Fender Rumble 100 vs Hartke A70 vs Hiwatt 60 vs WarwicK 12.1&60.1 vs Orange Crush 50

Co byście wybrali spośród tych wzmacniaczy?tj

Fender Rumble 100

Hartke A70

Hiwatt 60

Warwick 12.1 & 60.1

Orange Crush 50

Laney RB ?

Line6 Low Down LD 150

Kustom KBA 100 & 200

Szukam czegoś do domowych warunków, dla mojego 5-strunowca, tak aby
sprawdziło się i w slapie i miało też trochę przyjemnego dołu.

Jaki wzmacniacz byłby najlepszy dla mojego 5-strunowego basu w warunkach domowych: Fender Rumble 100, Hartke A70, Hiwatt 60, Warwick 11 & 60.1, Orange Crush 50, Laney RB, Line6 Low Down LD 150, Kustom KBA 100 & 200?
Który z tych wzmacniaczy sprawdziłby się najlepiej do gry na basie w warunkach domowych: Fender Rumble 100, Hartke A70, Hiwatt 60, Warwick 11 & 60.1, Orange Crush 50, Laney RB, Line6 Low Down LD 150, Kustom KBA 100 & 200?
Jaki wzmacniacz basowy polecilibyście do gry w warunkach domowych: Fender Rumble 100, Hartke A70, Hiwatt 60, Warwick 11 & 60.1, Orange Crush 50, Laney RB, Line6 Low Down LD 150, Kustom KBA 100 & 200?
Z którego z tych wzmacniaczy basowych najlepiej sprawdziłby się jako wręcz idealny do gry na moim pięciostrunowym basie w domowych warunkach: Fender Rumble 100, Hartke A70, Hiwatt 60, Warwick 11 & 60.1, Orange Crush 50, Laney RB, Line6 Low Down LD 150, Kustom KBA 100 & 200?
Jakiego wzmacniacza basowego powinienem poszukać, aby gra na moim pięciostrunowym basie była przyjemna i dobrej jakości, a jednocześnie był odpowiedni do domowych warunków: Fender Rumble 100, Hartke A70, Hiwatt 60, Warwick 11 & 60.1, Orange Crush 50, Laney RB, Line6 Low Down LD 150, Kustom KBA 100 & 200?
Który z wymienionych wzmacniaczy basowych warto wybrać do gry w domowych warunkach na pięciostrunowcu: Fender Rumble 100, Hartke A70, Hiwatt 60, Warwick 11 & 60.1, Orange Crush 50, Laney RB, Line6 Low Down LD 150, Kustom KBA 100 & 200?
Jaki wzmacniacz basowy wybrać, który sprawdziłby się do domowej gry zapewniając przy tym jakościową pracę: Fender Rumble 100, Hartke A70, Hiwatt 60, Warwick 11 & 60.1, Orange Crush 50, Laney RB, Line6 Low Down LD 150, Kustom KBA 100 & 200?
Który z wymienionych wzmacniaczy basowych będzie najlepszym wyborem na dzień dzisiejszy dla mnie grającego w domowych warunkach na pięciostrunowym basie: Fender Rumble 100, Hartke A70, Hiwatt 60, Warwick 11 & 60.1, Orange Crush 50, Laney RB, Line6 Low Down LD 150, Kustom KBA 100 & 200?
Jakiego wzmacniacza basowego poszukiwać, by uzyskać najlepszy dźwięk w domowych warunkach podczas grania na pięciostrunowcu: Fender Rumble 100, Hartke A70, Hiwatt 60, Warwick 11 & 60.1, Orange Crush 50, Laney RB, Line6 Low Down LD 150, Kustom KBA 100 & 200?
Czy Fender Rumble 100, Hartke A70, Hiwatt 60, Warwick 11 & 60.1, Orange Crush 50, Laney RB, Line6 Low Down LD 150, Kustom KBA 100 & 200 to dobre wybory dla basisty grającego na pięciostrunowcu w warunkach domowych?

Podziel się swoją opinią

38 komentarzy

  1. IMO do 5 to jak dla mnie 15″. Na 12″ B brzmi jakoś tak średnio i bez kopa.
    Jak do slapu to dobrze żeby miało gwizdek. Odfiltruj sobie teraz te które
    spełniają te preferencje.

  2. To z grubsza wiem, jednak powiedzmy ze w tym przedziale cenowym jaki mam do
    dyspozycji te 2 warunki nie zawsze moga być spelnione, dlatego chetnie bym
    posluchał co inni na poidstawie swoich doświadczeń mogą polecić/odradzić.

