Witam Was wszystkich bardzo serdecznie. Z racji, 偶e zamierzam w najbli偶szym
czasie (jeszcze w marcu) zakupi膰 gitar臋 bas贸w膮 pisz臋 w膮tek na tym
forum.
Na pocz膮tku troch臋 o mnie.
Od dziecka chcia艂em gra膰 na b臋bnach, jednak wiadomo warunki w bloku nie
bardzo pozwalaj膮 na 膰wiczenia. Pr贸bowa艂em gry na gitarze akustycznej,
jednak stwierdzi艂em, 偶e jest to tak nudne i偶 spa艂em na lekcjach. Po roku
odpoczynku, moje my艣li pow臋drowa艂y w kierunku gitary ale tym razem basowej,
mam w domu muzyka jest to m贸j brat, jest on na 3 roku akademii muzycznej,
namawia艂 mnie usilnie na klawisze, wi臋c zaraz po 艣wi臋tach id臋 do znajomego
nauczyciela zapisa膰 si臋 na ten klawisz, ale na basie chce gra膰 swoj膮
drog膮. I teraz pytanie … czy nauka gry na dw贸ch instrumentach na raz ma
sens? Pytanie drugie – jak膮 gitar臋 polecacie do 900z艂, i czy nie powinienem
najpierw nauczy膰 si臋 gra膰 na klasyku/elektryku ? Z g贸ry dzi臋kuj臋. Nie
wiem czy wybra艂em dobry dzia艂, je偶eli nie – prosz臋 o przeniesienie.
Je偶eli Ci臋 do tego ci膮gnie, to graj, je偶eli nie, to nie, proste. Nie musisz
si臋 uczy膰 gra膰 na klasyku/elektryku 偶eby gra膰 na basie. A co do zakupu –
regulamin i wyszukiwarka nie gryzie.
Podzielam zdanie kolegi, nie jest powiedziane 偶eby gra膰 na basie musisz
wcze艣niej grac na innej gitarze… pozdrawiam
Odno艣nie bas贸w do 900z艂 – jest du偶o na forum, wystarczy poszuka膰.
Wiedza teoretyczna, kt贸r膮 uzyskasz ucz膮c si臋 na klawiszu znacznie poszerzy
basowe horyzonty, zw艂aszcza gdy b臋dziesz te same 膰wiczenia aplikowa艂 na
klawisze i bas ( pochody, gamy, progresje, itp itd generalnie ca艂a harmonia
)
A nie lepiej kupi膰 b臋bny… hmm pady 馃槢 elektroniczne? Perkusja elektroniczna
to nie to samo, nie brzmi tak jak akustyczna, blablablabla ale pozwala cicho
gra膰. 馃檪
hehe 馃檪 to nie to samo… pady nie maj膮 tego „kopa” w sobie 馃槢
Ale nauczysz si臋 gra膰, mo偶e nie z tak膮 ekspresj膮 jak na „prawdziwych”
garach, ale nauczysz. Jakby艣 np znalaz艂 kapel臋 to ca艂kiem prawdopodobne,
偶e mia艂aby ona salk臋 z perkusj膮.
no fakt, 馃槢 ale co wy mnie od tego basu tak odci膮gacie?
za duza konkurencja si臋 robi 馃榾
heheh 馃榾
Nie no wiesz, jak kto艣 chce si臋 napi膰 piwa, to nie proponuje mu herbaty
馃檪
Chcesz perkusj臋 – podsuwam temat perkusyjny. Pady nie maj膮 w sobie kopa, ale
w艂a艣nie o to chodzi jak si臋 ma mieszkanie w bloku 馃槈
Powiem Ci, ze dobry piec basowy ma takiego kopa, 偶e potrafi zrzuca膰 szklanki
z p贸艂ek w pomieszczeniach obok, wi臋c pewnie i tak b臋dziesz musia艂 w domu
gra膰 na jakim艣 ma艂ym, cichym combo albo ze s艂uchawkami na uszach.
no tak … a za 9 baniek b臋dzie ju偶 w miar臋 spoko wiose艂ko?
Jak mo偶esz gra膰 na basie i na garach to graj, bardzo sobie mo偶esz
pom贸c!
hehe 馃檪 mog臋 gra膰 na basie i na klawiszu… nie na basie i garach
wiesz, ja gram na basie, gram na perkusji, nieco na gitarze (z zami艂owania) i
na klawiszach (z konieczno艣ci)- to wszystko cholernie poszerza horyzonty.
