Jaki efekt do uzyskania takiego brzmienia…?

Jeśli nie wiesz, jakiego efektu używa Twój ulubiony basista do osiągnięcia
charakterystycznego brzmienia (pomijając wszelkie techniki gry i instrumenty!)
– zapytaj tutaj. Zanim zapytasz, sprawdź, czy odpowiedź nie znajduje się na
www.guitargeek.com a do konkretnych utworów podaj link.

Jakiego efektu powinienem użyć, aby uzyskać takie brzmienie na moim basie?
Czy wiesz, jakiego efektu używa mój ulubiony basista, aby osiągnąć taki dźwięk?
Czym mogę osiągnąć charakterystyczne brzmienie na moim basie?
Co muszę zrobić, aby mój bas brzmiał tak jak na konkretnych utworach?
Jaki jest sekret brzmienia mojego ulubionego basisty?
Moglibyście polecić mi jakiś efekt do uzyskania konkretnej barwy dźwięku na basie?
Jakie efekty są najczęściej używane przez basistów, aby osiągnąć określone brzmienie?
Czy jest jakiś konkretny efekt, który pozwoli mi na uzyskanie brzmienia mojego ulubionego basisty?
Czy użycie określonego efektu pozwoli mi na nagranie mojego ulubionego utworu na basie?
Jakie efekty są niezbędne, aby uzyskać charakterystyczne brzmienie w muzyce basowej?

Podziel się swoją opinią

1 212 komentarzy

  1. To takie bardzo typowe brzmienie z dwóch rozkręconych pickupów, na
    basie granym kostką :D.

  2. Miałem kiedyś koreańskiego Spectora i dokładnie tak brzmiał w
    okolicznościach wspomnianych przez Kaprala.

  3. Czyli do uzyskania takiego brzmienia potrzebuje szafy procesorów za kupę
    kasy? Czy da radę jakoś podrobić ten sound?

  4. Nie – wystarczy dobry bas z pickupem / pickupami typu P,
    wyregulowany tak, żeby struny przy trochę silniejszym ataku waliły o progi,
    Tech21 Sansamp i generalnie możesz już takie brzmienie podrabiać (przydałby
    się jeszcze wzmacniacz o konkretnym wygarze). A, i jeszcze to ważne –
    nauczyć się grać takim mocnym atakiem.

  5. Ze wzmakiem Sunn Concert i mega niską akcją, i z atakiem z góry brzmiałem
    całkiem podobnie do Entwistle. Może nie w tym pierwszym filmiku, bo tam to
    słyszę pickup bardzo blisko mostka (a ten bas pewnie ma na dodatek grafitowy
    gryf), a w drugim to nie wiem. No ale generalnie klarownie brzmiące wiosło,
    setup i technika to klucz.

  6. O kurde, klasyka prawie jak „Smoke on the water” Purpli.

    To brzmienie jest do osiągnięcia za pomocą basu, ale to nie będzie sam li
    tylko Big Muff. Udawało mi się za pomocą cyfrowych kombajnów takie
    brzmienia produkować, trochę z tym jest zabawy. Nie da rady tutaj pomóc w
    sposób „ten i ten efekt, takie-a-takie ustawienie eq i jest git”.

  7. mazdah: Jestem tego w pełni świadomy 😉

    Kapral: Trudno, jeśli kiedyś złapię jakiś multiefekt, spróbuję pobawić
    się z presetami, może uda mi się uzyskać brzmienie choć trochę zbliżone
    do tego. Niemniej jednak, dzięki za odpowiedź.

  8. Niekoniecznie sansamp, przede wszystkim precel na świeżych stalówkach+dobrze
    kręcić eq, ewentualnie jakiś drive faktycznie tam jest. Nie wiem, może bddi
    by Ci wystarczył tu?

  9. Cześć, zastanawiam czy jest jakieś EQ albo coś podobnego do uzyskania
    takiego brzmienia:
    od 0:00 do
    00:24? Czy ten „deep” to po prostu efekt grania na sprzęcie bardzo dobrej
    jakości? Tzn. pickupach, głowie, kolumnach itp.?

