Czytelnik zgłasza problem z brzmieniem basu podczas próby, gdy używa kolumny basowej Tc Electronic RS410 ze wzmacniaczem Tc Electronic RH750. Brakuje mu mocnego dołu, a dźwięk jest zamulający i traci się w mixie z zespołem.
Autor opisuje swoje poszukiwania idealnego brzmienia basowego, wspominając o swoim obecnym sprzęcie oraz strojeniu w zespole. Szuka on porad oraz nowych pomysłów na osiągnięcie specyficznych tonów, korzystając z obecnego zestawu.
W artykule przedstawiam propozycję zabawy w ocenianie brzmień basu w utworach muzycznych. Z jednej strony są brzmienia wywołujące sromotną odrazę, z drugiej - te, które mogą służyć za wzorce dźwiękowe, sprawiające, że zachwyt zatka nam usta.
W poszukiwaniu idealnego zestawu basowego, autor tekstu zwraca się z prośbą o pomoc w wyborze heada i paczki w przystępnej cenie. Gram na basie Jazz Bass sygnowanym przez Marcusa Millera i szukam czegoś, co zastąpi moje combo Hartke vx3500 oraz dorówna brzmieniowo Ampegowi SVT Classic.
Posiadam gitarę Fernandes PJR45 Custom Body z 1985 roku, której brzmienie niezależnie od ustawień wydaje się być "kartonowe". Zastanawiam się, jak usunąć ten niepożądany efekt korzystając z comba Laney Pro-BASS 150W.
Stoję przed wyborem idealnego wzmacniacza do moich kolumn 1200W na eminencach gammach. Pragnę uzyskać zarówno przesterowane, jak i czyste brzmienie i mam budżet 5000 zł.
Opisuję swoje doświadczenia związane z konstrukcją equalizera 3-pasmowego do basu Music Man Stingray, uwzględniając koszty, komponenty i wrażenia dźwiękowe różnych opcji układów operacyjnych. Całkowity koszt wykonania waha się między 112,5 a 135 zł.
Omawiam swoje doświadczenia z gitarką Fernandes Gravity 5-X, napotkane problemy z elektroniką i dźwiękiem, oraz rozważam możliwości ich rozwiązania. Zastanawiam się także nad koniecznością wymiany strun.
Oszczędź sobie bólu i zmęczenia podczas gry na basie poprzez mocny atak prawej ręki. Piotrek szuka sposobów na uzyskanie 'low-end punch' w rockowo-metalowym graniu.
Preamp w kostce staje się coraz bardziej popularnym urozmaiceniem wśród basistów. Interesuje mnie, jak i kiedy muzycy wykorzystują te urządzenia, biorąc pod uwagę, że wiele wzmacniaczy basowych już oferuje bogate opcje brzmieniowe.
W artykule poruszona jest kwestia wyboru odpowiednich przystawek dla gitary basowej modelu sq vm 70jb. Autor rozważa opcje wymiany na przystawki zarówno od Fendera, jak i Seymour Duncan, zwracając szczególną uwagę na potrzebę poprawy brzmienia slapu.
Podczas niezapomnianej sesji nagraniowej z przyjaciółmi, zrodziła się nie tylko wspaniała sala prób, ale również 20 godzin nagrania prób basu i perkusji. Zdumiewające, jak muzyka łączy ludzi i pozwala im na wyrażenie siebie w najbardziej nieoczekiwany sposób.
Ten artykuł opowiada o artystycznym procesie, kiedy muzyk borykając się z nudą, decyduje się eksperymentować z muzyką, dostosowując dźwięki do swojego gustu. Autor eksploruje możliwości swoich instrumentów, tworząc nietypowe mieszanki muzyczne oraz modyfikując swoje gitary, by osiągnąć unikalne brzmienia.
Autor poszukuje przetwornika do basu Washburn xb100, który nada bardziej okrągłe i mniej środkowe brzmienie. Celem jest osiągnięcie dźwięku lepiej wkomponowującego się w miks popowy, z budżetem do 500zł.
Artykuł porusza problem słabego brzmienia techniki slap na basie elektro-akustycznym marki Harley Benton. Autor, mający wcześniejsze doświadczenie z basem elektrycznym, szuka sposobu na poprawę brzmienia slapu na swoim nowym instrumencie.
