Jaki efekt do uzyskania takiego brzmienia…?

Jeśli nie wiesz, jakiego efektu używa Twój ulubiony basista do osiągnięcia
charakterystycznego brzmienia (pomijając wszelkie techniki gry i instrumenty!)
– zapytaj tutaj. Zanim zapytasz, sprawdź, czy odpowiedź nie znajduje się na
www.guitargeek.com a do konkretnych utworów podaj link.

Jakiego efektu powinienem użyć, aby uzyskać takie brzmienie na moim basie?
Czy wiesz, jakiego efektu używa mój ulubiony basista, aby osiągnąć taki dźwięk?
Czym mogę osiągnąć charakterystyczne brzmienie na moim basie?
Co muszę zrobić, aby mój bas brzmiał tak jak na konkretnych utworach?
Jaki jest sekret brzmienia mojego ulubionego basisty?
Moglibyście polecić mi jakiś efekt do uzyskania konkretnej barwy dźwięku na basie?
Jakie efekty są najczęściej używane przez basistów, aby osiągnąć określone brzmienie?
Czy jest jakiś konkretny efekt, który pozwoli mi na uzyskanie brzmienia mojego ulubionego basisty?
Czy użycie określonego efektu pozwoli mi na nagranie mojego ulubionego utworu na basie?
Jakie efekty są niezbędne, aby uzyskać charakterystyczne brzmienie w muzyce basowej?

Podziel się swoją opinią

1 212 komentarzy

  1. @Damta

    Mi nie chodziło o specyfikacje tego jaki sprzęt ma ten basista, tylko jak
    uzyskać takie coś. Także ponawiam.

    Z góry dzięki.

  2. @krzysiekz28: @Damta

    Mi nie chodziło o specyfikacje tego jaki sprzęt ma ten basista, tylko jak uzyskać takie coś. Także ponawiam.
    Z góry dzięki.

    Najpewniej uzyskasz takie coś, używając sprzętu ze specyfikacji tego
    basisty. Odsyłam do posta kolegi Damta.

    A jak wolisz wróżenie z fusów to proszę bardzo – wepnij precla w dowolny
    overdrive i jakoś to będzie. Sansamp może być.

  3. Słabo w tym utworze bas słychać, chyba się charakteryzuje takim „klikaniem”
    – jeżeli tak, to jest jakiś bas na dwóch humbuckerach (pewnie ten Schecter,
    którego basista ma na zdjęciach na FB), niski strój, nie za wysoka akcja
    strun, sansamp i mocna artykulacja, względnie kostka.

  4. to to wiem że to syntezator… ale czy jest jakiś efekt żeby uzyskać coś
    zbliżonego?( pomijając kombajn i przystawkę midi z rolanda bo za drogie;)

  5. Jako że pewnie ktoś już pytał, ale nie potrafię w tym temacie odnaleźć
    nawet własnego postu, to spytam ponownie.

    Co powiedzie o charakterystycznym bridge’u w Holiday:

    https://www.youtube.com/watch?v=DrWpLS0vM0g

    Bardzo mi się to brzmienie podoba, wiem, że to będzie coś z kręceniem
    górą, ale pomoc bardzo się przyda.

  6. Ogólnie dysponuję Mayonesem na 2 pasywnych singlach Merlina + kompem (guitar
    rig 5). Tak czułem, że to może wychodzić z piórka, a nie gałek czy
    efektów.

    Dobra, popracuję.

  7. Tutaj trik polega głównie na artykulacji. To jest grane mocnym atakiem
    piórem z tłumieniem strun krawędzią nadgarstka (palm mute). Przynajmniej ja
    bym tak zrobił gdybym chciał tak zabrzmieć.

    Dodatkowo:

    – precision bass nie zaszkodzi (ale coś innego z pickupem przy gryfie
    też powinno sobie poradzić),

    – delikatny drive dobrze nasyconego lampowego preampu (lub dobrej
    symulacji).

  8. https://www.youtube.com/watch?v=HDAgzE5t5VA

    Moje pytanie brzmi jak osiągnąć takie brzmienie?? W jakie struny
    zainwestować?? Czy mój piec nada się?? Jak to wszystko ukręcić?? Gitare
    już mam, troszkę inna wersja 3 pokrętła z kropkami na gryfie.

    Mój piec allegro.pl/Ashdown-eb-12-180-evo-ii-combo-basowe-i3907868…

  9. Jeśli chcesz osiągnąć takie brzmienie musisz mieć takie same graty i grać
    taką samą techniką.

  10. @MPB: Jeśli chcesz osiągnąć takie brzmienie musisz mieć takie same graty i grać taką samą techniką.

    Gitarę mam taką sama, dzisiaj kupiłem, tylko struny trochę zmulone, wiem
    że na pewno trzeba je zmienić, z tego co widzę to on klanguje, ale nie
    zawsze, jednak brzmi calkiem inaczej niż mój bass.

