Zobaczcie na czym on gra i jak to robi, ten koleś kocha muzykę 😉
Tak przy okazji, może wypowiedzą się znawcy tematu o tych wzmacniaczach, wersjach, możliwościach, przydatności do grania na scenie, budowie, etc 😉
Dzięki za odzew. Uściślając ; z lewej to Acoustic 220 , z prawej Acoustic 470. Niesamowite wzmaki o niesamowitym brzmieniu i super konstrukcji ! Sam posiadam Acoustica 320. Wszystko w nim jest oryginalne , wiek ok….30 lat . Działa znakomicie i to brzmienie !! Cudowne ! To moja prywatna opinia , aczkolwiek nietylko. Polecam wszystkim ! Tym znających te wzmaki i Tym zaczynającym swoją przygode bassem. Jedyny kłopot to że u nas prawie nie dokupienia. Można sprowadzić z…USA , bacznie śledzić necie lub Niemiecki ebay.
🙂 czy 220 i pozostałe to lampa czy tranzistor? Da się z tego ukręcić coś do mocniejszego rocka?
Tylko i wyłącznie tranzystor. Użytkownikiem Acoustica 220 jest Janek Niekrasz z zespołu TSA. Najlepiej posłuchać zespołu TSA na koncercie i przy odrobinie szczęścia pogadać z Jankiem . To moim zdaniem najlepszy head do rocka i nie tylko.
Janek ma ich 4 z tego co wiem… i żadnego nie chce mi sprzedać…
Poluje na nie od lat – najlepsze tranzystory na świecie – w skrajnym przypadku są kolesie który robią preampy od 360 w postaci kostki i kupie to:
Moim skromnym zdaniem dobry tranzystor nie jest zły 🙂 .
To odmienne brzmienie niż lampy , ale źle by było , gdyby wszystkie samochody były czerwone.
Dobry piecyk na bipolarach z mocnym zasilaczem potrafi “namieszać” .. 🙂
Też racja igorro.
Z tego co widzę, 220 wcale nie ma takiej mocy jak się nazywa, tylko 125 @ 4 ohms, 160 @ 2ohms (5% distortion!)
Nie za dużo jak na scenę, no chyba, że te waty są starej daty (fajny rym), czyli głośniejsze niż obecnie podawane.
Jak to ma się np do LDM VBA 160 oraz TE AH250 brzmieniowo?
Zrobiliście mi chrapkę na Acoustici.
tak jak brzmienie Jaco Pastoriusa do przeciętnego basisty z wesela czy też Led Zeppelin albo Uriah Heep do kapeli pabowej… Jakby Ci powiedzieć inny świat…
OK. A co do mocy? Starczy na małą scenę przy podłączeniu 4×10 + 1×15, w sumie 4Ohm?
Myślę, że z ogromnym zapasem. Janek Niekrasz gra na dużych scenach, na 2×15.
Acoustic 220 może pracować na 2 ohm. A to oznacza że można podłączyć dwie paki 4-ohmowe. Sprawdziłem, dynamika wzrasta. I zapas volume również. Brzmienie to kwestia b.indywidualna . Jednak nie bez powodu producenci symulatorów cyfrowych proponują w różnych efektach symulacje Acoustica 360. Firma Acoustic “reaktywowała się ” po latach , jednak podejrzewam że aktualna produkcja to made in China ?
Ja bym nie demonizował “małych żółtych rącze”.
Nie wiem kogo bym wolał. Szczęśliwego pekińczyka , czy sfustrowanego berlińczyka.
Geniusz jest zawarty w konstrukcji , schemacie , pomyśle.
Nie mówię , że wykonanie to sprawa drugorzędna, ale Eltron-100 ,zlutowany
choćby przez samego J.Marshalla , i tak pozostanie Eltornem.
Tak czy inaczej osobiście preferuje vintegove wzmaki. Nie mam nic przeciwko Made in China. Ale po opiniach niektórych kolegów biegających przynajmniej raz do roku do Servisu z powodu…trzasków lub innych niepożądanych “zjawisk” w markowym sprzęcie . To ciut za często i oczymś świadczy..
ryszard58 pochwalisz się co napędzasz swoim acoustickiem? Sam mam 320-tkę, pod którą podpinam dwie paki Ashdown a ABM (2×10 i 1×15). Jak dla mnie gra to bardzo fajnie, ale nie mówię że jest to moje ostatnie słowo 😉
Czytając opinie innych użytkowników tych wzmacniaczy, wniosek nasuwa się tylko jeden, mianowicie pod wzmacniacz acoustica najlepiej postawić pakę tejże firmy. Niestety dostanie dedykowanej kolumny pod 320tkę (czyli modelu 408) w Polsce graniczy z cudem.