  3. nie polecam KustomA, na Fenderze sprawdzalem jeden bas – ciekawie gral jak na
    swoja moc 😉

  4. Podepne się do tematu, też z chęcią bym się dowiedział czegoś o takich
    sprzętach, co koledzy z forum mogą o nich powiedzieć, bo szukam czegoś co
    odpowiada opisowi wyzej, tj raczej do domowych warunkow ale głośnik 12″ lub
    15″. Moge dodac jeszcze jedno combo, , które poradził mi Kapral, czyli SWR LA12
    lub LA15 i jeszcze Peavey TNT 115.

  5. Hartke pozostawił po sobie całkiem dobre wrażenie na mnie. Dozbieraj do A100
    albo dorwij używkę. Powinno być gites.

  6. ja z tych wzialbym line6. dużo opcji brzmieniowych i 150w. w sam raz na próby.
    z 5 daje rade mimo ze głośnik 12.

  7. Dzieki za odpowiedzi i licze na nastepne może z ciut bardziej obszernym
    komentarzem :). Jeszcze Warwick 15 ponoc bardzo fajny i właśnie jest 15,
    podobnie jak Rumble można spotkac w takiej wersji albo właśnie 2×10 i to w
    sumie pod wieloma wzgledami wydaje się niezla opcja, Line6 tez wydaje się być
    niezly choc boje się ze za sztuczny będzie. Skruju – uzywasz tego Linea ?

  8. @Dante Morius: Co nie tak z Kustomem?

    mam okazje grac na nim na jednej z prób… ciezko ustawic konkretne brzemienie,
    brak tweetera i brak dolow…

  9. przejrzałem jeszcze raz kilka z tych co podałeś

    Rumble 100 – w zasadzie od razu po włączeniu, niewiele kręcąc ma fajne
    brzmienie…

    Hartke – jakoś nie jestem przekonany co do tej firmy, nie widzę dużo złej
    opinii o piecach właśnie tej firmy ale sam z pewnością bym go nie
    kupił

    Hiwatt – zainsteresował mnie, nie grałem, nie słyszałem, wizualnie ciekawy,
    podobny do rumble

    Warwick – niemiłe doświadczenia związane z nim, grałem na kilku głowach i
    wszystkie mnie denerwowały. Gdy podbiłem dołów w headzie, wzmacniacz
    zamiast grać to zaświecał mi limiter ;/ (Pro Fet)

    Orange – nie grałem, znajomy polecam pod elektryka, nie spotkałem u znajomych
    w basie

    Laney – …

    Line6 – nie patrz np. na wbudowane efekty ( podobnie jak w Kustomie), te 150
    watt to tylko na papierze chyba

    Kustom – zamiast czystych dołów, buczenie, zamiast góry w klangach, zgrzyt.
    Efekty których w praktyce nie wykorzystasz. Duży jak na swoją moc, nie
    wygodny w przewożeniu… jedyna zaleta jaką zauważyłem w porównaniu do
    innych piecy niewiele się grzeje (mosfety)

    jaka gitara będzie wpinana? jaka firma? na jakich pickupach? aktyw?
    pasyw? 🙂

  10. Haha ja tez do Yamaha tylko ze trb5II na aktywnych soapbarach. A mogłby coś
    ktoś o SWR albo Hughes&Kettner napisac? bo szukajac w wyszukiwarce było
    kilka watkow o tym, że ktoś coś miał takiego. Wiem, że nie mój temat ale
    też prosiłbym o opinie, bo po co robic identyczny wątek:)

  11. @atheist: Comba szukam do Yamaszki 1005 na aktywnych

    na rbx 375 brzmi fajnie ten Rumble to na tym na pewno zabrzmi, pograj w sklepie
    😉 taka moja sugestia. Pytanie czego taka mała moc? tylko do domu?

  12. [quote=Qń]Haha ja tez do Yamaha tylko ze trb5II na aktywnych soapbarach. A
    mogłby coś ktoś o SWR albo Hughes&Kettner napisac? bo szukajac w
    wyszukiwarce było kilka watkow o tym, że ktoś coś miał takiego. Wiem, że
    nie mój temat ale też prosiłbym o opinie, bo po co robic identyczny
    wątek:)

    SWR wymiata 😀

  13. A coś więcej o tych SWRach? czy to trzeba ograc i samemu stwierdzic? Ponoć
    są “specyficzne”.

  14. @wojtekgrzybek:

    @atheist: Comba szukam do Yamaszki 1005 na aktywnych

    na rbx 375 brzmi fajnie ten Rumble to na tym na pewno zabrzmi, pograj w sklepie 😉 taka moja sugestia. Pytanie czego taka mała moc? tylko do domu?