  11. Masz takie same pickupy i preamp?

    No i zasadniczo – ten wzmacniacz Ashdowna to badziewie, Kolega z filmiku jak
    dla mnie ma coś, co mu daje leciutki drajw na wstępie – na pewno do takiego
    brzmienia są potrzebne świeże strunki.

  12. Tak też mam przystawki mec, a to nieźle się dowiedziałem, że kupilem
    gówniany wzmacniacz za 1200zł. Generalnie wraccam do Uk więc będę grać w
    domu na słuchawkach, mam tam głośnik marshalla, nie jestem pewny chyba taki.
    allegro.pl/marshall-mg30-dfx-i3915245642.html mam tam też overdrive. W
    kategori napisane, ze do elektrycznej jest a daje dużo basu już na połowie
    wykręcenia . A co do strun to można jakąś konkretną radę prosić??
    Myślałem nad d’addario pro stells 45-105 albo 40-100

    Preampa nie posiadam, muszę się dowiedzieć po co to jest dokładnie, to
    zainwestuje. Niedawno wyjechałem, w Polsce nie było mnie stac na takie
    zabawki.

  13. Gościu na filmiku, jak na moje oko, ma pickupy Bartolini, a co do preampu
    (to aktywna elektronika zamontowana 'na pokładzie’ gitary basowej – robi
    wstępną equalizację), to ciężko ustalić – pewnie jakiś standardowy dla
    tej wersji. Najlepiej byłoby Ci do niego po prostu napisać :).

    Struny polecam stalowe, np. DR Hi Beams.

  14. ostatni jego film z przed roku no to chyba nic z tego, chyba kupie te struny,
    chociaz prawie 2x drozsze niż d’addario. Nic więcej nie wymysle, mimo wszystko
    dziekuje za pomoc

  15. Podbijam.

    Chciałbym uzyskać brzmienie Rafała Matuszaka z Comy. Takie jak w tym
    linku:

    https://www.youtube.com/watch?v=IXEuSF5JJOE

    Zapytam jednak inaczej niż wcześniej… Jakiego sprzętu potrzebuję
    przynajmniej i optymalnie aby uzyskać taki sound oraz jak kręcić na
    wzmacniaczu gałkami, żeby chociaż zbliżyć się w jakimkolwiek stopniu do
    jego brzmienia. Mile widziane podpowiedzi jak kręcić na moim sprzęcie,
    który opisałem parę postów wcześniej.

  16. Bartazel – jazz bass, sansamp.

    Axetofall – na basie takiego brzmienia nie uzyskasz, to gitara, gra wyżej,
    mocniejsza artykulacja kostką, inne pasmo, itede, itepe.

  17. Czołem, szukam brzmienia basu z kawałka U2 „Numb”
    . Ktoś wie czym można coś
    podobnego ukręcić?

  18. Yyyy… o które brzmienie Ci chodzi? To takie gęste w tle?

    Bo jeżeli tak, to jak na mój gust jest to mocno tłumiony p-bass na flatach,
    grany twardą artykulacją albo kostką.

  19. @Kapral: Yyyy… o które brzmienie Ci chodzi? To takie gęste w tle?
    Bo jeżeli tak, to jak na mój gust jest to mocno tłumiony p-bass na flatach, grany twardą artykulacją albo kostką.

    A widzisz Pan… nie pomyślałem o tym. Bardziej kombinowałem, że to jakiś
    efekt, który zalatuje wręcz brzmieniem basu z jakiegoś keyboarda. Póki co
    dzięki, spróbuję się z tym zmierzyć w ten sposób.

  20. Ostatnio wpadło mi w ucho takie brzmienie.

    Jakieś pomysły, co może być kluczowym elementem tego brzmienia? Będę
    niesamowicie wdzięczny za jakieś podpowiedzi, które mają szansę się
    sprawdzić.

  21. Takie jakie uzyskał ten gość na filmie. Fajnie pyrka, widze że palcami gra,
    ATK w łapach, ale czy to właśnie ATK tak brzmi ? nie miałem w łapach nie
    wiem 🙂

  22. @krzysiekz28:

    Takie jakie uzyskał ten gość na filmie. Fajnie pyrka, widze że palcami gra, ATK w łapach, ale czy to właśnie ATK tak brzmi ? nie miałem w łapach nie wiem 🙂

    Tak brzmi 🙂

  23. @Mortis:
    http://www.jig-ai.bandcamp.com/track/probably-there-are-sevens

    Ostatnio wpadło mi w ucho takie brzmienie.
    Jakieś pomysły, co może być kluczowym elementem tego brzmienia? Będę niesamowicie wdzięczny za jakieś podpowiedzi, które mają szansę się sprawdzić.

    Jakiś ekstremalny przester. Nie mam pojęcia jaki konkretnie. Możesz
    spróbować zapytać ich na czym to nagrali, może to nie jest tajemnica.

