Jaki efekt do uzyskania takiego brzmienia…?

Jeśli nie wiesz, jakiego efektu używa Twój ulubiony basista do osiągnięcia
charakterystycznego brzmienia (pomijając wszelkie techniki gry i instrumenty!)
– zapytaj tutaj. Zanim zapytasz, sprawdź, czy odpowiedź nie znajduje się na
www.guitargeek.com a do konkretnych utworów podaj link.

Jakiego efektu powinienem użyć, aby uzyskać takie brzmienie na moim basie?
Czy wiesz, jakiego efektu używa mój ulubiony basista, aby osiągnąć taki dźwięk?
Czym mogę osiągnąć charakterystyczne brzmienie na moim basie?
Co muszę zrobić, aby mój bas brzmiał tak jak na konkretnych utworach?
Jaki jest sekret brzmienia mojego ulubionego basisty?
Moglibyście polecić mi jakiś efekt do uzyskania konkretnej barwy dźwięku na basie?
Jakie efekty są najczęściej używane przez basistów, aby osiągnąć określone brzmienie?
Czy jest jakiś konkretny efekt, który pozwoli mi na uzyskanie brzmienia mojego ulubionego basisty?
Czy użycie określonego efektu pozwoli mi na nagranie mojego ulubionego utworu na basie?
Jakie efekty są niezbędne, aby uzyskać charakterystyczne brzmienie w muzyce basowej?

Podziel się swoją opinią

1 212 komentarzy

  1. @mariotd: Właśnie sobie przypomniałem, że przecież on na ty BC richu grał 😀 ale niedawno był koncert Masachist (a on tam bodajże gra) jak zawitała do Krk Gojira i jak sobie przypominam występ Masochistów… to nie było tam rewelacyjnie brzmiącego basu.. 🙁

    Bo Henio z nimi już nie gra – to miał być projekt studyjny, a w związku z
    koncertami musiał zrezygnować – chłopak nie ma czasu aktualnie…

  2. Witam, czy ktoś wie może jak uzyskac takie brzmienie jak ma Twiggy w “The dope
    show” granej live (z plyty last tour on earth)? Tu daje filmik

  3. Komentarz pod filmikiem:

    Play on an Epiphone Thunderbird Goth with an Ibanez PD-7 overdrive.

    Sądzę, że wielu ludzi nie miałoby tych problemów, gdyby tylko chciało im
    się a. poczytać opisy / komentarze na YT, b. użyć Google ;p

  4. Jest taka sprawa, bardziej chodzi o budowę basu, ale w podforum
    sprzęt-gitara, nie ma takiego wątku (jest wątek budujemy bas, ale ja sam nie
    będę bawił się w lutnika), a tu, jakby nie patrzeć, można mój problem
    podpiąć. Jeżeli modom się nie spodoba, prosiłbym o wyjaśnienie i
    wysłanie linku do odpowiedniego wątku tu albo na pw. Z góry dziękuję.

    Chciałbym uzyskać brzmienie, które będzie czymś pomiędzy brzmieniami
    Davea Ellefsona z albumów Killing Is My Business i Peace Sells i Franka
    Thorwarth z pierwszych albumów zespołu Tankard. Jakie pickupy do uzyskania
    brzmienia? Humbuckery czy PJ? Pasywne czy aktywne (chciałbym raczej uniknąć
    elektroniki aktywnej)? Co powinien mieć w korpusie taki bass:
    olcha/klon/jesion?

    Przepraszam za błędy stylistyczne itd.

    edyta: brzmienie docelowe to miks brzmień D. Ellefsona z pierwszych dwóch
    płyt, F.Thorwarth z pierwszych dwóch płyt i Waldieego z albumu Malevolent
    Assault Of Tommorow zespoły Violent Force

  5. Najprościej byłoby sprawdzić na jakich wówczas basiści grali basach i
    rozłożyć je na czynniki pierwsze (drewno, elektronika, pickupy) oraz
    zapoznać się z amplifikacją. Aczkolwiek ostrzegam, że jeżeli nagle się
    okaże, że jeden grał na basie z klonu i np. Trace Elliot a inny na basie z
    mahoniu i Ampegu, to nie uda Ci się osiągnąć satysfakcjonującego
    brzmienia, bo to zbyt duże skrajności :D.

    (to dość logiczne, dlatego też zawodowi basiści często mają więcej niż
    jedno wiosło ;P)

  6. sprzęt Ellefsona powinna udać się znaleźć, ale pozostałych dwóch
    troszkę powątpiewam. Dzięki za odpowiedź 😀

    edyta: Ellefson – bi si ricz Mockingbird

    Frank – Ibanez Roadstar rb760 chyba

    Waldi – Rickenbacker

  7. @Metrob: Pewnie pasywny PJ. Np. Peavey Zodiac DE Scorpio, sygnaturka Ellefsona 😉

    Mówiłem mu to już, ale nie chciał słuchać! 😀

  8. Peavey ma podobne brzmienie do Jacksona, którego używał w latach 90. Mi
    chodzi o jego starsze brzmienie

  9. No to masz rację z tym Mockingbirdem, tak podaje wikipedia, że w tym okresie
    David grał na nim. Ale czy na pewno chcesz taki przymulony dźwięk z wiosła?

