Akordy na bas

Witam serdecznie!

Jestem tu nowy.Grę na gitarze dopiero zaczynam choć już znam trochę
teorii.:)Mam do was takie pytanie.Mam pewien problem.Chodzi o akordy.Znalazłem
pewna stronę z tabulaturami ale nie do basu tylko do zwykłego elektryka.Moje
pytanie brzmi: Czy jak zagram pewna piosenkę z tabulatury do elektryka to
mogę zagrać tą piosenkę ale akordami basowymi?może trochę zamieszałem
ale może przykład pomoże.Jakaś piosenka X jest zapisana akordami: a-moll,
d-moll,h-durr.To czy jak zagram tę piosenkę akordami o tych samych nazwach
tylko że basowymi , tymi ze strony basoofka.net to będzie brzmiało dobrze?

Czy ktoś z was wie, czy piosenki na gitarze i basie mają takie same akordy?
Czy mogę zagrać akordy basowe zamiast akordów na gitarze przy graniu utworu?
Czy istnieje strona internetowa z akordami basowymi dla popularnych piosenek?
Czy ktoś ma pomysł, jak zagrać piosenkę na basie, jeśli nie ma akordów dla basu?
Czy akordy basowe są takie same jak akordy na gitarze, ale tylko dla innej gitary?
Czy ktoś ma doświadczenie z graniem piosenek na basie, korzystając z akordów gitarowych?
Czy piosenka będzie brzmiała dobrze, jeśli użyję akordów basowych zamiast akordów dla gitarzystów?
Czy ktoś zna stronę internetową, na której można znaleźć akordy basowe do utworów?
Czy istnieje jakiś program, który może przekształcić akordy dla gitarzystów w akordy basowe?

Podziel się swoją opinią
piotrek94
piotrek94
Artykuły: 0

81 komentarzy

  1. Filipiarz, nie przepraszaj tylko więcej tego nie rób::)a co do Corta to nie
    musi się gryfem od SkyWaya dźgać.Wystarczy mu póścić disco polo:)

  2. bzdury totalne piszesz “panczo”

    jak będzie chciał to będzie grał akordami cały czasz nawet w
    turbo/doom/gothic/death itp metalu.

    może w jego piosenkach to pasuje.

    Ps. chłopaki on jest z sekty i chce nas nawrócić na dysko w polu 😀 od dziś
    wszyscy grający akordami mają zmienić zespół na dyko w polu ! ;P

  3. A rubta co chceta “remoekomakli” napisałem (jakbyś nie zauważył) ,że mi
    akurat granie akordami nie pasuje, od tego jest gitarzysta wg mnie nie ma to
    sensu, a jak chcesz grać nimi turbo, porno, trash deth i inne metale to już
    twoja własna inwencja twórcza.Ja próbowałem i mi to nie pasuje.

    P.S Chłopaki nie jestem z sekty i nikogo nie nawracam na disco z pola:P

  4. ma sens jeśli się potrafi to wkomponować a złej baletnicy … no to jak z
    każdą inną techniką jeśli ktoś umie zagrać tak kostką tapingiem czy
    slapem i potrafi to wstawić w utworze tak żeby ładnie brzmiało to
    pogratulować tylko inwencji i umiejętności 🙂

    także akordy (kilka dźwięków granych razem) nie przeszkadzają w niczym tak
    jak klang itp 🙂 to chyba tyle odnośnie grania akordami w tej dyskusji ?

    jak to miło jest się pokłócić z kimś kto nie atakuje nikogo ! 😀

    uczcie się od niego ludzie. Oby wszystkie kłótnie tak wyglądały 😛

    Ps. on serio jest z sekty widziałem jego akta w kwaterze głównej NCIS xP

  5. Nie lubię się powtarzać ale muszę, jeszcze raz ci piszę graj sobie jak
    chcesz.dla mnie granie akordami nie pasuję, to robi gitara rytmiczna, a jak
    ktoś lubi to jego wolna wola.slap/pop pasuje jak najbardziej ale kilka
    dźwięków granych razem(akord) mi nie odpowiada.(tak jak i wielu innym
    którzy napisali podobną opiniię wcześniej).A jak umiesz to wkomponowywać i
    tobie to “gra” to chwała ci za to.miłej zabawy życzę;)

    P.S Widać ze jesteś fanem serialowym heheheheh 😉 pozdrawiam.

  6. dude !! przecież napisałem dokładnie to wiec ” o so si choźi” ?? powtarzasz
    to co napisałem bez sensu ten post jest kompletnie. Nie rozumiem co chciałeś
    przekazać nim czy to że umiesz kopiować czyjeś wypowiedzi czy co ?

    Ps. nie, ale ostatnio jest moda na wyśmiewanie tego serialu lub tego drugiego.

  7. Jak gitary jadą w tercji to często gram wtedy oba dźwięki gitar na raz.
    Czasem grywam także dźwięki akordowe spoza gitar – jedziemy wtedy np.
    pełnym akordem rozłożonym osobno na 3 gitary. W zwolnieniach grywam arpeggio
    dźwięków akordu podstawowego.

