Bas za okolo 1500zł

Poleccie mi jakiegoś basa wartego uwagi w cenie do 1500zł. Jeśli chodzi o
brzmiienie to interesuje mnie przede wszystkim ciepłe, soczyste, lekko
mruczące brzmienie 😛 . Proszę pomozcie 🙂

Podziel się swoją opinią
krzychu_Vedder
krzychu_Vedder
Artykuły: 3

961 komentarzy

  1. Ilu użytkowników tyle opinii tak naprawdę… Moim skromnym zdaniem w
    meksykańcach czasami zawodzi kontrola jakosci czyli tzw loteria fantowa… ale
    używka ze sprawdzonego zrodła, wysezonowana może być spełnieniem Twoich
    terazniejszych basowych marzeń , które pewnie za 5 lat się zmienia…

  2. Mialem w reku kilka Meksykow i jeśli chodzlo o wykonanie czy ergonomie, ciezko
    się było przyczepic. Jedynie brzmialy powiedzmy…normalnie. Nie można było
    powiedziec, ze zniewalaly soundem. Zreszta teraz mam Fender amerykanski,
    brzmiacy charakterniej; ale żeby zaraz genitalia urywal, to tez nie…

  3. Szukałem na polskich serwisach aukcyjnych i nie potrafiłem znaleźć żadnego
    leworęcznego Meksyka (może niewłaściwie szukałem?). Czy opłaca się
    kupować na ebay’u lub innych zagranicznych serwisach aukcyjnych (wliczając w
    to różne opłaty celne itp.)? Perspektywa zakupu używanego basa od
    nieznajomego bez możliwości wcześniejszego wypróbowania nie brzmi
    zachęcająco. Jeżeli chodzi o Fender’y, to czy Meksyki są znacząco lepsze
    od serii Squier VM? Jak się człowiek śpieszy to się diabeł cieszy, ale
    mnie naprawdę czas ponagla (potrzebowałbym zdobyć bas do połowy czerwca) ;]
    Dziękuję za dotychczasowe rady.

  4. Oplaca się, bo zazwyczaj na zachod od Polski gitary uzywane można kupić taniej.
    No ale trzeba tez lubic ryzyko…

    ps:

    w tej chwili w moim miescie koles sprzedaje Meksyka JB za 350 €. Pisze, ze
    stan dobry, jakieś tam drobne obicia itp.

  5. @Aviator:

    W takim razie prosiłbym Cię o podrzucenie linka albo chociaż przekazanie
    namiarów na tego gościa (może być na PW).

    Do Reszty:

    Jeżeli nawinie Wam się atrakcyjna (dla mnie) oferta, to uprzejmie proszę o
    poinformowanie mnie o jej istnieniu :] Jak już pisałem wcześniej, czas mnie
    goni i jeżeli nie znajdę dobrego używanego Fendera, to będę zmuszony
    kupić tego –
    http://www.thomann.de/pl/fender_squier_vinmodjazz_nt_lh.htm

  6. Wyslalem Ci linka na PW. Jak bys się zdecydowal, to mogę podjechac go zobaczyc
    w wolnej chwili.

  7. Odpisałem. Tylko czy 7 letni używany Meksyk, rzeczywiście wart jest tych
    pieniędzy?

  8. Witam

    Co sądzicie o tej gitarce? Dobra firma nie wiem czy dobry model w tej cenie.
    około 1500 chodzi.

    IBANEZ ATK200TP-DBT.

  9. damiox, z niskiej półki nie kupuj nowych basów

    Taki instrument w momencie zakupu momentalnie traci 40% wartości

    Poszukaj takiej gitarki gdzieś na ebayu albo coś podobnego na allegro

    Na temat kupowania używanych już pisano setki postów tutaj, więc przyznam,
    że nie chce mi się przytaczać ocb

  10. Myślałem że to już dobra cena na w miarę dobre wiosło tej firmy.
    Właśnie na allegro ona była po 1560.

  11. Do 1500 zobacz tez na Warwick Rockbass Streamer Standard

    Bardzo fajnie wykonane wiosła, atutem sa olejne wykonczenia korpusow,
    dwuczesciowy mostek Warwick ( z mozliwoscia ustawienia string spacingu),
    regulowane siodelko przy glowce, fajne grajace pickupy MEC.