Aha i czołem wszystkim, to mój pierwszy post
Nie posiadam modelu 408. Miałem nawet pomysł żeby zbudować replike, z wykorzystaniem głośników…neodymowych, żeby ograniczyc wagę. Zdaje sobie sprawe że to nie to brzmienie. Posiadam przerobiona kolumnę z comba…126. Poprzedni właściciel …odciąl wzmacniacz, wymienił oryginalny głosnik na 15″Eminence 400w. i zamontował na tylniej ścianie drugi głosnik 15″ Beyma 200. Do tego mam przelącznik mini,mogę używać tylko tego z przodu paki i mam do dyspozycji 400w. 8-ohm. + regulowany horn, lub włączyć ten drugi z tyłu paki i wtenczas mam 600w. 4-ohm. Co w przypadku 320 jest ważne żeby mieć wiekszy zapas mocy. Dodatkowo dorzucam jeszcze kolumnę Hughes-Kettner 2×10. Wtanczas mam 2-ohm. Ale takiego zestawu używam rzadko ze wzgledu na..cężar. Pomimo że nie są to oryginalne paki to Acoustic 320 daje rade z takim zestawem. 408 można kupić we Francji , lub Niemcy.
O kurcze, ciekawa konstrukcja! Czy dobrze rozumiem – głośniki są w rzędzie? Jeden za drugim? Co do konieczności zapasu mocy, to muszę się zgodzić. Na moje głuche ucho, głośność 160 watowego acoustica 320 (przy 4 ohm) jest porównywalna z Gallienem 700RB-II (działającym też na 4 ohm), który przy tej oporności ma 480W!
Ryszardzie, a powiedz masz doświadczenie w graniu z tym wzmakiem na większych scenach, takich gdzie przydałoby się DI? Jak sobie radzisz w takich sytuacjach? Nagłaśniasz się przez mikrofon? Mam swojego acoustica od stosunkowo niedawna i nie miałem jeszcze okazji wypróbować go w boju. Do tej pory, przy innych sprzętach które miałem, akustycy krzywym okiem patrzyli na nagłaśnianie zestawu przez mikrofony, dlatego też najczęściej leciałem przez wyjście liniowe.
Konstrukcja z taką lokalizacją głosników, czyli jeden z przodu a drugi na tylniej scianie nie jest niczym nowym. Ampeg ,bodajże w latach 90-tych miał taką serie kolumn i comb wykonanych w ten sposób. Była to seria DD, z głosnikami 12 ” i 15 “. Sprawdz w necie ,na pewno są jakieś informacje. Z zestawem Acoustic zagrałem parę koncertów . Nagłaśniałem to przez mikrofon , a w innym przez preamp-out. Daje znakomite brzmienie na przody. W końcu to Acoustic ! Mój elektronik podresla zawsze że , elementy z których zbudowano preamp są wyjątkowe. Dotyczy to modeli 120, 220, i 320, oczywiście tych vintage. Bierzących wzmacniaczów Acoustica nie znam , bo są niedostepne w europie. Napisałem do firmy i otrzymalem odpowiedz że nie mają…dealera w Eur.
@ryszard58: Nagłaśniałem to przez mikrofon , a w innym przez preamp-out. Daje znakomite brzmienie na przody.
Dziękuję za tę informację! Elektronik, który robił mojego acoustica (konieczna była po tylu latach wymiana kilku kondensatorów), też był zachwycony preampem. Ja się na elektronice nie znam, ale musi coś w tym być. Zresztą brzmienie wzmacniacza faktycznie nie pozostawia żadnych wątpliwości 🙂
Dwaj bracia, Gitarowy i Basowy.
Po prostu piękne.
