Bas do identyfikacji
Poszukuję informacji na temat tajemniczej gitary basowej firmy Jackson, której potrzebuję pilnie sprzedać. Nie znam jej dokładnego modelu, lecz sądzę, że to wariacja na temat modelu C5P Concert Bass.
Pickup basowy to fundament brzmienia gitary basowej, pozwalający na uzyskanie różnorodnych tonów i pełną kontrolę nad dźwiękiem. Istnieje wiele rodzajów przetworników basowych, każdy z nich dostosowany do konkretnych zachcianek i gatunków muzycznych. Pickup basowy, inaczej przetwornik basowy, to kluczowy element elektrycznego basu, odpowiedzialny za konwersję drgań strun na sygnał elektryczny, który następnie może być wzmacniany i przetwarzany przez wzmacniacz basowy, efekty czy inne urządzenia dźwiękowe. Dzięki przetwornikom basowym możliwe jest uzyskanie różnorodnych brzmień oraz kontroli nad dźwiękiem w trakcie występów czy nagrań studyjnych.
Pickupy basowe występują w różnych konfiguracjach i technologiach, a najbardziej popularne to:
Single-coil – przetworniki te składają się z jednej cewki i magnesów, które wytwarzają pole magnetyczne wokół strun. Drgania strun wpływają na pole magnetyczne, generując sygnał elektryczny. Single-coil pickupy są znane z jasnego, dynamicznego dźwięku, ale mogą być podatne na zakłócenia elektromagnetyczne.
Humbucker – to przetworniki składające się z dwóch cewek o przeciwnych polaryzacjach, które „bukują” (ang. „buck”) zakłócenia elektromagnetyczne, stąd nazwa. Humbuckery charakteryzują się cieplejszym, bardziej nasyconym dźwiękiem niż single-coil, z mniejszą ilością szumów i zakłóceń.
Split-coil – te przetworniki łączą zalety single-coil i humbuckerów, dzięki podziałowi cewki na dwie części. Split-coil pickupy oferują równowagę między jasnością dźwięku a redukcją zakłóceń.
Aktywne – przetworniki te mają wbudowany przedwzmacniacz, który zasilany jest z baterii. Dzięki temu dźwięk jest bardziej wyrazisty, z większą dynamiką i mniejszymi zakłóceniami. Aktywne przetworniki są często wybierane przez basistów grających w gatunkach wymagających mocnego i czystego dźwięku, takich jak metal czy rock.
Pasywne – przetworniki te nie mają wbudowanego przedwzmacniacza, co sprawia, że ich dźwięk jest bardziej naturalny i cieplejszy. Pasywne pickupy są popularne w jazzie, bluesie czy muzyce funk.
Wybór odpowiedniego pickupu basowego zależy od indywidualnych preferencji muzyka, stylu gry oraz gatunku muzyki, którym się zajmuje. Dostępność różnorodnych przetworników basowych pozwala na eksperymentowanie z dźwiękiem, a także dostosowanie go do własnych potrzeb i wymagań.
Poszukuję informacji na temat tajemniczej gitary basowej firmy Jackson, której potrzebuję pilnie sprzedać. Nie znam jej dokładnego modelu, lecz sądzę, że to wariacja na temat modelu C5P Concert Bass.
W artykule opisałem proces odnawiania mojego Squiera Affinity P-Bass, począwszy od zmiany wyglądu przez malowanie, aż po wymianę przetworników na Seymour Duncan. Podzieliłem się również kosztem całego przedsięwzięcia i moimi przemyśleniami na temat wartości takiej modernizacji.
Rozważając zakup basu pięciostrunowego z przedziału cenowego 1500-1700 zł, znalazłem dwa interesujące modele: ESP LTD F-105 BLK oraz Epiphone Thunderbird PRO-V NO. Obie gitary charakteryzują się aktywną elektroniką, humbuckerami, ale różnią się skalą, drewnem i wyglądem.
