Head + kolumna w granicach 3000/4000zł. Co wybrać?

Załączniki

Na razie gram na pożyczonym Ashdown’ie MAG C115-300(combo)i jest to pierwszy
piec basowy, który ogrywam, wiec moje doświadczenie nie jest na tyle duże,
żeby ocenić jaki sprzęt wybrać. Znalazłem Tc electronic BH500(head) i
BC410(kolumna), szczerze podoba mi się to brzmienie, ale wolałbym go
porównać z innymi zestawami w tej cenie. Gram na 5-strunowym basie Cort GB75
OPN (passive/active. Za propozycje i opinie z góry dzięki!

-
Wpisy są prywatnymi opiniami poszczególnych autorów.

Komentarzy: 13

  1. Pytanie zasadnicze... Co chcesz grać?

    Do 3-4k

    Ja od siebie polecam jako head: Ashdown-ABM500/Hartke HA5500/Trace Eliott
    AH500

    Do tego paka: Noisy Box, ABMka, jakiś Customik

    I jesteś ustawiony.

    Niedawno w Guitar Center była promocja i za 3099 była nowa głowa ABM +
    paka 410/4ohm... Gdyby miało być nowe to to bym kupował.
    zielony666
  2. Zależy od preferencji. Za 4Kzł masz lampowe 300W Bugera BVV3000 (ok 2300)
    i zawodową paczkę Kustom Groove Bass 4x10 ( 1500 i mniej). Za ciut więcej
    kolumna EBS Proline 410 (około 2000).

    Minusem jest waga, ale brzmienie to rekompensuje.

    Zanim zdecydujesz się na zakup, pograj na kilku sprzętach. Lepiej dołożyć
    te 300 na paliwo i wybrać świadomie niż utopić kasę sugerując się
    opiniami innych, którzy nie koniecznie preferują inny typ brzmienia niż Ty.
    pinio
  3. head - markbass uzyskasz ciepłe czyste klarowne,

    orange TB500 - niestety nowego nie dostaniesz bo prawdopodobnie go wycofali,
    równie mocny, dużo środka, rockowa charakterystyka z zajebistym drajwem,
    mega prosty panel bez zbędnych korekcji, tylko to co ważne (używam).

    Oba heady ważą mniej niż 6kg

    paczka 410 albo 212 - noisy box, albo markbass

    (używam Standard 104HR na ferrytowych głośnikach, a nie na neodymach)
    Adrawde
  4. Coś mi się wydaje, że Orange będzie nową serię wprowadzać tych
    wzmacniaczy.
    Kapral
  5. EBS Proline 410 (około 2000) - skąd kolega wziął taką cenę tej
    przezacnej paczki ? :)
    Vivaldi7
  6. Z alledrogo. Nawet znajomek sprzedaje (ja swojej nie oddam) za 2550, swoją
    kupiłem za 2600 z case, który warty pewnie dobrych kilka stówek. Trzeba
    polować.
    pinio
  7. Za tą kase masz do wyboru przykładowe używane zestawy, którę mogę
    polecić bo są sprawdzone:

    1. Hi-Fi

    SWR SM400 + Stary goliath 4x10

    2. Brudne/ rockowe ( i w miarę mobilne)

    Ampeg SVT 3 pro + paczka Ampeg 410HE

    3.Tłustsze / miśkowate Hi-fi

    Eden WT400 + Eden D410T

    4. Rockowo i niekoniecznie brudno

    stary trace elliot head + paczka - (jeszcze ci zostanie kasy)

    5.Lampa

    Stary brytyjski wzmacniacz 50-100w mniej znanej firmy (Carlsbro, Roost)

    Stara brytyjska paczka 4x12" Marshall 1935, albo może sound city (tu
    musiałbyś chyba trochę dołożyć)

    Godne uwagi są jeszcze Ashdown ABM / Ampeg B2R, SWR seria studio (nie 350x
    itp), Hartke LH (o niebo lepszy od starych 3500 i 5000). Ale są to już
    wzmacniacze moim zdaniem trochę bez charakteru.

    No i opcja ostatnia pt. Ważniejsza niż brzmenie jest dla mnie mobilność
    czyli paczki na neodymowych głośnikach i wzmacniacze z końcówką w klasie
    D.

