Jeśli nie wiesz, jakiego efektu używa Twój ulubiony basista do osiągnięcia
charakterystycznego brzmienia (pomijając wszelkie techniki gry i instrumenty!)
– zapytaj tutaj. Zanim zapytasz, sprawdź, czy odpowiedź nie znajduje się na
www.guitargeek.com a do konkretnych utworów podaj link.
Jakiego efektu powinienem użyć, aby uzyskać takie brzmienie na moim basie?
Czy wiesz, jakiego efektu używa mój ulubiony basista, aby osiągnąć taki dźwięk?
Czym mogę osiągnąć charakterystyczne brzmienie na moim basie?
Co muszę zrobić, aby mój bas brzmiał tak jak na konkretnych utworach?
Jaki jest sekret brzmienia mojego ulubionego basisty?
Moglibyście polecić mi jakiś efekt do uzyskania konkretnej barwy dźwięku na basie?
Jakie efekty są najczęściej używane przez basistów, aby osiągnąć określone brzmienie?
Czy jest jakiś konkretny efekt, który pozwoli mi na uzyskanie brzmienia mojego ulubionego basisty?
Czy użycie określonego efektu pozwoli mi na nagranie mojego ulubionego utworu na basie?
Jakie efekty są niezbędne, aby uzyskać charakterystyczne brzmienie w muzyce basowej?
Jak uzyskac brzmienie, takie jak w tym trailerze (zaczyna się mniej więcej w
tym momencie:
https://www.youtube.com/watch?v=kt6Wj_VooGo
Wydaje się nie trudne, ale kręcę, kręcę i nie udaje mi się :/
To takie bardzo typowe brzmienie z dwóch rozkręconych pickupów, na
basie granym kostką :D.
Miałem kiedyś koreańskiego Spectora i dokładnie tak brzmiał w
okolicznościach wspomnianych przez Kaprala.
https://www.youtube.com/watch?v=CP4Lhe6E7YY
czym można podobne brzmienie wyciagnac? sansamp jakiś? mxr blowtorch?
Witam!
Chciałbym uzyskać brzmienie podobne do brzmienia mistrza 😀
Oczywiście identyczne brzmienie jest nieosiągalne, lecz może dzięki efektom
uda mi się choć do tego zbliżyć.
Chodzi mi konkretnie o ten bass attack , funk bass brzmienie .
Widoczne jest min. tutaj :
(także świetnie widać to w studyjnym szczególnie podczas sola )
https://www.youtube.com/watch?v=JnfyjwChuNU
( 2:22)
https://www.youtube.com/watch?v=U_E4IBO4Jf4
(2:27)
(0:40)
wiolanczela1995:
Przede wszystkim paluchy i gitara. Jasno brzmiąca decha, humbucker w pozycji
centralnej i mocny atak na struny.
Oglądnij sobie to:
https://www.youtube.com/watch?v=3ARZGwfhC_U
A wie ktoś może w jaki sposób uzyskać brzmienie charakterystycxne dla Johna
Entwistle? chodzi mi np o to
https://www.youtube.com/watch?v=YTXGBxF0_bA lub o
to
https://www.youtube.com/watch?v=kkKeZ1z8zGk
Mocna artykulacja, struny ustawione nisko, często obijające się o progi. W
tym pierwszym filmiku to jeszcze jakiś drajw jest.
Generalnie w związku z basistami tak popularnymi, jak John Entwistle, to
polecam google, można bardzo szybko znaleźć potrzebne info:
http://www.thewho.net/whotabs/gear/bass/bass.html
Czyli do uzyskania takiego brzmienia potrzebuje szafy procesorów za kupę
kasy? Czy da radę jakoś podrobić ten sound?
Nie – wystarczy dobry bas z pickupem / pickupami typu P,
wyregulowany tak, żeby struny przy trochę silniejszym ataku waliły o progi,
Tech21 Sansamp i generalnie możesz już takie brzmienie podrabiać (przydałby
się jeszcze wzmacniacz o konkretnym wygarze). A, i jeszcze to ważne –
nauczyć się grać takim mocnym atakiem.