Mój projekt gitary basowej dociera do końca. Gitara jest niestandardowa, z oldschoolowym brzmieniem i unikalnymi ustawieniami dźwięku, a teraz skupiłem się na finalizacji jej wyglądu.
Ostatnie dni przyniosły fanom basu kilka interesujących nowości, w tym sygnaturę Alexa Webstera od Spectora oraz krótkoskalowego Thunderbirda od Gibsona. Poprzez małe zmiany i ulepszenia, te modele mają szansę na zrewolucjonizowanie sposobu, w jaki postrzegamy instrumenty basowe.
Fender Precision Bass, znany również jako P-Bass, obchodzi swoje 60. urodziny w stylu oldschool z limitowanymi edycjami modeli z lat 1951, 1955, 1958 i 1960. Dla fanów tego kultowego instrumentu jest to nie tylko okazja do świętowania, ale i szansa na posiadanie unikatowej wersji basu.
Squier ogłasza wprowadzenie trzech zupełnie nowych modeli gitar: Vintage Modified Jazz Bass, Vintage Modified Jaguar Bass Special i Vintage Modified Jaguar Bass Special HB. Każdy z tych instrumentów wnosi unikalne cechy, odświeżając klasyczny design.
Po zakupie pierwszego basu Yamaha TRB 4-II w Anglii i korzystaniu z różnych wzmacniaczy bez żadnych zastrzeżeń, autor zaczyna doświadczać dziwnych dźwięków po przywiezieniu instrumentu do Polski. Problem występuje zarówno na 10W jak i pożyczonym 30W wzmacniaczu basowym, niezależnie od głośności i rodzaju kabli.
Autor zmaga się z trudnościami w tworzeniu niestandardowej maskownicy do basu, napotykając problemy technologiczne i materiałowe. Przedstawia różne próby rozwiązania problemu, w tym użycie sztywnego, przeźroczystego materiału i wycinanie z forniru, oraz szuka pomocy wśród czytelników.
Autor opisuje swoje doświadczenia z zakupem gitary Fender Active P Bass Special i wyraża chęć wyłączenia aktywnego układu gitarowego. Zastanawia się nad wpływem takiej zmiany na brzmienie instrumentu.
Zastanawiam się nad zakupem Epiphone Thunderbird-IV Bass Gothic, który ma być idealnym wyborem dla fanów punku, metalu i nu-metalu. Znaleziony został w promocyjnej cenie 980zł, oferując solidne brzmienie i wyjątkowy wygląd.
Łukasz, zapalony basista, dzieli się swoją pasją i detalami o swoim sprzęcie muzycznym. Od Corta przez Mayonesa, aż po Ashdown - poznaj jego basowy świat.
Odwiedziłem lutnika, który obsługiwał takie sławy jak Marcus Miller, oczekując snobistycznego zachowania, ale zamiast tego spotkałem niesamowicie miłego i utalentowanego człowieka. Ta wizyta uświadomiła mi, ile pracy trzeba włożyć, aby osiągnąć sukces, pozostając przy tym prawdziwym sobą.
Ten artykuł jest wprowadzeniem do procesu tworzenia whamoli, instrumentu inspirowanego przez Lesa Claypoola. Autor opisuje zebrane materiały, koszty i pierwsze kroki budowy.
Szukam informacji na temat Squier Precision Bass w wersji Vintage Modified z 2010 roku. Jestem ciekaw, czy warto zainwestować około 1300zł w ten model.
Historia niezwykłej gitary elektrycznej, nad którą pracował wujek autora. Po jego śmierci, autor postanawia przywrócić instrument do życia, napotykając na drodze różne wyzwania techniczne.
W tej recenzji przedstawiam historię mojego niestandardowego zamówienia basu u pana Zdzisława Langowskiego - od pomysłu po realizację i ostateczne wykończenie modelu Blondyna 2. Bas wyróżnia się nie tylko niestandardową specyfikacją, ale również fenomenalnym wykonaniem i brzmieniem, które udało się osiągnąć dzięki precyzji i pasji twórcy.