    Zerknij na demo:

    https://www.youtube.com/watch?v=7LIdFVeVxns

    wersja leworęczna i fretless bez dopłąty

  12. Witam!

    Otrzymalem rozkaz podpiac się pod zalozony temat tak wiec pytam.

    Zastanawiam się nad trzema gitarkami:

    http://www.thomann.de/pl/fender_squier_affinity_j_bass_lpb.htm

    http://www.thomann.de/pl/fender_squier_affinity_jazz_rw_bsb.htm?sid=2e2795a44b6a71f00c6644b6ddcac245

    http://www.thomann.de/pl/fender_squier_vint_mod_jazz_nt.htm?sid=2e2795a44b6a71f00c6644b6ddcac245
    Czym roznia się pierwsze dwa basy, oprocz tego ze wygladem? I czy spokojnie
    mogę wybrac miedzy nimi, czy jednak warto dolozyc 200zł na trzeci bas? A może
    w tej cenie znajdziecie jakaś lepsza uzywke?

    Dodam tylko jeszcze ze będzie to mój drugi bas (pierwszym był Cort action iv) i
    będę gral funk, rocka, hard rocka, metal i heavy metal.

  13. Dwa pierwsze basy niczym. W mojej opinii warto dołożyć do VM, ale w sumie
    pojawiły się już na Allegro używane, na Twoim miejscu bym takiego
    zapolował, a różnicę w cenie zainwestował w przystawki Merlina albo
    Duncana. (VM ma Duncan Designed, takie na licencji Seymour Duncan, ale na YT
    można obejrzeć filmiki, jak bas z wymienionymi pickami na SD “dostaje
    skrzydeł” ;))

  14. Znalazlem coś takiego
    OLX.pl/oferta/profesjonalna-gitara-basowa-epiphone-by-gibson-CID751-ID4lh2f.html
    Chyba najlepsza z opcji?

  15. Szukałem, szukałem i (chyba) znalazłem! Wybór chyba padnie na epi
    thunderbird IV pro – link do aukcji
    OLX.pl/oferta/200gitara-basowa-epiphone-thunderbird-iv-pro-z-bartolini-CID751-ID777sw.html#ec2400f836
    Wygląd wyglądem, ale po przesłuchaniu paru dem na yt zakochałem się w jego
    brzmieniu 😀 Martwi mnie jedynie jak to jest z wygodą jeśli chodzi o granie
    na scenie. Czytałem opinie, że nie jest zbyt dobrze wyważony i leci na
    głowę. To prawda?

  16. Nieprawda – nie leci. Lecą stare Gibsony sprzed mniej więcej 1990 r. – miały
    nieco inne proporcje i cięższe klucze.

    Natomiast akurat ten model Epi jest do bani. Jeśli chcesz, poszukaj modelu
    Epiphone Thunderbird Classic IV PRO – najbardziej przypomina
    oryginał Gibsona, ma konstrukcję neck-thru i gibsonowskie pickupy. Tu masz
    jeden egzemplarz w interesującej Cię cenie:

    allegro.pl/epiphone-thunderbird-classic-pro-iv-gibson-pickup-i4625080628.html

  17. Witam wszystkich. Mam do kupna sub sterling music man made in usa. Czy ta
    gitara jest wartwa 2 tysiące z casem? Ma ktoś taki bas? Bo chciałbym się
    coś o nim dowiedzieć bo w necie nic nie można znaleźć.

    Z góry dziękuję. 🙂

  18. @kaka58: Witam wszystkich. Mam do kupna sub sterling music man made in usa. Czy ta gitara jest wartwa 2 tysiące z casem? Ma ktoś taki bas? Bo chciałbym się coś o nim dowiedzieć bo w necie nic nie można znaleźć.
    Z góry dziękuję. 🙂

    Pewnie pytasz o ten z allegro , który jest od dłuższego czasu na
    sprzedaż.

