Witam, proste pytanie. Mam zamiar za jakiś czas zmienić bas z Yamaszki RBX
375 na któryś z tych basów. Pytanie, który z nich bardziej
preferowalibyście do muzyki prog rockowej/metalowej? Powiem ze nie gram
szybko, gram melodyjnie, tapingiem itp. instrument ma jak najbardziej
profesjonalne brzmieć, żeby dużo można z niego wyciagnąć brzmieniowo,
wyraźny. Co ogólnie wiecie to powiedzcie o tych basach:) Z góry dzięki za
odpowiedź:)
Który bas byłby lepszy do muzyki prog rockowej/metalowej – Ibanez BTB 676 czy SR 506?
Który z tych basów, Ibanez BTB 676 czy SR 506, lepiej pasuje do mojego stylu gry basowej?
Czy Ibanez BTB 676 jest dobrym wyborem dla muzyki prog rockowej/metalowej, skoro gram melodyjnie i nie gram szybko?
Czy SR 506 ma lepsze brzmienie od Ibanez BTB 676 dla mojego stylu gry na basie?
Jaki bas byście mi polecali do muzyki prog rockowej/metalowej – Ibanez BTB 676 czy SR 506?
Czy Ibanez BTB 676 lub SR 506 są profesjonalnymi basami, aby wyciągnąć z nich jak najwięcej brzmieniowo?
Który z basów, Ibanez BTB 676 czy SR 506, jest bardziej wyraźny w brzmieniu?
Czy Ibanez BTB 676 lub SR 506 są dobrą alternatywą dla mojego aktualnego basu Yamaha RBX 375?
Czy na podstawie mojego stylu gry, ktoś mógłby zdecydować, który z basów pasuje bardziej – Ibanez BTB 676 czy SR 506?
Czy ktoś może udzielić mi informacji ogólnych o Ibanez BTB 676 i SR 506, aby pomóc mi podjąć decyzję?
Jeżeli chcesz grać tapingiem, to polecam SR. Ma szybki gryf.
Jeżeli zależy Ci na sustainie – to BTB.
Z resztą – o tych gitarach już nie raz i nie dwa było prawione na forum.
Ja bym poszukał za taką kwotę jakiejś używki z wyższej półki albo
poszedł do GMR lub Langowskiego.
Bratekr, o rozumiesz poprzez szybki gryf? jedni zasuwają na BTBowym, ini na
SRkowy a inny na b.C Richowskim. Co do tapu jest problem, ponieważ lepszy gryf
będzie miał SR 506, bo ma węższy gryf, natomiast BTB bardziej odpowiadał
brzmieniowo, ponieważ brzmi jaśniej, + ma lepszą elektrownię. Ja bym ci
polecał kupić Sr 706 i wypruć aktywa z niej. Jest klonowa, a klon to drewno
moim zdaniem do wszystkiego oprócz klangu.
Do progrocka? Fender, Rickenbaker, MusicMan…
Do turbopodnietkowego rocka/metalu w stylu DT nada się zarówno BTB jak i SR,
zależy co tobie bardziej przypasuje.
Moim zdaniem SR 520 zjada BTB 675 na śniadanie. Chodzi o wygodę i o jak leży
w łąpie. BTB mimo wszystko to nie to… Tapi mi się lepiej na serii SR.
Od cholery można wziąć któreś z tych wioseł i wypruć z nich
elektronikę. Na przykład przystawki i wstawić coś rozłącznocewkowego.
Ja jestem szczęśliwym posiadaczem SR506 i serdecznie polecam. Świetnie leży
w łapie, tappuje się też nieźle i z brzmienia da się dużo dobra ukręcić
RBX JM2 kosztuje 4 tysiące, a za tą kasę to już lepiej u lutnika zamówić.
sorki z przyzwyczajenia napisałem jm2 chodziło o jm 🙂
ok, dzięki. Własnie sobie patrze na moje małe ręce i chyba ten btb będzie
dla mnie męczarnią aczkolwiek trochę ostatnio klanguje no i wole klarowne
brzmienie… sam nie wiem
Ciezko dostać te basy po uprzednim ograniu w WLKP. Bede musiał chyba
poczekać na okazję aż gdzieś się pojawią. A jaką szóstkę jeszcze
polecacie w tym przedziale cenowym? Myśle jeszcze nad Yamahą Rbx6 jm…
Nigdy bym tego nie zrobił. U lutnika zrobiłbym bass za 20k zł nie z 4 k.
I raczej nie u polskiego lutnika.
Wracając do meritum .. BTB675 to doskonała „jazgotka” do metalu itp.
Mnie manualnie bardzo odpowiadała , choć gryf jak pas startowy.
Ma szeroki rozstaw (20mm ) , że wygodnie gra się klangiem , ale w tym klangu
nie brzmi.