W domu testuję bas polskiej marki Pectra, który trudno jest znaleźć w sieci. Chociaż to dopiero początki moich testów, bas już pokazuje swój potencjał.
Maciek, bassista z ponad 3-letnim doświadczeniem, przedstawia się na forum, opisując swoją muzyczną drogę od gitary klasycznej do basowej i kontrabasu. Oprócz informacji o skromnym sprzęcie, w tym zakupie używanego basu Zak za 260 zł i combo Laney'a 120W, wyraża swoje szerokie zainteresowania muzyczne, od rocka po jazz i klasykę.
W tekście omówiono problem zbyt mocnego dominowania wysokich tonów w brzmieniu na większych scenach, gdy sygnał jest wysyłany z linii do odsłuchu. Autor dzieli się swoimi doświadczeniami i poszukuje rozwiązania, by poprawić jakość dźwięku.
W artykule omawiam modyfikacje mojego Squiera Jazz Bassa VM, w tym zmianę układu potencjometrów na jedną wspólną głośność oraz gałkę balansu, a także potencjalne dodanie gałki vol push pull dołączania szeregowo/równolegle przystawek. Szukam też odpowiedzi, czy mogę zastosować obie opcje jednocześnie.
Merlin przedstawił na swojej stronie najnowszy model pickapa basowego - Bassblaster Active. Jest to nowoczesny, aktywny humbucker wykorzystujący zaawansowane technologie opracowane przez Merlin Pickups.
Jako leworęczny basista z bogatym muzycznym doświadczeniem dzielę się swoją historią i szczegółami dotyczącymi mojego sprzętu. Od gitary CLIMAX, przez GMR, po Fender Jazz Bass i wzmak Fender Rumble - towarzyszą mi one w nieorganizowanych sesjach z przyjaciółmi.
W artykule podzielam się moją muzyczną podróżą z basem, począwszy od pierwszych dźwięków na zakupionym używanym Washburn XB100, po obecną miłość do brzmień Peavey Basic 60. Opowiadam również o swoich wyborach sprzętowych, wymianie pickupów na Seymur Duncan SPB-3, oraz o moich planach na przyszłość.
Artykuł opisuje proces customizacji gitary basowej Defil Luna, którą autor remontuje w swojej piwnicy. Przez kilka dni, bez dostępu do Internetu, autor pracuje nad gitarą, planując m.in. zmianę podstrunicy, kluczy i elektroniki.
Rozważając zakup wzmacniacza basowego, porównałem dwa modele Ampega: BA 300.115 i B200R. Każdy z nich oferuje unikalne cechy, które mogą przyciągnąć różnych muzyków, grających zarówno rock, alt-rock jak i elektronikę.
Zastanawiam się nad stworzeniem własnego, unikatowego basu z pewnymi modyfikacjami wzorowanymi na modelu Ibaneza BTB. Projekt obejmuje dobor ciekawych materiałów oraz elementów, w tym podstrunnica z klonu 'ptasie oko', korpus z klonu lub jesionu oraz pickupy Bassblaster'y od Merlina.
Projekt własnoręcznie zbudowanego basu przeżywa nieoczekiwany zwrot akcji po awarii elektroniki, która niszczy część jego możliwości. Niemniej jednak, autorowi udaje się z powodzeniem zakończyć budowę instrumentu, nadając mu unikalne brzmienie.
Zakupiłem Defila Mambo za 250 zł i planuję przeprowadzić renowację tej niemal 40-letniej gitary, mając minimalne doświadczenie. Mam kilka pytań dotyczących regulacji gryfu, polerowania elementów niklowanych, malowania korpusu oraz wymiany pickupów.
Zastanawiam się nad wymianą seryjnych przetworników w mojej Yamaha BB G-5 na nowe, tanie, ale dobre pickupy. Rozważam konfiguracje humbucker bridge + single neck albo 2 X single-coils, szukam wśród marek takich jak Wilkinson, TESLA oraz inne.
