Jeśli nie wiesz, jakiego efektu używa Twój ulubiony basista do osiągnięcia
charakterystycznego brzmienia (pomijając wszelkie techniki gry i instrumenty!)
– zapytaj tutaj. Zanim zapytasz, sprawdź, czy odpowiedź nie znajduje się na
www.guitargeek.com a do konkretnych utworów podaj link.
Jakiego efektu powinienem użyć, aby uzyskać takie brzmienie na moim basie?
Czy wiesz, jakiego efektu używa mój ulubiony basista, aby osiągnąć taki dźwięk?
Czym mogę osiągnąć charakterystyczne brzmienie na moim basie?
Co muszę zrobić, aby mój bas brzmiał tak jak na konkretnych utworach?
Jaki jest sekret brzmienia mojego ulubionego basisty?
Moglibyście polecić mi jakiś efekt do uzyskania konkretnej barwy dźwięku na basie?
Jakie efekty są najczęściej używane przez basistów, aby osiągnąć określone brzmienie?
Czy jest jakiś konkretny efekt, który pozwoli mi na uzyskanie brzmienia mojego ulubionego basisty?
Czy użycie określonego efektu pozwoli mi na nagranie mojego ulubionego utworu na basie?
Jakie efekty są niezbędne, aby uzyskać charakterystyczne brzmienie w muzyce basowej?
Bo Henio z nimi już nie gra – to miał być projekt studyjny, a w związku z
koncertami musiał zrezygnować – chłopak nie ma czasu aktualnie…
tutaj bardzo dużo daje sansamp
Zależy mi na efekty z tego filmu w 1:40 oraz 2:50. Dzia.
Strzelam: Digitech BP80.
Witam Szanowne Grono Basistów i Basistek 🙂
czy może mi ktoś powiedzieć jaki efekt basowy (jakiś syntezator) został
zastosowany w utworze „Sweet Dreams” Beyonce?
https://www.youtube.com/watch?v=JlxByc0-V40
Z góry dzięki za odpowiedź 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=ARu_XbUg8bo
pytanie jak w temacie…
Aleks Pe.:
Fender Precision Bass + lampowy wzmacniacz.
Witam, czy ktoś wie może jak uzyskac takie brzmienie jak ma Twiggy w „The dope
show” granej live (z plyty last tour on earth)? Tu daje filmik
Komentarz pod filmikiem:
Play on an Epiphone Thunderbird Goth with an Ibanez PD-7 overdrive.
Sądzę, że wielu ludzi nie miałoby tych problemów, gdyby tylko chciało im
się a. poczytać opisy / komentarze na YT, b. użyć Google ;p
no, rzeczywiscie nie zwrocilem uwagi :] dzięki 😀
https://www.youtube.com/watch?v=KwhjlNvF-4Q
Hm?
Akai Deep Impact + Big Muff
Jest taka sprawa, bardziej chodzi o budowę basu, ale w podforum
sprzęt-gitara, nie ma takiego wątku (jest wątek budujemy bas, ale ja sam nie
będę bawił się w lutnika), a tu, jakby nie patrzeć, można mój problem
podpiąć. Jeżeli modom się nie spodoba, prosiłbym o wyjaśnienie i
wysłanie linku do odpowiedniego wątku tu albo na pw. Z góry dziękuję.
Chciałbym uzyskać brzmienie, które będzie czymś pomiędzy brzmieniami
Davea Ellefsona z albumów Killing Is My Business i Peace Sells i Franka
Thorwarth z pierwszych albumów zespołu Tankard. Jakie pickupy do uzyskania
brzmienia? Humbuckery czy PJ? Pasywne czy aktywne (chciałbym raczej uniknąć
elektroniki aktywnej)? Co powinien mieć w korpusie taki bass:
olcha/klon/jesion?
Przepraszam za błędy stylistyczne itd.
edyta: brzmienie docelowe to miks brzmień D. Ellefsona z pierwszych dwóch
płyt, F.Thorwarth z pierwszych dwóch płyt i Waldieego z albumu Malevolent
Assault Of Tommorow zespoły Violent Force
Najprościej byłoby sprawdzić na jakich wówczas basiści grali basach i
rozłożyć je na czynniki pierwsze (drewno, elektronika, pickupy) oraz
zapoznać się z amplifikacją. Aczkolwiek ostrzegam, że jeżeli nagle się
okaże, że jeden grał na basie z klonu i np. Trace Elliot a inny na basie z
mahoniu i Ampegu, to nie uda Ci się osiągnąć satysfakcjonującego
brzmienia, bo to zbyt duże skrajności :D.