A już do bluesa (IMO) nie nadaje się zupełnie.
Z uwagi na niemetalowe preferencje sprzedałem to wiosło,
ale gdybym miał ze 25 lat mniej , ojjjj , to by sobie przy mnie stało 🙂
Mogłem porównać w jednym czasie jakiegoś MM BTB675. W ostrym rocku BTB
kopało d*pę MM,
ale niestety tylko w tym podobnych gatunkach.
Entropman ma JM1. Prawie każdy kto na niej grał, mówi że jest dziwna
manualnie. Brzmi dość specyficznie. Chyba lepiej kupić używanego TRBka za
taką kasę.
JM jest na aledrogo za 2400.
A co do brzmienia – jak słucham Live scenes from a memory, to dochodzę do
wniosku że albo Myung pomykał na lekkim przesterze, albo ta gitara tak brzmi.
stawiam na to drugie.
Nie znasz się w ząb. Za 4 tysie miałbyś IGORRO na 12 progu, za kilka
stówek mógłbybyć nawet podświetlany. Każdy początkujący profi chce
mieć lutniczą basówkę z drewnem typu RANDOM 😀
@Miklo.. 🙂 A są czerwone ? 🙂
a miałby ktoś jakieś sample z fabrycznym brzmieniem serii btb 67x? Na
YouTubie są same kojda…
ostatnio grałem na sr505 i btb675 w bydgoszczy i powiem, że mnie Sr-ka
rozczarowała strasznie, co innego btb, miłe zaskoczenie, tylko rozstaw strun
jak dla mnie za duży, może Sr-ka na klonie by lepiej gadała, sam nie wiem,
ale straciłem zapał do tego modelu, jeszcze Spector był wart uwagi ale nie
legend 5 tylko 4 jakaś, nie jestem pewien modelu, brzmiał wyk..wiście
a co to znaczy kojda?
SR505 posiadam 4,5 roku, i uważam, że gitara jest turbo-mega-hiper-ultra
wygodna. Z czystym sumieniem mogę powiedźieć, że nie grałem jeszcze w
życiu na wygodniejszym wiośle. Co do brzmienia natomiast to już nie jest tak
pięknie, mahoń + bartolini = sporo dołu (czyt. muli). Niedawno zmieniłem
pickupy na merliny bassblastery z rozłączaniem cewek (gram głownie na
rozłączonych) i selektywność brzmienia podskoczyła niesamowicie.
Kilka razy w życiu przymierzałem się do poważniejszego ogrania różnych
BTB, jednak pieciokilometrowy rozstaw strun jest po kilku latach grania na SRce
nie do przyjęcia ;p. Natomiast brzmienie BTB, bodajże 405 jest fajnie
selektywne, z tym że jak dla mnie ma trochę za mało dołu.
Pozdrawiam,
Maciek.
Grałem na SR 505 i powiem że jest w pytkę, szczególnie na niklach bo fajnie
zamula 🙂
Czasami na necie pojawia się zielony Spector do wzięcia. Nad tym mógłbyś
się zastanowić, bo wiosło zacne, a nikt go chyba jeszcze nie
przywłaszczył.
witam
byłem wczoraj w riffie w gdansku i jest kilka basuff, które zwróciły moja
uwage.ibanez btb675, srx595, sr505 i Yamaha rbx 375. o btb i sr już trochę
było. a co myślicie na temat pozostałych? czy mam się na przykład udać do
mayonesa i kupić coś od niego? wdzięczy będę za każdą sugestię.
generalnie o sprzęcie basowym dużo nie wiem, bo wracam po kilku latach
gitarowania i dopiero zbieram wiadomości. a muzyka, którą uprawiam to
ogólnie pojety rock.
pozdrawiam
Knight rider, ja aktualnie posiadam yamahę rbx 375 i powiem ze jeżeli nie
chcesz wydawać 3000zł na wiosło a chciałbys mieć bas brzmiący jak taki za
ponad 2000zł to bierz tą yamahe. Gram na niej 3,5 roku w zespole, , który
nagrał epke i wydał płytę, przez te 3 lata ani mi na myśl nie przyszło o
zmianie mimo iż miałem okazje ja nie raz porównać z innymi kapelami. Mam
zamiar ja zmienic tylko dlatego ze od zawsze marzyłem o 6-tce a i tak nie wiem
czy na pewno Yamaha sprzedam. Nie wiem może trafiłem na dobry egzemplarz.
Dzwięk ma dość uniwersalny, wygodna, górka jest wyraźna, struna B dobrze
brzmi.