Dyskusje na forach o efektach do basu zwykle zdominowane są przez miłośników ciężkich brzmień, jednak ostateczny efekt często pozostawia wiele do życzenia. Nasze dążenie do brzmieniowego ideału jest zrozumiałe, ale początkujący basiści nie muszą od razu inwestować fortuny w rozbudowane zestawy efektów.
Recenzja gitary basowej Vintage EST96, która jest dostępna w cenie 1050 zł. Mimo iż nie dorównuje oryginałowi, oferuje znakomitą jakość brzmienia i solidną konstrukcję za rozsądną cenę.
Rozważałem jak poprawić brzmienie mojego basu na nagraniach i w efekcie przeszłem na struny z dodatkową symulacją wzmacniacza za pomocą wtyczki vst. Teraz zastanawiam się, czy wymiana przetworników pasywnych na moim basie Wash T12 na modele DiMarzio DP-146 lub DP-127 mogłaby jeszcze bardziej poprawić dźwięk.
Zastanawiasz się, czy granie na pustych strunach na basie to dobry pomysł? Sprawdź, dlaczego może to być kluczowe dla Twojego brzmienia.
Jako osoba dopiero zaczynająca przygodę z nagrywaniem basu zmagam się z problemem znikającego brzmienia w mixie. Pomimo optymalnych ustawień sprzętu, bas staje się niesłyszalny po dodaniu kolejnych ścieżek.
Ten artykuł rozwiązuje typowe zagadki i mity dotyczące Jazz Bassów z lat 70', w tym klucze, pickguardy, rozmiar strun oraz wpływ metalowych części na brzmienie. Rozpatrujemy przyczyny problemów oraz ich wpływ na muzykę.
Rozważam zakup gitary basowej VGS Select Cobra Charcoal Black, jednak brak próbek dźwięku i doświadczeń innych z tym modelem utrudnia podjęcie decyzji. Cena wynosi 1600zł, a instrument ma aktywne i pasywne przystawki.
Opisuję proces modyfikacji gitary Spector NS 2000/5 z pickupami EMG-HZ, umożliwiający przełączanie między trybami pracy humbucker i single coil przy pomocy potencjometrów push-pull. Modyfikacja pozwoliła na eksperymentowanie z różnymi konfiguracjami brzmień, wyróżniając się przydatnością w różnych stylach muzycznych.
Artykuł porusza temat korzystania z pustych strun podczas gry na basie, podkreślając ich ważność i właściwe wykorzystanie. Autor wyjaśnia, jak świadome używanie pustych strun może poprawić artykulację i dodać unikalnego brzmienia do gry, zachęcając do eksperymentowania.
Fan Marcus Miller'a i basista, dyskutuje na forum szukanie tańszego odpowiednika basu Fender, na którym gra Marcus Miller. Zastanawia się nad znaczeniem materiału korpusu i możliwością uzyskania podobnego brzmienia przy użyciu tańszych modeli.
Artykuł zagłębia się w charakterystykę brzmienia basu charakterystycznego dla gotyckiego rocka, zwracając uwagę na techniki, efekty i ustawienia EQ, które mogą pomóc w osiągnięciu tego specyficznego brzmienia. Wspomina o tym, jak podobieństwa w brzmieniu między różnymi basistami tego gatunku tworzą unikalny styl muzyczny.
Otrzymałem swojego nowego basa Cort GB 99B i jestem pod ogromnym wrażeniem zarówno wyglądu, jak i brzmienia instrumentu. Gitara oferuje szeroki zakres tonów, od głębokich i miękkich, po dynamiczne i strzeliste, idealne do slapu.
Rozważamy, jak grubość i waga korpusu gitary basowej wpływa na jej brzmienie, porównując różne standardy grubości. Interesuje nas zbadanie, jak różnice w grubości korpusu, od ekstremalnie cienkich do bardzo grubych, wpływają na ton i ogólną charakterystykę dźwięku.
Autor rozważa wybór pomiędzy gitarą basową a elektryczną, opierając się na opiniach znajomych i własnych wątpliwościach dotyczących możliwości wykonywania utworów. Wybór utrudniają różnice w brzmieniu i zastosowaniu obu instrumentów.
Niedawno nabyłem Jazz Bass Vintage w średnim stanie, ale za okazyjną cenę. Po gruntownej renowacji, gitara brzmi znakomicie, choć napotkałem kilka problemów podczas remontu.