    Pozdrawiam.

  10. To żaden efekt, to technika oraz genialna gitara basowa (niestety – do tej
    pory nikomu się tego brzmienia nie udało podrobić – szukaj w necie „Wal
    basses”) i topowy sprzęt studyjny.

    Jest dokumentalny film na temat nagrywania tego albumu, poszukaj i obejrzyj :).

  11. Na tym koncercie to nie Sepctor Coda a raczej NS2. Nie wiem czy coś takiego
    ukręcisz, ta gitara po prostu tak brzmi. Zadanie utrudniłeś dodatkowo nie
    podając co masz do dyspozycji.

  12. ale w studio https://www.youtube.com/watch?v=iOS48Icj1YY nagrywał naCodzie. Wiem, że używa strun Roto, choć nie wiem dokładnie których.
    Przypuszczam, że do takiej żylety, to raczej stalówki muszą być. Ja też
    używam Swingów stalówek. A co, mam? Steinbergera Spirita 5 i Precla z
    pickupem Lace Sensor.

  13. Przesłuchałem wersję studyjną i koncertową.

    Brzmienie basu nie jest identyczne. W studio jest dużo śpiewniejsza góra i
    wyraźniejszy środek. Wyraźnie słychać różnicę między palcowaniem a
    piórkowaniem, szczególnie we fragmencie około drugiej minuty (tam gdzie bas
    całkowicie sam zostaje), więc nie można powiedzieć, że technika i
    artykulacja są tu bez znaczenia.

    Stainbergera nie macałem. Z klasycznego Precla może udało by się wycisnąć
    brzmienie zbliżone do tego na koncercie, ale musiałbyś to nagłośnić
    jakimś Ampegiem SVT albo przepuścić przez preamp potrafiący go udawać,
    Sansamp jakiś albo coś.

    Brzmienia studyjnego raczej nie wyciśniesz bez pickupa przy moście.
    Myślę, że warto by się rozejrzeć za przyzwoitym jazz-bassem, ewentualnie
    przerobić precla i dołożyć mu ten przetwornik. I znowu pewnie trzeba by go
    przepuścić przez coś około-ampegowego.

  14. Tak, ten sansamp powinien dać radę.

    Humby mogą nie zrobić roboty, na ogół takim przetwornikom brakuje tej
    wyartykułowanej góry, którą słychać na tych nagraniach. P+J, J+J,
    ewentualnie P+P – za takimi wiosłami bym się rozglądał.

    Do usług 🙂

  15. Z tym Beggsem to co poniektórym się wujka gógla nie chce użyć:

    /wp-content/uploads/intext/jpeg/2376-swa18.jpg

    Ctrl+F Nick Beggs

  16. @Demon75: Z tym Beggsem to co poniektórym się wujka gógla nie chce użyć:
    /wp-content/uploads/intext/jpeg/2376-swa18.jpg

    Ctrl+F Nick Beggs

    Wydaje mi się, że to na jakim basie był nagrywany ten kawałek, zostało
    wyjaśnione. To zdjęcie, jest z tegorocznej trasy. Video koncertowe z kwietnia
    lub maja 2012, a więc jeszcze przed nagraniem utworu Luminol na płytę. Na
    wiki napisane jest nawet jakich używa wzmacniaczy i strun. Nigdzie nie jest
    napisane tylko jakich użył efektów do tego konkretnie kawałka (o ile w
    ogóle). I o to mi chodzi. Może to jego tajemnica? W sobotę spróbuję go
    podpytać osobiście. Może się uda.

    KLIK WątekNicka Beggs’a sam zakładałem na Basoofce. Myślisz, że się nie
    przygotowałem?

  17. Wiem tylko, że jako procesor efektów używa (na żywo) Rolanda V-Bass, a
    nagłaśnia się TC RH450. Nie wiem co piszą na Wiki, po prostu to widać
    ;-)))

  18. Postaw oba piece obok siebie, przepinaj gitarę co parę chwil i kręć gałami
    na Peaveyu aż będzie dobrze.

    Jak się nie uda sprzedaj Peaveya i kup Fendera.

