ludzie macie może jakieś ćwiczenia które pozwolą mi być szybszym od was
😈 nie no żartuje ale chciałbym grać jeszcze szybciej niż gram i
muszę opanowac tą technike więc jak ktoś coś by wiedział to pisać mi tu i
to już
Czy mogę nauczyć się grać trzema palcami na basie szybciej?
Jakie ćwiczenia mogą pomóc mi w opanowaniu techniki gry trzema palcami na basie?
Czy istnieją jakieś techniki, które pozwolą mi grać trzema palcami na basie bardziej płynnie?
Jaka jest najskuteczniejsza metoda nauczenia się gry trzema palcami na basie?
Czy ktoś może polecić mi jakiegoś nauczyciela gry na basie, który pomoże mi opanować technikę gry trzema palcami?
Czy warto poświęcić czas na naukę gry trzema palcami na basie?
Czy ktoś ma doświadczenie w opanowaniu techniki gry trzema palcami na basie i może mi coś doradzić?
Jak długo trzebaććwiczyć, aby opanować technikę gry trzema palcami na basie?
Jak często należy ćwiczyć grę trzema palcami na basie, aby osiągnąć szybsze tempo?
Jak radzić sobie z frustracją, gdy nie udaje mi się opanować techniki gry trzema palcami na basie?
Jeżeli chcesz grać 3 palcami to właśnie chodzi o to, żeby ćwiczyć
123123, 1232123,321321, 1313, 1212, 2323 itp itd. Wszelakie kombinacje pozwolą
ci nabrać pewnej swobody. Po pewnym czasie przestaniesz myśleć jakim palcem
masz w danym momencie uderzyć strunę. Wtedy skupiasz się na tym co grasz a
nie jak to grasz.
To jak jazda samochodem.Nie myślisz jaki teraz bieg wrzucić. czy zredukować.
Po prostu robisz to (hmmmm… czy to aby dobry przykład?)
tak
Technika 1232 1232 jest niewiele szybsza od 2 palców, środkowego używasz
wtedy tak samo często. Aby uzyskać większą szybkość musisz grać „na
trzy” czyli 321 321 321 lub 123 123 123.
A co do szarpania struny A palcem lądującym na niej po szarpnięciu D – tak
samo, jak przy graniu dwoma, to jest błąd.
a ja mam pytanie jako laik i teoretyk
niedlugo zaczynam swoja basowa przygode(być może na cale zycie)
zaczac od razu 3 palcami ?
Wiesz, to zależy. Jeśli, jak np. ja, lubisz taką muzykę, gdzie wiesz że
będzie ci potrzebna duże tempo to zaczynaj od razy 3ma. Ja tak zaczynałem i
pozostaje szlifować do perfekcji technikę. Ale jak nie potrzebne ci duże
tempa to możesz spokojnie grać 2ma.
wolalbym być trochę bardziej uniwersalny 🙂
od dubu do punku 😛
wydaje mi się ze po prostu gdybym zaczal trzema to potem nie byloby problemu z
przesiadka
aha i jakoś nie wiedziec czemu nie chciałbym grac kostka
nie wiem czemu
po prostu 🙂
brzmienie cieple jak karaiby 😉
Ja już 3 paluchami gram piknie tylko jak się pozbyć tego triolowego
zabarwienia?
Ćwicz z metronomem podziały parzyste i tyle.
Tak też robie. Tylko boję się że nie da rady w pełni tego wyeliminować w
graniu 123123123 i że technika 1232123 jest pod tym względem znacznie lepsza
😀
Rób te ćwiczenia które napisałem wcześniej (lewa zawsze idzie na 4, prawa
zawsze na 3, możesz sobie sam wymyślać nowe). To dość skutecznie oducza
„triolowania”.
Dokładnie tak, z wyraźnym akcentem na parzyste nuty.
Właśnie w przypływie niesamowitego geniuszu wymyśliłem ćwiczenie. Jest
tak banalne, że aż głupio tak nie grać, ale może się komuś przyda:
Łapiemy sobie na dwóch strunach dwudźwięk. Np kwintę D i A. I gramy te
dźwięki na przemian trzema palcami np 321-321-321. W taki sposób (żeby
jaśniej było): D – serdeczny, A – środkowy, znowu D – wskazujący, A –
serdeczny, D – środkowy, A – wskazujący. Oczywiście gramy z metronomem i
akcentujemy nuty. Oczywiście nie muszą to być struny sąsiednie – ba! w
zaawansowanym stadium ćwiczenia nie powinny.
