ludzie macie może jakieś ćwiczenia które pozwolą mi być szybszym od was
😈 nie no żartuje ale chciałbym grać jeszcze szybciej niż gram i
muszę opanowac tą technike więc jak ktoś coś by wiedział to pisać mi tu i
to już
Czy mogę nauczyć się grać trzema palcami na basie szybciej?
Jakie ćwiczenia mogą pomóc mi w opanowaniu techniki gry trzema palcami na basie?
Czy istnieją jakieś techniki, które pozwolą mi grać trzema palcami na basie bardziej płynnie?
Jaka jest najskuteczniejsza metoda nauczenia się gry trzema palcami na basie?
Czy ktoś może polecić mi jakiegoś nauczyciela gry na basie, który pomoże mi opanować technikę gry trzema palcami?
Czy warto poświęcić czas na naukę gry trzema palcami na basie?
Czy ktoś ma doświadczenie w opanowaniu techniki gry trzema palcami na basie i może mi coś doradzić?
Jak długo trzebaććwiczyć, aby opanować technikę gry trzema palcami na basie?
Jak często należy ćwiczyć grę trzema palcami na basie, aby osiągnąć szybsze tempo?
Jak radzić sobie z frustracją, gdy nie udaje mi się opanować techniki gry trzema palcami na basie?
jeśli chcesz grac trzema paluchami to bardzo wazne jest abys pamietal o
poprawnym rozmieszczeniu akcentow (atak palcem najblizej mostka będzie
najglosniejszy). wypracowanie tego wymaga cholernie dużo cwiczen w wolniutkim
tempie. ale w przeciwnym razie jak będzie gral będzie zawsze slychac puls
trojkowy.
tzn. chodzi o to żeby kazda nutka brzmiala tak samo a nie żeby atak palcem
najblizej mostka był najmocniejszy… właśnie nad tym trzeba pracowac… trochę
niejasno się wyrazilem… sorry…
wiem o co chodzi 😀 zaraz się biore do pracy :D. O akurat wczoraj byłem na
koncercie Pizzy Łomot i basista grał 4 palcami ale chyba za
szybko 😀
swego czasu widzialem fajnie opracowany kurs grania 3 i 4-ma palcami, z
fotkami. polegało to na sklejaniu taśmą klejącą najpierw palców
srodkowego i serdecznego, potem serdecznego i malego, po drodze jeszcze była
wersja ze sklejone byly palce dwa lewe (wskazujacy i srodkowy) i prawe
(serdeczny i maly).
chodzilo o wzmocnienie palców 3 i 4 za pomocą mocniejszych 1 i 2… sam nie
próbowałem, ale na logikę to może pomóc
wystrzegaj się grania triolami (tzn na początku), graj po prostu 4/4 trzema
palcami, tak żeby za kazdym razem inny palec grał pierwszy dźwięk w takcie
– staraj się żeby to brzmiało jak grane 2-ma palcami. Ja do dziś nie
potrafię trzema palcami zagrać równo i bez niechcianych akcentów, ale
czasem używam tej techniki do triol wrzucanych jako ozdobniki 🙂
pozdrówki 🙂
Hmm, to kontrabasisci sobie sklejaja palce czasem 😉 Ale prawej lapy. Nawet
widzialam jak takie fajowe opaski specjalne maja. 🙂
Co do trojpalczastej techniki gry na basowce to uzywam czasem, po prostu tak mi
wygodniej, nie umiem zagrac np triolek tak szybko zwykla technika jak mi to
wychodzi 3ma. Z checia zapoznalabym się z jakaś szkolka na ten temat, ma ktoś?