(to dość logiczne, dlatego też zawodowi basiści często mają więcej niż
jedno wiosło ;P)
sprzęt Ellefsona powinna udać się znaleźć, ale pozostałych dwóch
troszkę powątpiewam. Dzięki za odpowiedź 😀
edyta: Ellefson – bi si ricz Mockingbird
Frank – Ibanez Roadstar rb760 chyba
Waldi – Rickenbacker
Pewnie pasywny PJ. Np. Peavey Zodiac DE Scorpio, sygnaturka Ellefsona 😉
Mówiłem mu to już, ale nie chciał słuchać! 😀
Peavey ma podobne brzmienie do Jacksona, którego używał w latach 90. Mi
chodzi o jego starsze brzmienie
No to masz rację z tym Mockingbirdem, tak podaje wikipedia, że w tym okresie
David grał na nim. Ale czy na pewno chcesz taki przymulony dźwięk z wiosła?
gdyby ktoś był taki mily w tym kawalku fajny bass z takim jakimś podzwiekiem
metalicznym
jakby to uzyskac (to
nie jest jakiś screamer (chyba) innego filmiku nie moglem znalesc bo ten zespół
nie jest jakoś bardzo popularny a szkoda)
gra kostką, pickup gryf chyba, raczej żadnych efektów
to ma być coś pomiędzy, nie idealnie to brzmienie.
wątek tego brzmienia można skończyć. Już wiem czego chcę
Panowie, prośba o pomoc – żeby nie tworzyć nowego wątku to tu właśnie
spytam się Was czy wpinacie swoje efekty w pętle
wzmacniacza, grając głośno live?
Konkretnie chodzi mi o przester (overdrive, distrotion).
W dziale recenzji (odnosnie Behringer Overdrive) mimochodem kolega Mazdah
wspomniał coś o tym, że nie zabrzmi toto sensownie w pętli, a ja bardzo
proszę o rozwinięcie tematu.
Co daje wpięcie efektu w pętle, a co wprost liniowo,
plusy/minusy?
Z góry dziękuję za Wasze refleksje – temat jest dla mnie ważny, jako że
mam z tym praktyczny problem podczas prób.
Spróbuj oba rozwiązania będziesz wiedział, usłyszysz, porównasz.
z mojego wcześniejszego gitarowego i teraźniejszego basowego doświadczenia
wyniosłem tyle że: przestery i kaczki wpina się między gitarę, a piec, a
efekty modulacyjne można w pętlę.
Wynika to z tego jak leci sygnał, gdzie EQ się na niego natyka, a gdzie inne
śmieszne przyciski na wzmacniaczu zmieniają sygnał, ale nigdy raczej ta
teoria mnie nie interesowała – liczyło się ucho 😉
No i właśnie źródłem mojego problemu jest to że po wpięciu przesteru w
pętlę tworzy się soniczny syf na maxa, co niniejszym próbuję zmienić,
zasięgając rady uczonych w piśmie na tym tu właśnie mądrym forum 🙂
Dokładnież, dokładnież, owe potwierdzenie podjętych podejrzeń jest dla
mnie wysoce cenne.
Ucho uchem, ale nawet do świniobicia nalezy podejść z pewnym przygotowaniem
teoretycznym – chociażby musisz uprzednio wiedzieć jak wygląda świnia i czy
siekiere nalezy naostrzyć, czy nie 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=U7TxY21Bwm0
https://www.youtube.com/watch?v=-9T8V3q40Hg
jaki efekt do uzyskania takie brzmeinia? da się coś takiego ukrecic Zoomem
bfx-708?
Jakiś dobry fuzz by to ogarnął myślę.
