mini bass demo – skala 17″, piezo + magnesy

Załączniki

Do obczajenia demo niezwykłej basoofki – Stradi miniUZbass. W tym maleństwie
mieszczą się 3 pickupy – Lace Sensor przy moście, customowe punktowe
pickupy w gryfie i piezo pod mostkiem 😀 tu wersja headless ale są też z
kluczami. co myślicie o takim sprzęciku?

"Stradi mini bass demo"
Inni pytali na Basoofce:
Opinia o basie Stradi miniUZbass z 3 pickupami Lace Sensor, customowymi punktowymi pickupami i piezo pod mostkiem.
Czy warto zobaczyć demo basu Stradi miniUZbass z skalą 17 i piezo + magnesy?
Myślę, że Stradi miniUZbass jest idealnym sprzętem dla mnie jako basisty.
Jestem zainteresowany sprawdzeniem mini demo basu Stradi miniUZbass.
Czy wybrałbym wersję headless czy z kluczami Stradi miniUZbass?
Uważam, że bas Stradi miniUZbass pozwala na uzyskanie unikalnego dźwięku.
Czy planuję kupić baz Stradi miniUZbass po obejrzeniu demo?
Czy zastanawiam się, jakie byłyby moje wrażenia z grania na Stradi miniUZbass?
Uważam, że 3 pickupy Lace Sensor w basie Stradi miniUZbass to dobry wybór.
Myślę, że Stradi miniUZbass może przyciągnąć uwagę na scenie muzycznej.
-
Wpisy są prywatnymi opiniami poszczególnych autorów.

Komentarzy: 30

  1. Brzmi trochę jak niedorobiony Pbass, poza tym nie ma w ogóle dołu. To się
    chyba tylko do ćwiczeń nadaje, jako taki "bas w podróży" :D.
    Kapral
  2. Najlepiej odsłuchać w słuchawkach - wtedy wszystko ładnie się klaruje. To
    tak jakby grać od 12 progu więc ogromu dołu nie będzie. Pomysł zaczął
    się rzeczywiście od basu ćwiczebnego takiego który mieści się w plecaku
    :)

    Tu basik wykorzystany we fragmencie innego utworu a przy okazji również
    kolejna wyścigówka - Stradi F1

    "Stradi bass solo - F1 Bass & Mini UZBass"
    stradi
  3. Słuchałem tego na kiepskich słuchawkach w pracy, słucham tego na dobrych
    słuchawkach w domu i nadal brzmi dość płasko, w mojej skromnej ocenie. Mój
    bas powyżej 12 progu, tak i wiele basów, na których grałem, mają więcej
    "mięcha" w dole. Nie wiem, może to przetwornik, może skala - ale jak na bas
    ćwiczebny sądzę, że pomysł przedni. Tylko, że pewnie cena już nie taka
    przednia ;).

    Czym się jeszcze możesz pochwalić?
    Kapral
  4. To nie jest nowa idea ... Zobacz tutaj :

    "desolation ( travel bass)"

    Wiadomo , ze normalny bas będzie miał więcej miecha poniewaz geometria i masa
    calosci jest inna. Mysle , ze traktowanie tego instrumentu jako basa nie ma
    sensu , jest to po prostu nowy instrument.

    Na stronie kolegi Stradiego widac fascynacje Ritterem , wiele rozwiazan i
    pomyslow zapozyczonych bezposrednio od tego fantastycznego lutnika...
  5. Śmieszny :)W podróż faktycznie idealna sprawa, ale na scenę bym takiego
    maleństwa nie wziął.
    Ramcel
  6. @Zenek_Spawacz:

    Wiadomo , ze normalny bas będzie miał więcej miecha poniewaz geometria i masa calosci jest inna. Mysle , ze traktowanie tego instrumentu jako basa nie ma sensu , jest to po prostu nowy instrument.




    Lepiej bym tego nie ujął.. w zasadzie zaintrygował mnie szum wokół
    guitalele i to że nie traktuje się tego instrumentu jako gitary czy ukulele
    tylko..guitalele, stąd też chęć nadania instrumentowi ćwiczebnemu
    możliwości w pełni utylitarnego instrumentu.

    Rittera bardzo cenię, między innymi za doskonały zmysł estetyczny i
    techniczny. Ważną inspirację stanowią również Marleaux, czy Carl
    Thompson, jednak to tylko inspiracje, które zawsze będzie widać gdzieś w
    moje pracy ale staram się iść w swoją stronę..
    stradi
  7. @Kapral:

    Czym się jeszcze możesz pochwalić?




    tu możesz zobaczyć parę ostatnich basów, strona www dawno nie aktualizowana
    bo zaraz będzie nowa

    www.facebook.com/pages/Stradi/206890529337845?fref=ts
    stradi
  8. Nie przeładowuj tej nowej stronki Flashem, to już jest passe ;P.