fajna stronka i link z niej akurat na temat po angielsku niestety (www.musicianforums.com/forums/showthread.php?threadid=192180&styleid=17)
ja tez czasami pogrywam 3 ale tylko na E bo na nizych strunach mam problem i
wychodzi tak jakbym jakoś tlumil do polowy nadgarstkiem strune ale jej nie
dotykam w ogóle tylko paluchy…
to w sumie trochę się podtrenowałem i w sumie tylko po to by nauczyć się
Schisma Toola. I nie powiem nawet ciekawie to wychodzi.Z drugie strony nie
zagram tego kostką jak Justin.Jak on to robi? A ogólnie rzecz biorąc o grze
3 paluchami to właśnie w podziłach 4/4 słychać te pulsy trójkowe 🙁
Jeśli chodzi o ten najbardziej znany motyw ze Schisma (to co jest np. po tych
dwudźwiękach na początku) to można to zagrać w łatwiejszy sposób:
– hamer-on (D C D) czyli uderzasz pustą D, potem samą lewą ręką w dźwięk
C (10. próg np. środkowym palcem), potem w dźwięk D też tylko lewą ręką
struną o próg (12. próg, ja używam małego palca), potem jak leci dalej
normalnie palcami.
Mi sprawia trudność równomierne rozłożenie akcentów przy hammer-onach,
więc i tak gram to po swojemu – dwoma palcami 🙂
A co do grania kostką, to bardzo łatwo się gra nią takie “galopujące”
rytmy (a te trzy dźwięki ze Schisma o których myślę, i mam nadzieję, że
Ty też, są właśnie częścią takiego rytmu). 🙂
Niezły odgrzew 😀
_______________________________
https://www.youtube.com/watch?v=0PLh_O8k5tg Mały OT granie 5 palcami 😀
Dlaczego tylko 5? Nie bądźmy minimalistami!
Wiedziałem, że będziesz pierwszą osobą, która na ten post odpowie ;d Ale
z Ciebie straszny konserwatysta 😐 żeby nie powiedzieć ortodox 😛
Chyba źle mnie zrozumiałeś. 😀
Witam – jestem nowy i mam pytanie 😉
Z tego co tu piszecie to większość z was gra 3 palcami rzadko i raczej tylko
do trioli. Moje pytanie to jak osiągnąć większą szybkość? Trenować dwa
palce (jeśli tak to czy są jakieś ćwiczenia czy trzeba po prostu regularnie
“zasuwać”?) czy nauczyć się grania trzema i wtedy będzie lepiej?
Moje zdanie jest takie: można wycwiczyc 2 palce ale można tez dolozyc 3,
trudniej wtedy od razu osiagnac sprawnosc jaka ma się z 2 palcami z racji tego,
ze ten 3 palec jest slabo “rozruszany”, roznica jest jednak taka ze 3 palce (po
wycwiczeniu) moga więcej niż 2:D Ja gram 3 i czuje ze to daje wieksze
mozliwosci niż 2.
Ja na początku grałem dwoma palcami bo tak jest po prostu łatwiej. Gdzieś w
internecie znalazłem jakiś rok temu niezły kurs (po polsku) i zacząłem
grać trzema palcami. Jak się teraz mocno skupię to uda mi się zagrać bez
tego dziwnego akcentowania co trzeci dźwięk. Proponuję poszukać i wytrwale
ćwiczyć. Myślę, że mniej niż rok Ci to zajmie.
___________________________________________________
s.t.f.
Ja ćwiczę prędkość na utworach Metallicy; do tępa 140 gram 2 palcami,
powyżej już 3 (of korz chodzi o 16) i jakoś nie mam problemu z akcentami,
czy prezchodzeniem ze struny na strune(obojętnie od którego palucha bym nie
zaczynał); może mam talent? Joke 😉
————————————————————–
Waste my time, Drink my wine, Take my money, Its alright
to ten? “Hanging ten on bass” czyli wieszanie dziesięciu paluchów na
basie:)
http://www.harmony-central.com/Bass/Articles/Hanging_Ten/
Ćwiczenia są fajne, czasem je robię jak sobie przypomnę, ale sklejać
palców nie próbowałem.
Moglbys co nieco przyblizyc o tym sklejaniu palcow?
