Tag: Wzmacniacz basowy

Wzmacniacz basowy to kluczowy element dla każdego basisty, pozwalający wydobyć pełnię brzmienia instrumentu. Różnorodność typów i konfiguracji pozwala na dopasowanie sprzętu do indywidualnych potrzeb i stylu gry. Wzmacniacz basowy jest niezwykle ważnym dodatkiem do gitary. Wzmacniacze takie zdecydowanie różnią się od reszty z powodu wyzwań mających związek z odtworzeniem najniższych pasm częstotliwości. Ma to wpływ na budowę kolumn głośnikowych, jak i samych głośników, końcówek mocy oraz przedwzmacniacza. Kolumny takie są najczęściej wyposażone w większą ilość głośników. Same głośniki muszą mieć większą trwałość z uwagi na dużą moc wyjściową basowych końcówek mocy. Odpowiednio dobrany wzmacniacz basowy pozwoli wydobyć brzmienie, jakiego oczekujemy oraz odpowiednio wyeksponować charakter instrumentu. Końcówki mocy zainstalowane we wzmacniaczach basowych z uwagi na ich dużą moc, w większości są wyposażone w dodatkowe chłodzenie w postaci wentylatorów. Znajdziemy w nich również specjalny układ limitujący, który chroni głośniki przed uszkodzeniem oraz zapobiega przeciążeniu sprzętu.
Zatem jaki wzmacniacz wybrać?
Większość basistów korzysta ze wzmacniaczy hybrydowych, czyli połączenia przedwzmacniacza lampowego z tranzystorowym wzmacniaczem mocy. Możemy wyróżnić różne typy konfiguracji zestawów wzmacniaczy basowych, w zależności od miejsca gry, stylu muzycznego oraz pożądanego brzmienia.

Podczas sesji nagraniowych, grania prób lub koncertów w małych klubach dobrze sprawdzi się wzmacniacz typu combo. To połączenie wzmacniacza i kolumny, zamkniętych w jednej obudowie. To jedno z tańszych i bardziej mobilnych rozwiązań, ale należy pamiętać o tym, że zazwyczaj posiada mniejszą moc.

Przy występach scenicznych, koncertach w dużych klubach lub dla artystów, którzy używają instrumentów o poszerzonym dolnym zakresie np. metalowców, warto zwrócić uwagę na wzmacniacze o mocy od 300 do 1000 W oraz oddzielne kolumny. Oddzielne wzmacniacze potocznie zwane „głowami” to połączenie końcówki mocy oraz przedwzmacniacza w jednej obudowie. Niektórzy muzycy używają również oddzielnych przedwzmacniaczy oraz wzmacniaczy mocy w przeróżnych konfiguracjach.
Klasyczne lampy
Lampa to najbardziej tradycyjny wybór, nadaje klasyczne i okrągłe brzmienie. Wielu muzyków uważa, że produkują one je cieplejsze i naturalne, w przeciwieństwie do tranzystorów. W niewielu z nich zamontowane są wentylatory. Niestety, trzeba w nich wymieniać lampy co jakiś czas, co oczywiście wiąże się z wyższymi kosztami eksploatacji.
Tranzystory
Tranzystory to główna konkurencja lamp. Brzmieniem nie dorównują wzmacniaczom lampowym, ale nie trzeba w nich wymieniać lamp i są o wiele tańsze. W niektórych przypadkach mamy do czynienia z konstrukcjami hybrydowymi. Zwiększa się też ilość produktów wyposażonych w cyfrowe procesory sygnałowe. Pozwalają one na imitację różnych typów wzmacniaczy, kolumn basowych oraz efektów.
Na co zwrócić uwagę kupując?
Bardzo ważne jest sprawdzenie, czy wzmacniacz, który chcemy wybrać, oferuje wyjście na mikser. Basy nagrywa się najczęściej liniowo, a jest to możliwe tylko w momencie posiadania takiego wyjścia.

Rola wzmacniaczy basowych jest ogromna w kreowaniu brzmienia. Jeśli chcemy dobrze wydobyć dźwięk, wybór dobrego wzmacniacza powinien być kwestią pierwszorzędną.