Napisze od razu, ze zaczynam przygode z efektami. I mam pytanko. Jakich efektow
uzywa basista Toola? Szczególnie chodzi mi o ten, , który daje basowce brzmienie
gitary prowadzacej:D
np. https://www.youtube.com/watch?v=R2F_hGwD26g
https://www.youtube.com/watch?v=LohQqVmx3EQ
zobacz ten filmik, coś na pewno pomoze
EDIT: f*ck, to nie ten filmik gdzie pokozuje brzmienie…mój blad
ma ktoś do niego linka?
Hej,
Mam do was pytanie za 100 punktów – jak uzyskać brzmienie takie jak pana
Claypoola na tym filmiku?
https://www.youtube.com/watch?v=MEDB4xJsXVo
Z góry dzięki!
jjjonasz
Dużo środkowego pasma, envelope filter i jakiś przester osobliwy.
Wiem, że Claypool używa Korga AX 3000B, ale czy to właśnie z tego
ustrojstwa wyciąga podobne brzmienie, to nie powiem na 100%.
to co daje w the pot brzmienie gitary prowadzacej to zajebistość basu (WAL)
Szukam takiego brzmienia jak Joe Lally w zesole Ataxia, dla nie znających
pioseneczka: https://www.youtube.com/watch?v=7StqKJR7GQg
Najbardziej by mnie interesowało na jakim piecu to może być grane?
Z góry dzięki za pomoc.
https://www.youtube.com/watch?v=9nxtPlvYBhM jak uzyskać takie brzmienie jak
Tim ?? meczy mnie to od dłuższego czasu konkretnie takie brzmienie jak w ref.
Witam! Ja szukam efektu do tego
https://www.youtube.com/watch?v=APicBdnY-OY
Gazette w studiu używa wielu rzeczy które składają się na taki sound.
Jeśli chodzi o heady: Trace Eliot , Fender , Ampeg
paczka :Basson
preamy:Na 100% Avalon , i pewnie jakiś Sansampo podobne coś
Ponad to nie jest to jakoś super wyszukany sound
A tak btw. od kiedy ktoś na tym forum słucha j-rock :D:D:D????!!! myślałem
że tylko ja do takich należę.
Więcej info na pv bo akurat jeśli chodzi o japońską scene to mam chyba
wszystkie studyjne dvd obczajone
Czyli ciężko będzie T_T no niestety. Ale znalazłem coś takiego „BOSS Bass
Limiter Enhancer LMB-3″ co prawda nie jest to identyczne, ale zamierzam robić
tylko covery nie musi być chyba idealnie.
A czego uzywa basista Rollins Band np. w Liar . Na pewno jest tam jakiś kaczuch
ale co jeszcze? w refrenie zwłaszcza
https://www.youtube.com/watch?v=iaysTVcounI
a jak osiągnąć taki warkort jak ma np. marco hietala z tarotu? zabójczo się
przebija 😀
Marco z tego co pamiętam używa sansampa gt-2 😛 więcej Ci nie powiem, bo nie
jestem w temacie zbytnio ;).
https://www.youtube.com/watch?v=vWzjoWxObU0
czego potrzebuje do uzyskania takiego brzmienia? na początku dobrze slychac
przez chwile niestety :/
Kostkowanie tuż przy samiutkim mostku, chyba to to.
Tu trzeba mocnego kopa dołem z wzmacniacza, a nie kostkowania przy mostku..
To brzmienie ma z kostkowaniem przy mostku ma naprawdę niewiele wspólnego
(kostkowanie jako takie :D). To brzmi raczej humbuckerem albo pickupem P
bliżej gryfu z dość obficie rozkręconym gainem ze wzmacniacza oraz niskim
strojem.
To może być kostkowanie przy mostku, ale musiałyby być bardzo świeże
struny i to delikatnie kostkowane – w co wątpię w tym przypadku. 😉
Kapral, fajnie ułożyłeś zdanie :D:D:D
To ja zapytam jeszcze raz ale tym razem dam inne video ;D (bo nie chodzi mi o
brzmienie kolesia , który robi cover, tylko oryginalne)
https://www.youtube.com/watch?v=MydDYywgv8E
Hm? Zastanawia mnie jak uzyskać zbliżone do tego brzmienie? Specjalny efekt?
Struny nisko ustawione? Czy specyfika nagłośnienia?
IMO nisko struny i na EQ podbite średnio wysokie tony + jakiś boost na dół.
I chyba jakiś kompresor. Dużo kompresora.