Witam mam problem odnośnie hummerów i pull off`ów, jeżeli riff jest grany
stosunkowo wolno to jeszcze jestem w stanie zagrać jak należy ale gdy trzeba
zagrać to szybciej nie daje rady (lewa ręka strasznie się spina hummery są
ciche a pull off prawie nie słychać ;/ w ogóle dźwięki się zrywają itp)
problem pojawił się przy nauce muse the groove
gram trochę ponad 2 miesięcy riff jest w zasięgu moich możliwości być
może to kwestia siły palców proszę o rade być może jakieś ćwiczenia
🙂
Verse Riff
G——-2——————6————–
>>—-2h4p2———4-2—-<<
D—-4—-4———-7—————2—-
>>2h4——-4h2h4——-424<<
A———–432———4—-5-6———-
>>————————-<<
E-2—————-5————–0—-0-0
>>————————-<<
dzięki za odpowiedz 🙂
mam jeszcze jedno pytanie czy pull off może być cichy ponieważ puszczam z 4
na 2 próg bo gdybym grał przykładowo 3p2 to dźwięk będzie o niebo
lepszy(jakby na to popatrzeć od strony fizyki ;p to „2 progi różnicy” jest
właściwym uzasadnieniem, a więc czy rozwiązaniem cichego pull offa będzie
mocniejszy hummer ?? czy może to po prostu wina mojej techniki i siła jest tu
nie potrzebna )
Czy mam problem z hammer onami i pull offami, jeśli riff jest grany szybko?
Czy moja lewa ręka się spina przy graniu hammer onów i pull offów?
Czy dźwięki się zrywają podczas grania riffu?
Czy problemy z hammer onami i pull offami pojawiły się przy nauce konkretnej piosenki?
Czy riff, który próbuję zagrać, jest w zasięgu moich umiejętności?
Czy kwestia siły palców może wpływać na moje problemy z hammer onami i pull offami?
Czy mój riff wymaga dużo ćwiczeń, żeby zagrać go poprawnie?
Mam sposoby na poprawienie hammer onów i pull offów.
Czy miało ktoś podobne problemy i może mi pomóc?
Czy warto zacząć ćwiczyć hammer ony i pull offy od podstaw, żeby poprawić swoje umiejętności?
Ćwicz partię z legato (właśnie hammer on i pull off) wolno z metronomem,
powiedzmy na połowie prędkości oryginału. Graj DOKŁADNIE i czysto –
dźwięk po i przed legato ma mieć zbliżoną głośność i być czysty. Jak
zaczniesz grać w 90% podejść czysto każdy legato przyspieszasz metronom o
2-5 bpm – i znowu ćwiczysz, aż będzie równo, czysto i z równą
głośnością.
Sposób monotonny, długi i męczący, ale innego nie ma.
No i pilnuj, żeby nie spinać ręki – jeśli spinasz znowu zwalniasz metronom.
Kiedyś napisałem jakieś ćwiczenie odnośnie legato i z perspektywy czasu
wydaje mi się, że jest dobre.
Problem polega na tym, że musisz robić to codziennie.
Ja ćwiczyłem tak jak napisałem(nie pamiętam już co tam pisałem ale jeśli
pisałem to na pewno tak robiłem), teraz ćwicze sobie codziennie
pentatoniki(dur i moll) legato, np. od najniższego dźwięku E do najwyższego
E i z powrotem|(tak każdy dźwięk)
W jedną strone ćwiczy się hammer w drugą pull (jeśli źle określiłem
pojęcia to proszę poprawcie).
Zajmuje teraz około 10 minut dziennie, nie dużo jeśli wziąć pod uwagę,
że w ciągu dnia mamy 24h a dużo jeśli robi się to systematycznie. Na
początku na pewno zajmowało mi to więcej czasu, ale warto poświęcić nawet
5 minut jeśli robi się to regularnie.
Efekty na pewno też nie przyjdą szybko, jeśli poświęcisz trochę czasu to
po 2-3 miesiącach powinno być nieźle.
Najlepiej jak napisał Dante, rób to wolno i z metronomem!
Całym przekleństwem(zarazem pięknem) w grze na instumencie jest to, że
musisz robić rzeczy do znudzenia, którymi po pewnym czasie rzygasz, ale
nagrodą za to są koncerty, nagrania, próby na których znajdzie się ktoś
kto to doceni i wydaje mi się, że dla tego warto się pomęczyć.
Edit. Grając do tyłu(pull off) szarpiesz za strunę lewą ręką.
Pozdrawiam;]
dzięki wielkie bo gdyby nie killer to chyba prędko nie dowiedział bym się o
tym ze przy pull offie trzeba szarpnąć te strunę (zawsze jak było za chicho
to po prostu ignorowałem pull off i grałem zwykły dźwięk bo nie
wiedziałem co zrobić) ;p cały czas po prostu odpuszczałem palec i dziwiło
mnie w jaki sposób pull offy mogą być tak głośne ;D ale ćwiczenia też
się przydadzą 🙂 bo trzeba się doskonalić
Słuszna uwaga o szarpnięciu struny przy pull offie, tutaj
https://www.youtube.com/watch?v=CxnjwHt5cnc około 30
sekundy widać co robi łapsko (wiem, że elektryk, ale zasada ta sama).