Wzmacniacz 800 1000

Wzmacniacz ~800-1000

Rozpoczynając poszukiwania nowego wzmacniacza do gitary basowej w przedziale cenowym 800-1000 zł, zdecydowałem się sprzedać swój dotychczasowy sprzęt marki Ashdown. Szukam czegoś z więcej wysokimi tonami, idealnego do koncertów.

Potrzebuję porady

Basista boryka się z problemem znalezienia odpowiedniego wzmacniacza, który odpowiadałby jego potrzebom uzyskania specyficznego 'klekotu' z mięsistym dołem. Posiada on bas Dean Edge 4 oraz wzmacniacz Kustom KBA200, lecz rozważa zakup dodatkowego sprzętu, aby osiągnąć pożądane brzmienie.

Kombo H038k Bk303 Czy Rozbudowa O Paczke 221510 Ma Sens

Kombo H&K BK303, czy rozbudowa o paczkę 2×10 ma sens?

Autor rozważa rozbudowę używanego wzmacniacza H&K BK303 o dodatkową paczkę głośnikową 2x10 w celu wydobycia większej mocy i uzupełnienia brzmienia. Wyposażenie wzmacniacza obejmuje 15-calowy głośnik, tweeter i system Dynaclip.

Gadacz bateryjny basowy -Roland Micro Cube

Eksploruję możliwości wykorzystania Roland Micro Cube jako głośnika basowego. Zastanawiam się nad budowaniem nowej obudowy i dodaniem lepszego głośnika, by nie przekroczyć budżetu 150zł.

Head+paka-pomocy

Autor wyraża zainteresowanie zakupem zestawu basowego Orange, analizując różnice pomiędzy modelami OB1-500 a 4 Stroke 500 oraz ich kompatybilność z różnymi kolumnami. Podkreśla również swoje potrzeby muzyczne, wyrażając preferencje dla brzmień pasujących do gatunków takich jak gospel i jazz.

Combo Ashdown czy Fender?

Stoję przed wyborem combo do mojego basu Hohner Professional PJ Bass SX z 1991 r. i proszę o porady. Rozważam modele Fender Rumble 100/115, Ashdown Mag C-115 300 Evo II, Fender BXR 100 c oraz Ashdown Mag C210T-300 z budżetem około 1.000 zł.

Head Eden 260 Z Paczka 210 Vs 212

Head Eden 260 z paczką 210 vs 212

Autor wraca do gry na basie i testuje head David Eden WTX 260, zastanawiając się nad wyborem kolumn: David Eden 210 vs 212. Rozważa doświadczenia z używaniem kolumn neodymowych oraz zagadnienie kompatybilności impedancji.

HAND BOX Fortec-412 / Maruszczyk Barabass – szukam opinii

Autor szuka opinii na temat wzmacniacza Hand Box Fortec-412 i porównuje go z konkurencyjnymi modelami. Rozważa zakup, bazując na rozmiarach, cenie oraz opiniach innych użytkowników i konfrontuje go z modelem TC Electronic BS250 210 oraz Maruszczyk Barabass.

Jaka Glowa Head Wzmacniacz Do 1500zl

Jaka głowa [head, wzmacniacz] do 1500zł

Szukając głowy basowej do 1500zł, autor rozważa różne opcje, mając na uwadze dynamiczne i klarowne brzmienie, potrzebne do małych klubowych koncertów bez zbędnych dodatków. Rozważa modele takie jak Ampeg PF350 i PF500, Hartke HA3500 oraz Hartke LH500, zastanawiając się nad ich mocą i prostotą.

ampeg, markbass czy może tcelectronic

Rozważam zakup zestawu Packi + Head o mocy 800 - 1000W i zastanawiam się pomiędzy opcjami od Markbass, TC Electronic, i Ampeg. Zastanawiam się również, który układ głośników będzie lepszy: 1x15 + 4x10, czy może 2x12 + 1x15.

Ashdown Five Fifteen – problemy i dziwny pomysł

Właściciel wzmacniacza basowego Ashdown Five Fifteen opisuje swoje doświadczenia związane z awarią urządzenia podczas koncertu oraz rozważa niestandardowe modyfikacje sprzętu w celu zwiększenia jego głośności, mimo ograniczonych środków finansowych.

Head Harely Benton Hb3000bt

Head Harely Benton HB3000BT

Autor zastanawia się nad zakupem wzmacniacza Harley Benton HB3000BT, potrzebnego mu do testów oraz poszukuje informacji i opinii na temat tego sprzętu, z uwzględnieniem ograniczonego budżetu.

