Witam,
chciałbym sprawdzić aranżacje pod wokal, ponieważ mamy problem….otóż
przy normalnym stroju utwór nie leży nam wokalnie, jak przestoimy gitary o
0.5 tonu w dół to z kolei wokale nam nie „brzmią” i jest kiepski kompromis.
Zastanawiam się, czy ćwierć tonu to różnica, którą dałoby się
odczuć…
Chciałbym jednak spróbować tego zabiegu, pamiętam, że w którymś stroiku
miałem opcję kalibracji. Wartość wyjściowa to 440, wiadomo. Jaka
musiałaby być wartość, żeby osiągnąć częstotliwość dźwięku
pomiędzy A a Gis…
Jak mogę skalibrować stroik, aby zmniejszyć ton o jedną oktawę?
Czy możesz mi doradzić, jak zmniejszyć ton gitary o ćwierć tonu?
Jakie wartości trzeba wprowadzić do stroiku, aby uzyskać częstotliwość dźwięku pomiędzy A a Gis?
Czy wiadomo, czy zmniejszenie tonu o ćwierć tonu ma realny wpływ na brzmienie utworów?
Jak najlepiej przestroić gitarę, aby uzyskać kompromis między brzmieniem wokalów i właściwym strojem utworu?
Czy ktoś zna sposoby na zmniejszenie tonu gitary, aby uzyskać inny efekt brzmienia?
Czy istnieje metoda, aby dostosować strojenie instrumentów do wokali?
Jakie są sposoby na przestrajanie gitary w dół?
Czy ktoś wie, jak można zmienić skalowanie stroju gitary, aby uzyskać inny efekt brzmienia?
Czy warto spróbować zmienić ton utworu, zamiast dostosowywać strojenie gitary?
C 261.61 Hz
C# 277.18 Hz
D 293.66 Hz
D# 311.13 Hz
E 329.63 Hz
F 349.23 Hz
F# 369.99 Hz
G 392.00 Hz
G# 415.30 Hz
A 440.00 Hz
B 466.16 Hz
H 493.88 Hz
Muzyka to nie matematyka, ale może tym razem się sprawdzi.
W takim wypadku częstotliwość, o którą mi chodziło, to ok 427 (
dokładnie pomiędzy A a G#)
Zobaczymy co z tego będzie. Liczyłem szczerze na jakąś fachową poradę,
wiedziałem, że częstotliwości znajdę w sieci.
Mimo to dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam 🙂 !
Kompromis jest jeden 😀 przestajecie grac albo spiewac bądź jedno i drugie 😀
Ćwierć tonu w dół nie będzie idealnie w połowie – to będzie jakieś
429/430 Hz.
Akurat od tej strony muzyka to w stu procentach matematyka. Od kilku innych
też ;).
Ja polecam po prostu nauczyć się czysto śpiewać :D.
Jak to wyliczyłes ? 🙂
obniżenie o ćwierć tonu to podzielenie częstotliwości o wartość
pierwiastka 24 stopnia z 2.
A to daje około 427,47 Hz
Ćwierć tonu to też inaczej 50 centów a to pokazuja tunery gitarowe 🙂
Błąd w założeniach :))))
Bez kalkulatora wychodziło mi więcej. 😉
Cwierć tony przestały istnieć z wprowadzeniem systemu temperowanego. Co wy grać muzykę dawną ? Jeśli nie zagrać na pianie linie wokalu i się dostosować, a nie kombinować na koń po górę.
Głupota tego stwierdzenia jest tak porażająca, że mi opadły ręce.
Chodzenie na piechotę przestało istnieć z skonstruowaniem samochodu?
I jak już, to „Ćwierć tony przestało istnieć”.
(badum_tss).
wszystko w temacie
Nie wiem gdzie mieszkasz ale u mnie te dwa sposoby przemieszczania się
współistnieją.
W odróżnieniu od ćwierć tonu, nie jest już praktycznie używany.
To znaczy, że nie istnieje? Pogadaj z Hindusami.
Tak popełniłem błąd, naprawiłem. Ale jak wam to sprawia frajde to możemy
się jeszcze trochę po przepychać.
Możemy, dlatego, że w dużej mierze przyświeca nam idea pomagania
początkującym, a takimi wypowiedziami wprowadzasz ludzi w błąd, będą
później głupoty powtarzać.
Ćwierć ton został wyeliminowany z muzyki przez strój temperowany.
Jak napisałem takiego zagadnienia używa się w muzyce dawnej.
Dla początkujących radzę aby w ogóle nie zajmowali się takimi zawiłymi
sprawami, po za tym większość część ludzkości nie odróżnia pół tonu,
a co dopiero 1l4.
Tudzież z bluesmanami. Nie zapominajmy o „blue notes”.
Podobnie jak „zwykłej” gitary od basu (którego zazwyczaj nie słyszą wcale,
dopóki nie gra sam). O niuansach brzmieniowych poszczególnych wzmacniaczy nie
wspominając. Więc przestań waść się kompromitować. To jest forum dla
muzyków, zaś muzycy pojęcie o teorii mieć powinni. Zwłaszcza, że bzdurą
jest twierdzenie, aby 1/4 tonu została z muzyki wyeliminowana.
Blue notes to pół ton 🙂
Przedstawie na pentatonice a moll a,c,d,es,e,g,a
es to blue note i jest pół tonem.
http://www.img35.imageshack.us/img35/7190/zaamka.jpgTak że ten:
http://www.magazyngitarzysta.pl/warsztat/lekcje/9001-blues-1-blue-notes-esencja-bluesa-cz-1.html
…
Jeszcze coś?
Ok, ale to jest artykulacja.
W tym poście chodzi ewidentnie o tonacje, a nie o artykulacje.
Radzę się podszkolić w zakresie teorii 🙂
I to nie tylko i wyłącznie blue note ma takie właściwości tylko każdy
podciagany. Poza tym każda artykulacja zmienia częstotliwość drgań.
Przepraszam bo będzie znów awantura, stacato nie zmienia i coś by się
jeszcze znalazło.
Nie, mówimy o tym, że współcześnie używa się dźwięków w
zakresie 1/4 tonu. Jak zostało wykazane, m.in. w bluesie i w muzyce
hinduskiej. I to wcale nie zniknęło w średniowieczu, jak sobie w tej swojej
ciasnej głowie ubzdurałeś.
Poza tym, przeczytaj łaskawie regulamin, i nie pisz posta pod postem.
Btw. a czasem Paul McCartney nie używał właśnie bendów o 1/4 tonu w
górę? Chyba nawet Rexowi Brown z Pantery takie cuda się zdarzały.
http://www.breyk.pl/img/upload/05032012213304-ja-p*rdole.jpgCzytasz czasem co piszesz? Weź się chłopie zlituj… -_-