Gary to moja druga mi艂o艣膰 i dojrzewam ju偶 do zakupienia pad贸w i modu艂u
brzmieniowego. To niewiarygodne jak technika posz艂a do przodu. Pady potrafi膮
by膰 na serio 艣wietne, ostatnio ogrywa艂em kilka zestaw贸w.
Po co szuka膰 na si艂臋, skoro lubisz gary?
Wi臋c ucz si臋… Tak jak napisa艂 Mazdah: „Wiedza teoretyczna, kt贸r膮
uzyskasz ucz膮c si臋 na klawiszu znacznie poszerzy basowe horyzonty”.
Znam cz艂owieka graj膮cego parena艣cie lat na garach, kt贸ry przerzuci艂 si臋
na bas. Gra 艣wietnie, wi臋c nie widz臋 偶adnych przeszk贸d w 膰wiczeniu dw贸ch
instrument贸w na raz, je艣li tak jak m贸wi艂 Mazdah – graj膮c na jednym
skorzystasz przy drugim.
hmm no prawda – nie ma po co szuka膰 na si艂臋. ale gary to kupa kasy, kt贸rej
ja nie posiadam.
To najwy偶szy czas zacz膮膰 oszcz臋dza膰/pracowa膰 na nie.
Jakby艣 si臋 rozmy艣li艂 – sam jestem niby po I stopniu muzyka na fortepianie
(kit z tym 偶e za fortepianem od 4 lat nie siedzia艂em i pewnie w tej chwili
nic ciekawego bym nie zagra艂 :P) i nie tylko w graniu na basie mi to nie
przeszkadza, a wr臋cz pomag艂o, bo:
– wyrobi艂o koordynacj臋 r膮k
– nauczy艂em si臋 nut i nieco podstaw teorii
– wyrobi艂o s艂uch
A w twoim wypadku jeszcze jakby np klawiszmen z kapeli nie przyszed艂
m贸g艂by艣 go zast膮pi膰.
Podpisuj臋 si臋 pod twierdzeniem, 偶e i klawisz i gary poprawi膮 stanowczo gr臋
na basie, cho膰 oczywi艣cie ka偶de od innej strony. Ja bardziej chwal臋 sobie
wp艂yw perkusji na moje basowanie ni偶 wp艂yw klawisza, na kt贸rym
popr贸bowa艂em jeden sezon. Granie ba perkusji nauczy艂o mnie bardzo wiele i
u艂atwi艂o granie sekcyjne, a to wa偶ne w grze na basie. Jaki艣 czas temu
perkusj臋 wypar艂y kongi i d偶amby, ale z b臋bnieniem pod jak膮艣tam postaci膮
nie rozstaj臋 si臋 i uwa偶am je stanowczo za konieczne dla basisty. Ka偶dy
basista powinien b臋bni膰, bez tego ani rusz.
Klawisza nie uwa偶am natomiast za konieczny.
Co do gitary, to nie zauwa偶am, 偶eby granie na sz贸stce szzceg贸lnie mi
pomog艂o. Razem z klawiszem popsz艂a do k膮ta;)
Tak jak napisali moi przedm贸wcy warto uczy膰 si臋 jednocze艣nie gra膰 na
dw贸ch instrumentach. Ja sam gram na klawiszach, saksofonie, gitarze i
oczywi艣cie basie, no i mam jakie艣 poj臋cie o grze na perkusji, dzi臋ki czemu
pracuj臋 w o艣rodku kultury jako instruktor wszystkich tych instrument贸w.
