Behringer – prawda i mity

Zastanawiaj膮c si臋 nad zakupem du偶ego pieca do basu, natrafi艂em na oferty Behringera, kt贸re oferuj膮 g艂ow臋 300W i kolumn臋 2x10 600W za ca艂kowit膮 cen臋 1300z艂. Opinie na temat tej marki s膮 bardzo podzielone, a mocy urz膮dze艅 poddawane s膮 w w膮tpliwo艣膰.

Witam, od d艂u偶szego czasu nosz臋 si臋 z kupnem du偶ego pieca do basu. By艂em
przekonany do laney’a rb7 + laney rb115 jednak postanowi艂em poszpera膰 po
mniejszych firmach. No i w ko艅cu doszed艂em do behringera. Za bardzo ma艂膮
cen臋 700z艂 mo偶na kupi膰 g艂ow臋 300watt tej firmy a za kolejne 600z艂
kolumn臋 2×10 (600watt XD). Opinii o tym sprz臋cie jest jak grzyb贸w po deszczu,
s膮 bardzo r贸偶ne, nawet na temat jednego egzemplarza. jedyne co si臋 powtarza
to to 偶e moce kolumn s膮 z d*py wzi臋te. Wi臋c kieruj臋 swoje pytanie do Was.
Co s膮dzicie o tym sprz臋cie, jakie mieli艣cie z nim przygody i w og贸le czy
jest mo偶liwe 偶eby 300wattowa g艂owa kosztowa艂a 700z艂? konkretnie o tym
my艣l臋:

allegro.pl/item524888818_behringer_ultrabass_bx3000t_nowy.html

allegro.pl/item526622151_behringer_ultrabass_bb210.html

Czym si臋 kierowa膰 przy wyborze du偶ej kolumny do basu – Behringer wart uwagi?
Czy kto艣 mia艂 ju偶 okazj臋 gra膰 na Behringerze i mo偶e podzieli膰 si臋 swoimi wra偶eniami?
Czy warto zainwestowa膰 w tani sprz臋t Basowy, jakim jest Behringer?
Jakie kolumny do basu polecacie? Czy mo偶e Behringer jest dobrym wyborem?
Jakie s膮 opinie na temat Behringera w艣r贸d u偶ytkownik贸w?
Jak Behringer sprawdza si臋 podczas wyst臋p贸w na 偶ywo?
Kto z Was mia艂 do czynienia z Behringerem i mo偶e poleci膰 ten sprz臋t basowy innym muzykom?
Czy g艂owa basowa Behringer 300W za 700z艂 to dobry interes?
Czy Behringer jest dobrym wyborem dla pocz膮tkuj膮cych basist贸w?
Jakie jest Wasze zdanie na temat Behringera w por贸wnaniu do innych marek sprz臋tu basowego?

Podziel si臋 swoj膮 opini膮
cunga1994
cunga1994
Artyku艂y: 2

65 komentarzy

  1. @szupek450t: A z reszt膮 skoro si臋 ze mn膮 nie zgadzasz to dlaczego muzycy z renomowanych zespo艂贸w nie graj膮 na Behringerach??

    Bo maj膮 w c*uj kasy, w przeciwie艅stwie do pocz膮tkuj膮cych muzyk贸w, kt贸rzy
    na ka偶dy sprz臋t musz膮 ciu艂a膰?

  2. Ogrywa艂em kolumn臋 na 15 calowym g艂o艣niku ULTRABASS BB115 na g艂owie Ashdown
    a MAG 300H i prawd臋 powiedziawszy super zadowolony to ja nie by艂em.

    Nie wiem czego to konkretnie wina ale kr臋ci艂em ga艂eczkami we wszystkie
    mo偶liwe strony i ca艂y czas otrzymywa艂em md艂y bas z przewag膮 艣rodka.
    Chcia艂em niskiego misia a ca艂y czas mia艂em du偶o 艣rodkowego buczenia.

  3. Odgrzewam tego starego kotleta bo kilka lat min臋艂o od ostatniego wpisu a
    firma ci膮gle jest na rynku aktywna i kusi, szczeg贸lnie cen膮, szczeg贸lnie
    m艂odych, pocz膮tkuj膮cych muzykant贸w.

    Je艣li chodzi o estym臋 jak膮 ciesz膮 si臋 produkty B. to niewiele si臋 chyba w
    tej kwestii zmieni艂o przez lata. Raczej ci膮gle uwa偶a si臋 je za g贸wnowarte.
    Jaki艣 czas temu pyta艂em si臋 o heada (szuka艂em taniego backupu, na tzw
    wszelki wypadek) tej firmy w ma艂ym stacjonarnym sklepie muzycznym. Sprzedawca
    rzek艂, 偶e nie handluje produktami B.(偶adnymi, nawet efektami) poniewa偶 to
    szajs jest przeogromny i ludziska go kupowa膰 nie chc膮.