Ampeg Heritage B-15N to limitowana reedycja ikonicznego wzmacniacza basowego, znana jako flextop z 1960 roku. To urządzenie, które definiuje standardy dla studia i sceny, powraca w ekskluzywnej serii 50 sztuk, zachowując oryginalne brzmienie i charakter.
Opisuję moją podróż w poszukiwaniu idealnego basu z ograniczonym budżetem, koncentrując się na marce GMR Bassforce. Podzielam również rozważania na temat przejścia na fretless, różnic w budowie i potencjalnych kosztach takiej modyfikacji.
Tym razem w Immo Custom Shop eksperymentuję z nadaniem mojej gitary nowych, unikatowych brzmień poprzez dodanie dodatkowych przełączników i rezygnację z efektów świetlnych. Nowy schemat elektroniki to obietnica jeszcze większej kontroli nad niuansami dźwięku.
Znalazłem stary bas i postanowiłem go wyrestaurować. Nie będzie to szybki proces, ale mam zamiar zrobić to porządnie.
Opisuję proces tworzenia mojego wymarzonego basu przez polskiego lutnika z PXGuitars, zaczynając od inspiracji i wymagań, po wybór niezwykłych materiałów. Szczegółowa specyfikacja korpusu, gryfu, podstrunnicy i dodatkowego wyposażenia pokazuje unikalność i customową naturę tego instrumentu.
Pasja do gitary basowej doprowadziła mnie do marzeń o stworzeniu własnego, unikatowego instrumentu. Zastanawiam się nad wyborem pickupów, które najlepiej oddadzą charakter mojej wizji.
Niedawno otrzymałem od znajomego bas DEFIL Luna 22 do renowacji. Zainspirowany poprzednimi projektami, zabrałem się do pracy, planując między innymi wymianę mostka i malowanie korpusu na kolor czerwonego wina.
W tym artykule opowiadam o mojej własnoręcznej modyfikacji elektroniki gitary, dodając do niej unikalny system wskazujący układ elektroniki diodami LED. Implementowałem kompleksowy układ z dodatkowym przełącznikiem i diodami, które świecą się w zależności od wybranego ustawienia.
Stanisław Jakś, mimo braku umiejętności gry na instrumencie, z powodzeniem tworzy muzykę od 1988 roku. Jego unikalny zestaw sprzętu, który obejmuje zarówno klasyczne gitary, jak i niestandardowe urządzenia DIY, świadczy o kreatywnej pasji i wytrwałości.
Celem tego posta jest zebranie obszernej bazy linków do schematów elektroniki i wzmacniaczy dla instrumentów basowych. Zawiera listę przydatnych zasobów od znanych producentów gitary i wzmacniaczy basowych.
Autor podjął się nagrania próbki brzmienia gitary basowej Ibanez BTB 405QM z nowymi strunami DR Fat Beams sygnatury Marcusa Millera, mimo, że jest początkującym w technice slapowania. Nagrał próbki z różnymi ustawieniami pickupów i z nałożoną wtyczką Ampega, porównując też krótko ze strunami Rotosound SwingBass RS 665LD.
W ramach mojego pierwszego wpisu na forum chciałbym przedstawić projekt Alu-bass - bezprogowy bas zaprojektowany i wykonany przeze mnie. Główną ideą było stworzenie instrumentu oryginalnego zarówno pod względem design, jak i właściwości brzmieniowych, ze szczególnym uwzględnieniem konstrukcji nośnej wykonanej z aluminium.
Podjęłem się ambitnego projektu stworzenia własnego, unikatowego instrumentu basowego, korzystając z pomocy m.in. pana Arka Widełki w elementach konstrukcyjnych oraz rodziny w kwestiach elektroniki. Przez wiele etapów - od projektu po finalne dopasowania estetyczne i funkcjonalne - powoli realizuję swoje marzenie o idealnym basie.