    Kiedyś suby czyli tańsze odpowiedniki MM STerlingów robiono w USA . Wszystko
    w porządku z tymi basami , brzmią dobrze i generalnie nie ma się do czego
    czepić oprócz wyglądu . Moim zdaniem matowy piaskowy wygląd tych Subów
    wraz z karbowaną blachą – maskownicą wygląda fatalnie , ale zapewne komuś
    przypadnie do gustu.

  19. Wydaje mi się że odpowiedziałem na Twoje pytanie , jeśli oczekujesz jakość
    MM to moim zdaniem wizualnie daleko mu do tego choć jak pisałem gra ładnie .
    Przez chwile miałem go u siebie . CHyba że lubisz takie wykończenie lakieru

  20. Sprawa dotyczy Corta B4. Przeczytałem recenzję Zakwasa, ograłem basik w
    sklepie muzycznym i jestem już niemal zdecydowany 🙂 Tyle że mam dylemat,
    gdyż znalazłem co najmniej dwie wersje tej gitary:

    1)
    http://www.guitarcenter.pl/catalog/cort/bas/basy/4-strunowe/cort-b4-20th-nex

    2)
    http://www.guitarcenter.pl/catalog/bas/basy/4-strunowe/cort-b4-opn

    Czy jesteście w stanie mi powiedzieć czym w praktyce i czy w ogóle różnią
    się te basy? Z czego wynika różnica w cenie? Może jeden z nich to jakaś
    specjalna edycja limitowana i jest to w zasadzie taka sama gitara?

  21. W tym drugim linku jest pomyłka. Zdjęcie przedstawia Corta A4. Cort B4 OPN i
    NEX różnią się w sumie tylko wykończeniem, AFAIK.

  22. Przeczytałem milion postów i wyszukałem tysiąca odpowiedzi.

    Szukam sobie basu:

    – jasno brzmiący

    – skala 35

    – 5 strun

    – preferowane przystawki – humbuckery, ze względu na “niższe” brzmienie

    – gram w bardzo intensywnych mixach i aranżach (grindcore i jakiś metal) i
    potrzebuje się przebić selektywnością, nie głośnością.

    Myślałem nad Schecterem Stilleto Extreme 5 ale zauważyłem, że potraficie
    basoofkowicze doradzić coś lepszego, prawda?

    Budżet: około 1500 ale im taniej tym lepiej bo mam na utrzymaniu mieszkanie i
    im mniej wydam tym spokojniej o zapełnienie mojej lodówki 😉

  23. O Schecterze można powiedzieć wiele, ale raczej nie to, że będzie jasno
    grał. Generalnie wydaje mi się, że 1500 to może być trochę za mało, jak
    na godny bas o 35cio calowej menzurze, a już na pewno nie nowy.

    EDIT: Dodatkowo – jeżeli chcesz się przebijać selektywnością, uważam, że
    single są lepszym pomysłem niż humbuckery.

  24. Ibanez BTB – skala 35, humbuckery, ma aktywną elektronikę, da się ukręcić jasne
    brzmienie.

    Wisi kilka na olx:

    OLX.pl/oferta/ibanez-btb-555-gratisy-CID751-IDbjtgn.html#b908468e37 (do
    tego wzdychałem przez lata, a ostatecznie kupiłem Ibaneza ATK)

    OLX.pl/oferta/bas-gitara-basowa-ibanez-btb-405-qm-CID751-IDa1ltW.html#b908468e37
    OLX.pl/oferta/gitara-basowa-ibanez-btb-555-CID751-ID9HvmX.html#b908468e37

    Ale popieram Kaprala – przebijalność i selektywność to bardziej single.
    Może mało reprezentatywne, ale zerknij na moje próbki Ibaneza ATK w trybie
    singlowym i humbowym:

    http://www.soundcloud.com/drzejzi/single-coil

    http://www.soundcloud.com/drzejzi/humb

    Humb może całkiem fajnie siedzieć w miksie, ale singiel ma więcej
    głośnego środka.

