Witam mam nadzieję że w dobre miejsce trafiłem z tematem 😛 Ale do
rzeczy
Ostatnio szukałem programu, który może rozdzielać ścieżki dzwiękowe.
Znaczy się żeby zrobić tak żeby z danego utworu słyszalny był tylko bas
tudzież jakiś inny instrument. Jednak jedyne na co się natknełem to jakieś
Mixery do techno. Czy jest taki program? Jeśli już jest to prosiłbym o
nazwe.
Czy ktoś zna program do rozdzielania ścieżek dźwiękowych, aby usłyszeć tylko bas lub inny instrument?
Czy ktoś miał już doświadczenie z programem, który umożliwia usunięcie ścieżek melodicznych z utworu?
Zna ktoś program, który umożliwia osobne odsłuchy instrumentów w danym utworze, np. usunięcie gitary i pozostawienie tylko gitary basowej?
Czy istnieje taki program, który umożliwia posortowanie ścieżek dźwiękowych w danym utworze i usunięcie tych niepotrzebnych, np. usunięcie perkusji?
Czy ktoś zna nazwę programu, który umożliwia odseparowanie basu od innych ścieżek w utworze?
Czy ktoś korzystał już z programu, który pozwala na oddzielny odsłuch basu, gitary lub innych instrumentów w danym utworze?
Czy ktoś zna oprogramowanie, które umożliwia usunięcie Ścieżek dźwiękowych, niepotrzebnych w danej kompozycji?
Czy istnieje specjalny program do usuwania ścieżek dźwiękowych w utworze, aby usłyszeć tylko bas lub inny instrument?
Czy ktoś zna nazwę programu, który może dokonać separacji instrumentów w danym utworze?
Czy jest program pozwalający na odsłuch wyłącznie ścieżki basowej w danym utworze?
Widać, że się regulaminu nie chciało przeczytać. A ścieżki to papużki
nierozłączki. Chyba, że masz midi
wiesz Jurgen nie wiem czy to takie pewne że taki program nie istnieje, wiem na
pewno ze są softy do wyrzucania z utworu wokalu, nie wiem jak to działa ale
wiem ze działa, sam próbowałem 🙂 być może więc istnieje również coś
podobnego pod kątem instrumentów
Poka :O
Jurgen trochę źle określiłem to z tematem ponieważ nie wiem czy to pasuje
to “Basowych Pogaduch” a nie np. “Gitara basowa w studio”
Entropman na taki program natknąłem się podczas mych “poszukiwań” co prawda
nie można było totalnie wyłączyć wokalu ale ściszał się prawie do
minimum. Dlatego myślałem że może jest też cuś takiego tyle że możnaby
wyciszyć pojedyncze ścieżki
Watpie czy coś takiego istnieje . Na stronie red hotow coś takiego było z
Californication , mogles wokal wyzucic zostawic bas i perke itp.
Tak mistrzu, ale tam to chyba było specjalnie tak przygotowane, znając życie
– we flashu.
Psycho – zapytaj na jakimś forum o homerecordingu, tudzież na forum Estrady i
Studia. Oni tam prędzej takie rzeczy będą wiedzieć.
O ile mi wiadomo wycinanie wokalu polega po prostu na wyciszeniu pewnych
charakterystycznych dla głosu częstotliwości. Jak się pobawisz equalizerem
to być może uda uwydatnić bas, ale nie uda się całkowicie usunąć innych
dźwięków.
Nie wiem jak jest u was, moja (zintegrowana…) karta dźwiękowa ma w
oprogramowaniu opcję wyciszenia wokalu. Nawet działa! Robiliśmy karaoke ^^
Ale nie zawsze działa, tylko kiedy wokal jest normalny bez “efektów”
Moja też tak ma i co z tego? Ten wokal i tak słychać. Takie badziewne
narzędzia do wyrzucania wokalu z utworu są totalną amatorszczyzną 🙂
Po obejrzeniu Fight Club po hiszpańsku z polskimi napisami, dochodzę do
wniosku że muszą być takie programy, I to zajebiste, skoro da się odhaczyc
dialogi bohaterów i wsadzic nowe…
@ Kapral: Nie narzekam na tę opcję, mimo iż jest rzadko przydatna 😛
A mi się wydaje, że przygotowując wersję DVD wydawca przewidział, że
ktoś może chcieć to zdubbingować i prawdopodobnie dał opcję wyłączenia
dialogów. To da się zrobić 🙂
a nie prościej by było znależć pliki .midi tego utworu i w gp
otworzyć??
apropos ja się pytałem z kąd takie pliki wziąść ale powiedzieli mi że
wpisać w
http://www.google.pl/ ;/ a jak się tam wpisze to nie ma darmowych tylko
za SMS-a ;/ ;/
Selektywne rozdzielenie ścieżek, które są już zmiksowane i są faktycznie
jedną ścieżką jest fizycznie niemożliwe.
