Jaki efekt do uzyskania takiego brzmienia…?

Jeśli nie wiesz, jakiego efektu używa Twój ulubiony basista do osiągnięcia
charakterystycznego brzmienia (pomijając wszelkie techniki gry i instrumenty!)
– zapytaj tutaj. Zanim zapytasz, sprawdź, czy odpowiedź nie znajduje się na
www.guitargeek.com a do konkretnych utworów podaj link.

Jakiego efektu powinienem użyć, aby uzyskać takie brzmienie na moim basie?
Czy wiesz, jakiego efektu używa mój ulubiony basista, aby osiągnąć taki dźwięk?
Czym mogę osiągnąć charakterystyczne brzmienie na moim basie?
Co muszę zrobić, aby mój bas brzmiał tak jak na konkretnych utworach?
Jaki jest sekret brzmienia mojego ulubionego basisty?
Moglibyście polecić mi jakiś efekt do uzyskania konkretnej barwy dźwięku na basie?
Jakie efekty są najczęściej używane przez basistów, aby osiągnąć określone brzmienie?
Czy jest jakiś konkretny efekt, który pozwoli mi na uzyskanie brzmienia mojego ulubionego basisty?
Czy użycie określonego efektu pozwoli mi na nagranie mojego ulubionego utworu na basie?
Jakie efekty są niezbędne, aby uzyskać charakterystyczne brzmienie w muzyce basowej?

Podziel się swoją opinią

1 212 komentarzy

  1. Chorus + precel + rotosoundy.

    E: Widzę, że masz RBXa 37x. Basy daj na środek, trebla 3/4, balans na
    środku lub lekko w gryf i efekt chorus.

  2. „Mocny atak z palca” czyli, że mam mocno udeżać, czy jak? A jakieś
    ustawienie equalizera? I czy klon jest ważny? Mam wenge-padauk.

  3. Mocny atak z palca czyli musisz mocno uderzać struny. Podkręć górę na
    wzmacniaczu, około 5kHz, próbuj.

  4. Szukam czegoś do lekkiego zabrudzenia klasycznego, rockowego brzmienia z lat
    70. Chciałbym uzyskać coś w stylu:

    https://www.youtube.com/watch?v=VKYiMJSvvhk

    https://www.youtube.com/watch?v=0PxVrOuMxy0 (w 0:32)

    Wyraźnie słychać, że sprzęt wiele dodaje do brzmienia (artykulacja swoją
    drogą). I teraz pytanie – czy uda mi się bez lampy uzyskać coś podobnego za
    pomocą lekkiego drivea? Myślałem o jakimś fuzzie albo distortion (Polish
    love?), oczywiście chodzi o minimalne rozkręcenie i zabrudzenie dźwięku, a
    nie typową siarę. Polish love będzie chyba za mocny? Co z fuzzami?

    A jeżeli nie w ten sposób to jak? Lampa? Gram na preclu Tokaia i myślałem
    żeby połączyć go właśnie z jakąś lampą 100W + sensowną kolumną 2×12?
    Da radę? Flaty czy roundy?

  5. ładnie rozkręć lampę to może coś takiego wyciśniesz. Jak nie to szukaj
    czegoś w stylu EHX bass blogger. Struny raczej flaty.

  6. Chyba udałoby się to zrobić na Big Muff + Flanger/Phaser ustawiony na spore
    rozciągnięcie czasowe, ale wąską częstotliwość

  7. Wydaje mi się, że to głównie artykulacja, ewentualnie jakiś niewielki
    dodatek auto-waha.

  8. Sorry za dygresję, ale to:

    @AleardoG:
    Tabs for the bass:
    duckduckduckduckduckduck duckaduck duckduckduckduckduckduck duckaduck

    mnie rozwaliło do szczętu. 😀

  9. Od 1:21 Jaki to efekt? Wiem że basista stosuje podbijanie oktaw kostką ale
    słychać iż bas w drugiej zwrotce kiedy grane są oktawy jest przesterowany
    lub przesyntezowany. Co najlepsze z moich obserwacji koncertów basista nie
    przełącza żadnych efektów. Czy zatem stosowany jest w utworze efekt na
    stałe? Proszę o rady forumowiczów.

    https://www.youtube.com/watch?v=ie3QUMEO3Qg

  10. @Czarnaton: Co najlepsze z moich obserwacji koncertów basista nie przełącza żadnych efektów.

    Od tego ma się ludzi 😉

  11. Czy tutaj basista używa jakiegoś dodatkowego efektu? Jeśli nie to jak
    ustawić EQ żeby takie brzmienie osiągnąć? Proszę o pomoc!

  12. Nie jestem przekonany, czy to w ogóle jest jakiś przester. Specyficzny bas,
    specyficzny atak, dużo góry, niska akcja i klekoczesz.

  13. dokładnie jak Dante pisał. Na RBXie – nowe struny, treble na 3/4, bas na max
    i reszta do kręcenia na piecu (głównie okolice 6-8k).

  14. Klasyczne mięskie brzmienie. Na takim małym wzmacniaczu raczej mało
    prawdopodobne aby coś takiego osiągnąć.

  15. I co? To tylko sam piec.Jakis efekt czy coś?Mam 1000zł i myślałem ze coś
    się uda zdziałać.

  16. No Paul Gray grał na lodówach 8×10″ to już jest lwia część jego
    brzmienia, dorzuciłbym jeszcze Sansampa, który też był w jego arsenale. Za 1000zł to właśnie bym nad nim zastanowił, będziesz miał namiastkę
    takiego lampowego mięsa.

  17. Groul z Death to na świeżych stalówkach, do tego bardzo dobra artykulacja i
    świetny kawałek drewna. Efektami tu za wiele nie ukręcisz. Do tego bas ma
    ogromną przestrzeń, czyli nie był nagrywany w słabym studiu.

    Do pierwszego – spokojnie na sansie GT2 to wyciągniesz.

  18. https://www.youtube.com/watch?v=zj9IAvv32wE

    Męczy mnie to brzmienie, pomijając oczywiście envelope filter. Nie wiem, jak
    uzyskać nawet choć trochę podobny efekt. Świetne, tłuste brzmienie i
    gruzowaty, gryzący drive nie mający w sobie ani grama siarki. Da się to
    osiągnąć na Blazerze za pomocą jakiegoś magicznego pudełeczka? Sansamp?
    Coś innego?

  19. Najlepiej dla Droopera byłoby jak byś miał Rickenbackera i do tego
    konkretnego Orangea 🙂

  20. Nie-e, kopiowanie brzmienia w 100% jest be i fuj, dla mnie konkretny sound jest
    tylko bazą, od której każdy leci dalej jak chce. A na Rika i Oranżadę
    przyjdzie kiedyś czas :]

  21. Tim Commerfold z Audioslave – jak uzyskać takie brzmienie? Chodzi o to
    „mruczenie” (to, że dźwięk nie jest „smooth” tylko zaczepny).

    Czy to kwestia efektów / strun / pickupów ?

Możliwość komentowania została wyłączona.