| Dwa sygnały na jedną końcówkę | / Boster / Kompresja Fuzzów / – Zagadnienia związane z brzmieniem

1. Używam obecnie MXR BassBlowtorch, chciałbym wycisnąc z niego
Fuzzowane/lekko Syntezowane dławiące się wręcz brzmienie. Przy tak
ekstremalnych ustawieniach czytelność na scenie/próbie z kapelą jest raczej
nędzna. Generalnie dobrym sposobem jest miksowanie małej ilości czystego
brzmienia z fuzzem stos. tak 1/8 przy równych głośnościach, jednak tracę
wtedy na wyżej opisanym dławiącym się brzmieniu. Żeby zwiększyć
czytelność przydałby się jakiś boster, pomyślałem nad tym bo
przedewszystkim jest tani (na takie zabiegi kosmetyczne nie chciałbym
marnować fortuny), a dwa rzeczywiście może się sprawdzić w tym zadaniu.
Oczywiście jak to bywa próbki z basem raczej poza zasięgiem. Flea używał
go do podbijania ciężkich pasaży.

Stosowaliście inne bostery? Wdzięczny będę za wszelkie info.

2. Kompresowaliście może fuzzy? Lubie skompresowaną przesterowaną gitarę,
a obecnie 'siedząc po uszach’ w elektronicznej muzie, na wzór niektórych
genialnych brzmień basowych

osiąganych z syntezatorów klawiszowych chciałbym pobawić się w stworzenie
czegoś ciekawszego na basie. Fuzzowaniu basu towarzyszy ogólny rozpierdziel,
a w miksie robi się trochę syfu. Mocny kompresor mógłby wycisnąć to oczym
mówię.

3.Aktualnie korzystam wyłącznie z ulubionych kosteczek, także na próby czy
koncert biorę sam pedalboard, a kolumna stoi i czeka na heada. Nie chcę
rezygnować z osiągniętego brudnego brzmienia ( Sansamp VT + EHX Steel
Leather – druga kostka to właściwie dodatkowa gałka Nasycenia z czułością
na atak!, mamy Bass Driver z regulacją środka 😀 – Obecne w Sansampie RBI
dużo droższym od tego zestawu i bez czulosci na atak) i tu pojawia się
pytanie: Chce się połączyć w taki oto sposób

Gitara (efekty przed pętlą)-> Switch (rozdzielacz na dwa tory) ===>

: –> wejście do heada przez preamp

: –> wyjście na końcówkę mocy

(out z pętli efektów)

Czy przełączając się pomiędzy sygnałami „zbuduje sobie” „dwukanałowego
heada”? Czy nie? 😛 Celuję raczej w SVT 3 pro – grałem na nim krótko ale
strasznie mi się podobał, a za tą kasę to ciezko i uzywke o podobnej
jakości. On ma tu nawet dwie mozliwości tj. jedna przez WEJSCIE OUT z pętli
czyli bezpośrednio na końcówkę i drugie na preamp IN ( obawiam się, że to
wejście wyciszy fajny preamp z SVT 3.

Są to zagadnienia i problemy czysto techniczne, rozpisałem się więc mam
nadzieje, że wszystko jasno i czytelnie opisałem . Wydaje mi się, że przyda
się to również innym użytkownikom.

Dziękuję za pomoc

Jak mogę wycisnąć z MXR BassBlowtorch Fuzzowane/lekko Syntezowane dławiące się wręcz brzmienie i zwiększyć jego czytelność na scenie/próbie z kapelą? Stosowaliście już inne bostery?
Kompresowaliście może fuzzy? Jakie są Wasze doświadczenia z takim zabiegiem?
Jak połączyć Guitar (efekty przed pętlą) > Switch (rozdzielacz na dwa tory) ===> : > wejście do heada przez preamp : > wyjście na końcówkę mocy (out z pętli efektów) i zbudować dwukanałowego heada? Czy przełączając się pomiędzy sygnałami to jest możliwe?
Jakie bostery polecacie do wycisnącia Fuzzowanego/lekko Syntezowanego dławiącego się brzmienia z MXR BassBlowtorch?
Czy ktoś z Was próbował już kompresować fuzzy na swoim basie? Jakie są Wasze wrażenia?
Czy uważacie, że miksowanie małej ilości czystego brzmienia z fuzzem stos. tak 1/8 jest dobrym sposobem na wyciszenie dławiącego się Fuzzowanego/lekko Syntezowanego brzmienia z MXR BassBlowtorch?
Jakie kostki efektów polecacie do osiągnięcia brudnego brzmienia na basie?
Jak połączyć gitarę z końcówką mocy, aby osiągnąć najlepsze brzmienie? Czy to lepiej zrobić przez wejście out z pętli czy bezpośrednio na końcówkę mocy?
Czy ktoś próbował już grać na SVT 3 pro? Jakie są jego wrażenia z nim związane?
Czy wiecie, jak z połączeniem sygnałów zbudować dwukanałowego heada? Czy to w ogóle jest możliwe?

1 komentarz

  1. Muraś

    Zapomniałem dodać, że chodzi mi o Boster MicroAmp MXR M-133

Inni czytali również