Bas dla początkujących i średnio zaawansowanych w Kuźni Gitarzystów!

Kuźnia Gitarzystów relaunchuje poziom podstawowy oraz wprowadza poziom średnio zaawansowany dla basistów, pod okiem doświadczonego muzyka Tomka Gąsowskiego. Kurs obejmować będzie zarówno ćwiczenia praktyczne, jak i teoretyczne, w tym unikalne podkłady do ćwiczeń oraz indywidualnie przygotowany podręcznik.

4449-vwbdann.
Witam serdecznie fanów czterech strun! 🙂

Piszę do Was, ponieważ mam informację, która może Was zainteresować! Po
długiej przerwie i kilku miesiącach intensywnych przygotowań rusza ponownie
poziom podstawowy oraz (NOWOŚĆ!) poziom średnio zaawansowany w klasie gitary
basowej w naszej szkole!

Po kilku podejściach, udało nam się w końcu znaleźć odpowiedniego
człowieka na miejsce nauczyciela klasy basu. Mowa tu o Tomku Gąsowskim,
młodym, a już bardzo dobrze grającym, aktywnym muzycznie basiście.

KLIK

Kilka słów o Tomku: uczył się w klasie kontarabasu w Akademii Muzycznej im.
Fryderyka Chopina w Warszawie. Na jego czterostrunowe kompetencje wpływ mieli
Bartosz Bartozzi Wojciechowski, Adam Cegielski, Jacek Niedziela-Meira, Kamil
Erdem, Karol Sypytkowski oraz Piotr Chociej. Uczestnik Międzynarodowych
Warsztatach Jazzowych w Puławach w 2008 r. Współpracował z metalową
kapelą Inhummus, brał również udział bluesowym projekcie z Włodkiem
Dudkiem. Obecnie współpracuje z Joanną Soul Wołoczko oraz blues-rockowym
składem Bracia i Siostry, z którym nagrał ich ostatnią EPkę.

Poświęciliśmy z Tomkiem kilka ostatnich miesięcy na dopracowanie poziomu
podstawowego oraz opracowanie od podstaw poziomu średnio zaawansowanego.
Regularne spotkania i godziny pracy nad podkładami, podręcznikiem i utworami
dały bardzo konkretne rezultaty, z których jestem bardzo zadowolony i,
prawdę powiedziawszy, nie mogę doczekać się, aż praca na bazie owych
programów naszych pierwszych uczniów zacznie dawać oczekiwane efekty 🙂

KLIK

Co jednak nowego w klasie basu w Kuźni? Zacznijmy od poziomu
podstawowego:

– podkłady do ćwiczeń na bazie oryginalnych utworów – Tomek spędził sporo
czasu na wycinaniu, zwalnianiu i zapętlaniu oryginalnych plików mp3 z
utworami z naszego programu, dzięki czemu ćwiczenie będzie nie tylko
efektywniejsze, ale i przyjemniejsze 🙂

– podkłady do ćwiczeń z akompaniamentem gitary akustycznej i elektrycznej –
jest to nasz najświeższy pomysł, którego realizacja już się rozpoczęła
i powinna zakończyć się do końca września. Do utworów programowych
zostaną stworzone, oprócz istniejących już podkładów z linią basówą,
podkłady zawierające gitarę akustyczną grającą akordy, oraz elektryczną
grającą temat, tak, abyście, po przećwiczeniu danej linii basowej mogli
zagrać z prawie że pełnym zespołem, a wszystko to nie ruszając się nawet
z domu 🙂

– system opalcowania prawej dłoni – po długich dysputach i moich
nagabywaniach, Tomek wypracował konkretną i konsekwentną technikę gry
prawą dłonią i opalcowania utworów programowych, która, jesteśmy
przekonani, okaże się dla Was użytecznym narzędziem w graniu

KLIK

A jak wyglądać będzie poziom średnio zaawansowany?

