Co powinien potrafić perkusista

Panowie „basiści”

W forum dla bębniarzy, padło pytanie „Co powinien potrafić perkusista”

www.perkusja.org/co-powinien-potrafic-perkusista-kiedy-można-się-nim-nazwac-vt77857.htm

Jak to wygląda „okiem basisty”?

Jakie cechy waszym zdaniem powinien mieć dobry bębniarz?

Co powinienem umieć jako basista?
Jakie są oczekiwania basistów wobec perkusistów?
Jakie cechy powinien mieć dobry perkusista według caniebasisty?
Jakie umiejętności powinien posiadać perkusista, z punktu widzenia basisty?
Co powinienem zwrócić uwagę na rytmiczne zachowanie perkusisty jako basista?
Jakie byłyby dla mnie wskazówki od basisty na temat gry z perkusistą?
Jakie są najważniejsze umiejętności, które muszę posiadać jako basista w grze z perkusistą?
Jaką rolę odgrywa perkusista w zespole basisty?
Jakie są najczęstsze błędy, jakie popełniają perkusiści w grze z basistą?
Jak ocenilibyście jako basiści umiejętności perkusisty w naszym zespole?

Podziel się swoją opinią

12 komentarzy

  1. @Muzz: Umieć słuchać…z tym przeważnie są największe problemy.

    Też prawda. Perkusiści chyba dlatego często nazywani są „prawie muzykami”,
    bo grają schematami, bez silenia się na kreatywność :P.

  2. @Muzz: Umieć słuchać…z tym przeważnie są największe problemy.

    Amen. Graweruję to w brązie i wieszam na ścianie w salce.

    Chciałem rozwinąć myśl, ale w którą stronę bym nie kombinował wychodzi
    z tego masło maślane i wszystko sprowadza się ostatecznie do tej jednej,
    krótkiej i uniwersalnej prawdy.

  3. Moim zdaniem dobry pałker winien umieć to samo, co dobry bassman, dobry
    gitarnik, dobry śpiewak itd. Czyli absolutnie umieć słuchać (popieram
    przedmówców), mieć co nieco ogólnego osłuchania i kulturwy muzycznej;-),
    no i deko techniki chociaż:-) Nut znać nie musi, przynajmniej jak dla mnie…
    Sam grałem wiele lat na perce, ale przesiadłem się na bas – mniej noszenia
    gratów;-)))

  4. Grać równo wolne kawałki. Wbrew pozorom to jest trudniejsze, niż w
    szybkich. Grać z metronomem. Grać z sensem. Nie akcentować za mocno tam,
    gdzie trzeba się wyciszyć, i pier..nąć tam, gdzie trzeba. Ale z
    wyczuciem.

    Szybko zmieniać pałki jak jakąś złamie, albo mu wypadnie (mieliśmy
    takiego, że co chwila szukał pałki w trakcie gry – już go z nami nie ma 🙂
    A najlepiej umieć nie łamać i nie upuszczać 😉

  5. Miles Davis kiedyś powiedział: „Think of a note…then don’t play it”. I do
    tego powinni się czasem stosować 🙂

  6. @xishux: Dowcip: czemu metalowi bębniarze mają tyle blach tomów, bo jak robi szybkie przejście jest większa szansa że w coś trafi 😀 😀

    Mistrz!

    Jako ciągle jeszcze początkujący basista, grający z kilkoma
    początkującymi perkusistami, uważam że bezcenna jest umiejętność
    powściągliwości. Wszystkie samouki, namiętnie skupiają się na tym żeby
    se chociaż raz na frazę „klupnąć” we wszystko co tam mają. Fajnie jest
    też, jak wymagając od reszty bandy powtórzenia jakiejś zajawki sami
    pamiętają jak to grali.

  7. 1. Równość.

    2. Wolność*.

    3. Dynamika – hałas i masa przejść tylko tam gdzie naprawdę trzeba.

    * – w sensie umieć zagrać wolno.

    3,5. Żeby pił, ale nie za dużo.

  8. Ja bym powiedział Wolność, równość, braterstwo (żeby pił ale nie za
    dużo:) )

    Dynamika też, ale nie że ma robić masę przejść, tylko żeby umiał
    dowalić tam gdzie trzeba i zagrać delikatnie tam, gdzie trzeba, a przede
    wszystkim żeby umiał z nutki na nutkę zmieniać ŚWIADOMIE siłę
    uderzenia.

    Co do masy przejść – posłuchaj dowolnej płyty AC/DC i spróbuj policzyć
    przejścia. Zaręczam, że palce rąk wystarczą Ci do policzenia wszystkich
    przejść na całej płycie 🙂

    Phill Rudd prawie w ogóle nie gra przejść. U nas w kapeli też pałker robi
    przejścia tylko tam, gdzie trzeba.

Możliwość komentowania została wyłączona.