Oczywiście jak chcesz wydac więcej i mieć już profesionalne wiosło to
kupuj:)
BTW ogrywałes tego btb675 czy tylko wpadł Ci w oko??
btb ogrywałem…szeroki gryf jak lotnisko no i regulacja kiepska – struny
strasznie wysoko nad progami, ale raczej do regulacji (mam zamiar zniżkę
jakąś na to wyhaczyć od sklepu). gada fajnie. rbx faktycznie fajnie gada
struną b…
dzięki za opiniię 🙂
pozdrawiam
Regulacja to nie problem. A tak poza tym już zamówiłem tego btb 676, teraz
tylko czekam, jak tylko trochę ogram to napisze coś o nim:)
jestem szczęśliwym posiadaczem SR505 i nie wyobrażam sobie na obecną
chwilę lepszego wiosła do muzyki, którą gram: math-prog-metal albo jakoś
tak podobnie :))
BTB i SRki są do kompletnie innych stylów muzycznych, więc kwestia tego co
kto gra ma ogromne znaczenie na czym będzie grał :))
po prostu ograć oba wiosła i wybrać to, które najlepiej będzie leżało w
łapkach.
no niby do inych gatunków, ale w obu elektronika ta sama – bartolini mkII,
czyli btb nie nadaje się do np metalu? w btb podoba mi się, że jest gryf nie
jest przykręcany, tylko NTB….chyba sustain i brzmienie lepsze. cały czas
się waham…sr faktycznie w łapie lepiej leży, ale to może kwestia
raegulacji (oba ibanezy w riffie gdańsk mają 2 metry odległości strun od
podstrunnicy)
To już kwestia ustawienia. W moim basie są niziutko jak nie wiem
Ja mam akurat BTB 675 i porównywałem go z SR505 dla mnie jeżeli chodzi o
sound dużo lepszy jest BTB , ponadto jest wystarczająco wygodny do szybkiego
grania.
tyle opinii ilu basistów 🙂
Nom dokładnie 😛 Ja kiedyś ogrywałem coś z tego BTB ale to chyba była
starsza wersja, która nie miała jeszcze klejonego gryfu. Muszę powiedzieć
że było wygodne (z resztą jak to ibanezy) ale brzmienia nie mogłem
przetestować bo grałem na nim na sucho. Na forum walają się różne opinie
na temat brzmienia tych gitar
Hi.
Miałem RBX 250- podstawowy instrument który brzmiał też… podstawowo,
potem RBX 350 troszkę lepszy model pod względem pickupów, następnie RBX375-
grał bardzo fajnie, ale po pewnym czasie chciałem zmienić wiosło na coś
lepszego, droższego o innym brzemieniu. Kupiłem BTB 405QM mając jeszcze rbxa
375. 405QM- szeroki gryf co mi troszkę przeszkadzało bo przez kilka lat
przyzwyczaiłem się do yamah, które zresztą mają fajny wyścigowy wygodny
gryf do szybkiego grania jak dla mnie. Sprzedałem 375 i 405QM. Następnym moim
zakupem była kolejna pozycja IBANEZA, BTB 555 z bartolini- brzmienie
porównywalne do 405QM, ale tutaj już było więcej środka. Jeżeli chodzi o
IBANEZY z serii BTB, to mogę powiedzieć tyle, że nie są to modele które mi
odpowiadają. Chodzi mi o rozstaw strun. Sprzedałem 555 i kupiłem GMRa
bassforce5- gitarka jest super pod względem preferencji czyli jak dla mnie
najważniejsza jest wygoda grania, ma szybki gryf, po regulacji pręta jest
jeszcze lepiej z akcją strun, ale jeżeli chodzi o brzmienie to nie do końca
jestem zadowolony mam tam MECki które chciałbym wymienić na sam nie wiem co,
zastanawiam się nad bartolini i EMG, ale jeszcze nie wiem czy nie lepszym
rozwiązaniem byłoby w ogóle zmienić bas, np. na jakiegoś mayo. PZDR!
Sachar, jeśli lubisz wyścigowe basy, to zastanawiałbym się, czy mayo
będzie odpowiednim wyborem (z całym szacunkiem dla tej firmy oczywiście).
Jeśli nie lubisz szerokich gryfów, to podjedź do jakiegoś muzycznego i
ograj SRki…myślę, że się tobie spodobają te basy.
pozdrawiam.