Poj臋cie o grze na wielu instrumentach daje Ci du偶o w przypadku aran偶owania i
komponowania utwor贸w, poniewa偶 wiesz co i jak mo偶na lub nie zagra膰 na danym
instrumencie. Ale jest druga strona medalu – musisz zdawa膰 sobie spraw臋 z
tego, 偶e w tym momencie perfekcyjne opanowanie jednego instrumentu jest
niezwykle trudne i wymaga jeszcze wi臋kszego wysi艂ku i samozaparcia, czego –
mam nadziej臋 – Ci nie brakuje. Pozdrawiam i 偶ycz臋 powodzenia w d膮偶eniu do
celu 馃檪
A ja my艣la艂em 偶e si臋 tworzy polski EMERSON,LAKE&PALMER a tu takie
niemi艂e zaskoczenie… 馃檨
To jest prawda, co pisze Petronius. Mia艂em kiedy艣 epizod bycia
aran偶erem/re偶yserem wielu grajk贸w kt贸rzy mieli stworzy膰 „du偶膮”
orkiestr臋. Trzy dziewczyny (skrzypce, alt贸wka, wiolonczela) „zgrupowa艂em”
razem na lewy kana艂 i trzech kolesi (tr膮bka, tenor, puzon) te偶
„zgrupowa艂em” razem na prawy. Zesp贸艂 (dw贸ch gitaryzst贸w 艣piewaj膮cych,
bas i perka) mia艂 pomys艂y na kawa艂ki. Sekcja smyczkowa i sekcja d臋ta by艂y
po szko艂ach muzycznych. Zesp贸艂 by艂 amatorski rzymskokatolicki z nurtu
„oaza-rege-panko-polo”. Z kolesiami od d臋ciak贸w (nosz膮cymi czerwone szelki,
pasy w szachownic臋 i martenowskie glanki) dogada艂em si臋 od razu na 偶ywca
dyryguj膮c nimi pantomimicznie (troch臋 mo偶e jak Zawinul dyryguje reszt膮
grajk贸w). W mig chwytali o co mi chodzi i dopierniczali rudbojowe bridge ska
偶e hej. Bo byli艣my os艂uchani w tej samej mniej wi臋cej konwencji.
Dziewczynom natomiast (ubranym w czarnofioletowe falbaniaste firany i
analogiczne martenowskie glanki) sugerowa艂em granie „zamiast klawisza” (w
typie mo偶e wsp贸艂czesnych Within Temptation, Nightwish, Evanescence, albo
starego dobrego Nocturnusa, Morbid Angela, czy Paradise Lost), ale kompletnie
nie rozumia艂y o co mi chodzi (mimo, 偶e byli艣my os艂uchani w tej samej
konwencji) i by艂o to 偶r贸d艂em wielu 艣miesznych nieporozumie艅, bo ja nie
wiem „jak powinna chodzi膰 sekcja smyczkowa”
Tak wi臋c jak pisa艂 Petronius, nie wiedzia艂em czego si臋 nie da zagra膰 na
smykach. I tyle.
9 setek chcesz wyda膰 na bas, za tak膮 kas臋 niedawno widzia艂em na necie
koncertowy zestaw gar贸w marki Amati w bardzo dobrym stanie, tak 偶e nie szukaj
sobie wym贸wek!
**********************************************************************************
B膮d藕cie pob艂a偶liwi wobec moderator贸w, gotowi sobie pomy艣le膰, 偶e Oni s膮
tu dla Nas…
gara偶? wujek na wsi? pr贸bownia? mog臋 jeszcze wymienia膰, ale mi si臋 nie
chce.
Nie wiem, czy wiesz, 偶e wyst臋puj膮 w przyrodzie pady t艂umi膮ce? Lub to, 偶e
za niewiele wi臋cej, ni偶 ma na bas, mo偶na ju偶 kupi膰 elektronika?
Ja nie chc臋 kolegi w 偶adnym wypadku
zniech臋ci膰 do basu, po prostu skomentowa艂em topica, bo dla mnie to 艣mieszna
wym贸wka: nie kupi臋 gar贸w, cho膰 je lubi臋, bo mnie nie sta膰, ale na bas 9
setek mam, wi臋c b臋d臋 uczy艂 si臋 gry na tym instrumencie?!
Sorki za m贸j sarkazm, lecz akurat mam syna, kt贸ry w ci膮gu dw贸ch lat
zaczyna艂 nauk臋 na: sakshornie, puzonie, g***rze elektr., basie i po tym
okresie stwierdzi艂, 偶e jednak to nie to i ma gdzie艣 granie. Mo偶e
kiedy艣…?
Dlatego wiem, co to jest „s艂omiany zapa艂”.
A mieszkanie w bloku?
Pochodzi膰, popyta膰, u mnie „na wsi” G.O.K udost臋pnia pomieszczenia (za
free!) m艂odzie偶y, kt贸ra nie ma czego z sob膮 zrobi膰, a chcieliby pogra膰. Z
tego, co wiem, to nawet przechowuje im sprz臋t.