Otrzymałam bas jako prezent od wujka, ale miałam problem z odnalezieniem miejsca na podłączenie kabelka. Jestem początkująca i nie mam pojęcia, które z dwóch otworów jest właściwe dla kabla.
Fascynat muzyki, Grzesiek, dzieli się swoją muzyczną drogą od pierwszego oldsqulowego basu Rockwood do światowej klasy basu Status Energy Artist 4 str. W swojej kolekcji posiada także solidne modele jak Peavey Grind Bass 5str i kultową piątkę Roter, a także dedykowane sprzęty do ćwiczeń jak combo Hartke 1415 oraz SWR 750X.
Immo, wielbiciel fantastyki i gier, z zamiłowaniem do tworzenia historii, jest także pasjonatem basu i vintage instrumentów. Posiada unikalną kolekcję basów i efektów, które używa do kreowania niepowtarzalnych dźwięków.
Po kilku tygodniach konsultacji zdecydowałem się na stworzenie swojego basu. Dzielę się niektórymi szczegółami i proszę o radę dotyczącą kolejnych elementów, aby nadać mojemu basowi ostatnie szlify.
W najnowszym rozdziale mojej przygody z budową gitary, opowiadam o próbach ulepszenia instrumentu oraz o komplikacjach związanych z zamówieniem części z zagranicy. Nie zabrakło też drobnych modyfikacji, takich jak instalacja 'zabijaczoprzycisku', oraz przemyśleń na temat dalszego rozwoju projektu.
Sylwester Kowalik opowiada o swojej drodze do odzyskania sprawności ręki po poważnym wypadku, za pomocą gry na basie. Z czasem zdobył znaczące umiejętności i doświadczenie, używając do gry specjalistycznego sprzętu.
Pasjonat basu podziela się swoją przygodą z modyfikacją bassu B4 oraz planami zakupu nowego wzmacniacza. Dyskusja dotyczy również założenia kapeli i tworzenia własnej muzyki zamiast wykonywania coverów.
Bartosz Raducha, miłośnik różnorodnych gatunków muzycznych oraz student UW, podzielił się swoją pasją i ewolucją sprzętu basowego. Od początków z Defilem, przez Corta i MPG, aż po składaka z korpusu Ibaneza i gryfu Squiera.
W 30. rocznicę rozpadu Led Zeppelin, firma Manson wypuszcza na rynek sygnowany bas Johna Paul Jonesa. Instrument ze specyfikacjami godnymi legendy, który z pewnością nie jest zwykłą zabawką.
Autor dzieli się przemyśleniami na temat potrzeby opracowania jednolitego, obiektywnego sposobu testowania gitar basowych. Proponuje metodę testowania różnych konfiguracji przystawek w gitarach basowych, zarówno dla wersji pasywnych jak i aktywnych.
W drugiej części artykułu odsłaniam kolejne tajniki brzmienia tuby na przykładzie utworów granych przez „Langa”. Zostają przedstawione techniki wokalne umożliwiające śpiewanie w różnych stylach bez utraty klasycznego brzmienia.
Problem dotyczy niechcianej ingerencji w dźwięk gitary basowej Cort Action przy użyciu większego wzmacniacza. Autor doświadcza silnego 'siania' dźwięku, które nasila się przy braku kontaktu z metalowymi częściami instrumentu.
Autor jest w trakcie poszukiwań swojego pierwszego basu i rozważa różne opcje w przedziale cenowym 700-1300 zł, starając się uniknąć instrumentów wyprodukowanych w Chinach. Interesują go basy 4-strunowe z pickupami, które dobrze nadają się do grania metalu, ale także funk i jazz.
Czytelnik opisuje problem z gitarą, który objawia się przerywaniem dźwięku podczas gry, co przypisuje potencjalnej wadzie potencjometru. Wymienia próby diagnozowania problemu i zastanawia się nad słusznością swojej diagnozy.
Analizujemy różnice między basami ESP LTD TA-200 a ESP LTD TA-600, zwracając uwagę na budowę, materiały i osprzęt. Pomimo podobieństw, istnieją kluczowe różnice, które mogą wpłynąć na decyzję o zakupie.