Ale czy John E. nie grał czasem przy użyciu kostki?
Czasem może grał.
Czasami grał, czasami nie, to zależy.
Do tego co Kapral powiedział wydaje mi się, że świeżutkie stalówki
jeszcze…
Ze wzmakiem Sunn Concert i mega niską akcją, i z atakiem z góry brzmiałem
całkiem podobnie do Entwistle. Może nie w tym pierwszym filmiku, bo tam to
słyszę pickup bardzo blisko mostka (a ten bas pewnie ma na dodatek grafitowy
gryf), a w drugim to nie wiem. No ale generalnie klarownie brzmiące wiosło,
setup i technika to klucz.
Siemka jak ukręcić taki warkot basu jak w tym filmiku?
https://www.youtube.com/watch?v=ReLVtV7C1qA
Witam, jak mogę uzyskać brzmienie basu ze skądinąd klasycznego w
niektórych kręgach kawałka „Bonkers”
https://www.youtube.com/watch?v=W33UGEKIgmU Przester, wiadomo, niemniej jednak
– stary, dobry Big Muff się nada? I czy tam przypadkiem nie ma jakiegoś
delikatnego delaya?
Przede wszystkim zacząć należy od tego, że tu nie gra bas.
O kurde, klasyka prawie jak „Smoke on the water” Purpli.
To brzmienie jest do osiągnięcia za pomocą basu, ale to nie będzie sam li
tylko Big Muff. Udawało mi się za pomocą cyfrowych kombajnów takie
brzmienia produkować, trochę z tym jest zabawy. Nie da rady tutaj pomóc w
sposób „ten i ten efekt, takie-a-takie ustawienie eq i jest git”.
mazdah: Jestem tego w pełni świadomy 😉
Kapral: Trudno, jeśli kiedyś złapię jakiś multiefekt, spróbuję pobawić
się z presetami, może uda mi się uzyskać brzmienie choć trochę zbliżone
do tego. Niemniej jednak, dzięki za odpowiedź.
Synth+octaver?
czego potrzebuje tutaj ? wydaje mi się, ze sansamp, ale , który ?
Niekoniecznie sansamp, przede wszystkim precel na świeżych stalówkach+dobrze
kręcić eq, ewentualnie jakiś drive faktycznie tam jest. Nie wiem, może bddi
by Ci wystarczył tu?
Cześć, zastanawiam czy jest jakieś EQ albo coś podobnego do uzyskania
takiego brzmienia:
od 0:00 do
00:24? Czy ten „deep” to po prostu efekt grania na sprzęcie bardzo dobrej
jakości? Tzn. pickupach, głowie, kolumnach itp.?
Pozdrawiam.
To żaden efekt, to technika oraz genialna gitara basowa (niestety – do tej
pory nikomu się tego brzmienia nie udało podrobić – szukaj w necie „Wal
basses”) i topowy sprzęt studyjny.
Jest dokumentalny film na temat nagrywania tego albumu, poszukaj i obejrzyj :).
Jak ukręcić brzmienie, które Nick Beggs (albo Steven Wilson, bo to on jest
producentem) uzyskał w utworze https://www.youtube.com/watch?v=_w8SY_9yO8k Luminol? Co dziwne, na
płycie gra ten utwór kostką (widziałem film), a na https://www.youtube.com/watch?v=E3MpGBwGdVk koncercie takie same
brzmienie uzyskiwał palcami, więc to chyba nie kwestia techniki. Od razu
mówię, że kupno Spectora Coda, na razie odpada (z oczywistych względów)
;-). Dzięki
Na tym koncercie to nie Sepctor Coda a raczej NS2. Nie wiem czy coś takiego
ukręcisz, ta gitara po prostu tak brzmi. Zadanie utrudniłeś dodatkowo nie
podając co masz do dyspozycji.
ale w studio https://www.youtube.com/watch?v=iOS48Icj1YY nagrywał naCodzie. Wiem, że używa strun Roto, choć nie wiem dokładnie których.
