądź montowanych w racku) jestem raczej zielony bo nigdy nie
byly mi potrzebne ale tak ostatnio sobie pomyślałem nad efektem takim, który
dawałby brzmienie typowego basu syntetycznego tak to nazwe, a potrzebny do
muzyki elektronicznej, bucy bucy 😀 bądź nowoczesnego disco, jakieś
propozycje na uzyskanie takiego efektu macie? Zastanawiam się czy na EBS HD350
można coś podobnego ukręcić ale nie mam jak tego sprawdzić póki co.
Pozdrock
Posłuchaj próbek Digitech BAss Synth na początek i powiedz, czy Ci chodzi o
coś takiego. 😉
To i ja zapytam czegóż mi potrzeba do takiego brzmienia? Wydaje mi się że
paluchy i big muff?
http://www.warstadt.bandcamp.com/track/franz-ferdinand
Myślę, że najszybciej się dowiesz jak ich zapytasz na FB lub mailowo 🙂
Paluchy – tak. Big Muff – nie. Zagrane na Gibsonie EB13 przez Taurusa Abigar na
piecu Hiwatta (nie pytaj skąd tak dziwna kombinacja). Sądzę, że to kwestia
Hiwatta. Ale szczegóły brzmienia są zasługą realizatora dźwięku, który
ma swoje własne patenty na miksowanie ścieżek.
Dzieki bardzo! BTW świetna płyta
Dziękuję za miłe słowa!
Jaki efekt to uzyskania tych brzmień:
https://www.youtube.com/watch?v=vnSOODkYUrU
oraz
https://www.youtube.com/watch?v=RVCcKHsmn4w
?
Myślę, że Big Muff by spasował.
Masz do tego gdzieś taby?
Rafał Matuszak (basista comy) uzywa basów:
-MusicMan Sterling Ray 5 (do spokojniejszych piosenek)
-najczesciej uzywa basu Sadowsky
-i zapasowy GMR
Gra na headzie lampowym z firmy MESA, głośniki również z MESY
Nie używa żadnych efektów (kostek) ma tylko octaver i compressor wbudowany w
head 🙂
Witam. Mam pytanie. Czy istnieje jakiś efekt do basu, który jakby
ujednolicałby, wyrównywałby jego brzmienie? Sam nie wiem jak dokładnie
opisać to o co mi chodzi, więc może podam przykład. W moim basie w obrębie
jednej struny są progi na których dźwięki brzmią mniej wyraziście, są
po prostu cichsze niż reszta lub też na pewnym progu dany dźwięk brzmi w
porządku, ale już próg wyżej szarpana struna “wali” po uszach średnim
pasmem, lub też struny (mimo, że z jednego setu) brzmią inaczej. Oczywiście
nie chodzi tu o różnice w wysokości dźwięków. Chodzi mi o jakiś efekt,
który tak jak już pisałem wyżej ujednolicałby brzmienie (głośność
dźwięku i poszczególne jego pasma) na konkretnej strunie, jak i tych samych
dźwięków na różnych strunach.
Mam nadzieję, że napisałem to w miarę jasno.
Może chodzi ci o kompresor? Jeśli tak to polecam Ebs Multicomp 😉
W pierwszej kolejności sprawdź czy gitara jest w dobrym stanie. Twój opis
różnic w brzmieniach dźwięków w obrębie jednej struny pasuje do problemu
zwanego “wilkami” – być może trzeba dać progi do szlifu, podregulować
bas.
Różnice w brzmieniu poszczególnych strun są zawsze. W zależności od
jakości strun mogą być mniejsze lub większe, ja jeszcze nigdy nie trafiłem
na struny w których różnicy nie ma wcale.
Jeśli gitara jest ok to w następnej kolejności sprawdź czy nie masz
skwaszonych ustawień brzmienia na piecu. Jeśli podbijasz jakąś
częstotliwość na EQ to siłą rzeczy dźwięki zawierające harmoniczne tej
częstotliwości będą głośniejsze i “pełniejsze” od tych, które ich nie
zawierają. Polecam ustawiać EQ na płasko i sprawdzić, czy różnice w
brzmieniu poszczególnych dźwięków na jednej strunie nadal są tak
ewidentne. Jeśli masz w piecu jakiś pre-shape, ultra-low czy inny contour to
też sugeruję to wyłączyć na potrzeby eksperymentu.