    Ciekawe pomysły, te podstrunnice przez cały instrument wyglądają dość
    magicznie, ale jakoś tak nieproporcjonalnie momentami wygląda górny róg do
    dolnego :P.
    Kapral
  9. Hehe jest racja w tym co piszesz - trzeba jednak jakoś kompensować brak
    dolnego rogu w kwestii wyważenia całego instrumentu. W nowych projektach
    będzie to jednak rozwiązane nieco inaczej dzięki czemu te proporcje będą
    korzystniejsze
    stradi
  10. Naprawdę przekozacko wyglądają niektóre z tych instrumentów. Szacun :)
    Ramcel
  11. Widac u Stradiego dbalosc o detal , o wykonczenie to duzy plus. Ale teraz kiedy
    dokladniej przejrzalem stronke i modele , , które sa tam oferowane , widze zbyt
    wiele zapozyczen od Rittera właśnie.

    Z tym powinienes coś zrobić Stradi. Zaczynajac od formy instrumentu (tego w
    avatarze chociazby) , poprzez forme glowki , rozwiazanie pokrywy elektroniki ,
    konczac na tej podstrunnicy do mostka , wszystko to mozesz znaleźć u Rittera
    (ok , Pagelli z Marleuxem tez zrobili taka podstrunnice ). Jezeli będziesz
    chcial wyjsc na szersze wody , nadmierne podobienstwo obroci się przeciwko
    Tobie. Tylko w pelni oryginalne konstrukcje maja szanse powodzenia.

    Szkoda , ze nie mam facebooka i nie mogę zobaczyc nowych modeli...
  12. Niedługo szerzej zaprezentuje nowe konstrukcje również na łamach forum.
    Szczęśliwie odchodzę w nich od wspomnianych przez ciebie nawiązań.
    Pozostaje jednak przy długiej podstrunnicy - było to od zawsze doskonałe
    nawiązanie do moich wcześniejszych konstrukcji elektrycznych kontrabasów. W
    każdym razie dziękuje za wszelkie wyrazy uznania i krytyki - potrzebuję do
    rozwoju zarówno jednych jak i drugich ;)
    stradi
  13. Masz jakieś ulubione drewno, z którego robisz, czy robisz ze wszystkiego? :)
    Kapral
  14. @Kapral: Masz jakieś ulubione drewno, z którego robisz, czy robisz ze wszystkiego? :)




    Używam wielu gatunków ale najchętniej jawor falisty, mahoń afrykański,
    jesion i topolę czeczot - to są główne gatunki na których pracuję. Bardzo
    lubię czarny dąb - jest niezwykle elegancki i rzadki ale daje super brzmienie
    i feeling przy olejowym wykończeniu..
    stradi
  15. A robisz tylko olejowe wykończenia?
    Kapral
  16. @Kapral: A robisz tylko olejowe wykończenia?




    Nie, stosuje różne wykończenia w zależności przede wszystkim od użytego
    drewna i założonego designu. Jednakże lubię olej tungowy za feeling drewna
    oraz za to że ten rodzaj wykończenia zdecydowanie mniej ogranicza rezonans
    drewna niż zdecydowana większość lakierów - to zagadnienie jest bardziej
    znane w lutnictwie klasycznym ale nie pozostaje bez znaczenia w kwestii
    instrumentów elektrycznych
    stradi
  17. No właśnie pytam, bo spotkałem się z opiniią, że instrumenty rezonują
    jednak lepiej z lakierem.
    Kapral
  18. Większość produkowanych obecnie instrumentów ma dosyć grube powłoki
    lakiernicze między innymi ze względu na mniejsze ryzyko przeszlifowania
    lakieru w procesie polerowania, czy też konieczność zalania lakierem porów
    drewna - taka sztywna powłoka grubości nawet 1-1,5mm potrafi skutecznie
    ograniczyć możliwości rezonansowe instrumentu. Od stuleci lutnicy głowili
    się jak nie zepsuć brzmienia doskonałych skrzypiec właśnie zbyt sztywnym
    czy zbyt grubym lakierem - recepty lakierów były zatem najpilniej
    strzeżonymi przez nich tajemnicami. Olej nie jest oczywiście panaceum - nie
    nadaje się do wykończenia niektórych gatunków drewna i wymaga większej
    uwagi w pielęgnacji instrumentu ale z pewnością nie wpływa negatywnie na
    brzmienie - wsiąka w drewno na niedużą głębokość nie tworząc sztywnej
    powłoki ograniczającej rezonans.
    stradi
  19. No właśnie pytam, bo Użytkownik Alfik (Błażej Domański, realizator
    nagrań z Studio 7 z Piaseczna - niestety, udziela się u nas bardzo rzadko)
    jest wielkim zwolennikiem lakierów, ale jakichś tam konkretnych (nie
    pamiętam jakich), fenderowskich, bo mówi, że najlepiej się sprawdzają w
    kontekście rezonowania instrumentu - zastanawia mnie Twoja opinia na ten
    temat.
    Kapral
  20. Prawdopodobnie chodzi o lakiery nitrocelulozwe - mają doskonałą
    elastyczność i kładzie się je dosyć cienko wtedy rzeczywiście rezonans
    jest znacznie lepszy niż przy poliuretanach czy poliestrach, są jednak
    kłopotliwe w użyciu - są suche w dotyku dosyć szybko ale ostateczne
    wyschnięcie lakieru to kwestia tygodni jeśli nie miesięcy.. w porównaniu do
    poliestru czy poliuretanu które w skrajnych przypadkach (utwardzanie UV)
    potrzebują na to kilku minut, lakier nitro jest po prostu ekonomicznie
    nieopłacalny i kłopotliwy dla producentów..
    stradi
  21. Minęło trochę czasu ale słowa dotrzymuję i zamieszczam zdjęcia nowych
    instrumentów