Przypuszczam, że do takiej żylety, to raczej stalówki muszą być. Ja też
używam Swingów stalówek. A co, mam? Steinbergera Spirita 5 i Precla z
pickupem Lace Sensor.
Przesłuchałem wersję studyjną i koncertową.
Brzmienie basu nie jest identyczne. W studio jest dużo śpiewniejsza góra i
wyraźniejszy środek. Wyraźnie słychać różnicę między palcowaniem a
piórkowaniem, szczególnie we fragmencie około drugiej minuty (tam gdzie bas
całkowicie sam zostaje), więc nie można powiedzieć, że technika i
artykulacja są tu bez znaczenia.
Stainbergera nie macałem. Z klasycznego Precla może udało by się wycisnąć
brzmienie zbliżone do tego na koncercie, ale musiałbyś to nagłośnić
jakimś Ampegiem SVT albo przepuścić przez preamp potrafiący go udawać,
Sansamp jakiś albo coś.
Brzmienia studyjnego raczej nie wyciśniesz bez pickupa przy moście.
Myślę, że warto by się rozejrzeć za przyzwoitym jazz-bassem, ewentualnie
przerobić precla i dołożyć mu ten przetwornik. I znowu pewnie trzeba by go
przepuścić przez coś około-ampegowego.
https://www.youtube.com/watch?v=FB2NQRGfjQ4 coś takiego? Mój
steinberger ma dwa humbuckery. Precla nie chce mi się przerabiać (szkoda). To już
raczej kupię Squiera precission z pickupami p+j. w każdym razie dzięki, że
się nad tym pochyliłeś.
Tak, ten sansamp powinien dać radę.
Humby mogą nie zrobić roboty, na ogół takim przetwornikom brakuje tej
wyartykułowanej góry, którą słychać na tych nagraniach. P+J, J+J,
ewentualnie P+P – za takimi wiosłami bym się rozglądał.
Do usług 🙂
Z tym Beggsem to co poniektórym się wujka gógla nie chce użyć:
/wp-content/uploads/intext/jpeg/2376-swa18.jpg
Ctrl+F Nick Beggs
Wydaje mi się, że to na jakim basie był nagrywany ten kawałek, zostało
wyjaśnione. To zdjęcie, jest z tegorocznej trasy. Video koncertowe z kwietnia
lub maja 2012, a więc jeszcze przed nagraniem utworu Luminol na płytę. Na
wiki napisane jest nawet jakich używa wzmacniaczy i strun. Nigdzie nie jest
napisane tylko jakich użył efektów do tego konkretnie kawałka (o ile w
ogóle). I o to mi chodzi. Może to jego tajemnica? W sobotę spróbuję go
podpytać osobiście. Może się uda.
KLIK WątekNicka Beggs’a sam zakładałem na Basoofce. Myślisz, że się nie
przygotowałem?
Wiem tylko, że jako procesor efektów używa (na żywo) Rolanda V-Bass, a
nagłaśnia się TC RH450. Nie wiem co piszą na Wiki, po prostu to widać
;-)))
https://www.youtube.com/watch?v=be7iNHw8QoQ
https://www.youtube.com/watch?v=fWZcQT4DtkU <- 0:36
A do dysozycji mam Yamahę RBX 374, Peavey’a TNT 130 i MXR M-80. Osiągnę
takie brzmienie na tym sprzęcie?
Na próbach gram na Fenderze Rumble 100 i jest niemalże identyczne, jednak na
tym Peavey’u tylko góra brzmi jak w podanych linkach, dół już nie
grzechocze tak fajnie.
Jakieś rady?
Postaw oba piece obok siebie, przepinaj gitarę co parę chwil i kręć gałami
na Peaveyu aż będzie dobrze.
Jak się nie uda sprzedaj Peaveya i kup Fendera.
No, i wszystko się wyjaśniło. Faktycznie trochę chodzi o bass (Spector
Coda), ale nie tylko. Nick Beggs na Luminol rozdzielił sygnał. Jeden poszedł
do konsoli przez lampowy wzmacniacz Marshall’a (nie wiem jaki), a drugi sygnał
poszedł prosto do miksera. Tyle mi powiedział.
