Witam! Ostatnio kupiłem sobie nowego heada ,ma wbudowany efekt Sub-Harmonics. Własnie nie mam pojęcia do czego on służy ;/ ,to troche głupie ale prosze was o wytłumaczenie mi o co chodzi z tym efektem (próbowałem troche pokręcić ,ale nic nie dało) :),mam jeszcze drugi problem, jestem kompletnie zielony i nie wiem jak ustawic EQ ( mam pokrętła),znaczy nie znam sie na tym w ogóle i nie wiem czy są jakieś sztywne zasady np. ze nie można wszystkiego na maks. podkręcić itp. ,troszkę sobie pokręciłem i udało mi się wycisnąć ciepły, miły dźwięk ,ale nie jestem pewien czy nie udało by się wycisnąć cieplejszego 😀 a może to zależy od wzmacniacza. Tak czy inaczej ,proszę was o porady i wskazówki dotyczace EQ i efektów : Compression i Sub-Harmonics.
Co to za efekt Sub Harmonics w moim nowym headzie i jak go używać?
Jakie są zasady ustawiania EQ na moim basie?
Czy istnieją sztywne zasady dotyczące ustawiania EQ na basie?
Czy muszę coś wiedzieć o ustawianiu EQ, aby uzyskać dobry dźwięk?
Jakie są najlepsze parametry ustawień EQ do uzyskania ciepłego dźwięku basu?
Jakie efekty zaburzają dźwięk basu?
Jakie ustawienia EQ powinienem użyć, aby uzyskać ciepły, miły dźwięk?
Czy rozumiesz, jak działa Compression i jak go stosować w grze na basie?
Co to jest Compression i Sub Harmonics oraz jak je używać, aby poprawić dźwięk basu?
Jakie są najlepsze sposoby na ustawienie EQ i efektów, aby uzyskać najlepszy możliwy dźwięk basu?
EQ ustawiasz jak ci się podoba, nie ma sztywnych zasad. Compression to
kompresor, kompresuje on dźwięk (przydatne do slapu) a sub-harmonics jak
nazwa wskazuje dodaje harmoniczne od granych dźwięków. Taki niby oktawer.
Przedmowa: Drooper, ależ Twój post jest z d*py, nie dość, że nic naprawdę
nie mówi to jeszcze wprowadza w błąd.
edit: cieszę się, że sam to przyznałeś, peace i nie mieszajmy ludziom
🙂
A teraz po przedmowie, odpowiedź na temat kolegi:
EQ służy do podbijania/obcinania pewnych częstotliwości z pasma, jakie
wydobywa gitara. Jeśli nie masz „pomysłu” jak je ustawić ustaw wszystkie
potencjometry na godzinę 12 (kreska wskazująca położenie w najwyższym
puncie potencjometru). Wtedy możliwe, że stwierdzisz, że w brzmieniu jest za
mało dołu – podbijasz dół, za mało góry – podbijasz górę, słabo
przebijasz się przez kapelę – podbijasz dolny środek itd itp. Wg potrzeb i
akustyki pomieszczenia – także nie dziw się, jeśli jedno ustawienie w innym
pomieszczeniu nagle przestanie brzmieć.
Compression, czyli po naszemu kompresor służy do wyrównania głośności
brzmienia szarpanych strun – o kompresorach sporo na forum padło, więc nie
będę się rozpisywał, w dużym skrócie: jak za bardzo go rozkręcisz to
stracisz dynamikę, IMO najlepiej ustawiać go na minimum/wyłączać go póki
nie poczuje się prawdziwej potrzeby jego użycia.
Sub-harmonics – czy mi się zdaje czy masz wzmacniacz Ashdown a?:) Guziorek ten
wydobywa więcej dolnego, bardziej wyczuwalnego niż słyszalnego pasma. Jeśli
to faktycznie jest Ashdown powinieneś mieć koło tego guziora pokrętło
które reguluje ilość podbitych harmonicznych. Rozkręcając maksymalnie w
prawo owe pokrętło spróbuj przy szarpniętym dźwięku włączyć i
wyłączyć efekt – usłyszysz różnicę. Tylko uważaj, żeby nie wywołał
dudnienia.
No fakt, jak teraz to czytam to troszkę namieszałem. Późna pora była,
każdemu zdarza się paplać głupoty jak jest padnięty. Wyrażam szczerą
skruchę.
Wielkie dzięki 🙂 Skąd wiesz ,że mam heada Ashdown a xD ? Bardzo pomogła mi
Twoja odpowiedź ,ustawiłem sobie i wreszcie zrozumiałem o co chodzi 🙂
Jeszcze raz dziekuje 🙂
Nie ma sprawy, temat do zamknięcia 🙂
A wiem, ze Ashdown bo mam takowy head w sali prób i sam się sub-harmonickiem
zabawiam 😀