Hartke Model 5000 250W + 250W

Poznaj moje wrażenia z użytkowania zestawu Hartke Model 5000 250W + 250W razem z kolumną Hartke 410XL 400W. Sprawdź, jak poradziłem sobie z dwoma kluczowymi kwestiami, których odpowiedzi nie można było znaleźć w internecie.

Eq W Gitarze Preampie I Wzmacniaczu 8211 Jak To Wszystko Ustawic D

EQ w gitarze, preampie i wzmacniaczu – jak to wszystko ustawić? :D

Autor dzieli się swoimi doświadczeniami i problemami z ustawianiem EQ w swoim sprzęcie, składającym się z aktywnej gitary z 3-pasmowym EQ, preampu z 3-pasmowym EQ i wzmacniacza z 4-pasmowym EQ. Szuka porad, jak poprawić jakość brzmienia oraz jak dostosować EQ do różnego stylu gry i warunków akustycznych.

Combo Do Treningow Domowych

Combo do Treningów domowych

Autor poszukuje combo do gry w domu w ramach ograniczonego budżetu do 1000zł, preferując zakup nowego sprzętu. Wśród rozważanych opcji znajdują się Hartke HD25, Fender Rumble 15 2013, i Orange CR50BTX, z różnymi wielkościami głośników oraz cenami.

Za Duzo Mocy Do Domu

Za duzo mocy do domu.

Stawienie czoła problemowi zbyt dużej mocy wzmacniaczy basowych w warunkach domowych. Opisuję moją sytuację związana z używaniem potężnego wzmacniacza Orange Terror Bass 500 oraz sposoby na radzenie sobie z nadmierną głośnością.

Usterka Heada Gallien Krueger 700rb Ii

Usterka heada? Gallien Krueger 700RB-II

Doświadczam problemów z moim wzmacniaczem basowym Gallien Krueger 700RB-II, którego brzmienie przestało być selektywne i czyste, mimo stosowania stalowych strun. Problemy rozpoczęły się po dwóch latach użytkowania, a serwis zdiagnozował i naprawił usterkę, która wróciła po krótkim czasie.

Jak wpływa siła sygnału wejściowego na katowanie wzmacniacza?

Autorka stawia pytanie o wpływ siły sygnału wejściowego na długowieczność wzmacniacza, rozważając swoje doświadczenia z próbami osiągnięcia pożądanej głośności, zachowując wzmacniacz w dobrej kondycji. Rozpatruje różnice między regulacją gain i volume, i jak te aspekty wpływają na przegrzewanie się sprzętu.

Wzmacniacz ze starego wzmacniacza

W artykule opisuję proces zamiany starego wzmacniacza Vermona w urządzenie, które po podłączeniu do głośnika zaczyna grać. Autor szuka pomocy i porad w realizacji swojego projektu.

Hartke 8211 Jaki Wzmacniacz Do Konkretnych Kolumn

Hartke – jaki wzmacniacz do konkretnych kolumn?

Autor stoi przed decyzją zakupu odpowiedniego wzmacniacza Hartke do istniejących kolumn, rozważając modele 2500, 3500 oraz 5500 i combo VX3500. Eksploruje możliwości w kontekście swoich potrzeb - głośnego hard rocka w amatorskim środowisku.

wentylator do wzmacniacza

Podczas prób z moim kombinezonem basowym 300W, napotkałem problem z przegrzewaniem się wzmacniacza, co skutkowało jego wyłączaniem. Okazało się, że problemem był wentylator, który obracał się leniwie i bezgłośnie, a po pewnym czase grania wzmacniacz się wyłączał.

Zapotrzebowanie mocy na próbę.

Czytelnik dzieli się swoim dylematem dotyczącym wyboru nowego wzmacniacza basowego dla swojego zespołu metalowego po przeprowadzce do nowego miejsca prób. Rozważa zakup modelu Ashdown eb-12 180 evo ii, mając na uwadze ograniczony budżet i potrzebę przebicia perkusji.

Aguilar Tone Hammer Vs Tecamp Puma

Aguilar Tone Hammer vs. Tecamp Puma

Porównanie dwóch popularnych wzmacniaczy basowych: Aguilar Tone Hammer i Tecamp Puma, z uwzględnieniem mocy, cen, dostępności i doświadczeń innych basistów. Sprawdź, który może być lepszym wyborem dla Ciebie.