Ja również jestem szczęśliwym posiadaczem Acoustica. 🙂 Dokładnie jest to model 126 z 1976 roku. Niestety oryginalny głośnik rozsypał się pod wpływem wilgoci. (Poprzedni właściciel nawet nie miał pojęcia co to jest! 😀 ) Teraz zastąpił go standardowy Eminence o tych samych parametrach. Brzmienie – fenomenalne! Z moich obserwacji wynika również, że fenomen brzmienia Acousticów wynika nie tyle z elektroniki i podzespołów, a z samej konstrukcji paki! (no akurat w moim przypadku jest to combo, wiec paka jest umowna) Gdy przepinałem “głowę” wyjętą z combo do innych paczek wyposażonych w identyczny głośnik brzmienie było zupełnie inne! Dobre, ale takie właśnie pospolite, jak w 90% tego, co mamy na rynku… Tu chodzi o jakość płyty wiórowej, z której paka jest zrobiona; o to, czym jest obita i o strategię rozmieszczenia otworów rezonansowych. Jak dla mnie – magia! Oto czysty przykład na to, dlaczego stare czasy tak często nazywamy dobrymi… 🙂
Btw – Czy ktoś z kolegów wie może, gdzie znajdę schemat do tego modelu?? :/
Gratuluje zakupu ! Bo sprzęt to naprawdę wyjątkowy. Muszę przejrzeć schematy które posiadam i jest wielce prawdopodobne że…mam schemat do tego modelu.
Tak a propos Acoustica.
Cóś Pięknego !
A wyobraź sobie ryszard58, że uparłem się kiedyś, żeby zrobić sobie dwie “kopie” tych kolumn. Żeby było jak w Zeppelin. I zrobiłem.
A niedawno się dowiedziałem, że to są kolumny aktywne. Każda ma na dole własna końcówkę mocy, a to co John Paul Jones kładł na górze to tylko przedwzmacniacz.
No i dostęp do głośnika w tych kolumnach rozwiazany jest inaczej niż ja to zrobiłem.
Sa cholernie głośne.
Podziwiam tak mocno zdeteminowanych ,bo budowa takiej paki to nie lada wyzwanie. Prawdą jest że ta paka ,o ile się nie myle to model 408/4 x 15″/ z końcówką mocy na “podłodze”. A to co sprawia wrażenie heada to tylko preamp model 360. Na takim samym grał również Jacek Pastorius. Najlepiej sprawdzić na http://www.acoustic.homeunix.net lub http://www.acoustic.control.free.fr
Ta pierwsza to amerykańska str. a ta druga to francuska. Obie podają b.wyczerpujace info . na temat wzmacniaczów i kolumn.
Podane adresy intern. Acoustica nie zawsze się otwieraja . Wrzuć w gogle Acoustic Control Corporation i na pewno je znajdziesz i otworzysz
Niektóre rzeczy sa po prostu ładne.
Nie chodzi mi o wygląd podwórka.
Pikne. Polecam https://www.youtube.com/watch?v=_pbhxB7cGbw
Zobaczcie na czym on gra i jak to robi, ten koleś kocha muzykę 😉
Tak przy okazji, może wypowiedzą się znawcy tematu o tych wzmacniaczach,
wersjach, możliwościach, przydatności do grania na scenie, budowie, etc 😉
Dzięki za odzew. Uściślając ; z lewej to Acoustic 220 , z prawej Acoustic
470. Niesamowite wzmaki o niesamowitym brzmieniu i super konstrukcji ! Sam
posiadam Acoustica 320. Wszystko w nim jest oryginalne , wiek ok….30 lat .
Działa znakomicie i to brzmienie !! Cudowne ! To moja prywatna opinia ,
aczkolwiek nietylko. Polecam wszystkim ! Tym znających te wzmaki i Tym
zaczynającym swoją przygode bassem. Jedyny kłopot to że u nas prawie nie
dokupienia. Można sprowadzić z…USA , bacznie śledzić necie lub Niemiecki
ebay.
🙂 czy 220 i pozostałe to lampa czy tranzistor? Da się z tego ukręcić coś
do mocniejszego rocka?
Tylko i wyłącznie tranzystor. Użytkownikiem Acoustica 220 jest Janek
Niekrasz z zespołu TSA. Najlepiej posłuchać zespołu TSA na koncercie i przy
odrobinie szczęścia pogadać z Jankiem . To moim zdaniem najlepszy head do
rocka i nie tylko.
Janek ma ich 4 z tego co wiem… i żadnego nie chce mi sprzedać…
Poluje na nie od lat – najlepsze tranzystory na świecie – w skrajnym przypadku
są kolesie który robią preampy od 360 w postaci kostki i kupie to:
http://www.lynx.net/~jc/pedals360.html
Moim skromnym zdaniem dobry tranzystor nie jest zły 🙂 .
To odmienne brzmienie niż lampy , ale źle by było , gdyby wszystkie
samochody były czerwone.
Dobry piecyk na bipolarach z mocnym zasilaczem potrafi “namieszać” .. 🙂
Też racja igorro.
Z tego co widzę, 220 wcale nie ma takiej mocy jak się nazywa, tylko 125 @ 4
ohms, 160 @ 2ohms (5% distortion!)