**********************************************************************************
B膮d藕cie pob艂a偶liwi wobec moderator贸w, gotowi sobie pomy艣le膰, 偶e Oni s膮
tu dla Nas…
Ja uwa偶am tak jak Grzestato.
Jak Ci jednak nie starczy na b臋bny (pady) to czekaj, odk艂adaj kase i kup. Bo
je艣li naprawd臋 chcesz perkusje to bas Cie za bardzo nie „wci膮gnie”. Lepiej
robi膰 to czego si臋 pragnie… A og贸lnie to my艣le, 偶e du偶o wi臋cej na
elektryczn膮 perke nie wydasz ni偶 na bas + akcesoria, na kt贸re te偶 b臋dziesz
musia艂 pr臋dzej czy p贸藕niej wyda膰 kase…
Pozdrawiam;]
taa… za kupno sredniej klasy basu +pieca trzeba wydac 2-3 tysiace. Taki
sprzet „na poczatek”. A za to ju偶 mozesz niezla perke kupi膰.
Rob to na co masz ochote… Pozniej mozesz zalowac.
Perka to w sumie werbel, stopa i hajhet. Zeby si臋 nauczy膰 wi臋cej nie trzeba.
Niekoniecznie w komplecie mo偶na poszczeg贸lne egzemplarze kupi膰 wzgl臋dnie
tanio. Potem si臋 mo偶na bawi膰 w lepsze naci膮gi. Ja sw贸j zestawik
rozbudowa艂em jeszcze o kocio艂, timbales, splasza i ko艂bel.
Je艣li kto艣 muisi mie膰 koniecznie p贸艂 tuzina przej艣ci贸wek i kolekcj臋
blach, to mo偶e rzeczywi艣cie zrobi膰 si臋 drogo. Ale nie trzeba przecie偶 tego
kupi膰 od razu.
Faktycznie perka wydaje si臋 niedroga przy sprz臋cie basowym.
hoo-bee. Nie przesadzaj. troszke uprosiles sprawe.
podstawowa perka to stopa. werbel, 2 tomy, studnia, hihat, ride i crash.
To jest zestaw do nauki nie wazne co chcesz grac. I taki zestaw w zaleznosci od
firmy i stanu zuzycia mo偶na nabyc od 400z艂 (perkusja cwiczebna) do xx
tysiecy.
no i poozniej mozesz sobie zmienic zestaw na odpowiedni do wlasnej muzyki jaka
chcesz grac. nie wszedzie sa potrzebne np 4 tomy 2 studnie i 3 stopy 馃檪
ale wg mnie ten set co wymienilem wyzej jest idealny do nauki a pozniej grania
np rocka czy nawet metalu ( tylko do tego ju偶 przydaje si臋 stopa – twin)
moja perka jest cwiczebna (polmuz za 500z艂).
w sklad wchodzi stopa+twin, 2 tomy, jedna studnia, werbel no i talerze:
ride, crash, bell, hi hat.
wszystko jest cwiczebne. ;] czyli mo偶na si臋 na tym uczyc, mo偶na pr贸by robic ale
nie ma dobrego brzmienia. ale lepsze to ni偶 nic 馃檪
My艣le, 偶e Hoo-Bee nie upro艣ci艂 sprawy, taki zestaw (werbel, stopa, hh)
starczy na pocz膮tek, a nawet na do艣膰 d艂ugi okres czasu. Wiadomo, 偶e je艣li
na wi臋kszym zestawie to te偶 jest fajnie, nawet lepiej ale nie dojdziesz do
takiej wprawy jak na tym „okrojonym” sprz臋cie – takie moje zdanie…
A og贸lnie to troch臋 si臋 pogubili艣my bo chodzi o pady, a nie o perkusje,
kt贸re s膮 dro偶sze ale dalej twierdze, 偶e lepiej poczeka膰, od艂o偶y膰 i
zacz膮膰 z instumentem, kt贸rego si臋 pragie…a na pocz膮tek zawsze mo偶esz
膰wiczy膰 na poduszkach, tak robi膮/robili moi znajomi.