Head I Paczka Do 4 5 Tysiecy

Head i paczka do 4-5 tysięcy?

W poszukiwaniu idealnego zestawu basowego, autor tekstu zwraca się z prośbą o pomoc w wyborze heada i paczki w przystępnej cenie. Gram na basie Jazz Bass sygnowanym przez Marcusa Millera i szukam czegoś, co zastąpi moje combo Hartke vx3500 oraz dorówna brzmieniowo Ampegowi SVT Classic.

Problem z Fender Rumble 15

Mam problem z moim wzmacniaczem basowym Fender Rumble 15, który zaczyna strasznie trzeszczeć i charczeć przy wyższych głośnościach. Ten problem pojawia się zawsze po około 5 minutach grania, zwłaszcza gdy bas na equalizerze jest ustawiony na maksymalną wartość.

Wymiana combo na heada – czekam na porady.

W artykule poruszam kwestię zmiany zestawu combo na heada w kontekście mojego nagłośnienia basowego – Ashdown MAG C210T-300 EVO II oraz Ashdown Mag 410T DEEP. Rozważam sprzedaż combo i zakup heada, aby osiągnąć lepszą jakość dźwięku przy użyciu tylko paczki, z uwzględnieniem mojego budżetu około 1000zł.

Jaki wzmacniacz basowy do … w 2016

Wybór wzmacniacza basowego zależy od wielu czynników, w tym od tego, czy grasz solo w domu, czy z zespołem. Na rynku dostępne są różne modele od polskich LDM po znane marki takie jak Ashdown, Peavey, czy Ampeg, dostosowane do różnych budżetów.

Jak to jest z tą mocą wzmacniaczy…

Autor porusza problem percepcji mocy wzmacniaczy basowych w różnych warunkach grania. Podziela swoje doświadczenia z różnymi modelami wzmacniaczy o mocach od 90W do 600W, zastanawiając się, ile mocy jest potrzebnej, aby przebić się przez zespół.

2 kolumny i head Hartke do basu, pomoc w wyborze

Rozważając zakup heada i dwóch kolumn do basu zastanawiałem się nad opcjami w budżecie około 3000 zł. Ostatecznie zainteresowałem się zestawem od Hartke, który obejmuje model heada LH-500 oraz dwie kolumny VX410 i VX15.

Szukam fachowca do serwisu gitar i wzmacniaczy w Warszawie

Autor poszukuje w Warszawie serwisu, który zajmie się kompleksową naprawą i serwisowaniem gitar elektrycznych, basowych oraz wzmacniaczy. Chodzi o działania takie jak naprawa elektroniki, ustawienie gitary, przegląd wzmacniaczy i ożywienie starego combo.

Wzmak do 1200w kolumny

Stoję przed wyborem idealnego wzmacniacza do moich kolumn 1200W na eminencach gammach. Pragnę uzyskać zarówno przesterowane, jak i czyste brzmienie i mam budżet 5000 zł.

Combo 100,150 lub więcej, mieszkanie i salka

Stojąc przed wyborem nowego wzmacniacza do mieszkania oraz do prób, zastanawiałem się nad modelami o mocy 100/150 wat. Z jednej strony potrzebuję sprzętu, który będzie dobrze brzmiał nie tylko w warunkach domowych, ale także spełni oczekiwania na próbach zespołu.

Pomoc w doborze sprzetu head i kolumna

Jestem w trakcie wyboru nowego sprzętu do basu, głównie do występów na żywo. Rozważam różne kombinacje wzmacniaczy i kolumn, a moim budżetem jest 4000 zł.

Jak zbudować swój własny wzmacniacz lampowy

Prezentujemy sposób na zbudowanie własnego wzmacniacza lampowego Orange AD 200 B 100W, wyjaśniając każdy krok oraz niezbędne elementy do jego skonstruowania. Koszt takiego przedsięwzięcia to około 1200 zł, a mamy nadzieję, że nasze porady pomogą Ci w bezpiecznym i skutecznym montażu.

