Jaki efekt do uzyskania takiego brzmienia…?

Jeśli nie wiesz, jakiego efektu używa Twój ulubiony basista do osiągnięcia
charakterystycznego brzmienia (pomijając wszelkie techniki gry i instrumenty!)
– zapytaj tutaj. Zanim zapytasz, sprawdź, czy odpowiedź nie znajduje się na
www.guitargeek.com a do konkretnych utworów podaj link.

Jakiego efektu powinienem użyć, aby uzyskać takie brzmienie na moim basie?
Czy wiesz, jakiego efektu używa mój ulubiony basista, aby osiągnąć taki dźwięk?
Czym mogę osiągnąć charakterystyczne brzmienie na moim basie?
Co muszę zrobić, aby mój bas brzmiał tak jak na konkretnych utworach?
Jaki jest sekret brzmienia mojego ulubionego basisty?
Moglibyście polecić mi jakiś efekt do uzyskania konkretnej barwy dźwięku na basie?
Jakie efekty są najczęściej używane przez basistów, aby osiągnąć określone brzmienie?
Czy jest jakiś konkretny efekt, który pozwoli mi na uzyskanie brzmienia mojego ulubionego basisty?
Czy użycie określonego efektu pozwoli mi na nagranie mojego ulubionego utworu na basie?
Jakie efekty są niezbędne, aby uzyskać charakterystyczne brzmienie w muzyce basowej?

Podziel się swoją opinią

1 212 komentarzy

  1. Martyn z OG, to oprócz sansasrampapa ma ruskiego bigmuffa i raczej z niego
    korzysta. Nie chce mi się szukać zdjęcia, zrobionego na koncercie w
    Breslau.

    ************************************************************

    http://www.myspace.com/javnogrzesznicy

    ************************************************************

    Fender P-Bass+ Trace Elliot AH250SMX GP12

    *******************************************************

  2. Cliff Burton tez miał ruskiego big muffa PI, sam tez takiego mam i brzmienie
    jest powalajace 🙂

  3. Jak uzyskac takie brzmienie basu jak Billy Sheehan w utworze Mr. Big Alive and
    Kicking. Oto link do tego utworu:

  4. Dobry precision + jasne strunki ( np Dr Hibeams ) wycięty lekko środek (
    400hz ) i lampowy, ale dynamiczny piec

  5. To orientuj się lepiej, bo ATT to jest właśnie „napakowany precel” – robiona
    przez Yamahę udoskonalona wersja poprzedniego basu Billego. Konkretniej
    chodziło mi o charakter brzmienia pickupa, ze swojego precla potrafię
    wycisnąć coś podobnego.

  6. On zdaje się gra bardzo grubą kostką, używa strun flatwound a taki
    przesterek da Ci np Polish Love albo Big Muff z pasywnym basem

  7. Nie wiem, raczej na podłodze, lepiej nie na suficie 😉

    Nie napisałeś JAKI masz piec. Bez tego raczej nikt nie będzie w stanie
    pomóc

  8. Heh to Ci chyba nic nie powie. Mam Protecha B50 (sam nie wiem co to za firma bo
    nigdy do tad o niej nie slyszalem) combo 50wat głośnik 12 cali.

  9. Eh Cheesman, no to możesz ten piec stawić jedynie na podłodze.

    Ciesz się brzmieniem jakie oferuje, i zamiast próby skopiowania brzmienia od
    kogoś poszukaj dobrego brzmienia na swoim sprzęcie. Ewentualnie wymień na
    coś, co oferuje jakieś brzmienie 😉

  10. Heh nad wymiana się zastanawiam. A piec dostalem od znajomego za darmo takze
    darowanemu koniowi się w żeby nie zaglada.

  11. Hmm

    Modulus Funk Unlimited + Gallien-Krueger 2001RB-II + 4x10RBH + 1x15RBH + Boss
    ODB-3.

    Powinno styknąć.

  12. To jest BIg Muff puszczony przez Akai Deep Impact. Podobny efekt da się
    uzyskać jak się puści Ibanez PD-7 w trybie distortion przez jakiś inny
    syntezator ( albo odwrotnie, bass puszczony z Akai/tudzież innego syntha
    puszczony w Big Muffa )

  13. Akai nie dorwiesz, niestety tak łatwo. A co do Big Muffa to najlepiej odezwać
    się do Drakena albo Jetofuj i ściągnąć sobie z USA Bass Big Muff – ma
    więcej możliwości. Jak będziesz miał big muffa to możesz wybrać się do
    sklepu muzycznego i testować różne syntezatory – np Bossa i szukać
    brzmienia

  14. Witam

    Zawsze podobało mi się takie brzmienie basu
    okolice 49 sekundy. Mam na myśli
    czysty (slap?), nie ten syntezatorowy. Jak uzyskać zbliżone grzmienie? Czy
    jakiś typ basu jest tutaj rozpoznawalny? Czy wystarczy samo kręcenie gałami,
    czy coś dodatkowego trzeba? O technice nie wspominam, bo to wiadomo.