Pozdrawiam i powodzenia;]
Killer, i tak nauka na perkusji przez dluuuuuuugi okres czasu jest to nauka na
samym werblu.
tak jak na basie. Nie zaczynamy od grania piosenek. Zaczynamy od bicia pustych
strun a pozniej 12341234 itd itd.
ale warto mie膰 pelny zestaw.
poza tym do nauki na poczatek proponuje kupi膰 sobie pad (albo zrobi膰, albo
jaki艣 zamiennik znale藕膰. nie polecam poduszki. nie odbija.) i cwiczyc techniki
werblowe przytupujac sobie stopa.
paradidle, akcenty itd itd itd.
Upro艣ci艂em. Do nauki grania niezb臋dny jest werbel i hajhet, 偶eby si臋
nauczy膰 jak pa艂ki (czy miot艂y) pracuj膮 o naci膮g a jak o blach臋. Tomy s膮
niezb臋dne jak si臋 nie umie zagra膰, a chce si臋 robi膰 efektowne przej艣cia
(przypadkiem skrajnym niech b臋dzie Abaddon z Venomu u kt贸rego ilo艣膰 tom贸w
by艂a odwrotnie proporcjonalna do umiej臋tno艣ci). Po膰wiczywszy rimszoty cuda
mo偶na zdzia艂a膰, dlatego zaopatrzy艂em si臋 w timbales. Na werblu i kotle
mo偶na w sumie zagra膰 wszystko. Rajd to albo dla s艂ingowc贸w albo dla
metalowc贸w. Przyznaj臋, 偶e jaki艣 talerz jest przydatny, ale wol臋 splesza od
kresza jednak. Ja si臋 ograniczam do grania latynoskiego i afrokuba艅skiego
wi臋c jeszcze ko艂bel.
Upieram si臋, 偶e zestawem do nauki jest werbel stopa i
hajhet. Nie wa偶ne co chcesz gra膰. Jak si臋 nauczysz tego to zagrasz na
czymkolwiek 馃槈
]
edit: Killer – ale poduszka nie odbija:(
Faktycznie pady to ju偶 jest ocean mo偶liwo艣ci, Jeszcze jak si臋 znajdzie
jaki艣 super zestaw sampli zagrany przez 艣wietnych pa艂ker贸w na super
sprz臋cie w mi艂ym uchu pomieszczeniu zebrany i overheadami i ambientami,
jeszcze jak jest po kilka pr贸bek o r贸偶nej dynamice, 偶eby si臋 nie mota膰 z
s艂upkami velocity, to a偶 si臋 chce posiedzie膰 i popoprawia膰 delaye
reverbami… Ale to ju偶 si臋 robi z tego „zupe艂nie inna historia”…
A nie jest przypadkiem jednak tak, 偶e cho膰by dla samej przyjemno艣ci z grania
warto si臋 nauczy膰 podstaw perkusji?… 馃槈
Kurde… przyznam si臋… te偶 my艣l臋 o padach…;)
Poduszki odbijaj膮 i to nawet fajnie…nie chodzi o zwyk艂膮 poduszk臋 ale taki
przeci臋tny twardy jasiek, kt贸ry jest bardziej dekoracj膮 do tapczana czy co艣
w tym stylu. Wiem, 偶e fajnie odbija. Widzia艂em te偶 taki niby werbel, kumpel
kupi艂 w Anglii, nie wiem jak w Polsce z tym, bo w akcesoriach perki za bardzo
si臋 nie orientuje. Ale jest to co艣 w stylu pada, i te偶 z*ebi艣cie odbija
pa艂eczki. Ja bym pr贸bowa艂 w艂a艣nie z czego艣 takiego zrobi膰 „zestaw”
perkusyjny(nie do gry ale do 膰wicze艅) ale w sumie nie wiem jak cenowo, mo偶e
i by膰 tak, 偶e taniej wyjdzie z kupnem pad贸w…
wydaje mi si臋, ze na poczatek naprawd臋 sam pad i komplet paleczek wystarczy. to
jest koszt ok 50z艂.
a pozniej zbierac na elektroniczna perke.
zanim uzbierasz kase to przynajmniej techniki werblowe b臋dziesz mia艂
opanowane.
a to jest BARDZO wazne.
wielu perkusistow (zreszta jak i basistow/gitarzystow), kt贸rzy sa samoukami
popelniaja wielki blad. Ucza si臋 piosenek albo gotowych rytmow omijajac
podstawy (skale, techniki itd).