DI box do Acoustica 370

Poszukiwania idealnego DI boxa do wzmacniacza Acoustic 370 okazały się nie lada wyzwaniem. Wzmacniacz ten, nie posiadając zbalansowanego wyjścia, wymaga dokupienia DI boxa dla łatwego podłączenia do mikserów i nagłośnienia.

Warwick Lwa 1000

Warwick LWA 1000

Nadchodzi premiera nowego wzmacniacza Warwick LWA 1000 w Polsce, będącego lekkim wzmacniaczem o wadze zaledwie 2.75 kg, oferującego 1000 Wat mocy. Jest wyposażony w funckje takie jak dwie niezależne kanały z 4-pasmowym EQ, regulowany kompresor oraz różnorodne wyjścia, w tym DI oraz dedykowane wyjście głośnikowe.

100 Wattowy wzmacniacz lampowy – jaki głośnik?

Szukając idealnego głośnika do wzmacniacza Echolette Bassmaster 100, zastanawiam się nad odpowiednią impedancją oraz mocą. Rozważam wykorzystanie współczesnego głośnika 4Ω, ale czy to najlepszy wybór?

Kuba Qbass Wojciechowski

Kuba Qbass Wojciechowski to wszechstronnie uzdolniony basista, kompozytor, producent i manager. Ma na swoim koncie udział w wielu projektach muzycznych i dyskografię obejmującą różne gatunki muzyki.

Podłączenie interfejsu audio do wzmaka

Michał pyta o możliwość podłączenia zewnętrznego interfejsu audio Roland UA-25 do wzmacniacza Ampeg SVT3PRO, aby nagrywać bas korzystając zarówno z mikrofonu jak i bezpośrednio z wzmacniacza. Problemem jest cichy sygnał przy nagrywaniu ścieżki z line outu wzmacniacza.

Mobilne kolumny

Rozważając zakup mobilnych kolumn, zwróciłem uwagę na Ampegi z serii Portaflex. Choć moje poszukiwania nadal trwają, odkryłem, że nowe modele mogą być bardziej opłacalne niż używki, mimo początkowych obaw dotyczących braku przenośności.

Taurus Qube 450 czy Markbass Little Mark III ??!!??!!

Basista stojący przed wyborem zmiany sprzętu poddaje pod rozwagę dwa lekkie wzmacniacze basowe: Taurus Qube 450 i Markbass Little Mark III. Sprawdźmy, który z nich może odświeżyć jego podejście do wzmacniaczy i dodać radochy w graniu jazzowych, funkowych i rockowych klimatów.

Ashdown Mag 600H Evo II + Ash 410T Deep – Sam już nie wiem

Autor artykułu wyraża swoją frustrację i niepewność dotyczącą wyboru odpowiedniego głośnika do heada Ashdown Mag 600H Evo II. Rozważa zastosowanie modelu Ash 410T Deep, jednak zastanawia się nad możliwymi problemami technicznymi i różnicami w porównaniu z modelem Ash 414T Deep.

Samodzielna budowa paczki 4×10 , czyli od zera do…

Autor podjął się wyzwania budowy kolumny basowej 4x10 plus horn, mimo braku wiedzy na temat głośników basowych. Posiada jednak znaczącą wiedzę i praktykę w konstrukcji i obróbce drewna, co daje mu przewagę w realizacji projektu.

Szukam kolumny do wzmacniacza Hartke 2000

Autor poszukuje kolumny do wzmacniacza Hartke 2000, mając ograniczony budżet wynoszący 800PLN. Potrzebuje sprzętu na koncerty w małych lokalach, zastanawiając się, czy lepiej dokupić kolumnę, czy zainwestować w tańsze combo.

Marcin Chryczyk

Marcin Chryczyk to utalentowany basista, kompozytor i muzyk młodego pokolenia, obecnie studiujący na Akademii Muzycznej w Katowicach. Jego talent zaowocował udziałem w wielu projektach muzycznych oraz występami na prestiżowych konkursach i festiwalach.

Kolumna do SWR 350x

W artykule autor rozgląda się za najlepszą kolumną do wzmacniacza SWR 350x, mając do wydania około 1500 zł. Jako opcje bierze pod uwagę różne konfiguracje kolumn Ashdown.

Combo, head, a może…

Stoję przed wyborem zakupu nowego sprzętu i analizuję trzy główne opcje: kombajny, zestawy head + paczka oraz innowacyjne podejście z paczką, końcówką mocy i preampem/kartą muzyczną. Każda opcja ma swoje plusy i minusy.

