jak schodzicie paluchami na niższe progi nie przesuwają dłoni np. na proga
1-4 to staracie się trzymac część paluchó na gryfie, czy czy to olewacie.
tzn. czy staracie się rozciagać dloń przez trzymanie części palców na
gryfie. niejeasno się wyrażam?
pozdrawiam
Czy rozciąganie gryfowej ręki jest dla mnie ważne podczas gry na basie?
Czy staram się trzymać część paluchów na gryfie, gdy schodzę na niższe progi?
Czy unikam przesuwania dłoni na progi 1 i 4 podczas gry na basie?
Czy zwracam uwagę na rozciąganie dłoni podczas gry na niższych progach?
Czy używam swoich palców do rozciągania dłoni podczas gry na basie?
Czy jest dla mnie ważne utrzymywanie części palców na gryfie podczas gry na basie?
Czy staram się redukować napięcie w dłoni poprzez rozciąganie palców?
Czy obserwuję swoją dłoń podczas gry na basie i staram się ją rozciągać?
Czy staram się utrzymać przyczepność moich palców do gryfu w trakcie schodzenia na niższe progi?
Uważam, że rozciąganie dłoni ma wpływ na mój styl gry na basie.
Troszkę.
Wyrażasz się totalnie niejasno :D. I zjadasz literki. Wracaj do podstawówki
😀
no trochę niejeasno…. a nawet domyślając się ocb nie wiem co za dziwne
wymysły…. masz dobrze grać a nie robić szpagaty palcami… i strasznie
wygladą ten styl pisania 🙁 chyba podstawówka jednak
Dobrzej jest wg mnie rozmieszczać szeroko palce.
http://www.szkola.mayones.com/artyk.html?nid=141
Kolo pisze jak to się przydaje. Ja tam staram się rozciągać palce jak tylko
mogę żeby mieć szybki dostęp do jak najwiękeszej ilości dźwięków na
gryfie
podstawówka? kurde jak poziom spadł przez te “parę” ładnych lat….
To jak jest o rozciągniu ręki to ja wrzucę takie ćwiczonko na podstawie
“Bombtrack” RATM:
[font=Lucida Console]
G|——————————0————————————|
D|—-2-0—0———2-0—0-2——-2-0—0———2-0—0——–|
A|——–2—2-0———2—————2—2-0———2—2——|
E|–0————-3-0—————0————-3-0———–3-2–|[/font]
gra się to tak:
https://www.youtube.com/watch?v=mev5gNhcr2I
Oczywiście to jest sam wstęp 🙂
Cały pic polega na tym żeby zacząć grać motyw od 12 progu. Zagrać raz czy
dwa i zejść o próg niżej.
Czynność powtórzyć i powtórzyć i powtórzyć… 🙂
Pozdrawiam kozaków grających to w F
Mi ćwiczenie pomogło bo moje krótkie paluszki dają sobie teraz radę w
niskich pozycjach bez większych oporów
Kozaków?! Przecież to banał nawet dla w miarę początkujących 😀 Ja zawsze
polecałem granie kawałka “Erotomania” Dream Theater. Kto się dał skusić
zaraz przyznał, że ten kawałek to doskonałe ćwiczenie na rozciąganie i
rozgrzewkę a kawałek nie jest jakiś wybitnie trudny..
Może i całość nie jest wybitnie trudna ale trzy ostatnie dźwięki mogą
sprawiać kłopot w szybszych tempach
Ja wole na rozciąganie palców grać gamy i skale… ma się wtedy dwa w
jednym raz że się rozciąga paluchy a dwa że w pamięci zostają schematy
które przydają się potem do improwizacji i komponowania… a jak nie mam
akurat basu pod ręką to (np w poczekalni, na przystanku, w pracy) to
rozciągam paluchy mechanicznie… wkładając prawą łapę pomiędzy palce
lewej… trzeba uważać tylko żeby nie bolało bo można się też w ten
sposób połamać (chociaż ja się jeszcze nie połamałem ale wydaje mi się
że można.. xP)
A ja podchodzę do tego kontrabasowo, czyli używam trzech palców 🙂 Dopiero
tam, gdzie nie muszę ich sztucznie rozciągać gram czterema. Jak dla mnie
bardzo wygodne rozwiązanie i wcale nie mniej skuteczne.
dobre ćwiczenie na rozciąganie palców to piosenka nirvany come as you are
imho 🙂
jak gram na rozgrzewkę jakieś podstawowe rzeczy to staram się to
zachowywać, proponuję to co mi kazał nauczyciel robić czyli:
G|—————————————————————0-3-5-3———-|
D|——————————————-0-3-5-3-0-3-5-3——————|
A|———————–0-3-5-3-0-3-5-3————————————|
E|–0-3-5-3-0-3-5-3———————————————————|
itd… z tymże na progu 3 dociskamy palcem środkowym, na 5 małym, a
wskazujący trzymamy na 2 🙂 na początku może się wydawać trudne ale potem
jak się człowiek przyzwyczai to już nie jest źle. według mnie pomaga