Nie za dużo jak na scenę, no chyba, że te waty są starej daty (fajny rym),
czyli głośniejsze niż obecnie podawane.
Jak to ma się np do LDM VBA 160 oraz TE AH250 brzmieniowo?
Zrobiliście mi chrapkę na Acoustici.
tak jak brzmienie Jaco Pastoriusa do przeciętnego basisty z wesela czy też
Led Zeppelin albo Uriah Heep do kapeli pabowej… Jakby Ci powiedzieć inny
świat…
OK. A co do mocy? Starczy na małą scenę przy podłączeniu 4×10 + 1×15, w
sumie 4Ohm?
Myślę, że z ogromnym zapasem. Janek Niekrasz gra na dużych scenach, na
2×15.
Acoustic 220 może pracować na 2 ohm. A to oznacza że można podłączyć
dwie paki 4-ohmowe. Sprawdziłem, dynamika wzrasta. I zapas volume również.
Brzmienie to kwestia b.indywidualna . Jednak nie bez powodu producenci
symulatorów cyfrowych proponują w różnych efektach symulacje Acoustica 360.
Firma Acoustic “reaktywowała się ” po latach , jednak podejrzewam że
aktualna produkcja to made in China ?
Ja bym nie demonizował “małych żółtych rącze”.
Nie wiem kogo bym wolał. Szczęśliwego pekińczyka , czy sfustrowanego
berlińczyka.
Geniusz jest zawarty w konstrukcji , schemacie , pomyśle.
Nie mówię , że wykonanie to sprawa drugorzędna, ale Eltron-100
,zlutowany
choćby przez samego J.Marshalla , i tak pozostanie Eltornem.
Tak czy inaczej osobiście preferuje vintegove wzmaki. Nie mam nic przeciwko
Made in China. Ale po opiniach niektórych kolegów biegających przynajmniej
raz do roku do Servisu z powodu…trzasków lub innych niepożądanych
“zjawisk” w markowym sprzęcie . To ciut za często i oczymś świadczy..
ryszard58 pochwalisz się co napędzasz swoim acoustickiem?
Sam mam 320-tkę, pod którą podpinam dwie paki Ashdown a ABM (2×10 i 1×15).
Jak dla mnie gra to bardzo fajnie, ale nie mówię że jest to moje ostatnie
słowo 😉
Czytając opinie innych użytkowników tych wzmacniaczy, wniosek nasuwa się
tylko jeden, mianowicie pod wzmacniacz acoustica najlepiej postawić pakę tejże
firmy. Niestety dostanie dedykowanej kolumny pod 320tkę (czyli modelu 408) w
Polsce graniczy z cudem.
Aha i czołem wszystkim, to mój pierwszy post
Nie posiadam modelu 408. Miałem nawet pomysł żeby zbudować replike, z
wykorzystaniem głośników…neodymowych, żeby ograniczyc wagę. Zdaje sobie
sprawe że to nie to brzmienie. Posiadam przerobiona kolumnę z comba…126.
Poprzedni właściciel …odciąl wzmacniacz, wymienił oryginalny głosnik na
15″Eminence 400w. i zamontował na tylniej ścianie drugi głosnik 15″ Beyma
200. Do tego mam przelącznik mini,mogę używać tylko tego z przodu paki i mam
do dyspozycji 400w. 8-ohm. + regulowany horn, lub włączyć ten drugi z tyłu
paki i wtenczas mam 600w. 4-ohm. Co w przypadku 320 jest ważne żeby mieć
wiekszy zapas mocy. Dodatkowo dorzucam jeszcze kolumnę Hughes-Kettner 2×10.
Wtanczas mam 2-ohm. Ale takiego zestawu używam rzadko ze wzgledu na..cężar.
Pomimo że nie są to oryginalne paki to Acoustic 320 daje rade z takim
zestawem. 408 można kupić we Francji , lub Niemcy.
O kurcze, ciekawa konstrukcja! Czy dobrze rozumiem – głośniki są w rzędzie?
Jeden za drugim? Co do konieczności zapasu mocy, to muszę się zgodzić. Na
moje głuche ucho, głośność 160 watowego acoustica 320 (przy 4 ohm) jest
porównywalna z Gallienem 700RB-II (działającym też na 4 ohm), który przy
tej oporności ma 480W!
Ryszardzie, a powiedz masz doświadczenie w graniu z tym wzmakiem na większych
scenach, takich gdzie przydałoby się DI? Jak sobie radzisz w takich
sytuacjach? Nagłaśniasz się przez mikrofon? Mam swojego acoustica od
stosunkowo niedawna i nie miałem jeszcze okazji wypróbować go w boju. Do tej
pory, przy innych sprzętach które miałem, akustycy krzywym okiem patrzyli na
nagłaśnianie zestawu przez mikrofony, dlatego też najczęściej leciałem
przez wyjście liniowe.