– część praktyczna składać się będzie ze ścieżki utworów, których
partie basowe lub ich autorzy przeszli do legendy. Ćwiczyć będziemy na bazie
oryginalnych utworów, często ich kilku – kilkunastotaktowych fragmentów,
pociętych, zwolnionych i zapętlonych. A to wszystko po to, aby
przeanalizować bardzo dokładnie technikę gry danego giganta basu, dźwięk
po dźwięku, dokładnie tak, jak robimy to w Kuźni już od czterech lat w
klasie gitary, a co daje świetne, widoczne już po jednym przerobionym w ten
sposób utworze efekty 🙂

KLIK

Utworem, który rozpoczyna nasz program basowy jest „Charlie” z repertuaru Red
Hot Chilli Peppers, ale nie utwór, a basista jest tutaj ważny, czyli
legendarny Flea i jego jakże charakterystyczny sound i technika! Tomek
przeanalizował jego grę bardzo dokładnie i w oddzielnym dokumencie z uwagami
dot. tegoż utworu znalazły się 33 spostrzeżenie, którymi podzieli się on
z Wami podczas przerabiania owego utworu 🙂 8 taktów intra zostało zaś
podzielonych na… 22 podkłady do ćwiczeń, w różnych tempach i
konfiguracjach 🙂

– cześć teoretyczna będzie miała na celu przekazanie Wam wiedzy niezbędnej
do kilku PRAKTYCZNYCH umiejętności (czyli teoria dla praktyki, a nie teoria
dla teorii:), a mianowicie: grania improwizowanych wstawek basowych, tzw.
filli, rozpoznawania tonacji danego utworu i rozpoznawania skali, na której
ów utwór jest zbudowany, przeprowadzania podstawowej analizy harmonicznej
utworu, dzięki czemu będziecie rozumieli, jakie akordy są w danym utworze
użyte, jakie mają one dźwięki i jakie spełniają one funkcje i, last but
not least, jak zbudować dobrze brzmiącą linię basówą na ich podstawie.

Do tego wszystkiego będziemy mieli dla Was oddzielny podręcznik zawierający
najważniejsze informacje teoretyczne, aby wszystko było zawsze pod ręką i
na piśmie 🙂

KLIK

To chyba tyle z naszej strony. Teraz kolej na Was – my poświęciliśmy kilka
ostatnich miesięcy na przygotowanie dla Was programu, który będzie jak
najbardziej praktyczny, efektywny i, co równie istotne, przyjemny w pracy.
Teraz Wy możecie dać nam w końcu szansę pokazania Wam tego, co dla Was
przygotowaliśmy i możecie zapisać się na lekcję próbną, za którą,
jeśli nie zdecydujecie się po niej na kontynuowanie nauki, nie zapłacicie
nic 🙂

Tyle z mojej strony. Pozdrawiam Was serdecznie i mam nadzieję, że do
zobaczenia w Kuźni Gitarzystów! 🙂

Bartek Hołownia

tel.: 535 220 180 (pon. – sob. w godz. 12:00-18:00)

www.kuzniagitarzystow.pl

KLIK

Czego mogę się spodziewać na poziomie podstawowym i średnio zaawansowanym w klasie gitary basowej w Kuźni Gitarzystów?
Kto będzie moim nauczycielem w klasie basu w Kuźni Gitarzystów?
Jakie umiejętności zdobył Tomasz Gąsowski, mój nauczyciel gry na basie w Kuźni Gitarzystów?
Co oznacza „system opalcowania prawej dłoni” w kontekście nauki gry na basie?
Jakie utwory przeszły do programu poziomu średnio zaawansowanego w klasie basu w Kuźni Gitarzystów?
Jakie techniki gry na basie będziemy praktykować na poziomie średnio zaawansowanym w Kuźni Gitarzystów?
Jaki utwór rozpoczyna program basowy w Kuźni Gitarzystów i kim jest jego ważny wykonawca?
W jaki sposób pracujemy nad techniką gry danego giganta basu na poziomie średnio zaawansowanym?
Jakie dodatkowe elementy zostaną dodane do podkładów na poziomie podstawowym w Kuźni Gitarzystów?
Na czym skupi się część teoretyczna na poziomie średnio zaawansowanym w klasie basu Kuźni Gitarzystów?

Podziel się swoją opinią
KuzniaGitarzystow
KuzniaGitarzystow
Artykuły: 2