    Moje do艣wiadczenia s膮 takie:

    – compressor/limiter CL9 – sza艂u nie ma, ale faktycznie potrafi wyr贸wna膰
    brzmienie. (Bezczelna kopia ibaneza CP9, kt贸ry te偶 specjalnego wra偶enia na
    mnie nie wywar艂). Wykorzystuj臋 czasami przy grze palcami, bo co艣 bez
    kompresorka h..jowo brzmi臋 i czasem przy graniu kostk膮. Jak si臋 naucz臋
    lepiej gra膰 to go w og贸le wypier..l臋, ale p贸ki co nie 偶a艂uj臋 kupna.
    Koszt z drugiej r臋ki ok 40z艂.

    – delay vd400 – analogowy delay, kopia bossa. Jak dla mnie bomba. Do basu
    wi臋cej nie trzeba. 艢wietnie sprawdza si臋 w prostych (bo innych nie umim)
    sol贸wkach. Ze zwyk艂膮 gitar膮 sprawdza si臋 jeszcze lepiej. U偶ywka – 70-80
    z艂. Nie chc臋 innego delaya.

    – kolumna bb210 – sama w sobie ma stosunkowo ma艂o do艂u, ale nawet daje jako艣
    rad臋 w g艂o艣nej, gara偶owej kapeli z niewy偶ytym perkusist膮. Sprawdza si臋
    bardzo dobrze jako uzupe艂nienie pi臋tnastki wbudowanej w kombo, kt贸ra z kolei
    ma nadmiar do艂u (brak gwizdka). Grywa艂em na samej 210, jak mi si臋 wzmacniacz
    z komba przegrzewa艂 (pisa艂em o tym w innym temacie) i spokojnie by艂em
    s艂yszalny. Naby艂em za 300z艂. Nie 偶a艂uj臋.

    – VM1 Vintage Time Machine – to sprz臋t gitarzysty, kopia electroharmonixa,
    delay i efekty przestrzenne typu chorus. Gitarzysta brzmi na tym 艣wietnie we
    fragmentach ska-reggowych cyku-cyku i sol贸weczkach. Da艂 za to co艣 ko艂o
    st贸wy.

    Podsumowuj膮c, moim zdaniem: – efekty warto ogra膰, okazyjnie z drugiej r臋ki,
    za cen臋 flaszki czy dw贸ch w og贸le nie ma si臋 co zastanawia膰.
    Nag艂o艣nienie – bb210 mog臋 poleci膰 ka偶demu, komu potrzeba przede wszystkim
    g艂o艣no艣ci, a jak wiadomo ten parametr (poza cen膮) jest najwa偶niejszy przy
    wyborze sprz臋tu do amatorskiego grania w zespole rockowym(i to pisz臋
    powa偶nie, bez sarkazmu). Brzmienie na kolana nie powali ale te偶 i nie odrzuci
    jako艣 specjalnie. Domy艣lam si臋, 偶e ta bb210 w po艂膮czeniu z bb115 mo偶e
    zabrzmie膰 ju偶 ca艂kiem zno艣nie, nie m贸wi膮c o g艂o艣no艣ci.

    Odno艣nie wytrzyma艂o艣ci plastiku obudowy efekt贸w:

    https://www.youtube.com/watch?v=0QL-6eTHSHQ test wytrzyma艂o艣cimechanicznej efekt贸w behringer

  4. W kwestii efekt贸w ci臋偶ko mi si臋 wypowiada膰, ale por贸wnuj膮c Behringerowe
    paczki i kolumny z dos艂ownie tyci dro偶szym Hartke to Behringer przegrywa w
    przedbiegach. Hartke to bardzo uniwersalny sprz臋t, wzmacniacze s膮 do艣膰
    trudne w ustawieniu, ale mo偶na z nich sporo wyci膮gn膮膰 i wstrzeli膰 si臋 w
    ka偶d膮 stylistyk臋. Behringer to okre艣lone brzmienia, jednym podchodz膮,
    drugim niekoniecznie.

  5. Polecam obejrze膰 por贸wnianie sansampa i Behringed BDI21 – wcale nie wypada
    tak 藕le.

  6. Ja stara艂em si臋 zawsze omija膰 szerokim 艂ukiem, mo偶e dlatego, 偶e
    gitarzysta mia艂 w zespole tuner behringera. Cudo, w momencie kiedy nie
    stroi艂o, przepuszcza艂o bardzo poucinany sygna艂. W sumie, 偶eby nastroi膰
    trzeba by艂o wypi膮膰 gitar臋 ze wzmacniacza i podpi膮膰 pod to, bo w torze efekt贸w
    robi艂o z brzmienia jesie艅 艣redniowiecza.

  7. @Magic: por贸wnuj膮c Behringerowe paczki i kolumny z dos艂ownie tyci dro偶szym Hartke to Behringer przegrywa w przedbiegach.

    Nie wiem czy ta r贸偶nica w cenie jest taka „tyci”:

    nowy Behringer BXD3000H („wszystkomaj膮cy” 艂膮cznie z xlr, p臋tl膮 efekt贸w i
    footswitchem w komplecie) – kosztuje 512z艂 (guitarcenter), natomiast taki
    BX4500H (a ma sporo pozytywnych opinii )799 zet. Paczki z serii BB s膮
    r贸wnie偶 ta艅sze od hartkowych VX (kt贸re uchodz膮 za s艂abizne) o 25%.