    Zanudziłbym się grając bez przerwy prymy i to co gitary 😉

  8. no tak, granie tego samego nie ma sensu.tyle ze akord zagrany na basie nie ma
    już tego samego “powera” co akord walnięty na gitarze.Chodzi mi o to (bo
    może się nie rozumiemy, zresztą trudno jest coś napisać niż wypowiedzieć
    aby zrozumieć)że grając w death metalu gitarzysta rytmiczny rzadko kiedy
    coś gra akordem (mówię o mnie i o gitarzyście)ponieważ większość partii
    jest na szybkim tempie i grane jest riffami, dlatego wg. mnie nie ma większego
    sensu “rombanie” na basie akordami.W tym wypadku dodaje slapp/poping.Nie wiem
    akurat jaki rodzaj muzyki gracie ,dlatego może się nie rozumiemy.Ale jeśli
    grasz coś podchodzącego pod Grind trash death black …itp. Metal i wygrywasz
    niektóre dźwięki akordami, to nawet chciałbym tego posłuchać, jeśli masz
    jakieś linki.Może się czegoś nauczę :),. Pozdrawiam.

  9. Zwróć uwagę na trzy kółka w 1:07-1:31

    końcówki pierwszego (1:13-1:15) i trzeciego kółka (1:29-1:31) zagrałem
    tercjami, końcówkę środkowego kółka (1:21-1:23) prymami.

    Dla mnie lepiej brzmią tercje 😉

    Więcej tercji jest np. w 2:28-2:31 i 2:46-2:50

    W 1:49-2:13 też w akcentach dam tercje bo prymy są za płaskie tutaj
    imho…

    W zwolnieniu grałem wcześniej melodię po wyższych dźwiękach akordowych,
    ale chłopaki się czepiali, że brzmi za mało ciężko i brzmi jakby dwie
    solówki były grane – na bas i gitarę… Będę musiał nagrać wersję
    alternatywną i zobaczyć jak bardziej mi pasuje 😀

    Ogólnie wybrzmienia/akcenty gram często tercjami, powerchordami lub prymą,
    tercją i oktawą – bardziej pełny dźwięk jest jak dla mnie…

    Oczywiście jak lecą szesnastki w szybkich tempach to nie ma czasu na
    składanie “haków”, ale np. w innym kawałku (nie nagranym jeszcze) gram np.
    na szybkie, ósemkowe arpeggio w bardzo wysokiej pozycji, oktawę wyżej niż
    gitara rytmiczna, pod interwały tappingu gitary solowej (32-jki) 🙂

    Obczaj też sobie co wyprawiają basiści tych zespołów:

    https://www.youtube.com/watch?v=P15eXnrsm-k

  10. Dobreeeee!!!Ten pierwszy kawałek, a gdzie tam akordami dajesz to trudno się
    połapać:)kawałek super, perkmana macie dobrego, na przekładni dobrze
    jedzie.

  11. Cholera!!!Ten filmik z youtube też dobry,Basista wali akordami i tapingiem,
    trzeba będzie wziąść przykład,Idę ćwiczyć:):):):):):):).Dzięki i
    pozdrawiam.

  12. https://www.youtube.com/watch?v=mrav_MSMjNs

    Jak tutaj tutaj od mniej więcej minuty gra Miller?? Czyżby akordami? ;P

    Może gra nawet samą prymę i oktawę (mi na moich genialnych głośniczkach
    trudno usłyszeć), ale i tak fajnie. 🙂

    Podsumowując, w mojej opinii możesz grać akordami/tappingiem/slapem/kolanem,
    jeśli wg. Ciebie to dobrze brzmi w danym momencie utworu.

    Pozdrawiam,

    Michał

    (wbrew nickowi)

  13. a właśnie że jest power i to jaki. Jeśli ładnie czysto brzmią ci sznurki
    to jest git ino ja wole walić akord tylko używając strun g,d,a – tylko z ego
    powodu że moja gitara nie gra aż tak super żebym się rzucił akordem na
    strune E 😛 nie mam też na tyle umiejętności żeby to zrobić żeby
    zabrzmiało.

  14. Basoofka z racji swojej natury “powołana” została do grania “dołów” w
    ogólnie znanym zjawisku zwanym Muzyka Rozrywkowa/Pop,Rock, Metal, Trash, Dead,
    Blues, Funk, Jazz, itp,/ Ale dla chcących nie pozostawać tylko na “dołach”,
    polecam znalezdz ANALOGIE w gitarze, bo Basoofka to też…gitara,tylko z
    szerszym rozstawem progów /Cała masa szkół DVD, CD, Podręczników ,itd./.
    Dotyczy to bardziej “smaczków” lub projektów solowych. Wystarczy zdjąć
    trochę “dołu” i już.

    Oczywiście wymagana jest znajomość harmoni i przynajmniej… paru ciekawie
    brzmiących akordów. W pierwszych pozycjach to może nie zabrzmi ciekawie ,ale
    powyżej …powiedzmy 10-tego lub 12-tego progu…to już coś.