  24. JJK jest miłośnikiem takich brzmień, sądzę, że byłby Ci w stanie
    doradzić.

  25. Witam.

    Chciałbym ukręcić takie brzmienie basu

    https://www.youtube.com/watch?v=PBfFAmx11Js

    do dyspozycji mam fendera pb na SD spb-3 quarter pounder

    ampega svt3 pro + paczkę 410 do tego.

    Kręcenie eq już mocno nadwyrężyło moje nerwy dlatego zwracam się z
    prośba o pomoc 🙂

    Może jakieś sugestie odnośnie eq ?

  26. W sumie to nic więcej nie potrzebujesz, nie słychać tu dużej ingerencji
    efektów, lekki przestr, który mozesz wykrecić spokojnie z Ampega.Chyba
    najwiekszy sekret brzmi tutaj w strunach

  27. Mam rotusy stalowe 45-100

    Tak mi się wydaje ze to kwestja eq.

    Problem polega na tym ze szlak mnie już trafia z tymi
    suwakami a chciałbym wykręcić zbliżone brzmienie.

  28. Suwaki zostaw w spokoju, graficzny EQ w Ampegach zabija dynamikę i obcina
    pasmo nawet w neutralnych pozycjach.

    Słychać wyraźnie, że gość gra tutaj na pełnej lampie, z SVT-3 takiej
    szklanki raczej nie wyciśniesz. Ale można próbować.

    Najpierw proponuję ustawić wstępnie drive na gainie (musi się
    przesterowywać lekko), EQ wyłączony całkowicie (i nie włączać go już
    nigdy), brzmienie na gałkach neutralne. Potem kombinowałbym z podbiciem góry
    i środka w piątej lub czwartej pozycji. Jeśli podbijanie środka nie zda
    egzaminu spróbował bym podciąć go lekko w pozycji 2 lub 3 i skompensować
    utratę głośności gainem lub masterem. Ostatecznie można odpalić
    Ultra-low, ale wtedy może być problem ze słyszalnością w zespole.

    A no i oczywiście świeże struny i mocny atak piórem.

  29. Może mieć, ale to już musisz sam sprawdzić, ja z fusów wróżyć nie
    lubię 😉

  30. Siema,

    ktoś podpowie jak uzyskać takie brzmienie:

    Do dyspozycji mam:

    Ibanez SR1605

    TC Electronic RH450

    David Eden D210T (a w domu słuchawki Pioneer SE-M290)

  31. Witam

    Od niedawna szukam i przymierzam się do uzyskania brzmienia swojego basidła
    charakterystycznego dla basisty J. Chancellor’a z Tool’a. może nie koniecznie
    chodzi mi o dokładnie takie same brzmienie. Chodzi mi o specyficzny
    tłusty/metaliczne brzemieni czy jak to inaczej nazwać 😀

    oprócz znanego brzmienia Tool’a dodatkowo uwielbiam brzmienie basu jak np:

    M.T.Void:
    https://www.youtube.com/watch?v=SWQo4eLf2v0

    Rishloo:

    Riverside:
    https://www.youtube.com/watch?v=HAqU-RDnYyY

    Prisma:
    https://www.youtube.com/watch?v=HK6T-dMygEM

    I wiele wiele innych kapel i przykładów mógłbym podać. Ale chodzi mi o ten
    charakterystyczne brzmienie 🙂 co do wiosła/pieca podłączyć 🙂

  32. Świeże stalowe struny, kostka, humbuckery i jakiś delikatny
    overdrive…Jakbyś poszperał trochę w sieci to znalazłbyś pewnie coś na
    ten temat:

    https://www.youtube.com/watch?v=3Kat6WNUS-k
    jest jeszcze na yt kanał toolbassplayer na którym typ całkiem zgrabnie
    pordrabia brzmienie.

  33. Chancellor używa basu Wal i głównie stąd się bierze jego brzmienie, cała
    reszta to dodatek – NIESTETY, brzmienie to jest nie do podrobienia (wiem,
    próbowałem), basy Wal są zaprojektowane jako instrumenty aktywne, ze
    specjalną elektroniką, której nie można 'ot tak’ kupić w sklepie. Możesz
    spróbować zbliżyć się do tego soundu, ale tego charakteru specjalnego
    raczej nie uzyskasz :).

  34. Jasne, kanały yt obczajone, toolbassplayer, remi zik toolmybass i wiele
    innych. Nie chodzi mi o podrobienie czy uzyskaniu takiego samego brzmienia.
    Tylko szperam i dowiaduje się jakich przesterów/efektów użyć do
    uzyskania

    ”tego rodzaju” brzmienia, tłusty bass z tym metalicznym oddźwiękiem… nie
    wiem jak określić to precyzyjniej 🙂

Możliwość komentowania została wyłączona.