Odkryj moją podróż, jak przechodzę od zwykłego posiadacza DEFILa do twórcy niestandardowego basu w stylu Immo Custom Shop. Ta opowieść to prolog pełen pasji, drewna i elektroniki.
Opowiadanie o tym, jak Maciej, pochodzący z Zabrza, zaczął swoją przygodę z graniem na basie. Pierwszym instrumentem był samodzielnie modyfikowany bas, który zmienił kilka elementów, by osiągnąć lepsze brzmienie.
Dzień spędzony na festynie z orkiestrą strażacką w upale, wracając do domu natknąłem się na problem z laptopem nieprzystosowanym do basu. Odkryłem użyteczny rejestrator basu FREEHi-Q Recorder, a także podzieliłem się swoimi doświadczeniami ze starą, ale czarującą basówką LANG.
Przekształciłem swój stary bas J&D, wyjmując większość elektroniki, pozostawiając tylko jedną przystawkę przymostkową i potencjometr głośności. Spotkałem się z problemem: po podłączeniu instrumentu do wzmacniacza, sygnał jest bardzo słaby i zagłuszany przez szumy.
Użytkownik forum zmienił struny na Ernie Balle flaty 55-110, co spowodowało niespodziewane efekty dźwiękowe w jego instrumencie. Zastanawia się, czy to przez zmianę strun, problem z pickupem czy to normalne zjawisko.
Artykuł zawiera kompendium wiedzy dla początkujących basistów, od wyboru pierwszego instrumentu, przez techniki gry, aż po konserwację sprzętu. Przybliża również tematykę dobierania wzmacniaczy i efektów, odpowiadając na najczęściej zadawane pytania.
Opisuję swoje doświadczenia z różnymi gitarami basowymi - od domowej roboty, przez DEFILy, po Fendera. Każda z nich miała swoje unikalne cechy i historie, z którymi wiązały się wspomnienia z wieloletniej kariery.
Autor opowiada o swoim pierwszym doświadczeniu z budową gitary basowej, zaczynając od fabrycznej przystawki RELLOG, przez ręczne formowanie instrumentu, aż po jego wykończenie. Ta pełna nostalgia opowieść ukazuje, jak z pasją i determinacją można stworzyć coś wyjątkowego.
W artykule znajdziesz uzupełnienie recenzji basu Cort GB94, zaprezentowane za pomocą próbek nagranych trzema mikrofonami i prezentację dźwięku Corta EVL Z4B. Autor udostępnia próbki dźwiękowe Cort GB94, nagrane na różnym sprzęcie oraz mixy Cort EVL Z4B.
Autor dzieli się swoimi doświadczeniami i rozterkami związanymi z zamiarem zakupu basu sześciostrunowego. Opisuje swoje doświadczenia w sklepie muzycznym, preferencje dotyczące gry na basie oraz możliwości modyfikacji instrumentów.
Odkrywamy zmienione oblicze Fender Precision Bass Elite series, który przeszedł szereg modyfikacji, od progu i siodła po mostek i pikapy. Instrument dostosowany do różnorodnych stylów muzycznych dzięki selekcji komponentów.
Szukając idealnego nagłośnienia do muzyki jazzowej i starego rocka, natknąłem się na kilka interesujących opcji do budżetu 3500 zł. W moim wyborze kierowałem się potrzebą znalezienia sprzętu o mocy około 400 wat, który oferowałby nieco 'stare pierniecie' bez konieczności posiadania czysto brzmiącego sprzętu.
W tej części serii opowiadam o swojej przygodzie z tuningu mojego basu. Od stosunkowo prostej wymiany elektroniki, przez eksperymenty z potencjometrami, aż po plany na przyszłość.
Autor rozważa stworzenie własnego, spersonalizowanego basu z pomocą lutnika. Rozważa różne opcje konstrukcji, od liczby strun, przez elektronikę, aż po szczegóły wykończenia.