Jej, jakie wspaniałe 😛
trzema paluchami najlepiej się gra ; 1 palec 3 palec 2 palec
taa, pod warunkiem, że grasz na jednej strunie… bo tylko wtedy mają
zastosowanie te patterny 123, 231, 213 i 497. Ich skuteczność jest już co
najmniej dyskusyjna, kiedy trzeba przejść na wyższą (cieńszą) strunę, a
kiedy schodzi się na niższą, w ogóle są o kant d*py potłuc.
___________________________________________________________
(www.sapfoto.com)
Sprzedam combo HandBox Crush 150W, Eminence 15″, jak nowy.
Uch, ja miałem dziwne koleje swojego basowego losu. W kazdym bądź razie gram 3
palcami 21-321-321-321 – zaczynam od drugiego po prostu. W celu eliminacji
galopu w wolnej chwili przebieram serdecznym i srodkowym na zmiane, uwazajac,
żeby nie poszly od razu jeden po drugim, tylko z pelna moja kontrola 😛
No i jakoś tak rowniej artykulacyjnie się zrobilo, od kiedy pilnuje (!), żeby
„odstawal” mi maly palec :O
Nie rozumiem, ale dziala 😀
Witam.Mam do was pytanie.Czy grając macie takie coś że trzymając np na 2
progu palec środkowy reszta palców wam odstaje?Szczególnie mały?Czyli np
trzymam na 1 progu palec wskazującym to reszta jest jakby w górze.To
błąd?Reszta powinno być jak najbliżej gryfu?Czy to samo z czasem się
wyćwiczy?Czy nawyk trzeba teraz wyeliminować?
Eliminuj od razu ale powoli. Graj powoli, z luźną ręką ale zwracaj uwagę na
to jak grasz. Wszystko to było, wystarczy poczytać, poszukać
Tez właśnie zaczynam się uczyc 3 placami, poniewaz jakoś nie trawie basistow
grajacych kostka, jakoś mnie to odstrasza (w konuc bas to bas i paluchy
pracowac powinny) 😉
John Myung pokazuje fajne ćwiczenie do grania 3 paluchami na swoim video.
Ćwiczenie na którym sam się uczyłem prócz tego co prezentuje John Myung to
było:
1 3 2 1 3 2 1 3 2 1 3 2 1 3 2 1 3 2 1 3
H|1-2-4-3———————————-|
E|———1-2-4-3————————-|
A|—————–1-2-4-3—————–|
D|————————-1-2-4-3———|
G|———————————1-2-4-3-|
Zadziałało 🙂
Co jest złego w odstawaniu małego palca? Mi nawet jak piję piwo to odstaje
Oo
edit: Damn. Myślałem, że chodzi o prawicę.
Ja mam pytanie z nieco innej beczki – jak wyrobić wytrzymałość w palcach?
Grać do oporu, jak najwięcej i jak najdłużej, czy są jakieś zmyślne
ćwiczenia? Palce zaczynają mi odmawiać współpracy najpóźniej już po 30
minutach grania, co rewelacyjnym wynikiem nie jest. Dźwięki są
nierównomierne, czasami wychodzą za cicho, czasami za głośno. Zmuszony
jestem wtedy sięgać po kostkę, co niespecjalnie mi na rękę, ponieważ
gitarę mam zawieszoną stosunkowo nisko i prosty picking staje się
nieznośnie niewygodny. Tak, wiem, że mogę podwiesić wyżej, ale wtedy gryf
„wydłuża się” (muszę dalej sięgać), a kontuzje lewego nadgarstka nie
należą do najprzyjemniejszych i szybko regenerujących się.
I jak wygląda sprawa szybkości? Próbować grać coraz szybsze kawałki, a z
czasem efekty same przyjdą?
Jak najwięcej, w końcu się wyrobi 🙂 .
Ćwicz powoli (i z metronomem), ale się rozgrzej. Ja ćwiczę wytrzymałość
w taki sposób, że w przerwach między różnymi ćwiczeniami gram jak
najszybciej (oczywiście z metronomem!!) na jednej strunie, aż się zmęczę,
tak po kilka razy. Potem wracam do normalnych POWOLNYCH ćwiczeń i tak na
zmianę.