Maksymalna temperatura wzmacniacza

Zauważyłem, że moje combo Trace Elliota osiąga wysoką temperaturę, zwłaszcza podczas grania na pełnym słońcu. Zastanawiam się, jakie są normalne zakresy temperatur dla wzmacniaczy i czy powinienem się martwić nagrzewaniem się urządzenia podczas letnich występów.

Nowe Bassmany

Przekrojowa analiza nowych wzmacniaczy Fender, Super Bassman i Bassman 100T, inspirowanych klasycznymi blackface'ami z lat 60/70. Podkreślenie ich wszechstronności oraz unikalnych funkcji, w tym opcji automatycznego biasu i silent record.

Naprawa Wzmacniaczy Radom – okolice

Autor poszukuje kogoś, kto jest w stanie naprawić i ulepszyć stary wzmacniacz lampowy na lampach EL34, zredukowany do 30W mocy przez poprzedniego właściciela. Chce zwiększyć moc wzmacniacza, zakonserwować elektronikę oraz dodać kilka funkcji.

Poziom sygnału w gitarze a Limiter w wzmacniaczu

Basista opisuje swoje doświadczenia z użyciem gitary basowej Cort Action V i wzmacniacza Harley Benton'a HB80b, skupiając się na problemach z sygnałem i limiterem. Zastanawia się nad potencjalnymi rozwiązaniami takimi jak zmiana elektroniki na aktywną, użycie equalizera BOSS GE-7, lub wymiana przystawek.

Ashdown 330 Head + VS-212 ?

Poszukiwania pierwszego poważnego wzmacniacza do basu doprowadziły mnie do zestawu Ashdown 330 Head + VS-212. Czy to najbardziej opłacalny zakup dla basisty szukającego idealnego brzmienia?

[POMOCY] HEAD do różnch gatunków muzyki – dylemat

Szukam heada basowego, który byłby idealny do gatunków takich jak POWER-HEAVY METAL i BLUES, przy założonym budżecie 1500 zł. Rozważam kilka opcji, w tym GK Backline 600, Peavey Tour 450, Kustom Groove Bass 600 Hd, Taurus BL 300H i Ampeg B2R.

Laney RB7 + RB115 VS Głowa + 410

W artykule przedstawiam swoje rozważania na temat upgrade’u mojego obecnego setupu Laney RB7 przez dodanie kolumny Laney RB115 lub zmianę całego zestawu na head Peavey Tour 450 z paczką 410. Zastanawiam się, które rozwiązanie lepiej wpasuje się w moje potrzeby związane z graniem cięższych gatunków muzycznych.

Jacek W.

Jacek W., utalentowany basista, zabiera nas w podróż przez swoją muzyczną karierę rozpoczętą w 1990 roku, przedstawiając używany przez siebie sprzęt. Od pierwszego basu Defil, przez serię Ibaneza, aż po pełne lampowe wzmacniacze - Jacek dzieli się swoimi przemyśleniami na temat każdego kawałka sprzętu.

Ashdown MiBass Amp Head

Ashdown Engineering prezentuje ultralekki i kompaktowy wzmacniacz basowy MiBass Amp Head, który zmienia reguły gry dla basistów. Ważąc zaledwie półtora kilograma, oferuje także niesamowitą moc 220 lub 550 Watt, co sprawia, że jest idealnym rozwiązaniem dla muzyków w drodze.

BloodyJaw

Młody basista opowiada o swojej pasji do basu, swoim sprzęcie i idolach muzycznych. Kocha Jazz Bass i Music Man'y, jest wielkim fanem RHCP, Muse'a, Metallici. Jego sprzęt to Cort GB99B i Warwick Blue Cab 15.1, a także efekt Doctor Q.

LINE 6 LowDown LD 150

W mojej ostatniej wizycie w warszawskim sklepie muzycznym, miałem okazję przyjrzeć się bliżej combo LINE 6 LowDown LD 150. To urządzenie przyciągnęło moją uwagę dzięki swoim funkcjom, takim jak programowalne kanały i możliwość podłączenia footswitcha.

Head KUSTOM KXB200HR, jaka kolumna?

