Witam wszystkich!
Szukałem trochę na forum, trochę poza nim, ale nic ciekawego jeszcze nie
znalazłem, a może ktoś posiada konkretne linki, tudzież propozycje kupna
konkretnych publikacji;)
Dokładnie to poszukuję walkingów do przeróżnych utworów jazzowych, coby
trochę poćwiczyć takie granie na basie i kontrabasie, bo w sumie nie mam w
tym dużego doświadczenia, a chciałbym takowe zdobyć i przy okazji poczytać
walkingi, żeby np. poznać ciekawe podejścia itp., aż w końcu nauczyć się
samemu budować ciekawe pochody:)
Niestety nie znalazłem póki co żadnej takiej strony, a słyszałem, że
można trafić na różne takie zbiory opracowań utworów.
Także jeśli ktoś mógłby mi pomóc, byłbym bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam
Czy szukacie nut do walkingów do jazzowych utworów na bas i kontrabas?
Czy ktoś z Was ma konkretne linki lub propozycje kupna publikacji z walkingami?
Chcę nauczyć się budowania ciekawych pochodów na basie, czy możecie mi polecić jakieś publikacje z walkingami?
Czy wiecie, gdzie mogę znaleźć zbiory opracowań utworów z walkingami na bas i kontrabas?
Czy ktoś mógłby mi pomóc znaleźć nuty do walkingów do jazzowych utworów?
Czy jestem jedynym, kto szuka nut do walkingów na bas i kontrabas?
Czy wiecie, jakie publikacje z walkingami na bas i kontrabas są najlepsze?
Jakie jazzowe utwory polecacie do ćwiczenia gry walkingowej na basie?
Czy jestem w stanie nauczyć się gry walkingowej na basie, jeśli nie mam dużego doświadczenia?
Jakie techniki gry walkingowej na basie są najważniejsze do opanowania?
Utworów nie, ale przykłady walkingów (dokładnie dwa, albo trzy) są w
szkółce Mayo.
A tu w F dur.Baardzo dużo możliwości.
Gary Willis – Building Walking Bass Lines
Jak zgooglujesz to szybko znajdziesz w pdfie. Często na basowych blogach się
pojawia do ściągnięcia. Niestety jest po angielsku, ale łatwo się
zorientować co i jak nawet bez znajomości języka…
chyba Ed Friedland to napisał…
Jest jakiś przepis na walkingi? Chodzi mi o jakąś ogólną regułę.Jeżeli
gitarzysta gra undecymowe i tercdecymowe to jak mam chromatycznie obchadzać.
Próbowałem bez teorii eksperymentować i wpadłem tylko na to że mogę
czasami chromatyzować blues minor
dobrze jest traktować prymę akordu graną na raz w takcie, gdy zaczynamy
grać ten akord po tym, jak graliśmy inny w takcie poprzednim, jako dźwięk
docelowy (target), do którego mamy dojść od prymy akordu poprzedniego. Na
tak odległe składniki jak 11 czy 13 nie patrz grając walking. I tak użyjesz
ich jako dźwięków przechodnich między targetami. Od jednej prymy do drugiej
możesz pójść po skali, po dźwiękach akordu lub z uzyciem chromatyki – np
na cztery tuż przed zmianą akordu możesz zagrać po prostu dźwięk o pół
tonu wyższy od docelowego (czyli tej prymy następnego akordu, którą zaraz
zagrasz na raz). Ogólnie lepiej wystrzegać się grania walka tylko pasażami
ogrywając akordy. Nie ma wtedy tego ciągnącego utwór do przodu uczucia
płynności, zmierzania dokądś.
“…dobrze jest traktować prymę akordu graną na raz w takcie, gdy zaczynamy
grać ten akord po tym, jak graliśmy inny w takcie poprzednim, jako dźwięk
docelowy (target), do którego mamy dojść od prymy akordu
poprzedniego…”
Piękne Ci zdanie wyszło ,nie ma co,he he (bez obrazy).
..Ja mam tylko taką uwagę a mianowicie to można o wiele prościej
wyjaśnić
po prostu w nutach.No tak,ale trzeba je jeszcze znać.
..A co mi tam -zapytam : nie będzie to łatwiej dla Was pokazać Wam to w
nutkach?
Jeśli tak chętnie namaluję,myślę bardzo przystępnie i od początku.
Godne polecenia są:
Ed Friedland – Building Walking Basslines
Ed Friedland – Bass Grooves
Gary Willis – Ultimate Ear Training for Guitar & Bass
Co tyczy się Jazzu:
Ron Carter – Building Jazz Bass Lines
Rufus Reid – Bass Lines
Jim stinnett – Creating Jazz Bass Lines
Ogólnie polecam wydawnictwo “Hal Leonard”
Znajdziesz wiele interesujących pozycji.
Użyj tego wyrażenia kluczowego w wyszukiwarkach a dojdziesz do celu 😀
₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪
Rzeczywistość to iluzja wywołana brakiem alkoholu…
kontrapianista:
znam nuty. Problem w tym, że wolałem podać pewne wskazówki, według
których można zbudować wiele walkingów w różnych tonacjach i stylach,
niż zaprezentować jeden konkretny, w konkretnej tonacji i po konkretnej
progresji akordów i analizować kolejne nuty albo liczyć na to, że kolega,
który pytał, będzie się domyślał, o co mi z tymi nutami chodziło. Poza
tym, niektórzy (również basiści jazzowi) nie znają nut, za to doskonale
potrafią ogrywać skale i akordy, kojarzą interwały i chromatykę. Sam
nauczyłem się czytać nuty, kiedy już dość sprawnie grałem walkingi (i
solówki) w różnych jazzowych nurtach.
Nie no,jasne.Rozumiem Twoje intencje. Dla mnie to jednak prostsze się wydaje w
nutach.No ale ja nuty czytam od 3 klasy podstawówki.
Po prostu do nut tak czy inaczej musiałbym dodać opis, dlaczego użyłem
właśnie takich dźwięków.
motyw z targetem jest kluczowy ! 🙂 szukajcie , basujcie , czujcie !