Idąc dalej – różnic w brzmieniu tego samego dźwięku granego na różnych
strunach (np. 2 próg na G w porównaniu z 7 progiem na D) nie zniwelujesz
żadnym efektem zachowującym w jakimkolwiek stopniu charakter brzmienia
gitary. Instrumenty strunowe po prostu tak mają, z fizyką nie wygrasz. Można
próbować radykalnych operacji na EQ, ale z mojego doświadczenia jest to de
facto psucie brzmienia, nie naprawianie.
Poziom głośności dźwięków możesz równać kompresorem lub limiterem, ale
to będzie głośność, nie brzmienie. A zagrane na G nadal będzie brzmiało
inaczej od A granego na D.
Masz wilki na gryfie, efekt raczej średnio pomoże. Powinieneś raczej
spróbować wymienić klucze na cięższe – wilki wywoływane są wzajemnym
wygaszaniem się częstotliwości dźwięku i wibracji samej gitary, zatem
zmiana jej masy może zredukować problem.
Mam wilki w moim basie i o tym wiem. Są głównie na dźwięku D. Byłem z tym
u lutnika, ale powiedział, że nie da się z tym nic zrobić, jednak na moim
miejscu by się tym nie przejmował, bo nie są jakieś wielkie. Jednak jeśli
chodzi o brzmienie jestem strasznie wyczulony i trudno mi się cieszyć z gry
kiedy są tak duże różnice w brzmieniu nawet na tej samej strunie. Dlatego
miałem nadzieję, że jest jakiś efekt, który mógłby to chociaż w pewnym
stopniu zniwelować. Jeśli chodzi o EQ, to podbijam jedynie trochę wysokie
tony i to wszystko. Nie ustawiam żadnych innych “dodatków”. Jeśli chodzi o
dociążenie główki czytałem, że to jedynie przenosi wilki w inne miejsca.
Witam proszę o poradę jak uzyskać brzmienie basisty ARKADIUSZA ŻAKA który
grał w utworze Pozegnanie z bajką i w wielu innych.
Jakiego sprzęt muszę mieć wiem tyle że najlepiej jazz bass tylko nie wiem z
jakiego drewna musi być gitara dająca takie brzmienie i czy czysto brzmiący
wzmacniacz czy może jakiś efekt jeszcze ? bardzo mi zależy na waszych
wypowiedziach.
Poszukaj na forum, mamy wątek o Arkadiuszu Żaku – mało tego, jest tam nawet
zdjęcie tej gitary, na której nagrywał wszystkie Pany Kleksy i inne :).
czasami mam wrażenie że każde brzmienie byście podciągnęli pod big muff –
niestety, ten nie, jest wyraźniejszy niż sygnał z big muffa, i bardziej taki
surowy. a taby kompletnie niepotrzebne, przecież ze słuchu to jest strasznie
proste.
Wszystko ze sluchu jest strasznie proste, albo strasznie trudne zalezy kto
slucha;) nie chce tu nikogo obrazac sam mam tym strasznie problemy;/
Niczyja wina, że dużo basistów używa i zna big muffa 😛
To pierwsze wideo kojarzy mi się się z brzmieniem Bossa ODB-3. Myślę, że
można też próbować ukręcić coś takiego na Sansampie.
To drugie to prawie na pewno przesterowany wzmacniacz lampowy, prawdopodobnie
Ampeg. Mam preamp Ampeg SVT-IIP i jak mu się dowali gainem to brzmi prawie
identycznie. Sansamp jest blisko, ale to nie do końca to, środka takiego na
nim raczej nie ukręcisz. Może Catalinbread SFT dało by radę.
W obu przypadkach istotny jest też mocny atak piórem.
https://www.youtube.com/watch?v=nls1HtXQe8E i co tu poradzić ?:D
Ona ma drogi bas.
I niesamowity skill. Chyba tyle w temacie.