Autor rozważa zakup heada KUSTOM KXB200HR na potrzeby prób i małych koncertów. Poszukuje opinii i rady na temat wyboru kolumny pasującej do tego modelu, mając ograniczony budżet.

Warwick, comba serii BC

Nowa seria wzmacniaczy BC od Warwicka oferuje comba o różnych mocach, od 20 do 300 Watt, z myślą o basistach poszukujących wyraźnego brzmienia bez nadmiernego hałasu. Seria ta inspiruje się popularnymi wzmacniaczami Hellborga i dostosowana jest tanto aktywnych, jak i pasywnych basów.

Ampeg PF-500 – próbki nowej zabawki od Ampega

Ampeg, znany producent sprzętu muzycznego, niedawno odnowił swoją serię Portaflex, wprowadzając na rynek nową generację headów - PF-500. W artykule zaprezentowano informacje oraz próbki dźwiękowe nowego urządzenia, udostępnione przez użytkowników forum Talkbass.

głośniki do budowy paczki

Podejmując się wyzwania budowy własnej kolumny basowej do mojego ulubionego Line6 HD750, postanowiłem znaleźć idealne głośniki zdolne dostarczyć doskonałe efekty brzmieniowe. Szukam głośników o mocy od 800W do 1000W, podobnych do tych z pakietów Goliath Senior, Trace Elliot czy David Eden.

DigiTech i Warwick – nowe wzmacniacze

Firma DigiTech, znana z produkcji efektów, wypuściła na rynek nową linię wzmacniaczy, w tym małe combo basowe DB15. Z kolei Warwick rozszerza swoją ofertę o nowe heady basowe serii WA oraz kolumny basowe serii WCA.

Laney RB9 + kolumna

Zastanawiam się nad wyborem kolumny do wzmacniacza basowego Laney RB9. Rozważam różne możliwości, kierując się przede wszystkim głośnikiem wysokich tonów i mocą przynajmniej 200W, odrzucając marki takie jak Ashdown, Hartke i Behringer.

Moja głowa nie daje spokoju moim kończynom – lutnicze ADHD

Trooper manufacture rozważa wznowienie produkcji basów, z nowym projektem pięciostrunowego basu jazzowego o nazwie Trooper JazzAss Smasher V. Wykonany z jesionu, projekt wciąż jest w fazie rozwoju z wieloma zagadnieniami do rozwiązania, w tym wybór gryfu i miejsca produkcji.

Piec do studia – praca inżynierska

Osoba pisząca prosi o pomoc w projektowaniu wzmacniacza basowego o mocy 50-60 W z głośnikiem 8-10 cali do użytku studyjnego. Chce, aby był selektywny bez zbędnego mułu, z możliwością uzyskania niskiego zejścia z obudowy.

Tzar

Jędrzej opowiada o swojej pasji do gry na basie, zaczynając od Iron Maiden aż po ambitniejsze klimaty jazzowe i funky. Obecnie korzysta z Epiphone Thunderbird IV i wzmacniacza Hartke B200, planując przyszłe zakupy.

Ashdown MAG C210T-300 EVO II

W artykule przedstawiam drobiazgową analizę wykorzystania maksymalnej mocy comba Ashdown MAG C210T-300 EVO II przez dodanie odpowiedniej dodatkowej paczki. Opisuję różnice między paczkami i jakie one mają wpływ na wydajność wzmacniacza.

Dylemat. Jakie kombo? plus kilka poważnych problemów

Autor opisuje swoje poszukiwania idealnego kombosa basowego po tym, jak jego poprzedni sprzęt przestał działać. Szuka modelu o odpowiedniej mobilności i mocy, zdolnego do obsługi efektu sidechain i overdrive, zastanawiając się nad kilkoma opcjami.

Petter69

Piotrek z Wrocławia dzieli się swoją muzyczną podróżą od basisty początkującego do członka zespołu ProFundal. Opowiada o zmianie sprzętu basowego z McCrypt BA-25 na Fender Rumble 75 i trwałej miłości do basu Epiphone Thunderbird.

Jako leworęczny basista z bogatym muzycznym doświadczeniem dzielę się swoją historią i szczegółami dotyczącymi mojego sprzętu. Od gitary CLIMAX, przez GMR, po Fender Jazz Bass i wzmak Fender Rumble - towarzyszą mi one w nieorganizowanych sesjach z przyjaciółmi.