Ja się od początku uczę grać 3 palcami i powiem tyle że reguralnie
ćwicząc już odstawiłem kostkę i gram tylko palcami. W kilku szybszych
kawałkach jeszcze tylko kostkę używam. Ogólnie 3 palcami się naprawdę
dobrze i sprawnie gra.
Zapraszam do słuchania !!!
DOBRY ZNAK
http://www.profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=145239498
http://www.dobryznak.mp3.wp.pl
|a mnie przed graniem 3 palcami powstrzymuje mysl, ze gdybym grał 3 palcami to
zbyt latwo bym doszedł do duzych prędkości i czuj bym się dziwnie 😛 dlatego
ćwiczę tylko 2 palcami, bo wiem że nie ide na łatwizne 😀
wiem, jestem głupi, no ale ktoś musi 😀
Ja trzema umiem grać (na jednej strunie 😛 ). Prawdę mówiąc, to gra się
szybciej, ale wolę grać dwoma i robić mocniejszy atak, slap prawie, bo gram
najczęściej bez pieca. Trzema mi strasznie cicho wychodzi. A najlepiej to
grać klangiem, bo tylko z nim można się przedrzeć przez gitarula, który
używa około 40W grając samemu na 10W piecyku 😛
Ja ostanio próbuje nawet slapować używając 3 palcy tzn. kciuka
wskazującego i środkowego. Ciężka i trudna sprawa.
Zapraszam do słuchania !!!
DOBRY ZNAK
http://www.myspace.com/dobryznak
http://www.dobryznak.mp3.wp.pl
To spróbuj slapować używając 5ciu palców prawej ręki jak np. Ryan
Martinie =D. To jest ciężka sprawa. Ale to tylko taka dygresja.
Nie omieszkam sprawdzić. Ja dopiero sięuczęklangu więc gra 3 palcami to i
tak dla mnie wystarczająco …..
Zapraszam do słuchania !!!
DOBRY ZNAK
http://www.myspace.com/dobryznak
http://www.dobryznak.mp3.wp.pl
Na początku gry 3 paluchami to takie galopowanie, ale potem można to
wyćwiczyć. Nie nauczy się tego w tydz. Więc najlepszym kursem jest:
ćwiczyć do oporu by me xD
Ja się uccze w ten sposób:
1. Najpierw myślę co będę grać:P najbardziej mi podchodzą skale, pasaże
tudzież jakieś proste pochody, ale to co będzie się grało lewą ręka nie
jest w sumie az tak bardzo istotne.
2. Jak już wybiorę to co będę grał i jestem gotowy używam 3/4 technik
palcowania. De facto całe ćwiczenie wyrabia technikę nie tylko grania 3ma
palcami, ale ogólnie palcowania.
Otóż grając, na samym początku używam 2 palców – wskazującego i
środkowego, czyli klasyczna kombinacja. kiedy już np. przelecę skalę po
całym gryfie w dół i w góre to zmieniamy paluszki i używam palca
wskazującego i serdecznego i znowu po całym gryfie w dół i w górę. Potem
analogicznie do w/w z palcami środkowym i serdecznym i finalnie z wszystkimi
trzema – wskazującym środkowym i serdecznym.
Całe ćwiczenie na początku sprawia trochę trudności i jest nużące, ale
już po miesiącu widać poprawę w funkcjonowaniu wszystkich 3 palców 🙂
A tak offtopując z lekka t ciągle mam problem z przechodzeniem ze strun
wyższych an niższe (np G->D->A, D->A->E) grając naprzemiennie…
nie umiem się pozbyć nawyku przechodzenia 1 palcem … :/
Ale mniejsza, dożywocia za to chyba nie dostanę?? 😛
—————————————–
“to ich marzenia ha!ha! urojenia!!”