Niestety nauka perkusji to d艂ugie, 偶mudne dw贸jki tr贸jki i paradiddle
godzinami i a偶 do bieg艂o艣ci. Trzeba si臋 lubi膰 w to wpuszcza膰. Zapukanie
dw贸ch rockowych rytm贸w to tak jakby ko艣 si臋 nauczy艂 „wlaskotka” i „stolat”
na basie. Za wiele z takimi podstawami nie pogra.
A zamiast pad贸w triggery do zwyk艂ej perki nie wychodz膮 taniej? Pracowa艂
kto艣 kiedy艣 z czym艣 takim?
Aartha trzeba zapyta膰 mo偶e pr贸bowa艂 w praktyce jak to dzia艂a.
Poza tym mo偶liwo艣ci wzbogacenia brzmienia rzeczywistych gar贸w domiksowaniem
sampli z automatu wygl膮daj膮 mi bardzo zach臋caj膮co.
Przer贸bka nie bardzo si臋 op艂aca, dolicz do tego modu艂….
Gotowy p贸艂akustyk niedawno by艂 na necie za 1,3k, a zestaw elektr. do 1,5k w
Polsce kupisz, 1,1k na http://www.ebay.pl
**********************************************************************************
B膮d藕cie pob艂a偶liwi wobec moderator贸w, gotowi sobie pomy艣le膰, 偶e Oni s膮
tu dla Nas…
Nie ma jakich艣 wirtualnych modu艂贸w soft艂erowych? Dodawanych w pe艂nej
wersji do ka\jakiego艣 interfejsu czy czego艣 takiego?
To trzeba b臋dzie jeszcze poczeka膰… 馃檨
kole偶ko, graj na b臋bnach! pady s膮 naprawd臋 zajebiste, przy dobrych samplach
brzmi膮 git. Nie graj na basie! basist贸w jest w choler臋 i troch臋, pa艂kera
si臋 nie da znale藕膰 za to. (przynajmniej w kielcach i okolicy).
xarn, u mnie jest na odwrot ;] .
nie graj na basie czy perce dlatego ze tych czy tamtych jest niedobor. graj na
tym, co sprawia Ci przyjemnosc.
przecie偶 si臋 zbijam:) to jasne, 偶e jedynym sensownym wyborem instrumentu do
grania jest bass. gitara jest ha艂a艣liwa i ci膮gle w niej p臋kaj膮 struny,
b臋bny s膮 za g艂o艣ne, niepor臋czne i nie przycwaniakujesz na nich na
ognisku/imprezie (no chyba 偶e bonga). Bass – pi臋kno, dostoje艅stwo, finezja
ukryta za pozorn膮 prostot膮, moc i pot臋ga kiedy trzeba ale i kupa przestrzeni
i melodii xD Bass. I nie ma c*uja we wsi.
Pierwsza sprawa : nie bass tylko bas. Bass to taka ryba. A ryba szpanu nie
zrobisz. Tylko kobieta mo偶e zaszpanowac rybnym zapachem 馃槢
Na basie przy ognisku tez szpanu nie zrobisz.
Nie ma co wywyzszac ZADNEGO instrumentu. Kazdy jest dobry.
Niewzne na czym grasz. Wazne, 偶eby to lubic i robic to dobrze. I to si臋 odnosi
do wszystkiego.
bedac dobrym hydraulikiem zarobisz wi臋cej od marnego profesora. A je艣li jeszcze
naprawa rur sprawia Ci przyjemnosc… to zadna ujma. Robisz to co lubisz. To
najwazniejsze/
po paru latach grania na basie umiem zagra膰 prawie z marszu jakie艣 numery na
pudle, tyle 偶e mi pokaza膰 kto艣 musi jakie chwyty 艂apa膰. i si臋 gra:) plus
to 偶e zawsze mo偶na gra膰 na basie akustycznym. a literek si臋 nie czepiaj:P
Bas akustyczny to jest tylko z nazwy… Niestety pudlo rezonansowe jest troch臋
za male i nie daje dobrego wzmocnienia d藕wi臋ku… Wiec na basie akustycznym tez
si臋 gra na wzmacniaczu 馃檪
Kontrabas nie jest glosnym instrumentem (szarpany, jak ze smykiem to niestety
nie wiem)…
Poza tym, na akustyku oprocz zlapania odpowiedniego akordu liczy si臋 jeszcze
odpowiednie bicie. Samo monotonne dol-gora-dol-gora nie brzmi za ciekawie… To
tak jak bys nie basie gral tylko palcami i tylko cwiercnuty, bez zadnych pauz
akcentow itd. Niby da si臋.. Ale co to za przyjemnosc…
Co do czepiania si臋 literek… Po prostu wg mnie mowienie na bas : bass jest
jakie艣 takie.. Drazniace.. Za bardzo mi si臋 kojarzy z wielkimi hamerykaninami,
kt贸rzy za komuny wyjechali do USA z Polski i teraz oni „po Polska jezyka to oni
tu mocz nie mowic”.