Mxr blowtorch dalby rade jako overdrive podobny do przesteru Lemmy’ego?
Potrzebuje przesteru, , który będzie robil z basu druga gitarę tak do ok 5 stowek
i nie mam pojecia za co się zabrac.. w kazdym razie potrzebna regulacja srodka,
overdrive (może być trochę mocniejszy niż w motorhead) no i fajnie by było
jakby było wejscie d.i 😉
Polish Love daje radę w takim zastosowaniu. Ale nie ma DI ani EQ, tylko Gain,
Master, wejście i wyjście.
[quote=Łowi]Mxr blowtorch dalby rade jako overdrive podobny do przesteru
Lemmy’ego?
Nie szukaj brzmienia podobnego do Lemmy’ego w efektach, on żadnych nie używa
:D. Lampowe Marshalle robią mu taki sound :).
Wiem. Szukalem, czytalem i znalazłem milion odpowiedzi, ze lampy, rick,
marshall i takie tam.
Z lemmym tylko tyle ma to mieć wspolnego, ze ma brzmiec jak druga gitara i żeby
srodka nie gubilo i najlepiej żeby to był mocny overdrive albo nawet
podchodzacy pod distortion może być – jakieś propozycje ?
Jak chcesz gitarowy sound to może zainteresuj się gitarowymi efektami.
Poszukaj demówek basowych Boss (np. jeden z wielu distortion albo Metal Zone
MT2) lub Digitech Whammy. Wydaje mi się, że sansamp z podkręconymi treble i
presence też mógłby się nadać.
Wie ktoś, czy na basie Washburn T14 z piecykiem Orange CR25BX można byłoby
uzyskać podobne brzmienie do tego z linku ? https://www.youtube.com/watch?v=-6nVcpz0xxA
Wycinasz środek, podbijasz górę i dół. No i dodajesz przester. Tyle że na
takim małym piecyku nie otrzymasz raczej takiego „dużego” brzmienia. Wymaga
ono dosyć sporej mocy nagłośnienia i powierzchni głośników.
Nie.
Możesz kombinować, ale będzie baaaardzo trudno.
może ktoś wie jak uzyskać tego szatana ?
wiem że owy basista grał na preclu, ale co dalej?
jakiś pomysł?
z góry dzięki
Chodzi Ci o to brzmienie na początku, czy później w utworze?
Bo to na początku to prawdopodobnie owoc przetworzenia sygnału z precla, ze
stalowymi strunami, przez szereg różnych przesterów i zabawek studyjnych. A
później to już zwykłe brzmienie wykręconego na gainie precla, granego
kostką.
To zdecydowanie jest kilka przesterów i całkowicie wycięty środek, do tego
kostka jak już Kapral wsspomniał, a później no to jakiś zwykły przester i
do przodu. Z konkretnych modeli jedyne,co przychodzi mi do głowy to ze 2 albo
3 Big Muffy połączone w szeregu, jakikolwiek pojedynczy efekt musiałby mieć
naprawdę chorą skalę przesterowania, żeby coś takiego wyciągnąć
Chciałbym uzyskać takie brzmienie basu:
https://www.youtube.com/watch?v=IXEuSF5JJOE
Interesuje mnie jak ukręcić coś podobnego (bo wiem, że na moim sprzęcie za
cholerę nie będzie kropka w kropkę). Mam Squier Jazz Bass Vintage Modified +
Ashdown Five Fifteen. Ciekawi mnie też jakiego sprzętu najlepiej użyć do
uzyskania takiego efektu jak w linku.
EDIT. W próbowni mogę skorzystać z comba Box Electronics Taurus B-215. Na
tym chyba prędzej coś wymyślę.
https://www.youtube.com/watch?v=L611BmxKNhU -> 0:25
https://www.youtube.com/watch?v=y4ODPcSXUI4
ten gruchot jest piękny, niech ktoś mi powie jak uzyskać ten dźwięk.
Sansampem dałoby rade ?