Recenzja gitary basowej Cort Action Bass IV pod kątem jej wykonania, komponentów, brzmienia oraz porównania z innymi modelami basów. Wskazuje na to, że jest to interesująca opcja dla początkujących muzyków, oferująca dobry stosunek ceny do jakości.
Po trzech miesiącach intensywnych ulepszeń, mój Stagg BC300 przeszedł przez wiele zmian, często osiągając skrajne skutki. Ostatecznie udało mi się zrozumieć, że najlepszy dźwięk oferował w wersji fabrycznej.
Przeglądam rynek w poszukiwaniu drugiej gitary basowej, która zastąpi mój obecny Ibanez GSR190. Preferuję cięższą muzykę jak Iron Maiden czy Metallica, szukam gitary z uniwersalnymi możliwościami brzmieniowymi, wygodnej w grze i o klasycznym wyglądzie.
Opowieść o tym, jak przymusowy brak gitary i decyzja o rzuceniu palenia doprowadziły do niespodziewanego zakupu gitary basowej marki Adelita przez moją małżonkę. Głównie koncentruje się na doświadczeniach ze sprzętem, który okazał się być niedoskonałą chińską podróbką, oraz na zmaganie się z własnymi uniwersalnymi problemami.
Opowiadam o moim drugim, niezwykłym spotkaniu z gitarą basową, które było pełne niespodzianek i wyzwań. Od improwizowanych ćwiczeń na akustycznej gitarze po nagrania w profesjonalnym studiu z zespołem.
Podczas ferii miałem okazję zapoznać się z kolumnami estradowymi Jensen No. 6. Ich unikalna konstrukcja i jakość dźwięku wydają się obiecujące.
Autor podjął się odnowienia swojego starego gitary Presto Langa, poczynając od usunięcia starego, pękającego lakieru. Wykorzystał do tego celu specyfik kupiony w Castoramie, a ostatecznie zdecydował się na użycie szlifierki i papieru ściernego do osiągnięcia gładkiej powierzchni.
W artykule opowiadam o mojej muzycznej pasji i używanym sprzęcie, w tym Fender Jazz Bass Geddy Lee Limited Edition - Japan, Amerykański Jazz Bass, Gibson Thunderbird oraz o moich muzycznych inspiracjach, jak Cure, Joy Division, Bauhaus.
W trzeciej części serii opowiadam o swoim przypadkowym odkryciu na allegro - trzygryfowej gitarze z basem i mojej walce z kontuzją, która mogła zakończyć moją muzyczną karierę. Prześledź jak muzyka i bas zawsze towarzyszyły mi w życiu, mimo prób od nich odejścia.
Australijski producent Industrial Radio wprowadził hybrydową gitarę basową MIDI, łączącą zalety klasycznych rozwiązań z kontrolerem MIDI. Rewolucyjne podejście do projektu redukuje latencję do 5ms, co pozwala na bezzwłoczne przenoszenie pomysłów muzycznych do sfery dźwięku.
W tym odcinku opisuję swoje ostatnie perypetie z basem, w tym kupno wirtualnie pozłacanych strun oraz batalie z elektroniką i sprzętem. Szereg nieoczekiwanych wyzwań i zabawnych sytuacji przybliża mnie do celu - sprawienia, aby Basia w końcu brzmiała akceptowalnie.
Zakupione rok temu, używane przystawki Fender Noiseless Vintage JazzBass przysporzyły problemów po montażu. Różnice w głośności strun i możliwe przyczyny.
Autor wyraża swoje pragnienie uzyskania idealnego, ciepłego, mruczącego brzmienia basu, prosząc o porady dotyczące wyboru gitary, pickupów, wzmacniaczy, strun i korektorów. Wspomina o swoich dwuletnich doświadczeniach muzycznych i chęci ulepszenia brzmienia swojego instrumentu.
Gitara basowa to nie tylko instrument, ale i wyzwanie dla ciała. Opowiadam o mojej walce z bólem nadgarstka spowodowanym nieprawidłową techniką gry palcami.
