Kontynuacja serii poświęconej sztuce improwizacji na instrumentach basowych, eksplorująca różne techniki i podejścia do tworzenia solówek. Autor podkreśla znaczenie wrodzonego talentu, ale też pracy i ćwiczeń w osiąganiu poziomu pozwalającego na wykonanie przyzwoitych solówek.
Autorka opisuje problem związany ze strachem przed graniem własnych kompozycji na basie, który towarzyszy jej od dwóch lat. Mimo że jest w stanie grać utwory innych artystów, odczuwa paraliż, gdy przychodzi do tworzenia i grania własnej muzyki.
Zastanawiasz się, jak grać solo basowe do akordów e-moll, a-moll, G-dur, i czy zmieniać skalę? A może interesuje cię, jak tworzyć podkład pod gitarę używając pentatonik? Ten artykuł pomoże rozwiązać twoje wątpliwości.
Dyskusja na temat preferowanych technik i pozycji lewej ręki przy grze na gitarze basowej. Znaczenie odpowiedniego doboru palców przy graniu interwałów oraz wyboru między różnymi szkołami nauczania.