Pusta struna A, pusta struna D, pusta struna E, trzeci próg na strunie A, trzeci próg na strunie E, pusta struna D.
Bardzoo dziekuje ; ))
Drobiazg.
Na przyszłość postaraj się nauczyć rozłożenia dźwięków na gryfie oraz tego, jak skonstruowane są akordy. To Ci bardzo mocno pomoże w takich sytuacjach :).
Nie stosuj czegoś takiego jak “, który prog na ktorej strunie”. To najwieksza krzywda jaka basista czy gitarzysta może sobie zrobić (a w zasadzie to już sobie zrobilas). Naucz się dźwięków na gryfie, a nastepnie budowy akordow, bo bez tego nie zagrasz niczego sensownego.
@mazdah: Nie stosuj czegoś takiego jak “, który prog na ktorej strunie”. To najwieksza krzywda jaka basista czy gitarzysta może sobie zrobić (a w zasadzie to już sobie zrobilas). Naucz się dźwięków na gryfie, a nastepnie budowy akordow, bo bez tego nie zagrasz niczego sensownego.
Łukaszu,
musimy poważnie porozmawiać.
tym bardziej ze wystarczy nauczyc się dwoch schematow, jednego dla akordow molowym i drugiego dla akordow durowych i już mozesz bardziej kombinowac 🙂 czasem warto nawet oktawe dodac co jakiś czas żeby ten bas nie był taki monotonny. dla przykladu grajac jakiś dźwięk co jakiś czas mozesz dodac do niego dźwięk grany 2 struny nizej, 2 progi w prawo hehe nie wiem czy zrozumiale to napisalem ;D
Ja natomiast polecam się zaznajomić ze “ściągami dla leniwych basistów” autorstwa szanownego tubasa. Wielce pomocne dla początkującego.
kłania się, jak każdemu szanującemu się basiście znajomość chociaż podstawowych skal, zbudowanych chociażby na gamie C dur… Dorycka, Frygijska, Lidyjska itd… odsyłam do wójka google… mnustwo tego na sieci jest w tej chwili 🙂
wójka, mnustwo ?
Ja polecam odesłać do słownika ortograficznego.
Modusy to wyższy poziom, przydatne później do improwizacji. Na początek najlepiej nauczyć się budowy akordów i interwałów.
Pusta struna A, pusta struna D, pusta struna E, trzeci próg na strunie A,
trzeci próg na strunie E, pusta struna D.
Bardzoo dziekuje ; ))
Drobiazg.
Na przyszłość postaraj się nauczyć rozłożenia dźwięków na gryfie oraz
tego, jak skonstruowane są akordy. To Ci bardzo mocno pomoże
w takich sytuacjach :).
Nie stosuj czegoś takiego jak “, który prog na ktorej strunie”. To najwieksza
krzywda jaka basista czy gitarzysta może sobie zrobić (a w zasadzie to już
sobie zrobilas). Naucz się dźwięków na gryfie, a nastepnie budowy akordow, bo
bez tego nie zagrasz niczego sensownego.
Łukaszu,
musimy poważnie porozmawiać.
tym bardziej ze wystarczy nauczyc się dwoch schematow, jednego dla akordow
molowym i drugiego dla akordow durowych i już mozesz bardziej kombinowac 🙂
czasem warto nawet oktawe dodac co jakiś czas żeby ten bas nie był taki
monotonny. dla przykladu grajac jakiś dźwięk co jakiś czas mozesz dodac do
niego dźwięk grany 2 struny nizej, 2 progi w prawo hehe nie wiem czy zrozumiale
to napisalem ;D
Ja natomiast polecam się zaznajomić ze “ściągami dla leniwych basistów”
autorstwa szanownego tubasa. Wielce pomocne dla początkującego.
kłania się, jak każdemu szanującemu się basiście znajomość chociaż
podstawowych skal, zbudowanych chociażby na gamie C dur… Dorycka, Frygijska,
Lidyjska itd… odsyłam do wójka google… mnustwo tego na sieci jest w tej
chwili 🙂
wójka, mnustwo ?
Ja polecam odesłać do słownika ortograficznego.
Modusy to wyższy poziom, przydatne później do improwizacji. Na początek
najlepiej nauczyć się budowy akordów i interwałów.