Recenzja basówki Washburn XB120 oraz wzmacniacza Ampeg BA115HPT, z niespodziewanym odkryciem w szkolnej piwnicy. Z badań nad sprzętami wynikają zmieniające się preferencje dźwiękowe oraz wszechstronność wzmacniacza Ampeg.
Nowa seria wzmacniaczy BC od Warwicka oferuje comba o różnych mocach, od 20 do 300 Watt, z myślą o basistach poszukujących wyraźnego brzmienia bez nadmiernego hałasu. Seria ta inspiruje się popularnymi wzmacniaczami Hellborga i dostosowana jest tanto aktywnych, jak i pasywnych basów.
Autor podzielił się swoimi doświadczeniami z nagrywania próbek brzmień na basie Ibanez BTB 556 z nowymi strunami Fodery stalowe. Odkrywa, jak bóg basu jest ożywiany przez te nowe struny, szczególnie podkreślając zmiany w sustainie i różnice sygnału między przystawkami.
Jarek dzieli się swoimi doświadczeniami związanymi ze zmianami w swoim basowym sprzęcie, opisując swoją nieustającą potrzebę eksperymentowania z brzmieniem. Stawia pytanie o wartość ciągłych zmian w życiu muzyka.
Jestem Sylwia i chciałabym się z Wami podzielić historią mojego trzeciego basu - starego Squiera, który mimo swojego wieku i nieco zniszczonego wyglądu, ma niesamowite agresywne brzmienie. Dzięki niemu moja gra w zespole nabrała zupełnie nowego wymiaru.
Wpis dotyczy zakończenia projektowania bassu PSIbass II, włączając w to wygląd i komponenty. Znaczącym elementem jest zdecydowanie na niestandardowe rozwiązania, takie jak 2 single z przełącznikiem szeregowo/równolegle, przełącznik fazy/przeciwfazy, 2 poty volume i 1 pot tone.
Opisuję moje doświadczenia z eksperymentowaniem z piezo w moim basie Trooper MM. Wbudowałem piezo pod mostkiem, co dało ciekawy efekt połączenia z tradycyjnym sygnałem z przystawek.
Autor zorganizował nietypowy konkurs, w którym uczestnicy mieli rozpoznać brzmienie różnych basów. Do wygrania był wspólny browar. Basami wykorzystanymi w konkursie były Customowy Stagg, Gibson EB-3 oraz Defil Luna.
Najnowsze modele wzmacniaczy basowych od AER i TC Electronic przynoszą znaczące innowacje w brzmieniu i obsłudze. AER Amp Three oferuje wyraziste brzmienie za sprawą kluczowych rozwiązań takich jak parametryczny korektor, podczas gdy TC Electronic RH750 wzmaga możliwości kreowania dźwięku dzięki niezależnemu kompresorowi SpectraComp.
Michał zakupił nowy zestaw nagłaśniający składający się z głowicy ABM 500 EVO III i kolumny Marshall MBC410 o łącznej mocy 1200W, jednak jest rozczarowany ich wydajnością porównując do starego sprzętu Ashdown EVO 300.
Około półtora roku temu kupiłem bas Samick Delta z aktywną elektroniką, który początkowo zachwycał brzmieniem. Z czasem jednak pojawiły się problemy - słaby sygnał, trzeszczenie, a ostatecznie utrata charakterystycznego brzmienia, mimo napraw.
Mój projekt gitary basowej dociera do końca. Gitara jest niestandardowa, z oldschoolowym brzmieniem i unikalnymi ustawieniami dźwięku, a teraz skupiłem się na finalizacji jej wyglądu.
W artykule opisuję swoje zmagania z uzyskaniem idealnego przesterowanego brzmienia basu, nie tracąc przy tym jego głębi. Wypróbowałem metodę znanych basistów, polegającą na rozdzieleniu sygnału na dwa wzmacniacze, z czego jeden zapewnia czysty dźwięk z wzmocnionym basem, a drugi – przesterowany.
Zastanawiam się nad zakupem Epiphone Thunderbird-IV Bass Gothic, który ma być idealnym wyborem dla fanów punku, metalu i nu-metalu. Znaleziony został w promocyjnej cenie 980zł, oferując solidne brzmienie i wyjątkowy wygląd.