Wiem xarnie, ze si臋 znowu odgryziesz, ze si臋 czepiam.
Ale ja si臋 nie czepiam. Po prostu pokazuje, ze nie wywyzszam basu jako
instrument bogow, mimo iz na nim gram. Dla mnie ka偶dy jest tak samo wazny.
Nie wazne, czy to perkusja, klawisze, bas czy elektryk/akustyk. Kazdy
instrument jest rownorzedny. Je艣li jakiego艣 brakuje to ju偶 to nie brzmi…
(oczywi艣cie instrumenty odpowiednie do rodzaju muzyki).
na kontrabasie nie gra艂em, s艂ysza艂em 偶e smykiem jednak robi sporo ha艂asu:)
na basie akustycznym gra艂em na imprezie kiedy艣 z wios艂em i by艂o nie藕le,
gra艂em tward膮 ko艣ci膮 tak jakbym gra艂 na elektrycznym i gada艂o.
z bass wiem o co chodzi, ale przyzwyczai艂em si臋 ju偶 do tego stopnia 偶e
pisz臋 tak odruchowo, z wra偶eniem, 偶e bass brzmi dumniej:)
A temat 偶e basiszcze to jedyny i oczywisty wyb贸r to by艂 delikatnie 偶art,
cho膰 mimo wszystko, pr贸bowa艂em gra膰 na innych instrumentach – bez
por贸wnania:D
Moze dlatego, ze nie umiesz grac na pozostalych instrumentach? : > nie
zastanawiales si臋 nad tym?…
Na basie poczatki tez nie sa fajne. A jak kto艣 nie umie grac, to po prostu nie
brzmi.
No ale niewazne. nie ma co si臋 klocic. Kazdy lubi co innego.
Ja po prostu doceniam ka偶dy instrument, je艣li dobrze kto艣 na nim gra.
Kupi膰, nie kupi膰, pok艂贸ci膰 si臋 warto…;)
Bas bez b臋bn贸w troch臋 jak „i” bez kropki, b臋bny bez basu troch臋 jak kropka
bez „i”. Z perki zrezygnowa艂em na rzecz kong, bo mi bardziej pasowa艂y
brzmieniowo do basu w艂a艣nie. Ale riddim to jest
drum-AND-bass i ja bardzo w膮tpi臋 czy z kt贸rego艣 mo偶na
zrezygnowa膰.
Poza tym je艣li chodzi o praktyczn膮 technik臋 i o teoretyczn膮 taktyke to
uparcie twierdz臋, 偶e umiej臋tno艣c gry na perkusji, bardzo jest pomocna
basi艣cie, bez tego basista brzmi jako艣 tak nieco nieporadnie…
A co do pocz膮tk贸w na basie to si臋 nie zgodz臋. W艂a艣nie, 偶e s膮 fajne bo po
nied艂ugim czasie wida膰 niesamowite efekty i to motywuje. Potem dopiero „im
dalej w las…” 馃槈
Hoo-Bee, mowie o poczatkach brzmieniowych.. U malo umiejacego basisty nie brzmi
to dobrze. A to struna niedocisnieta, a to jeczy a to brzeczy. ;]
umiejetnosc gry na KAZDYm instrumencie b臋dzie pomocna. Na pewno nie
zaszkodzi.
A zwlaszcza, je艣li chodzi o bas + perkusja.
Faktycznie, bas nie wybacza takiego niechlujstwa artykulacyjnego jak
przesterowana sz贸stka…;)
no niestety… Albo i stety.
niestety jest wtedy, gdy poczatkujacy basista nie gra na czystym, tylko
kombinuje – a to over, a to kaczucha (chociaz na kaczce slychac) itd. Wtedy
popelnia bledy (niby ka偶dy popelnia) ale nie poprawia ich bo ich nie
slyszy.
Z drugiej struny, przesterowana szostka jest latwiejsza w artykulacji ni偶
czworka…