Jaki efekt do uzyskania takiego brzmienia…?

Jeśli nie wiesz, jakiego efektu używa Twój ulubiony basista do osiągnięcia
charakterystycznego brzmienia (pomijając wszelkie techniki gry i instrumenty!)
– zapytaj tutaj. Zanim zapytasz, sprawdź, czy odpowiedź nie znajduje się na
www.guitargeek.com a do konkretnych utworów podaj link.

Jakiego efektu powinienem użyć, aby uzyskać takie brzmienie na moim basie?
Czy wiesz, jakiego efektu używa mój ulubiony basista, aby osiągnąć taki dźwięk?
Czym mogę osiągnąć charakterystyczne brzmienie na moim basie?
Co muszę zrobić, aby mój bas brzmiał tak jak na konkretnych utworach?
Jaki jest sekret brzmienia mojego ulubionego basisty?
Moglibyście polecić mi jakiś efekt do uzyskania konkretnej barwy dźwięku na basie?
Jakie efekty są najczęściej używane przez basistów, aby osiągnąć określone brzmienie?
Czy jest jakiś konkretny efekt, który pozwoli mi na uzyskanie brzmienia mojego ulubionego basisty?
Czy użycie określonego efektu pozwoli mi na nagranie mojego ulubionego utworu na basie?
Jakie efekty są niezbędne, aby uzyskać charakterystyczne brzmienie w muzyce basowej?

Podziel się swoją opinią

1 212 komentarzy

  1. w necie gdzies kiedyś widzialem ze gosciu gra na GK 1001RB i 2001RB, wiec jaki
    Ampeg? 😀

  2. Ok so thank you very much Dante. We will stay in touch and If I will have more
    questions I will ask you as well.

  3. Technicznie ok. ale to jest brzmienie basu?

    Wątpę wielce, nie lubię takiego obijania o progi a poza tym za mało basu w
    basie:)

  4. czy możliwe jest żeby jazz bass zabrzmiał jak precision , lub przynajmniej
    zbliżyć jego brzmienie używając jakiś efektów czy czegoś tam ?

  5. Aktywny bas, podbita góra i dół, wywalony środek, struny nastrojone do A i
    prawie leżące na podstrunnicy. No i o ile pamiętam jeszcze Ampega używa.
    Tyle.

  6. Efektów nie potrzebujesz żadnych, jedyne co to pokręć gałkologią gitary i
    pieca, aż wyjdzie Ci coś zbliżonego.

    PS. Chciałbym tylko zaznaczyć, że przez to, iż nikt nie podaje nazw
    piosenek w postach, same linki, ludzie nie mogą przez wyszukiwarkę znaleźć
    tego co potrzebują 😀

  7. @P@wian: Chciałbym tylko zaznaczyć, że przez to, iż nikt nie podaje nazw piosenek w postach, same linki, ludzie nie mogą przez wyszukiwarkę znaleźć tego co potrzebują 😀

    +100

  8. Ja bym się chciał dowiedzieć co stoi za takim brzmieniem :
    http://www.myspace.com/idolfalls/music kawałek „Affection of dirt” 1.37 – 1.49 .
    Basista tam gra na headzie Ashdown a MAG 300 z jakimiś pakami mesy. Bas taki
    mayonesowy, ale nie ma nic na główce napisane, także nie wiem. Co tam stoi
    między basem a wzmakiem? Jakiś sansamp czy coś w tym stylu?

  9. Pozostając przy temacie Sansa- czasem mam wrażenie, że w moim Spectorze
    brakuje czasem tłustości i growlu. Niby trzeci preamp na torze sygnału jest
    cokolwiek dziwnym pomysłem, aczkolwiek moja głowa ma możliwość
    wyłączenia jej preampu i używania jako samej końcówki mocy. I właśnie
    dlatego pomyślałem o Sansampie. Na zagranicznych forach wyczytałem o
    problemie z przesterowanym dźwiękiem w Spectorach Euro, które wyposażone
    są w EMG 40DC, więc teoretycznie sygnał wyjściowy mają wyższy od
    koreańskich braci. Zastanawia mnie więc czy na HZ problem również się
    pojawi, testował ktoś takie połączenie może? Brzmieniowo staram się
    osiągnąć takie dosyć mocno growlowe, musicmanowe brzmienie:

  10. Sansamp ma udawać rozkręconą lampę.

    Więc to nie jest Sansamp, ale dobrze rozkręcona lampa nagrana w dużym
    pomieszczeniu.

  11. Dla mnie brzmienie basu w Illusion było związane z ogromną bułą i
    pompowaniem środka i dołu. Jak kto woli, ale MM w ustawieniu na godzinę 12
    tak raczej nie brzmi.

  12. Nie tylko o Illusion chodzi- growl i tłustość są dla mnie najważniejsze.
    Świetne brzmienie miał też Butler na płycie Reunion, bardzo przypadło mi
    do gustu. Lampa robi swoje.

  13. Takie ustawienie akcji strun, że ich szarpanie (czy walenie z kciuka) powoduje
    brzęczenie strun o progi.

  14. @Dante Morius: Sansamp zrobi swoją robotę sądzę.

    Jeszcze pytanie : który sansamp nada się do tworzenia takiego soundu? Sansamp
    gt-2 czy bass driver?

  15. Gram na GT-2 na basie. To równie dobry efekt do gitary jak i do basu. Nie tnie
    dołu, wszystko grzmi i hula.

  16. @Sztarkel:

    @Dante Morius: Sansamp zrobi swoją robotę sądzę.

    Jeszcze pytanie : który sansamp nada się do tworzenia takiego soundu? Sansamp gt-2 czy bass driver?

    Na GT-2 nie grałem, wiem, że bass driver da radę.

  17. Wiem, że gt-2 jest głównie do gitary, ale poluje na kopie, a z kopii można
    znależć tylko Sansampa gt-2, bo schemat do niego jest najłatwiej dostępny.
    Fakt, znalazłem na jakimś forum schemat sansampa bddi, ale nawet oczami laika
    elektronicznego schemat sansampa bddi wydaję się ze 2x bardziej skomplikowany
    niż sansampa gt-2. W takim razie zmieniam forme pytania : czy Sansamp gt-2 da
    rade w uzyskiwaniu takiego soundu jak tam (przester mnie nie interesuje, mam
    osobną kostke do przesteru), czy jednak się uprzeć, zagadać do jakiegoś
    znajomego elektronika ze schematem sansampa bddi i „samemu” poskładać?

  18. Myślę, że na gt-2 da rade osiągnąć zbliżone brzmienie do tego, które
    chcesz. Co do kopii, to ogarnięty elektronik potrafi osiągnąć dobry,
    zbliżony efekt do oryginału.

  19. Sepultura- Spit

    Idzie ukręcić coś podobnego ze Spectora z Sansampem na paczce 2×12″?

  20. Zależy jaki Sansamp.

    Moim zdaniem:

    – przystawka gryfowa/mostkowa 100/80;

    – podbity dół na sansie;

    – drive na godzinę 10;

    – chyba kostka.

  21. Sansamp BDDI zapewne, chyba że jest jakiś lepszy od niego. Za miesiąc będę
    miał zastrzyk gotówki i pomyślałem o zaopatrzeniu się w Sansa, zapewne
    kopię. Ciekawi mnie czy uda się osiągnąć podobny growl jak t tym utworze.
    Pożyczyć do testów nie mam od kogo niestety.

Możliwość komentowania została wyłączona.