  25. Kapralu, a ten schecter po skreceniu bassu na mininum i trebli na max nie
    będzie jasno?

    PS ibanezy BTB na bartolini? Czy to lepsze od EMG, tych najlepszych EMG? Pytam
    bo nie wykluczam opcji kupienia wiosła (zapomnialem dodac ze wymagane sa 24
    progi) i dolozenia np 900zł za elektronike.

  26. Jak skręcisz bas na minimum, a treble dasz na max, to będziesz miał
    strasznie suche brzmienie. Szukaj wiosła, które z deski tak brzmi, equalizer
    tak naprawdę nigdy nie doda Ci czegoś, czego tam nie ma.

  27. @szaszlyk133:
    Szukam sobie basu:
    – jasno brzmiący
    – skala 35
    – 5 strun
    – preferowane przystawki – humbuckery, ze względu na “niższe” brzmienie
    – gram w bardzo intensywnych mixach i aranżach (grindcore i jakiś metal) i potrzebuje się przebić selektywnością, nie głośnością.

    Budżet: około 1500

    Mission Impossible 🙁

    Lekko ponad budżet i 34″ ale reszta się zgadza:
    http://www.thomann.de/pl/sterling_by_music_man_sub_ray_5_honey_burst_satin.htm

    Można zapolować na Ibaneza ATK. Piątek już nie produkują ale da się
    czasem dorwać używkę na allegro albo olx. Też 34″ ale poza tym wszystko
    się zgadza, łącznie z budżetem.

    I jeszcze dwa razy Olp (też 34″ ale reszta ok, zwłaszcza kasa):

    allegro.pl/gitara-basowa-olp-licencja-music-man-earnie-ball-i5611486378.html
    OLX.pl/oferta/gitara-basowa-olp-mm3-5-strun-CID751-IDaY2Rr.html#809c5b3d61
    Kolega kupił takiego, wymienił przetwornik na Seymoura Duncana i brzmi to
    bardzo sensownie.

    Żadne z powyższych nie ma 24 progów, wszystkie są 34″.

    Jedyne znane mi piątki 35″ z 24 progami mieszczące się w twoim budżecie to
    niskie modele Ibanez BTB z drugiej ręki. Nie brzmią jasno i w gęstym miksie
    są bez szans. Raczej bym odpuścił.

    Przybijam piątkę za to, że masz identyczne wytyczne jak ja gdy naście lat
    temu kupowałem swój drugi bas, który btw też miał służyć do ostrego
    grzmocenia. Za jakieś 7 lat przybiję ci piątkę gdy tak samo jak ja
    stwierdzisz, że taki zestaw wytycznych to był jednak świetny patent na
    wywalenie kasy w błoto i trzeba było od razu kupić precla 😉

  28. Kapralu, tak też podejrzewałem, no cóż, to szukamy czegoś z dechy
    jaśniejszego ale żeby nie suchego.

    Tapchanie, Przybiję piątkę szybciej, bo już stwierdzam, że mogę kupić
    nawet precla, byle by się nadawało do intensywnego grzmocenia, nie
    zagłuszając gitarzystów ale się przebijając górą, dobrze gadając pod
    sansampem bddi.

    Poza tym, grając w Drop A na strunach .135 nie wypada mieć 35″ coby makaronu
    nie było?

  29. Co człowiek to opinia 🙂 Są ludzie, którzy grają na 36 calach, są ludzie,
    którym wystarczy 34 albo mniej.

    Z tego co wiem, to BTB są właśnie jasne. Pierwszy wynik na yt:
    https://www.youtube.com/watch?v=a4P7mot0dK0

    Do basów typu MM jak ten Sterling podchodzę ostrożnie po tym jak napaliłem
    się na tego rodzaju sound w Ibku ATK, ale okazało się, że wolę grać na
    singlu.