LDM Ba-100 kopie

Podzielam swoje doświadczenia z użyciem heada LDM BA-100, który kupiłem od zaufanego basisty. Podczas używania w nowej sali prób, napotkałem problem z uziemieniem, po którym otrzymałem lekkie wstrząsy elektryczne.

Ampeg BA 300.115 czy Ampeg B200R?

Rozważając zakup wzmacniacza basowego, porównałem dwa modele Ampega: BA 300.115 i B200R. Każdy z nich oferuje unikalne cechy, które mogą przyciągnąć różnych muzyków, grających zarówno rock, alt-rock jak i elektronikę.

Piotr Miziołek

Historia Piotra Miziołka pokazuje, jak poświęcenie i pasja mogą zaprowadzić od pierwszego basu Basston, przez zakochanie się w motocyklach, do ponownego odkrycia muzyki i założenia własnej grupy. Miziołek dzieli się również szczegółami swojego imponującego zestawu sprzętowego.

Bassman 135

Fender Bassman 135 to wzmacniacz, który budzi mieszane uczucia - najmniej popularny z serii, ale z unikatowymi cechami, które warto poznać. Produkowany w latach 78-83, oferuje brzmienia, które mogą zaskoczyć nawet najbardziej wymagających audiofilów.

Tomek Cedzyński

Tomek Cedzyński to postać kontrowersyjna i pełna sprzeczności, znana z maniakalnego dbania o higienę oraz z zamiłowania do sprzętu basowego. W artykule poznajemy jego kolekcję basów, wzmacniaczy i akcesoriów.

Kazik Kaszubowski

Kazik Kaszubowski, uzdolniony basista, kompozytor i aranżer, zasłynął w latach 90-tych jako członek czołowego trójmiejskiego zespołu sceny alternatywnej. Obecnie aktywnie uczestniczy w wielu projektach muzycznych o różnorodnej stylistyce, od rocka po jazz.

Ampeg Heritage B-15N

Ampeg Heritage B-15N to limitowana reedycja ikonicznego wzmacniacza basowego, znana jako flextop z 1960 roku. To urządzenie, które definiuje standardy dla studia i sceny, powraca w ekskluzywnej serii 50 sztuk, zachowując oryginalne brzmienie i charakter.

Kondensator! Pomocy!

Autor dzieli się swoim doświadczeniem związanym z awarią wzmacniacza Hartke VX3500, spowodowaną przez spalony kondensator. Szuka pomocy w zidentyfikowaniu i zakupie nowego kondensatora, aby uniknąć konfliktu z kolegą.

Milknące Combo SWR LA-15

Użytkownik forum podzielił się swoją frustracją związaną z problemami z używanym basowym wzmacniaczem SWR LA-15, który kupił przez allegro. Mimo początkowego prawidłowego funkcjonowania, urządzenie zaczęło wykazywać niepokojące symptomy, takie jak brak dźwięku i nieprzyjemne dźwięki w czasie grania.

Stanisław Jakś

Stanisław Jakś, mimo braku umiejętności gry na instrumencie, z powodzeniem tworzy muzykę od 1988 roku. Jego unikalny zestaw sprzętu, który obejmuje zarówno klasyczne gitary, jak i niestandardowe urządzenia DIY, świadczy o kreatywnej pasji i wytrwałości.

Tapchan

Tapchan przedstawia swoją imponującą kolekcję sprzętu dla basistów zebraną od 2001 roku. Czytaj dalej, aby odkryć niezwykłe modele zarówno znanych, jak i bardziej niszowych marek.

Warwick Profet 5.1 – kilka pilnych pytań!

Autor szuka odpowiedzi na pytania techniczne związane z używanym wzmacniaczem basowym Warwick Profet 5.1, w tym z podłączaniem kolumn i rozdziałem mocy między nimi. Poruszane są zagadnienia takie jak łączenie kolumn w konfigurację równoległą i potencjalne ryzyko dla sprzętu.

Fender Rumble 150 z nowej serii

Odwiedziłem sklep muzyczny szukając nowego wzmacniacza basowego i szczególnie zainteresował mnie Fender Rumble 150 z nowej serii. Zastanawiam się, czy jego 150 watowej mocy wystarczy na scenę i czy umożliwi uzyskanie jasnego, klarownego dźwięku potrzebnego do slapu.