W sumie to nie jest jakoś zle tez czasem mam z tym problemy, wazne ze dźwięk
jest zagrany xD ale czasem tak jest wygodniej i nawet jak ogladam jakieś
koncerty to tez tak przechodza
Racja, Kumiro, nie jest to jakaś zbrodnia, ale czasem przy szybszych
kawałkach mnie to hamuje niestety :/ Chociaż nie wiem czy dokładnie w tym
rzecz bo wielcy basowego świata też tak grają, jak zauważyłeś, i
wyciągają przy tym kolosalne prędkości…
Ja tez tak chce !! 😛
pozdroowki 🙂
—————————————–
“to ich marzenia ha!ha! urojenia!!”
Ja mam dylemat. Zawsze palcuje tak: 1, 2,3 palec, ale kolega (też basista)
powiedział mi ,że powinno się 3, 2, 1, bo cośtam, cośtam już nie
pamiętam. Jak się powinno?
Serdeczny, faket, wskazujący.
A jeśli komus lepiej się gra wskaz, f*ck i serdeczny? Ja w zyciu bym nic nie
ugral wyzej wspomniana przez J&D metoda. Pozatym im więcej gram trzema
paluchami tym bardizej mnie to w*rwia i chyba jednak przerwe to przerzucanie
się na 3 😛
w sumie to dobry temat bo ja jak dotąd gram 2 palcami i planuje grac kolejnymi
dwoma czyli 4 ale jak narazie to mi wychodzi słabo…
to ja mam jeszcze inną kombinację
serdeczny -> fak -> wskaz -> fak -> serdeczny…
Polecam w każdej wolnej chwili machać paluchami w odpowniedniej kolejności,
utrwali się w mózgu i potem gra się tak nie myśląc nawet o tym. Od
początku gram trzema i nie miałem raczej problemu z tym (myślę, że dzięki
temu machaniu).
Polecam pentrix (choćby taki amatorski, jak w moim wykonaniu – czyli po prostu
jak najszybsze przewracanie długopisu między palcami) – tak
ogólnosprawnościowo dla ręki :).
PAluchami macham głównie na religii ;p
I są efekty
ostatnio wykminiłem takie ćwiczenie. zazwyczaj ćwiczyłem między innymi
tak:
s- serdeczny
f- fak
w- wskaz
G:————1-3———-
D:——–1-3—–1-3——-
A:—-1-3————-1-3—-
E:1-3———————1-3- itd.
…s f w s f w s f w s f w s f
ale potem zmieniłem na:
G:————————1-1-3-3————————
D:—————-1-1-3-3———1-1-3-3—————-
A:——–1-1-3-3————————-1-1-3-3——–
E:1-1-3-3—————————————–1-1-3-3
…s f w s f w s f w s f w s f w s f w s f w s f w s f w s
i jak? trudniej? i tak ma być ;]
oczywiście można tu grać również 2-2-3-3 albo 1-3-2-5 tu jest kwestia
pewnej dowolności, warto jednak na to spojrzeć pod kątem swoich ułomności
w lewej ręce bo można w ten sposób trenować obie ręce równocześnie. Ale
najważniejsze żeby grać z metronomem.
Szczerze powiedziawszy bardziej mi się uśmiecha granie dwoma palcami. Narazie
myślę, to wystarczy a jak już niebędę nadążał kupie kostke ;p A tak
serio… Może kiedyś nauczę się 3 ale narazię wole 2 grać…
ps: Flea gra dwoma o ile się nie mylę. A kto ze sław gra 3?
Steve Harris chociażby
____________________________________________________________
Spector Legend 4 -> LDM BA100 -> lololo!
I love the smell of napalm in the morning. It smells like… victory.