    Narazie w zasadzie tak, gdy będę miał z tym sprzetem gdzies wyjsc wtedy zmienie
    na coś wiekszego(choc tez dobrze by było jakby ew wzmacniacz wyrobil na malych
    probach) a narazie zalezy mi na dobrym brzmieniu w domowych warunkach.

    Fender wydaje się być ciekawy, ale jak zwykle sa sprzeczne opinie, ja szukam
    sprzętu glownie do funky/rocka i oprocz przyzwoitego zachowania w slapie i
    dobrego dolu fajnie jak bylby wbudowany przester.

  15. jak chcesz przyjemnego dołu to weź SWR LA-15. Przede wszystkim nie narzuca
    swojego brzmienia.

  16. ten piec jest naprawdę ciekawy 😉 włączyłem go po prostu jak każdy inny
    żeby popróbować różne gitarki i zachowywał się świetnie 😀 co do slapu
    i klangu to powiem Ci właśnie że to głównie sprawdzałem. Jak na tą kasę
    to fajny sprzęcik, ale wiadomo – sam sprawdź 😉 co do efektów, polecam
    zewnętrzne, wbudowane w piece z reguły nie są zbyt wysokiej jakości. Mając
    na zewnątrz wpinasz jaki chcesz, gdzie chcesz i kiedy chcesz ;P

  17. [quote=Qń]A coś więcej o tych SWRach? czy to trzeba ograc i samemu
    stwierdzic? Ponoć są “specyficzne”.

    Wiadomo, wszystko najlepiej ograć, no ale jak by nie było to firma konkretna
    i raczej powinno być miłe zaskoczenie. Sam niewiele miałem z nimi
    styczności, ale z opinii znajomych wynika że nie bardzo jest się czego
    czepić, chociaż brzmienie każdy ma tam jakieś swoje ulubione.

  18. [quote=Qń]A coś więcej o tych SWRach? czy to trzeba ograc i samemu
    stwierdzic? Ponoć są “specyficzne”.

    Proponuję:

    coś małego wygodnego i brzmiącego:


    http://www.sklepmuzyczny.pl/sklepmuzyczny,pl,strona,produkt,asortyment,1,dzial,7,grupa,17,id,8361.html

    coś z wykopem ale żeby się nie onosić


    http://www.sklepmuzyczny.pl/sklepmuzyczny,pl,strona,produkt,asortyment,1,dzial,7,grupa,17,id,8362.html

    wysoka sprawność, duża dynamika, ciepłe brzmienie, szybkość, więcej
    chyba nie muszę wymieniać 😉

  19. Jak chcesz głośny, nieźle brzmiący i w dobrej cenie to żaden z tych w
    tytule. A na pewno nie Kustom. Ja polecam Gallien Krueger backline 112 lub 115.
    Na pewno ten większy na próby wystarczy (mniejszy prawdopodobnie też) do
    tego ma przester i podobno firma podaje zaniżoną moc (tak właśnie w
    rzeczywistości ma podobno więcej mocy niż podaje GK).

    Dobrym rozwiązaniem jest też to co Drooper zaproponował – dozbieraj trochę
    i kup Hartke A100 – też daje radę z pałkerem.

    Warwicka Take12 (starsza wersja 12.1) miałem przez jakiś czas do grania w
    domu i do tego sprawdzał się dobrze, jest nawet trochę za głośny, ale na
    próby z niewyżytym perkusistą to stanowczo za mało.

  20. Dzięki za odpowiedzi:)

    Powoli klaruje mi się kilka wzmacniaczy godnych uwagi 🙂

    Czy ktoś kto ma/używa/używał GK 112/115, Fender Rumble 100, Hartke A100,
    Swr LA15, Warwicka 15 testowal kiedykolwiek Line6 Lowdowna ? A i czy ogrywal te
    wzmacniacze miedzy soba ?

  21. @Dante Morius: Wojtku, edytuj posty, nie pisz kilku z rzędu.

    ok przepraszam 😉 przez pośpiech…

  22. Ten GK 115 ma fantastyczną cenę i w dodatku z gwarancją nowy…są
    użytkownicy tego sprzętu tutaj 🙂 ? nie ma jedynie wyjścia
    słuchawkowego….i ciągle interesuje mnie też Line6, prosilbym o opinie
    osoby , które mialy z nim więcej do czyniena 🙂

  23. atheist, poszukaj na blogu użytkownika “tubas”. Opowiada tam jak się tą
    zabawką zajmował, bardzo pozytywne wrażenia przekazuje.