  15. A7 to dur z dodaną septymą mała – musisz też obniżyć septymę przy
    ogrywaniu (tu będą to dźwięki A H C# D E F# G) Dźwięki składowe akordu:
    A C# E G

    Molowa siódemka byłaby zapisana a7 albo A-7.

    Chyba nic nie popieprzyłem (na szybko piszę) 😛

  16. @piotrek94: A co jeżeli mamy akord A7? Z A dura grać czy z amola?

    jak sama notacja wskazuje A7 jest akordem durowym septymowym.

    niemniej zaraz napiszę herezję z punktu widzenia notacyjnej konserwy:

    praktyka (moja już miesięczna) pokazuje, że czasem lepiej z akordem durowym
    na gitarze (zwłaszcza chwyconym nietypowo) zabrzmi basowy pochód molowy, albo
    nawet zupełnie niechromatyczny.

    Nie ma tu jednak żadnej reguły. Ja to biorę na słuch. I gram to, co mi
    lepiej w ucho wpada, bez oglądania się na teorie

    Wbrew pozorom takie podejście (“na słuch”) się bardzo przydaje, zwłaszcza,
    że ostatnio dogrywam sobie do pewnych (moich prywatnych zresztą) kompozycji
    opartych na tak “typowych” akordach jak: B0, cm6+, H4/7, D7+/4, am7/6,
    gm9/7maj, Emaj11+/9- itp.

    Swego czasu odbiło mi bowiem na punkcie tego typu akordów (na gitarze
    klasycznej, na której – w odóżnieniu od basu – gram od wielu lat). A jak
    już je opanowałem to zacząłem pakować je wszędzie, gdzie się dało.
    Jeśli byłoby zapotrzebowanie – mogę rozpisać takie nietypówki na dźwięki
    (ale tylko w jednej tonacji, resztę musielibyście sobie sami transponować) i
    gdzieś wrzucić.

    Twój akord A7 rozpisany na dźwięki (które możesz wykorzystać w pochodzie)
    to:

    a – cis – e – g

    stąd najbardziej znany pochód “pod A7” to:

    a cis e fis g fis e cis

    Niemniej, nie mów tego swojemu nauczycielowi basu 🙂

  17. FUTRZAK!!! tak tak tak!!! rozpisz to bo się ludziom nie chce myśleć o
    interwałach za kązdym razem, a tak łatwiej będzie zapamietac i notacje i
    w ogóle:) świetny pomysł

  18. Ktoś (futrzak) mógłby też machnąć artykuł (futrzak) o różnych
    sposobach notacji (futrzak) akordów – te wszystkie trójkąciki, przekreślone
    (futrzak) kółeczka itd.

    Mi się (futrzak) nie chce 😛

    P.S.: Post zawiera przekaz podprogowy.

  19. Przekaz podprogowy byłby wówczas, gdyby to co wyżej jest w nawiasie
    mrugało. 😉

    Mnie się dotąd nic nie (zakwasiło) , zatem jeszcze mi się chce.

    Z tym, że niestety nie mam wydajności sowieckiej maszyny do obierania
    ziemniaków, a trzeba także nieco: popracować, poćwiczyć na Basi,
    dopieścić rodzinę, itp.

    W związku z tym najpierw będzie rozpiska.

    Mam tylko pytanie techniczne. Tu – to mało kto zajrzy, a przypuszczam, że
    temat zainteresował by nie tylko kububaska. Czy można zatem “wrzucić
    korzystając z tej strony” na główną?

  20. Forum->basoofka.net->artykuły

    Jak dodasz w tym dziale, artykuł będzie czekał na zatwierdzenie przez
    moderatora i znajdzie się na 99% na głównej 🙂

  21. Analogicznie – przesuń wszystkie dźwięki o tyle o ile musiałeś przesunąć
    A do E 🙂

  22. Posłusznie melduję Panie Zakwas, że znowu jestem 😉

    I na dodatek wrzuciłem przygotowane przez dwa dni męczarni głupoty.

    Co gorsza do działu lekcje, bo nie wiedziałem, gdzie to wrzucić

    Ich unmelde gehorrsam. Ihre Schweik

  23. weźcie się głowa boli 😛 dante to było łopatologiczne i skuteczne ale serio
    należałoby uprzedzić że po wejściu do tematu może boleć głowa 🙂

  24. weź kartkę papieru, cztery mazaki i długopis

    długopisem wypisz wszystkie dźwięki od C w górę, przez dwie oktawy (żeby
    C pojawiało się dwa razy)

    jednym mazakiem zaznacz A, drugim składniki akordu A7 zgodnie z rozpiską
    futrzaka

    trzecim mazakiem zaznacz E – teraz policz ile i w którą stronę dźwięków
    jest od A do E i w tą samą stronę, o tyle samo dźwięków przesuń
    pozostałe – trzeci i czwarty mazak stworza Ci akord E7

    edit:

    C C# D D# E F F# G G# A A# B C C# D D# E F F# G G# A A# B C

Możliwość komentowania została wyłączona.