    I do Sansampa też straciłem zaufanie – wycinał akurat ten warczący środek
    w cholerę, bardziej mi przeszkadzał niż pomagał.

    A co do Ibków ATK – jest z nimi taki problem, że nikt nie sprzedaje używek
    🙂

  30. Na czymś podobnym do OLP nie gra teraz basista Dezertera?

    A co do sansampa – gałka blend nie pomaga?

  31. Gałka blend służy do miksowania sygnału nieprzetworzonego z przetworzonym,
    pozwala to uzyskać np. czysty dźwięk połączony z przesterem jakby w tle
    albo dodawania “brzmienia Sansampa” tylko w kilku procentach.

    Ogólnie to nie słuchaj mnie: tysiącom ludzi Sansamp działa i pasuje.

  32. @szaszlyk133: Tapchanie, Przybiję piątkę szybciej, bo już stwierdzam, że mogę kupić nawet precla, byle by się nadawało do intensywnego grzmocenia, nie zagłuszając gitarzystów ale się przebijając górą, dobrze gadając pod sansampem bddi.
    Poza tym, grając w Drop A na strunach .135 nie wypada mieć 35″ coby makaronu nie było?

    W gęstym miksie postawiłbym raczej na niski środek niż górę, wtedy gitary
    brzmią jeszcze masywniej. No ale to już kwestia estetyki – grindów nie
    grałem, nie wiem co w modzie.

    Zagrałem ostatnio parę prób na preclu w drop B z założonym setem
    .045-.105. Trzeba było grać piórem i uważać trochę bardziej niż zwykle
    żeby niechcący bendów nie robić ale brzmieniowo było IMO z*ebiście.
    Dobrze ustawiony bas nie powinien mieć sam w sobie problemów z drop A przy
    secie .045-.135, również przy graniu palcami. Pytanie jak ci to manualnie
    będzie pasować.

    @J and D JD110: Z tego co wiem, to BTB są właśnie jasne. Pierwszy wynik na yt:
    https://www.youtube.com/watch?v=a4P7mot0dK0

    Ja bym nazwał to brzmienie “płaskim” lub “drażniącym” a nie “jasnym”.
    Miałem kiedyś BTB i ten filmik doskonale mi przypomniał dlaczego się go
    pozbyłem 🙂

    Przykład brzmienia, które ja nazywam jasnym:
    https://www.youtube.com/watch?v=XLvcR6b4JfA . Dźwięczna góra ale dół też
    jest na miejscu.

  33. No spoko, tylko nagranie z BTB było nagrywane zapewne prosto w kartę
    dźwiękową / interfejs, a z tym Jazzem szło przez widoczny w tle sprzęt +
    pewnie mikrofon pojemnościowy.

  34. @J and D JD110: No spoko, tylko nagranie z BTB było nagrywane zapewne prosto w kartę dźwiękową / interfejs, a z tym Jazzem szło przez widoczny w tle sprzęt + pewnie mikrofon pojemnościowy.

    Linia z preampu. Jest opis w prawym dolnym rogu. Wiadomo, że nagranie Mateusza
    jest dużo lepiej zrealizowane ale ta różnica potwierdza się również na
    żywo. Mam to przećwiczone 😉

  35. Tapchan, wymagania mieliśmy te same i akurat ten sam sound mi się podoba,
    bardziej niż Ibanezem BTB jaram się tym jazzem ’70, jest i dół i taka góra
    w stylu “presence” a nie hi-mid lub treble, chociaż treble też są 😉

    Jakie wiosło zagrałoby w ten sposób? Tak, żeby zbudować masywność miksu
    i przebić się jakąś górką? Te OLP? Co zrobić w tym przedziale cenowym
    (jaram się preclami/jazzami ale USA, nie mexy rocznik ’70 i okolice ale to
    pewnie nie ta półka cenowa).