Na ostatniej imprezie Bass Player Live w Los Angeles firma Spector zaprezentowała nową serię customowych basów - FORTE. Typu neck-thru-body, z klonowymi elementami i bez ozdób, wyposażone w przystawki EMG i elektronikę Aguilar OBP-2.
Patras, młody basista, opowiada o swoich początkach z gitarą basową, inspirowany przez Metallicę. Jego pierwszy sprzęt to gitara basowa Vision JB-8 oraz wzmacniacz Hartke A70.
Stałem się właścicielem odkurzonego fretlesa ZAK/Mayones B4, z odzysku, który przeszedł metamorfozę zarówno w wyglądzie, jak i brzmieniu. Teraz rozważam zmianę układu pickupów, aby osiągnąć idealne brzmienie.
Odkryj różnice między basami Cort EVL-Z4B a Cort B4 i dowiedz się, który z nich lepiej sprawdzi się w różnorodnych gatunkach muzycznych, od Metalu po Jazz.
Opowiadając o swoim niekonwencjonalnym pomyśle na budowę własnego basu, autor opisuje cały proces od zakupu drewna po sklejenie poszczególnych elementów. Wszystko to, aby stworzyć unikatowy instrument freless z ośmioma strunami.
Opisuję problemy związane z używaniem basu Spectora w połączeniu z ampeg svt4pro i Ampeg 810, gdzie po podłączeniu i odkręceniu potencjometrów na basie, dźwięk jest zbyt głośny i niewyraźny, a dodatkowo dioda limitu na wzmacniaczu świeci się przy każdym dźwięku.
Autor rozważa zakup swojego pierwszego basu i bada różnice między modelami Washburn T12 oraz T14, przyglądając się ich przystawkom i wpływowi na dźwięk. Ponadto, autor rozważa alternatywy takie jak Yamaha RBX 170 czy różne modele Corta, a także wybór odpowiedniego wzmacniacza basowego w świetle ograniczonego budżetu.
Omawiamy porównanie między GMR Bassforce V a Mayones Forum Pi 5, zastanawiając się, który z nich lepiej odpowiada na potrzeby muzyków poszukujących uniwersalnego brzmienia.
Analiza tej dyskusji pozwala zrozumieć kluczowe różnice między Squier Standard Jazz Bass a Squier VM Jazz Bass, zwracając uwagę na ich cenę, wygląd oraz potencjalne modyfikacje.
Autor proponuje utworzenie nowego działu na forum poświęconego mistrzom lutnictwa, aby przedstawić osoby odpowiedzialne za stworzenie znanych marek gitar i elektroniki. Zasugerowano galerię z opisami i zdjęciami, aby podkreślić ludzki element za firmami i wyrobami.
W artykule opisuję proces samodzielnego nawijania split humbuckera znanego jako precel. Ten konkretny model ma na celu dostarczenie mocnego sygnału wyjściowego i dużej czułości, osiągane dzięki grubemu i wysokiemu uzwojeniu.
Autor opisuje swoje doświadczenia z użyciem kombinacji wzmacniacza i paczki KUSTOM DeepEnd oraz zmianę gitary na Schecter Stiletto Extreme-5 z aktywnymi pickupami, co doprowadziło do problemów z brzmieniem. Zastanawia się, jak rozwiązać problem nieidealnego dźwięku bez generowania dodatkowych kosztów.
Opowieść o muzykalnej przygodzie od pierwszej gitary do budowy i reaktywacji własnych instrumentów. Od taniego klasyka do elektroakustycznego Hohnera, a następnie wyczajenie basu Harley Benton i zakup czerwonego Cort Curbow 5.
Autor podzielił się problemem pierdzenia basu podczas nagrywaniu, szczególnie na strunach H i E. Pomimo prób regulacji i zastosowania różnych technik nagraniowych, problem pozostawał nierozwiązany. Rozważa, że przyczyną może być elektronika, pickupy lub struny.