Kiedy jeszcze czasem slapuje, to robie to tylko tak :O
Jak zaczynalem się w to bawic, to od początku tak robilem, bo myslalem, ze tak
trzeba 😀
Moze znow zaczne klangowac, skoro taki majster jestem? 😀 ;)))
@schism:
Jestem niegodnym swietokradca i bluznierca grajac toola palcyma :D. Poza tym mi
się wydawalo, ze tak sa właśnie hammerony 😀
@szybkosc i szybka kostka:
Ja gram szybciej dwoma, niż trzema palcami. Trzech uzywam, jak mam takie
widzimisie i lubię ten akcent co trzeci dźwięk czasem wrzucic 😀
Palcami tez grałem szybciej niż kostka. Na piorko przerzucilem się dla
brzmienia, nie dla szybkosci :O
John Myung !! ^^ A kawałek “Może kiedyś nauczę się 3 ale narazię wole 2
grać” jest conajmniej bez sensu …
Billy Sheehan gra trzema paluchami przecież. Ja przerzuciłem się na 3
paluchy profilaktycznie – “może kiedyś się przyda”, jak dzisiaj wziąłem
się za Donnę Lee, to ten serdeczny palec się przydał…
Sheehan to chyba nawet 4.
Chyba nie. Sheehan gra 3 palcami.
szergiel masz jakieś kwity do innych standartow ? how insensitive spain itp
>? jak tak to może bys mi je jakoś wyslal ;P
Mam całego Real Booka na płycie, jeśli chcesz. Parkera mam na kserówkach,
ale (pewnie) w Real Booku też jest, nie pamiętam. Wal na priv, czy coś.
Ja jak nie mam co robić na lekcji to sobie ćwiczę “rozłączanie” prawej i
lewej ręki.
Palce od 1 do 4 – 1 to wskazujący, 4 to mały
I teraz ćwiczenia:
Lewa: 4 3 2 1 4 3 2 1 4 3 2 1
Prawa:3 2 1 3 2 1 3 2 1 3 2 1
Drugie ćwiczenie:
L: 1 2 3 4 1 2 3 4 1 2 3 4
P: 3 2 1 3 2 1 3 2 1 3 2 1
Trzecie:
L: 1 2 3 4 1 2 3 4 1 2 3 4
P: 1 2 3 1 2 3 1 2 3 1 2 3
Czwarte:
L: 4 3 2 1 4 3 2 1 4 3 2 1
P: 1 2 3 1 2 3 1 2 3 1 2 3
Orion z Behemotha, Heinrich z Rootwatera/Vesanii
Novy z Vadera.
No a na pierwszym miejscu to Billy Sheehan 🙂
Ja mam taki problem i zapytanko.
Od wczoraj zacząłem na poważnie przerzucanie się z 2 paluchów na 3.
Oglądnąłem wszystkie szkółki jakie znalazłem (Myunga, Sheehana),
przeglądnąłem jak grają ci panowie, jak gra Digiorgio, jak gra Bailey,
przejrzałem wszystkie ćwiczenia jakie znalazłem i zacząłem ciężkie
ćwiczenia z graniem sobie różnych skali po całym gryfie, tak żeby
przywyknąć trochę. Ćwiczę dość intensywnie więc siedziałem z 3
paluchami ok. 3 godz.
Wrażenia mam mieszane. Problem polega na tym że po graniu wszystko zaczęło
mi się mieszać (już nawet 2 paluchy…). Techniką, którą wszyscy
nazywają “trudniejszą” czyli 123212321… gra mi się znacznie łatwiej, ale
123123… pozwala mi na osiągnięcie większego tempa. Najbardziej
denerwujące jest to że im więcej ćwiczę jedną technikę tym bardziej
odzwyczajam się od innej. Im więcej gram 123123 tym gorzej idzie mi granie
12321, a nawet dwoma paluchami. Sama techniką nie sprawia mi tak dużych
problemów poza wyżej wymienionymi. Zaraz zabieram się do dalszych
ćwiczeń.
Jeszcze tylko pytanko o artykulację, do osób które mają to za sobą. Gdy
szarpię dajmy na to strunę D jednym palcem, i ten opada na strunę A, to czy
poprawniej jest szarpnąć strunę tym samym palcem czy następnym (Myung tak
gra dla przykładu). Zaraz posypią się debilne komentarze typu: graj jak ci
wygodnie, ale ja chcę sobie technikę wyrobić tak aby nie nabierać złych
nawyków i potem nie żałować zmarnowanych ćwiczeń.