  19. No, i wszystko się wyjaśniło. Faktycznie trochę chodzi o bass (Spector
    Coda), ale nie tylko. Nick Beggs na Luminol rozdzielił sygnał. Jeden poszedł
    do konsoli przez lampowy wzmacniacz Marshall’a (nie wiem jaki), a drugi sygnał
    poszedł prosto do miksera. Tyle mi powiedział.

  20. Mxr blowtorch dalby rade jako overdrive podobny do przesteru Lemmy’ego?

    Potrzebuje przesteru, , który będzie robil z basu druga gitarę tak do ok 5 stowek
    i nie mam pojecia za co się zabrac.. w kazdym razie potrzebna regulacja srodka,
    overdrive (może być trochę mocniejszy niż w motorhead) no i fajnie by było
    jakby było wejscie d.i 😉

  21. Polish Love daje radę w takim zastosowaniu. Ale nie ma DI ani EQ, tylko Gain,
    Master, wejście i wyjście.

  22. [quote=Łowi]Mxr blowtorch dalby rade jako overdrive podobny do przesteru
    Lemmy’ego?

    Nie szukaj brzmienia podobnego do Lemmy’ego w efektach, on żadnych nie używa
    :D. Lampowe Marshalle robią mu taki sound :).

  23. Wiem. Szukalem, czytalem i znalazłem milion odpowiedzi, ze lampy, rick,
    marshall i takie tam.

    Z lemmym tylko tyle ma to mieć wspolnego, ze ma brzmiec jak druga gitara i żeby
    srodka nie gubilo i najlepiej żeby to był mocny overdrive albo nawet
    podchodzacy pod distortion może być – jakieś propozycje ?

  24. Jak chcesz gitarowy sound to może zainteresuj się gitarowymi efektami.
    Poszukaj demówek basowych Boss (np. jeden z wielu distortion albo Metal Zone
    MT2) lub Digitech Whammy. Wydaje mi się, że sansamp z podkręconymi treble i
    presence też mógłby się nadać.

  25. Wycinasz środek, podbijasz górę i dół. No i dodajesz przester. Tyle że na
    takim małym piecyku nie otrzymasz raczej takiego „dużego” brzmienia. Wymaga
    ono dosyć sporej mocy nagłośnienia i powierzchni głośników.

  26. może ktoś wie jak uzyskać tego szatana ?

    wiem że owy basista grał na preclu, ale co dalej?

    jakiś pomysł?

    z góry dzięki

  27. Chodzi Ci o to brzmienie na początku, czy później w utworze?

    Bo to na początku to prawdopodobnie owoc przetworzenia sygnału z precla, ze
    stalowymi strunami, przez szereg różnych przesterów i zabawek studyjnych. A
    później to już zwykłe brzmienie wykręconego na gainie precla, granego
    kostką.

  28. To zdecydowanie jest kilka przesterów i całkowicie wycięty środek, do tego
    kostka jak już Kapral wsspomniał, a później no to jakiś zwykły przester i
    do przodu. Z konkretnych modeli jedyne,co przychodzi mi do głowy to ze 2 albo
    3 Big Muffy połączone w szeregu, jakikolwiek pojedynczy efekt musiałby mieć
    naprawdę chorą skalę przesterowania, żeby coś takiego wyciągnąć

  29. Chciałbym uzyskać takie brzmienie basu:

    https://www.youtube.com/watch?v=IXEuSF5JJOE

    Interesuje mnie jak ukręcić coś podobnego (bo wiem, że na moim sprzęcie za
    cholerę nie będzie kropka w kropkę). Mam Squier Jazz Bass Vintage Modified +
    Ashdown Five Fifteen. Ciekawi mnie też jakiego sprzętu najlepiej użyć do
    uzyskania takiego efektu jak w linku.

    EDIT. W próbowni mogę skorzystać z comba Box Electronics Taurus B-215. Na
    tym chyba prędzej coś wymyślę.

Możliwość komentowania została wyłączona.