Nigdy metronomu nie używałem, ćwiczyłem zazwyczaj z… Guitar Pro. Jak
wygląda praca z tym, zupełnie dla mnie nowym, urządzeniem? W czym ono
pomaga, w utrzymaniu odpowiedniego rytmu?
omg… Wybija Ci go ;]
_____________________________________________________
Bow to me faaaaithfullyy, boow to me spleeeendidlyyy.
Gregoryy – po pierwsze metronom z guitar pro jest do wyrzucenia na dzień
dobry, bo gra nierówno. Poszukaj jakiegoś w necie, sa darmowe do
ściągnięcia, jest nawet online jakiś z tego co wiem.
Co do wytrzymałości – to grać jak najwięcej, a się wyrobi. Tylko bez
przeginania, jak łapa zaczyna odmawiać posłuseństwa odpuść To jak z
bieganiem – regularnie zwiększając intensywność treningów i dystans w
końcu przebiegniesz i maraton. Ale jak prosto z siedzącego trybu życia
rzucisz się by na chama go przebiec, to wylądujesz na urazówce z urwanym
ścięgnem Achillesa.
Zawsze myslalem, ze kontuzje lewego nadgarstka sa od basu za nisko, nie za
wysoko ;O
Czy jako 1 mam rozumieć kciuk?? Bo tak palce się numeruje, że kciuk to
1?
I drugie pytanie… czy można trzema paluchami grać następująco? :
4.3.2.4.3.2.4.3.2.4.2.3.4.2.3.4.2.3.4 (czyli dynamiczna zmiana kolejności)
No Bass No fun!!!
Ja gram w kolejności: 3 2 1 2 3 2 1 2 3 2 (przyjmując „1” za palec
wskazujący)
1 to wskazujący, 2 to środkowy, 3 serdeczny
No dobra, ale jak to powinno być. Gram już rok i trochę wstyd,że jeszcze
nie wiem takich podstawowych rzeczy. Mogę zmieniać, czy nie mogę zmieniać
kolejność palców?, tj. „Od serdecznego do wskazującego” i zmiana przez
środkowy do „od wskazującego do serdecznego”.
No Bass No fun!!!
Graj jak ci wygodnie
myślę ze najlepiej trzymać się jednego sposobu, gdy zaczynalem spróbowalem
32123 i 321321 zdecydowanie wolę drugi sposób. dlatego najlepiej chyba
najlepiej nie przeplatać ćwiczeń różnymi kolejnościami bo tylko miesza. A
pomimo ze i tak wybieram granie dwoma palcami (chociaż to kwestia podszkolenia
i szybkości) na dużo mi się to nie przydaje.
Tak, tylko te palce same zmieniają mi kolejność gdy gram Dont Speak – No
doubt. Jest taki fragment gdzie gra się szybko po strunie A od góry do dołu
i na odwrót i synchronizacja palców sama się nasuwa. No i po prostu nie
wiedziałem, czy to jest dobre, czy złe (mimo że wygodne).
No Bass No fun!!!
Złe. Ćwicz koordynację, graj wolniej byle w odpowiedniej kolejności. W
przeciwnym wypadku nabierzesz złych przyzwyczajeń i w przyszłości w
szybszych momentach będziesz się gubił.
_____________________________________________________
Bow to me faaaaithfullyy, boow to me spleeeendidlyyy.
A ja nie mam takiego problemu(przyp. jak grać 3 paluchami) bo od razu jak
uczyłem się grać to stwierdziłem, że 2 palce to za mało(niektóre laski
też tak uważają). I zaczynająć od Metallicy, szczególnie „Whiplash”,
mało się nie zesrałem używając dwóch palców. Czterema też próbowałem,
ale mój mały palec jest za mały:D
A odnośnie ćwiczenia to ja mam takie bardzo proste aczkolwiek skuteczne
trzeba je tylko wykonywać codziennie w każdej wolnej chwili. Tylko się nie
śmiać mnie bardzo pomogło przynajmniej na początku.