  10. gdyby ktoś był taki mily w tym kawalku fajny bass z takim jakimś podzwiekiem
    metalicznym
    jakby to uzyskac (to
    nie jest jakiś screamer (chyba) innego filmiku nie moglem znalesc bo ten zespół
    nie jest jakoś bardzo popularny a szkoda)

  11. to ma być coś pomiędzy, nie idealnie to brzmienie.

    wątek tego brzmienia można skończyć. Już wiem czego chcę

  12. Panowie, prośba o pomoc – żeby nie tworzyć nowego wątku to tu właśnie
    spytam się Was czy wpinacie swoje efekty w pętle
    wzmacniacza
    , grając głośno live?

    Konkretnie chodzi mi o przester (overdrive, distrotion).

    W dziale recenzji (odnosnie Behringer Overdrive) mimochodem kolega Mazdah
    wspomniał coś o tym, że nie zabrzmi toto sensownie w pętli, a ja bardzo
    proszę o rozwinięcie tematu.

    Co daje wpięcie efektu w pętle, a co wprost liniowo,
    plusy/minusy?

    Z góry dziękuję za Wasze refleksje – temat jest dla mnie ważny, jako że
    mam z tym praktyczny problem podczas prób.

  13. Spróbuj oba rozwiązania będziesz wiedział, usłyszysz, porównasz.

    z mojego wcześniejszego gitarowego i teraźniejszego basowego doświadczenia
    wyniosłem tyle że: przestery i kaczki wpina się między gitarę, a piec, a
    efekty modulacyjne można w pętlę.

    Wynika to z tego jak leci sygnał, gdzie EQ się na niego natyka, a gdzie inne
    śmieszne przyciski na wzmacniaczu zmieniają sygnał, ale nigdy raczej ta
    teoria mnie nie interesowała – liczyło się ucho 😉

  14. @mengreen: Spróbuj oba rozwiązania będziesz wiedział, usłyszysz, porównasz.

    No i właśnie źródłem mojego problemu jest to że po wpięciu przesteru w
    pętlę tworzy się soniczny syf na maxa, co niniejszym próbuję zmienić,
    zasięgając rady uczonych w piśmie na tym tu właśnie mądrym forum 🙂

    @mengreen: z mojego wcześniejszego gitarowego i teraźniejszego basowego doświadczenia wyniosłem tyle że: przestery i kaczki wpina się między gitarę, a piec, a efekty modulacyjne można w pętlę.
    Wynika to z tego jak leci sygnał, gdzie EQ się na niego natyka, a gdzie inne śmieszne przyciski na wzmacniaczu zmieniają sygnał, ale nigdy raczej ta teoria mnie nie interesowała – liczyło się ucho 😉

    Dokładnież, dokładnież, owe potwierdzenie podjętych podejrzeń jest dla
    mnie wysoce cenne.

    Ucho uchem, ale nawet do świniobicia nalezy podejść z pewnym przygotowaniem
    teoretycznym – chociażby musisz uprzednio wiedzieć jak wygląda świnia i czy
    siekiere nalezy naostrzyć, czy nie 🙂

  15. Dużo środkowego pasma, envelope filter i jakiś przester osobliwy.

    Wiem, że Claypool używa Korga AX 3000B, ale czy to właśnie z tego
    ustrojstwa wyciąga podobne brzmienie, to nie powiem na 100%.

  16. Gazette w studiu używa wielu rzeczy które składają się na taki sound.

    Jeśli chodzi o heady: Trace Eliot , Fender , Ampeg

    paczka :Basson

    preamy:Na 100% Avalon , i pewnie jakiś Sansampo podobne coś

    Ponad to nie jest to jakoś super wyszukany sound

    A tak btw. od kiedy ktoś na tym forum słucha j-rock :D:D:D????!!! myślałem
    że tylko ja do takich należę.

    Więcej info na pv bo akurat jeśli chodzi o japońską scene to mam chyba
    wszystkie studyjne dvd obczajone

  17. Czyli ciężko będzie T_T no niestety. Ale znalazłem coś takiego “BOSS Bass
    Limiter Enhancer LMB-3″ co prawda nie jest to identyczne, ale zamierzam robić
    tylko covery nie musi być chyba idealnie.

  18. a jak osiągnąć taki warkort jak ma np. marco hietala z tarotu? zabójczo się
    przebija 😀

  19. @Amoath: a jak osiągnąć taki warkort jak ma np. marco hietala z tarotu? zabójczo się przebija 😀

    Marco z tego co pamiętam używa sansampa gt-2 😛 więcej Ci nie powiem, bo nie
    jestem w temacie zbytnio ;).

  20. To brzmienie ma z kostkowaniem przy mostku ma naprawdę niewiele wspólnego
    (kostkowanie jako takie :D). To brzmi raczej humbuckerem albo pickupem P
    bliżej gryfu z dość obficie rozkręconym gainem ze wzmacniacza oraz niskim
    strojem.

  21. To może być kostkowanie przy mostku, ale musiałyby być bardzo świeże
    struny i to delikatnie kostkowane – w co wątpię w tym przypadku. 😉

  22. To ja zapytam jeszcze raz ale tym razem dam inne video ;D (bo nie chodzi mi o
    brzmienie kolesia , który robi cover, tylko oryginalne)

Możliwość komentowania została wyłączona.