  24. GK również polecam, mi na probach starcza 110, a gramy metal 😀

    Co do Line6 zajebiste brzmienie ma, nie wiem jak z glosnoscia bo ogrywalem w
    sklepie muzycznym wiec nie rozkrecalem.

  25. do domu? line6. jeśli do domu i wiesz, że nie będziesz potrzebował tego na
    jakichś super wielkich stejdżach, czy próbach, to tak naprawdę weź
    cokolwiek.

    Najlepiej coś transparentnego.

    Z tych bym wziął Fender rumble, chociaż do domu jest zbyt głośny –
    musiałem go ustawiać prawie że z precyzją zegarmistrzowską – za mało
    volume to był zmulony strasznie, lekko w prawo i już było za głośno jak na
    domowe warunki – choć przyznaję, brzmi naprawdę przyzwoicie (zwłaszcza pod
    basami fenderowatymi) – to to jest fajny piec.

    nie wziąłbym z tych, które wymieniłeś:

    hiwatta – nie mogłem za chiny ukręcić na nim czegoś przyzwoitego

    kustoma – j.w.

    warwicka – bo nie grałem – idź ograj.

    co do gk, to też miałem z nimi nie za ciekawą przygodę, męczyłem się z
    brzmieniem, z tym, że się w ogóle nie przebijał (w raczej lekkiej muzyce),
    mimo że miałem chyba jakąś wersję z 15 głośnikiem.

  26. Zależuy mi na dobrym brzmieniu w domowych warunkach, a tego 8 czy 10″
    głośnik do 5tki raczej nie nada się, w dodatku mogę się rozkręcać ile
    chce(oczywiście nie planuję grać na 100W na max). Są jeszcze jacyś
    użytkownicy SWRa LA15 bądź Line6`a ?

    thx 🙂

  27. a każdy Line6 ma wbudowane efekty? I czy nie jest to kosztem brzmienia clean?
    bo może bym się przekonał jednak do owej firmy. Nic no trzeba będzie się
    wybrać coś ograć.

  28. raczej nie jestem przekonany co do wbudowanych efektów ;] brzmienie clean nie
    jest zalezne od efektow, sa jakby dodatkiem

  29. Chodziło mi o to czy firma Line6 jest taka jak inne w tym przedziale cenowym +
    ma efekty czy efekty dostajemy kosztem ogolnej jakosci…ale w sumie nie ma nic
    za darmo wiec glupie pytanie:/

  30. W zasadzie czytająć wszędzie te wzmacniacze ogólnie są zachwalane za dobre
    brzmienie, częsciej niż inne z tego przedziału cenowego. SWR LA15 ponoc
    bardzo awaryjny jest i, gk 115 to w sumie ciekawa opcja ale bardzo okrojony ten
    piec, nawet wyjscia na sluchawki nie ma…fender zbiera tez generalnie dobre
    opinie, wiem ze na tym nie można się bazowac, ale wszystkiego ograc nie ogram i
    będę musial isc nieco w ciemno…dlatego chyba skusze się na Line6`a

  31. W 112 jest, w 115 niestety nie….zdecydowalem się na Line6`a. Postaram się
    podzielić swoimi spostrzeżeniami na jego temat na łamach zacego forum. Lubie
    bardzo różne brzmienia i style dlatego narazie myślę, że to dobry,
    uniwersalny wybór, a jak w praktyce będzie gadał to jw postaram się
    obiektywnie ocenić. Dodatkowo to jeden z nielicznych wymienionych, który
    bezproblemowo powinien sprawdzić się na ew graniu na próbach, zwłaszcza
    przy cenie za używkę która to nie sięga nawet połowy sklepowej. W dobrej
    cenie obecnie są Hartke A100 i właśnie GK115, ale tego wyjścia nie
    przebolałem :p

  32. No jedynie ponoć za te wszystkie efekty brzmienie line6-ow jest
    bardziej…cyfrowe takie, cokolwiek to może znaczyć. Tak mi kolega mówił.
    Ale uważam że do zabawy takiej z brzmieniami to bardzo trafna propozycja
    może być. Tyle ze to jest na 12″ głośniku.

  33. Przez 3 lata grałem na Fenderze Rumble 100/210 i jestem bardzo zadowolony.
    Fajne brzmienie, idzie złapać dół, klang też brzmi dobrze.. A złapać
    można go w naprawdę fajnych cenach. Zagrałem wiele koncertów – bardzo dobra
    słyszalność. Na próbach też nie musiałem się starać, żeby się
    przebił przez gitary i perkusję.

    Wiele osób się nawet dziwiło, że to 100W, bo był bardzo głośny.

Możliwość komentowania została wyłączona.