Konstrukcja z taką lokalizacją głosników, czyli jeden z przodu a drugi na
tylniej scianie nie jest niczym nowym. Ampeg ,bodajże w latach 90-tych miał
taką serie kolumn i comb wykonanych w ten sposób. Była to seria DD, z
głosnikami 12 ” i 15 “. Sprawdz w necie ,na pewno są jakieś informacje. Z
zestawem Acoustic zagrałem parę koncertów . Nagłaśniałem to przez mikrofon
, a w innym przez preamp-out. Daje znakomite brzmienie na przody. W końcu to
Acoustic ! Mój elektronik podresla zawsze że , elementy z których zbudowano
preamp są wyjątkowe. Dotyczy to modeli 120, 220, i 320, oczywiście tych
vintage. Bierzących wzmacniaczów Acoustica nie znam , bo są niedostepne w
europie. Napisałem do firmy i otrzymalem odpowiedz że nie mają…dealera w
Eur.
Dziękuję za tę informację! Elektronik, który robił mojego acoustica
(konieczna była po tylu latach wymiana kilku kondensatorów), też był
zachwycony preampem. Ja się na elektronice nie znam, ale musi coś w tym być.
Zresztą brzmienie wzmacniacza faktycznie nie pozostawia żadnych wątpliwości
🙂
Dwaj bracia, Gitarowy i Basowy.
Po prostu piękne.
Ja również jestem szczęśliwym posiadaczem Acoustica. 🙂
Dokładnie jest to model 126 z 1976 roku. Niestety oryginalny głośnik
rozsypał się pod wpływem wilgoci. (Poprzedni właściciel nawet nie miał
pojęcia co to jest! 😀 ) Teraz zastąpił go standardowy
Eminence o tych samych parametrach. Brzmienie – fenomenalne! Z
moich obserwacji wynika również, że fenomen brzmienia
Acousticów wynika nie tyle z elektroniki i podzespołów, a z
samej konstrukcji paki! (no akurat w moim przypadku jest to combo, wiec paka
jest umowna) Gdy przepinałem “głowę” wyjętą z combo do innych paczek
wyposażonych w identyczny głośnik brzmienie było zupełnie inne! Dobre, ale
takie właśnie pospolite, jak w 90% tego, co mamy na rynku… Tu chodzi o
jakość płyty wiórowej, z której paka jest zrobiona; o to, czym jest obita
i o strategię rozmieszczenia otworów rezonansowych. Jak dla mnie – magia! Oto
czysty przykład na to, dlaczego stare czasy tak często nazywamy dobrymi…
🙂
Btw – Czy ktoś z kolegów wie może, gdzie znajdę schemat do tego modelu?? :/
Gratuluje zakupu ! Bo sprzęt to naprawdę wyjątkowy. Muszę przejrzeć
schematy które posiadam i jest wielce prawdopodobne że…mam schemat do tego
modelu.
Tak a propos Acoustica.
Cóś Pięknego !
A wyobraź sobie ryszard58, że uparłem się kiedyś, żeby zrobić sobie dwie
“kopie” tych kolumn. Żeby było jak w Zeppelin. I zrobiłem.
A niedawno się dowiedziałem, że to są kolumny aktywne. Każda ma na dole
własna końcówkę mocy, a to co John Paul Jones kładł na górze to tylko
przedwzmacniacz.
No i dostęp do głośnika w tych kolumnach rozwiazany jest inaczej niż ja to
zrobiłem.
Sa cholernie głośne.
Podziwiam tak mocno zdeteminowanych ,bo budowa takiej paki to nie lada
wyzwanie. Prawdą jest że ta paka ,o ile się nie myle to model 408/4 x 15″/ z
końcówką mocy na “podłodze”. A to co sprawia wrażenie heada to tylko
preamp model 360. Na takim samym grał również Jacek Pastorius. Najlepiej
sprawdzić na
http://www.acoustic.homeunix.net lub
http://www.acoustic.control.free.fr
Ta pierwsza to amerykańska str. a ta druga to francuska. Obie podają
b.wyczerpujace info . na temat wzmacniaczów i kolumn.
Podane adresy intern. Acoustica nie zawsze się otwieraja . Wrzuć w gogle
Acoustic Control Corporation i na pewno je znajdziesz i otworzysz