Poza kilkoma szczególnymi przypadkami, gdy np. ścieżka, którą chcesz
wyciszyć jest w granicach częstotliwości charakterystycznej tylko dla niej w
danym utworze (~`?) albo gdy np. jakaś ścieżka jest jako jedyna w kanale
lewym albo prawym blabla…
oprócz zabawy w ściszanie konkretnych częstotliwości można też próbować
zmiksowania kanałów (opcja “vocal cut” w cooledit pro 2 właśnie tak
działa) – ścieżka robi się mono, a wszystko co było takie samo na lewym i
prawym kanale (czyli środek 😛 ) wylatuje. ma to swoje wady – najczęściej
kaleczy też bębny i bas czy cokolwiek co się na środku znajdzie… więc
sprawdza się to rzadko.
a hiszpański dubbing w filmie to ŻADEN powód, by wierzyć w istnienie takich
programów – Hiszpanie dubbingują WSZYSTKIE filmy, oficjalnie – w kinach w
Hiszpanii bardzo ciężko jest natrafić na jakiś film niehiszpański w
oryginalnej wersji językowej. a co za tym idzie, muszą dostawać oficjalnie
od dystrybutora wersję “bezdialogową”.
————————————————————
nie dajcie się propagandzie! ziemia jest płaska!
GUITAR PRO XD
Mi się kiedyś głośniki od kompa rozpie.. i czasem działały normalnie a
czasami z basem oraz innymi niskimi dzwiękami i z resztą ledwie słyszalną w
tle ale oczywiście jeśli jest taki program to wątpię coby był by ktoś z
niego zadowolony .
Z wyciszeniem lub wyciagniecie basu może być duży problem.
Zawsze można się pobawić egaulizerem w podbijanie określonych
częstotliwości, ale ja próbowałem i nigdy nie będzie tak, że zostanie sam
bas. Ale jeżeli chodzi ci tylko o to, żeby na przykład bas był
czytelniejszy, żeby odgadnąc partie basu to jest to możliwe. Wystarczy
jakiś korektor graficzny i eksperyment z ze wzmacnianiem częstotliwości.
A wokal usuwa się tak, że rodziela się kanały stereo na osobne ścieżki,
odwraca się w pionie fale dźwięku jednej z nowych ścieżek, i spowrotem
się je miksuje.
Chodzi o to, że wokal jest zwykle na środku, tak samo głośno w prawym i
lewym kanałem , jeżeli dodamy np. lewy i odwrotnośc prawego to przez zasadę
superpozycji amplituda wokalu zniknie do zera.
Nie można tego zrobić jak mamy utwór mono, albo wokal, nie jest nagrany na
środku.
Sposób prosty, ale minusem jest to, że wynik jest już w mono, duplikując
kanały nie będzie to już tru stereo. 🙂
eDIT:
Sorry magiku, nie czytałem twojego postu 😉
|nie mam pytań :/
jak by chodzilo mu o midi to by chyba nie pisal o rozdzielaniu ścieżki co
nie?
hmm… ale chyba chodzi o wyciszenie innych instrumentów żeby sobie ten
konkretny (czyli np. bas) móc łatwiej obczaić na słuch (lub też z tabu w
gp jak się komuś słuchać nie chce), a nie od razu o rozdzielanie
ścieżki… tak przynajmniej ja to rozumiem, czyli że obojętnie jak, byle
było dobrze słychać to o co chodzi. w takim wypadku rzeczywiście
znalezienie mida i zabawa nim w guitar pro to całkiem niezłe rozwiązanie
(tylko żeby mid był dobrze zrobiony 😛 )
wyjaśniłeś dokładniej to co napisałem więc tym razem Ci wybaczam 😀
————————————————————
nie dajcie się propagandzie! ziemia jest płaska!