    呕eby jednak nie wyj艣膰 na fanatyka Behringera przyznam si臋, 偶e ciu艂am
    kas臋 na hartkowy LH500, mimo, 偶e BX4500 ju偶 dawno m贸g艂bym kupi膰.

  8. Co prawda to nie jest topic do wyboru sprz臋tu, ale zamiast lh500 we藕 co艣 ze
    stajni Markbassa. Dop艂acisz oko艂o 300z艂, ale Marki s膮 du偶o
    sympatyczniejsze w regulacji. Do tego kolumna Hartke i masz fajny zestaw klasy
    艣redniej.

  9. @Magic: Co prawda to nie jest topic do wyboru sprz臋tu, ale zamiast lh500 we藕 co艣 ze stajni Markbassa.

    Nie 馃槢

    LH-500 ma genialny preamp na schemacie Fendera. Pasywny EQ co prawda wymaga
    nauczenia si臋 go, jednak偶e efekty s膮 bardzo ciekawe. Co艣 takiego zrobi艂
    te偶 Almbic (na tym samym schemacie), tyle 偶e kosztuje ci臋偶ar贸wk臋
    pieni臋dzy (nie wiem dlaczego, bo wymaga tylko lampy i paru pierd贸艂ek z
    kt贸rych chyba drucik jest najdro偶szy;).

    Z paczkami Hartke te偶 nie ma lipy, na prostej lod贸wie z alu g艂o艣nikami
    gra艂 mi臋dzy innymi Jaco. Paczki serii HX po prostu zabijaj膮.

    Behringer te偶 nie jest z艂y, trzeba tylko pami臋ta膰, 偶e dostaje si臋 to, za
    co si臋 p艂aci.

    Niska cena to tanie komponenty, niska wytrzyma艂o艣膰, szumy itp itd, jednak偶e
    sprz臋t audio Behringera jest bardzo OK. Sam mia艂em przester, dwa tunery
    (kostka i rack), dzia艂a艂y jak na zabawki w tej cenie przysta艂o ale, jak
    kto艣 ma kas臋 na Tuner chocia偶by Korga czy Bossa, to Behringer b臋dzie kupa.
    Jak kto艣 nie ma, to Behringer jest super 馃槈

    Bawi艂em si臋 combem Behringera – zdrady nie by艂o.

    Bugera kopiuje w ca艂kiem udany spos贸b dro偶sze konstrukcje (w tym Ampegi
    SVT).

    Obecnie mam monitory bliskiego pola i r贸wnie偶 jestem bardzo zadowolony. Nie
    m臋cz膮 uszu, nie brzmi膮 藕le, maj膮 艣wietn膮 panoram臋 i kosztowa艂y grosze.
    Tyle, 偶e w 偶yciu ich nie por贸wnam do referencyjnych Adam贸w, bo to po prostu
    nie ta p贸艂ka. Za to zabawki Reloopa wypadaj膮 przy nich bardzo 艣rednio.

  10. Ja bym bra艂 mareczka bo nie jestem przekonany do LH500 (klasa D – bueeee… –
    Hartke HA3500 – brzmi duuu偶o lepiej i jest g艂o艣niejszy)

    (delikatny offtop)

    http://www.markbass.it/product_detail.php?id=183

    ogrywa艂em ostatnio tego heada i no…. urywa d*p臋 – REWELACJA – sound mo偶na
    wykr臋ci膰 chyba ka偶dy, g艂o艣ne jak cholera, 艂adnie wygl膮da (dla mnie
    wa偶ne), bajer贸w i pstryczk贸w wystarczaj膮co, no i niez艂a cena.

  11. @zielony666: Ja bym bra艂 mareczka bo nie jestem przekonany do LH500 (klasa D – bueeee… – Hartke HA3500 – brzmi duuu偶o lepiej i jest g艂o艣niejszy)

    Kolego drogi 馃檪

    Ten Mareczek, kt贸rego polecasz i kt贸ry tak Ci si臋 podoba艂 jest w klasie D,
    Hartke ma zwyk艂y transformator i normaln膮 ko艅c贸wk臋 mocy 馃檪

  12. No tak… Ale 3 lampki na przedwzmaku i cz艂owiek zapomina:)))

    Ja bardzo lubi臋 Hartki – ale 3500/5500 i kilo.

  13. Czyli nowocze艣niejsze brzmienia po prostu 馃檪

    LH500 to genialny wzmacniacz, ale nie wolno go ustawia膰 w pozycji „wszystkie ga艂y
    na 艣rodek” bo wtedy faktycznie brzmi BARDZO 殴LE 馃檪

    EDYTA:

    Znaczy wolno. Ale moim zdaniem ten piec du偶o lepiej brzmi bli偶ej faktycznej
    neutralnej pozycji, czyli 艣rodek na maksa w prawo, a d贸艂 i g贸ra prawie do
    ko艅ca w lewo.

Mo偶liwo艣膰 komentowania zosta艂a wy艂膮czona.