  36. @szaszlyk133: Jakie wiosło zagrałoby w ten sposób? Tak, żeby zbudować masywność miksu i przebić się jakąś górką? Te OLP? Co zrobić w tym przedziale cenowym (jaram się preclami/jazzami ale USA, nie mexy rocznik ’70 i okolice ale to pewnie nie ta półka cenowa).

    OLP odpada. To półśrodek pod twoją listę wymagań.

    Moja rada – dozbieraj do 2200-2500 i pojedź do toruńskiej Restauracji Gitar.
    Nawet jeśli nic nie kupisz (co jest IMO praktycznie niemożliwe) to
    przynajmniej dowiesz się jakie brzmienie ci się podoba i w jaki sposób je
    osiągnąć. Przez jeden dzień spędzony u Mateusza dowiedziałem się więcej
    o moich własnych preferencjach brzmieniowych i sposobach ich realizacji niż
    przez naście lat samodzielnych poszukiwań.

    Jeśli dozbieranie masz absolutnie poza opcją to zainteresowałbym się tym
    basem:
    allegro.pl/cimar-pj-bass-83-ibanez-japan-pawie-oko-case-i5615708837.html
    Próbkami się nie przejmuj, gość je nagrał na jakichś maksymalnie
    zajechanych strunach i chyba nie go końca umie grać na basie. Świeże
    sznurki, szczypta przesteru i masz szatana.

  37. @szaszlyk133: Na czymś podobnym do OLP nie gra teraz basista Dezertera?

    Chrzanowski gra na boxerze 😀

  38. @tapchan: zainteresowałbym się tym basem: allegro.pl/cimar-pj-bass-83-ibanez-japan-pawie-oko-case-i5615708837.html

    Ten Cimar z pickupami P+J z klonem na podstrunnicy jest wart każdej złotówki
    jaką gość za niego chce!

    Jeśli nie ma “wad ukrytych” – moim zdaniem przebije się przez wszystko.

    Do mojego ulubionego układu pickup’ów dochodzi mój ulubiony switch
    “gibsonowski” (zero blendu, zero półśrodków), klon na podstrunnicy, dobre
    drewno i mostek masywniejszy niż fenderowska “blaszka”…

    Ale nie jestem obiektywny jak patrzę na takie wiosło, a że miesiąc w
    robocie był dobry, to nie zwlekaj, bo jak łyknę jeszcze ze dwa browary dziś
    wieczór to go łyknę, mimo że nie potrzebuję:)

  39. No no, ten Toruń ma super brzmiące gitary ale przeważnie 4 strunowce, co
    myślicie o rozwiązaniu takim, że komplet z piątki wsadzić do czwórki
    czyli na miejscu struny E mieć strunĘ B .135?

    Ulek łykaj łykaj, ten basik ma 4 struny więc dla mnie niestety odpada.

    Tapchan, głupi nie jestem, mogę zacisnąć pasa, poczekać, dozbierać i
    kupić coś z torunia i chętnie przy okazji się czegoś nauczę, więc
    dzięki za linka. Mimo to, myślałem, że w okolicach 1500zł znajdzie się
    ciekawe 5 strunowe wiosełko, które po wymianie przystawek na EMG może
    wzywać szatana 😉

  40. Mam komplet czterech najgrubszych strun z setu do piątki w jednym z basów i
    jestem bardzo zadowolony jako fan czwórek. Jedynie siodełko wymagało
    lekkiego rozpiłowania.

    Strojenie HEAD czyli interwały pomiędzy strunami bez zmian (bo w basie z
    dropped D muszę się “przestawiać”) a wszystko kartę niżej i jest rzeźnia
    jak trzeba.

  41. Ja w moim Epiphone Thunderbird Goth IV też tak mam ale nie jestem zachwycony
    ale to dlatego, że to wiosło brzmi jak gówno, dużo dołu, mułu i low midu
    i gównianego środka, wszędzie, zero trebli i zero presencu : ( Ciekawi mnie,
    czy ktoś jeszcze tak robi i poleca, czy to ma jakieś wady?

Możliwość komentowania została wyłączona.