Cały czas eksperymentuję z barwą. Jeżeli chodzi o sprzęt jaki używam to
nie jest to najwyższa półka oczywiście ze względów finansowym gram na tym
co mam. głowa ;/ Behringer BX300h, ale tylko dlatego, że Ashdown mag300
znudził mi się, a tanio mogłem wziąć behringera. paczka to tylko Ashdown
210deep + bass ten GMR na razie wystarcza do wykonywania takiej muzyki jaką
gram. Niezbyt jestem zadowolony z osiągów tego zestawu dlatego poszukuje
innych rozwiązań które poprawią osiągi oraz możliwości brzmieniowe. Co
proponowalibyście?… zamiana GMRa na SR? czy wymiana elektroniki? nie
ukrywam, że polubiłem brzmienie btb405QM i 555 no tylko, że to nie są gryfy
dla mnie.
latem666 a mógłbyś podesłać jakieś nagrania Twojej srki? Bo z tym BTB nie
wyszło więc myśle o drugim modelu 🙂 Pozdrawiam;)
Wiesz co. Najlepiej wpaść i ograć 🙂 Nagrania mam ale ciężko z
jakością
[url]https://www.youtube.com/user/latem666[/url]
Ostatnio byłem w riffie i sprawdzałem 5 strunowe wersje obydwu. Są
kompletnie inne brzmieniowo, ale dają radę tylko… Podłączyłem zaraz po
nich mojego starego Mayo CS-4 i zjadł je brzmieniowo. Po prostu kulka w łeb z
bliskiej odległości. (Chociaż na obydwa, a w szczególności SR, są
znacznie wygodniejsze)
jestem coraz bliżej zakupu basi i skłanam się w kierunku Ibanez btb675, ale
przegladając net znalazłem jeszcze esp ltd f-5e oraz spectora legend classic
5 i Ibanez btb 775…co sądzicie o tych basach. czy szukać ich live i
ogrywać czy zostać przy btb 675? pozdrawiam
Poszukaj 775. W założeniu ma coś wspólnego z serią Prestige, ale w
stosunku do 675 może w nim być lepsze drewno, a elektronika – taka sama.
Co do Spectorów – poszukaj starszych modeli albo serii Custom, chociaż
starsza seria jest czasem spotykana na wieszakach w sklepach muzycznych. Wiem,
że w Białym wisi jakiś Kustom pięciostrunowy. W Stolicy nie interesowałem
się.
Co do tego LTD – nie wiem czemu, ale jakoś mnie nie pociąga ta marka.
Seria 675 Ibanez jest OK. Grałem, kiedyś planowałem nabyć wersję
sześciostrunową, ale jakoś potem kasa poszła na coś innego. Mocno
brzęczy, ma dosyć jasne brzmienie, ale na przystawce mostkowej potrafi
zamulić (chociaż określenie ma bardziej łagodne brzmienie jest lepsze).
Przy dużej ilości wysokich tonów i raczej małej niskich (taka krzywa,
można powiedzieć) i przystawce gryfowej można ukręcić ładne, bardzo
gitarowe brzmienie, fajne do solówek. Model, który wpadł mi w ręce miał
niewielkie szczeliny w konstrukcji, między gryfem a korpusem na wysokości
końca podstrunnicy (paznokieć z deka wchodził, nie chciałem wyciągać
agrafki z apteczki, żeby sprawdzić, jak głęboko wejdzie). Może to była
wina modelu.
A, Ibki mają wejścia Neutrika (chyba tak toto się nazywa). Kabel sam nie
wypadnie z nich.
Ibanezy, Spectory i LTD spotkasz w Riffach, zwłaszcza pierwsza firma jest
popularna w tej sieci. Poszukaj.
a co sądzicie o kupowaniu instrumentów w sklepach internetowych…
znalazłem parę fajnych mozliwości, zdecydowanie tańszych niż w
sklepach…
http://www.guitarcenter.pl/catalog/bas/basy/5-strunowe/ibanez-btb675-ntf
http://www.guitarcenter.pl/catalog/bas/basy/5-strunowe/ibanez-btb775pb-cn
Nie ograsz – ryzykujesz.
ZAWSZE!
Pławda…
GC ma stosunkowo niskie ceny, to fakt.
Ale zdaje się masz 10 dni, żeby odesłać towar w cholerę z powrotem jak
coś z nim nie tak. Zakwas – Ty kupowałeś chyba „na wynos”?
witam
właśnie odebrałem od kuriera mojego nowego btb675 🙂
żadnego problemu z dostawą, sprzęt nowy, prawidłowo wyregulowany, strunki
nowe…
w riffie w gdańsku 800zł drożej, odległość strun od podstrunnicy jakieś
2 metry i struny makarony…zużyte od samego próbowania…
a sama gitarka bardzo wygodna. jak trochę potestuję to reckę jakąś
napiszę…
pozdrawiam
O. Gratulejszyn. I próbki koniecznie 😀
Czym się różni seria Ibanez BTB i SR, chodzi mi tu o brzmienie np, ze SR
bardziej nadaję się do …
Obydwa nadadzą się tam gdzie postanowisz je wykorzystać, to tyczy się
większości basów, jak nie wszystkich. SR ma węższy gryf i jak często
biegasz po gryfie lub nie masz dużych dłoni to on będzie lepszym wyborem.
…i SR jest ładniejszy 😉