Potrzeba:
-trzech palcy
-czegoś o co można stukać
Uderzamy w coś tak jakbyśmy grali na basie po kolei palcami wskazujący,
środkowy, serdeczny, środkowy, wskazujący…. itd
Ważne jest żeby trzymać tempo i nie akcentować. Zaczynać od wolnego a
potem tempo szatana:D Takie granie pozwala uniknąć tych niepotrzebnych
akcentów,a nawet jak komuś jest wygodnie grać: wskazujący, środkowy,
serdeczny, wskazujący, środkowy…
To poprzednie ćwiczenie wyplenia w tej drugiej technice te
akcenty(przynajmniej u mnie).No i trening czyni mistrza:D
od jakiegoś czasu gram 3 palcami i sobie chwale ;)…
przede wszystkim: zadnego przeplatania… jeżeli coś się knoci to od nowa 321
321 321 od wolnych temp po coraz szybsze
no i na początku niestety dosyc problematyczne jest akcentowanie na 3… aby
się tego wyzbyc dobre jest takie cwiczenie
E|-1111222233334444|
G|————-4444|
D|———3333—-|
A|—–2222——–|
E|-1111————|
E|-1234 2345 3456 4567|
itp.etc…
na początku bardzo wolne tempo… potem coraz szybciej
Wszystkim zainteresowanym graniem 3 paluchami i nie tylko polecam wpisac sobie
w youtube „Gary Willis” i tam jest jego szkola, najciekawsza i najbardziej
przydatna jest moim zdaniem czesc 3 (innych nie przegladalem 😀 hehe).
Groove is in your soul!
No Bass No fun!!!
Dzięki xD
Pół godziny męczarni, godzina przełomów, a teraz zacięte ćwiczenia i
prędkość wzrosła drastycznie. I nie plączę już się tak jak wcześniej
🙂
thx
No bass no fun ;P
Ja mam pytanie – jest ogólna opinia, że trzema paluchami lepiej niż dwoma
itp. Ale dziś od pewnego basisty dowiedziałem się, ze np. Pilchowski na
swoich warsztatach każe grać dwoma, i że ogolnie lepiej grać dwoma, gdyz
wtedy łatwiej jest opanowywać utwory, palce się nie mieszają itp. To w
końcu jak grać – dwoma, czy trzema?
Odpowiedź jest prosta: jak ci wygodniej. Niektórzy nie wyobrażają sobię
grania triol bez 3go palca, a niektórzy nie wyobrażają sobię grania z 3cim
palcem. Ja należe do tych drugich.
Najlepiej naucz się grać i dwoma, i trzema, i kostką.
Wiadomo, niektóre utwory łatwiej opanować dwoma, inne trzema. Są tacy do
nawte 4-ema umieją ale to już szpan 🙂
Graj tak jak wygodnie, aby było poprawnie 🙂
https://basoofka.net/forum/6431,granie-czterema-palcami/
Sam zacząłem wątek palcowy(brzmi ochydnie).
Sporo tam ludzi wypowiada się na temat ilości palców przy grze.
jest taki koleś co się nazywa billy sheehan i to zdaje się on
zapoczątkował granie trzema palcami z tego co widziałem to jeszcze nikt o
nim nie wspominał
ten filmik jest poświęcony ekonomii ruchów ale jak poszukacie to na bank
znajdziecie poświęcony graniu trzema paluchami, z tego co wiem to on gra 321
213 132, lub coś na podobe w kazdym razie zawsze zaczyna od innego i mówił
żeby nie grać np 123 321 bo wtedy 2 palec ma za dużo roboty czy coś w tym
sensie, sam nie gram trzema palcami bo tempo mi wystarcza 2 palcowe także w
szybszych numerach ale komuś może się przydać tutaj jeszcze solówka
billego
https://www.youtube.com/watch?v=e9bG8hwZ9Bo
edit:
właśnie się doczytalem ze Szergiel pierwszy wspomnial o sheehanie wiec się
pomylilem :), ale solówke możecie sobie obejrzeć polecam, demon prędkości
możnaby powiedzieć
Ale on nie ma grółwu i głupio wygląda :<
Edit: Nie no sorry, w tym drugim linku trochę grółwu jest.
Pytanko, jeżeli ogarniam w całości The Trooper z Maidenów tzn. że dobrze
posługuję się trzema paluchami??
I jeszcze jedno, staram się zagrać w tempie Harrisa Run to the hills i tu po
pierwszym refrenie czuję ból w części prawej ręki przed nadgarstkiem kilka
centymetrów, żeby tego nie było mam ćwiczyć ten utwór w wolniejszym
tempie czy są na to jakieś inne środki?? 😀 oczywiście gram to na 3 paluchy
Ćwicz wolniej, rozluźnij rękę przede wszystkim!
Poprawnie Maidenowy galloping gra się 2 palcami, 121 121. Tak w sumie ja
grałem jak coverowaliśmy Troopera.