    Pozdrawiam

  15. pinio- generalnie ciężkie moim zdaniem do podrobienia jest brzmienie basu w
    Jamiroquai, zwłaszcza z twoim jesionowym basiku (o ile dalej grasz na wpisanym
    do profilu Hohnerze). Tu potrzeba więcej takiego „misia” czego jesion nie
    oferuje.

    W tym pierwszym też mi się wydaje, że to kciuk tłumiony nadgarstkiem tak
    jak zasugerowałeś 🙂 A poza tym tnij górę i środek i próbuj- może Ci
    się uda 🙂

    P.S.: tak w pierwszym kawałku wydaje mi się że używa kaczki, ale tak jakby
    tylko do niektórych dźwięków. Nie jestem jakimś wielkim amatorem efektów
    i więcej Ci nie pomogę niestety… 🙁 Może mazdah się wypowie? 🙂

  16. @zakwas: pinio- generalnie ciężkie moim zdaniem do podrobienia jest brzmienie basu w Jamiroquai, zwłaszcza z twoim jesionowym basiku (o ile dalej grasz na wpisanym do profilu Hohnerze). Tu potrzeba więcej takiego „misia” czego jesion nie oferuje.
    W tym pierwszym też mi się wydaje, że to kciuk tłumiony nadgarstkiem tak jak zasugerowałeś 🙂 A poza tym tnij górę i środek i próbuj- może Ci się uda 🙂

    P.S.: tak w pierwszym kawałku wydaje mi się że używa kaczki, ale tak jakby tylko do niektórych dźwięków. Nie jestem jakimś wielkim amatorem efektów i więcej Ci nie pomogę niestety… 🙁 Może mazdah się wypowie? 🙂

    Nie musi być identyczne, ale dzięki za rady, popróbuję. Jak dam tylko
    przetwornik przy gryfie to mam trochę takiego misia, ale chyba korektorem
    trzeba pomieszać. Oczywiście głośniki też mają znaczenie.

    Jak się nie mylę, to mój bas jest z:

    • korpus: mahoń przy wersji 4strunowej

    • gryf: klon

    • podstrunnica: palisander

    Jakie drewno daje takie brzmienie, o które pytam?

  17. No właśnie na mahoniu Ci powinno być moim zdaniem najłatwiej coś podobnego
    uzyskać, ale samo drewno to początek długiej drogi 🙂

    No i oczywiście, że przetwornik przy gryfie to rozsądne rozwiązanie ^^

    Poza tym możesz poszukać z jakich efektów w ogóle korzystał Paul Turner,
    Stu Zender, czy kto tam z nimi akurat nagrywał 🙂 powinno być łatwiej.

  18. @mazdah: Hmm
    Modulus Funk Unlimited +(…)

    Ale czy na całej płycie jest ten Moduls? Bo coś mi się kiedyś zdawało że
    Californication (piosenka) grana była na Jazz Basie?

    I od razu zapytam – czemu skoro to już niby nie jest sygnaturka Flea i dlatego
    teraz jest Funk Unlimited to na stronie Modulusa dalej jest Flea Bas ?:P

    Ale żeby nie było że offtopuje – jestem ciekaw jak uzyskać takie brzmienie
    jak Flea ma w Sir Psycho Sexy, dokłądniej w zwrotce z tym.. Envelopfiltrem?
    Zakładam że ni będzie łatwo chociażby ze względu na bas Flea ale…

  19. Urof, temat „sprzęt flea” i link do pewnego forum, który tam się pojawil
    odpowie na Twoje pytania

  20. spirytus- to mniej efekt a po prostu obijanie struny „B” o progi + niski strój
    (kolo ma szostkę w końcu)

  21. Spirytus, jak masz tam symulacje wzmacniaczy to ustaw sobie jakieś SVT. Alex
    Webster nie używa żadnych efektów, ten koleś też nie. Kwestia tylko
    odpowiedniego pieca.

  22. @weras: halo, to wiecie czego używa Victor Wooten?

    Fodera Monarch i wzmaki Galliena lub Ampega

Możliwość komentowania została wyłączona.