    Tu mój klasyczny design na pickupach Fender Super 55 - dębowy top jesionowy
    spód i gryf z jesionu falistego - mega sound!

    www.scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/10536921_924477430912481_8263403331564633846_n.jpg?oh=fc0f2fdae9709c57d320bd67b48369f4&oe=5444D2F5


    Tu fretless kt óry stylem i brzmieniem bezsprzecznie nawiązuje do
    kontrabasu..mój ukochany design...gryf z grabu wyposarzony w rurki z włókna
    węglowego, korpus z dębu i orzecha..

    www.scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/t1.0-9/10489983_903435586349999_8180041045846169007_n.jpg


    Pod tym linkiem zdjęcie mojego ostatniego Ultralight'a czyli basówki
    wyposarzonej w piezo i pickup Delano Thextender gryf wyposarzony w carbonowe
    rurki a waga..zaledwie 2,7 kg!

    www.fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t1.0-9/1959627_817200688306823_152348640_n.jpg


    Poniżej link do zdjęcia wyścigowej piątki z niesamowitym topem z topoli
    czeczoty w niebieskim marmurowym wykończeniu - brzmienie tego basu
    rozwala...

    www.scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/10406926_321083148043276_8248534675880968913_n.jpg?oh=500507308d8c7ff8005d0d50b306804b&oe=54489FA9


    Na koniec fotka najnowszego projektu kontrabasu z doskonałym dynamicznym
    pickupem elektretowym mojej konstrukcji - rozwala każde piezo dostępne
    na rynku..

    www.fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t1.0-9/p480x480/10150712_847093028650922_8540251733515014850_n.jpg
    stradi
  22. Fretless wygląda wprost genialnie!
    Kapral
  23. @Kapral: Fretless wygląda wprost genialnie!




    Ehhh dzięki :)
    stradi
  24. Gdzie Kolego rezydujesz? Można wpaść i obejrzeć te basiki własnymi oczami,
    rękami? :)
    Kapral
  25. Oczywiście serdecznie zapraszam - rezyduję w Juliszewie pod Płockiem - nieco
    w stronę Warszawy
    stradi
  26. Jak dla mnie to wszystkie instrumenty wyglądem powalają. Też Ciekaw jestem
    jak brzmią, ale do Płocka mi troszkę za daleko.

    No i jak z ceną takich słodkości?
    stoka
  27. Postaram się zorganizować jakieś dema instrumentów które jeszcze mam -
    większość z przedstawionych jest już w rękach szczęśliwych muzyków
    stradi
  28. Powiem tylko tyle że Wasze instrumenty wyglądają naprawdę niebanalnie !
    Domyślam się też że próg cenowy będzie dla mnie jak i wielu przeszkodą :)
    stagnacja
  29. @stagnacja: Domyślam się też że próg cenowy będzie dla mnie jak i wielu przeszkodą :)




    Mnie to również zastanawia - można poznać orientacyjną cenę takie np.
    fretlessa?
    Dante Morius
  30. @stradi: To tak jakby grać od 12 progu więc ogromu dołu nie będzie.




    A szkoda bo jak ma być bas to niech brzmi basowo :)- w UK słyszałem mini
    basidło Kala u-bas i brzmiało świetnie , tak kontrabasowo

    ot mała próbka

    "Bass Player Live 2012 - Kala U-Bass Booth and Workshop with Bakithi Kumalo and Abraham Laboriel"
    stagnacja