    Tutaj z tego co przerobilem to dalej ze wszystkim wygrywa markbass, bo przy
    tym, że jest lekki i mobilny, ma fajne uniwersalne filtry i w porównaniu do
    konkurencji w miarę skuteczną końcówkę.

    Niestety pierwsze z brzegu Hartke zabija go dynamiką, mimo słabszego
    preampu.

    Tak samo jeśli chodzi o neodymowe paczki - brzmią pusto i sucho w porównaniu
    z głośnikami ceramicznymi.

    Ale to jest sprzęt do pracy i jakbym grał 2 gigi tygodniowo to się nie
    zastanawiał tylko kupił sobie takie kombo na jednej 12".
    Mateusz Piotrowski
  8. Polecam naszą główke LWA 500, plus dedykowane paczki, jeśli chodzi o coś
    mobilnego.

    Jak coś linki do specki:

    LWA 500 (głowa)

    www.warwick.de/en/Warwick---Products--Amplification--WWarwick-WA--slash--BC-Line--WA-Serie-Ampheads--LWA-500-Black--Pictures.html


    Dedykowane Paczki

    www.warwick.de/en/Warwick---Products--Amplification--WWarwick-WA--slash--BC-Line--WCA-Cabinet-Serie--WCA-112-LW--Pictures.html


    Warwick Distribution
  9. Pinio - świat schodzi na psy :)

    Swojej też nie oddam poniżej 2600 :)
    Vivaldi7
  10. Z jednej strony tak, bo kupiłeś jakiś czas temu za cenę xxx, a chwilę
    później kosztuje 1/3 tego. Z drugiej strony fajnie, bo można w miarę
    niedrogo nabyć pro sprzęt ;)
    pinio
  11. @Adrawde:
    orange TB500 - niestety nowego nie dostaniesz bo prawdopodobnie go wycofali, równie mocny, dużo środka, rockowa charakterystyka z zajebistym drajwem, mega prosty panel bez zbędnych korekcji, tylko to co ważne (używam).




    O to, to. Gram na TB 500 już jakąś chwilę i nie żałuję ani złotówki na
    niego wydanej.

    Generalnie wybierałem między TB500 a SVT3 PRO i uważam, że wybrałem
    dobrze.

    Raz, że Orendż jest bardziej charakterny, a dwa że jest bardziej
    mobilny.

    Niby końcówka w klasie D, ale jakoś mi to specjalnie nie przeszkadza. Ma
    wygar konkretny Rozkręcony na 1/3 (bez dodatkowego nagłaśniania - bo akustyk
    był kompletnym dyletantem i nie potrafił sobie ustawić poziomu sygnału z
    wyjścia D.I.) z powodzeniem nagłośnił mi salę wielkości dużej sali
    gimnastycznej.

    Jest tylko jeden szkopuł - to brzmienie trzeba lubić, bo jest specyficzne i
    nie każdemu przypadnie do gustu. Mnie pasuje idealnie i jak będę zmieniał,
    to tylko na większego brata na pełnej lampie.
    Ramcel
  12. Dobrze napisane Ramcelu - brzmienie bardzo charatkerne - gdybym grał jakiś
    punk/vintage rock/noise - generalnie potrzebował brudu to brałym Orange -
    IMHO lepiej się sprawuje jako "brudziciel" niż V4B.

    Z drugiej strony jak ktoś chciałby czysty, miękki bass to raczej na taki nie
    ma szans.
    zielony666
  13. @zielony666:
    Z drugiej strony jak ktoś chciałby czysty, miękki bass to raczej na taki nie ma szans.




    Ależ oczywiście, że jest szansa, wszystko się da. Wystarczy skręcić gain
    i rozkręcić bardziej volume(clean room może nie jest jakiś strasznie
    wielki, ale nie gram na tyle duzych sztuk, żeby miało mi go braknąć, ba
    jest go spory zapas). Tylko po co? Biorąc oranżadę brałem ją właśnie ze
    względu na jej zadziorne brzmienie. Bez rozkręconego gainu to nie moja bajka,
    chociaż jak trzeba to czasem i w takiej konfiguracji używam i zdrady nie ma.
    Ramcel