Przyglądam się zakupowi comba Gallien MB112, idealnego dla muzyków podróżujących komunikacją miejską. Jego waga i moc prezentują się imponująco, jednak brak pokrętła master i funkcji boost może stanowić problem dla tych, którzy szukają idealnego brzmienia na niskich głośnościach.
Przedstawiam swoje rozważania na temat wyboru między kabinetami głośnikowymi Eden D112XLT a SWR WorkingPro 1x15. Chcę uzyskać brzmienie wyraźniejsze niż tylko niskie pasmo, ale mam dylemat co do charakterystyki dźwięku obydwu modeli.
W tekście omówiono problem zbyt mocnego dominowania wysokich tonów w brzmieniu na większych scenach, gdy sygnał jest wysyłany z linii do odsłuchu. Autor dzieli się swoimi doświadczeniami i poszukuje rozwiązania, by poprawić jakość dźwięku.
Projekt basu ma na celu stworzenie unikalnego instrumentu z naciskiem na głębokie, mruczące brzmienie z delikatną górą. Całość realizowana z pomocą doświadczonego lutnika, z zastosowaniem wyselekcjonowanych materiałów i komponentów.
Zastanawiasz się, czy combo basowe Ashdown MAG C410T-300 EVO II sprawdzi się na Twoich występach? W tym artykule omawiamy jego podstawowe właściwości i zastanawiamy się, czy będzie ono dobrym rozwiązaniem dla zespołów grających na weselach, studniówkach i innych tego typu imprezach.
Fender Bassman 135 to wzmacniacz, który budzi mieszane uczucia - najmniej popularny z serii, ale z unikatowymi cechami, które warto poznać. Produkowany w latach 78-83, oferuje brzmienia, które mogą zaskoczyć nawet najbardziej wymagających audiofilów.
Aktualna fascynacja basistów w kierunku starych, często uszkodzonych instrumentów, zdaje się odzwierciedlać tęsknotę za autentycznością i unikalnym brzmieniem. Ten trend nie ogranicza się tylko do elitarnych kręgów muzycznych, ale stał się szeroko rozpowszechniony wśród zwykłych użytkowników.
Tym razem w Immo Custom Shop eksperymentuję z nadaniem mojej gitary nowych, unikatowych brzmień poprzez dodanie dodatkowych przełączników i rezygnację z efektów świetlnych. Nowy schemat elektroniki to obietnica jeszcze większej kontroli nad niuansami dźwięku.
Gitarzysta akustyczny zastanawia się nad możliwością zastosowania strun basowych w swojej gitarze akustycznej, aby uzyskać tony niższe o oktawę. Szuka informacji na temat brzmienia i materiałów, które zdecydują o jakości basu.
Podzieliłem się doświadczeniami z używaniem efektu Polish Love, zauważyłem różnice w brzmieniu w zależności od ustawienia i sprzętu. Szukam rozwiązania, jak poprawić brzmienie na sprzęcie domowym.
Autor opisuje swoje doświadczenia i zadowolenie z używania basu Fender Precision Bass Active-P, zastanawia się jednak, jak zmodyfikować jego brzmienie, aby przypominało legendarnego Rickenbackera 4003, mimo różnych trudności związanych z wymianą.
Na łamach popularnych dyskusji na tematy muzyczne, pojawia się wiele zapytań dotyczących idealnego basu, który harmonizowałby z klasyczną gitarą i wokalem. Benek, autor tekstu, dzieli się swoimi przemyśleniami i szuka porady dotyczącej znalezienia gitary basowej o ciepłym brzmieniu.
Autor wyraża zainteresowanie gitarami bezprogowymi i rozważa zmianę podstrunnicy swojego basu. Szuka możliwości przetestowania gitary fretless, by ocenić, czy spełni jego oczekiwania.
Fascynat muzyki, Grzesiek, dzieli się swoją muzyczną drogą od pierwszego oldsqulowego basu Rockwood do światowej klasy basu Status Energy Artist 4 str. W swojej kolekcji posiada także solidne modele jak Peavey Grind Bass 5str i kultową piątkę Roter, a także dedykowane sprzęty do ćwiczeń jak combo Hartke 1415 oraz SWR 750X.
Immo, wielbiciel fantastyki i gier, z zamiłowaniem do tworzenia historii, jest także pasjonatem basu i vintage instrumentów. Posiada unikalną kolekcję basów i efektów, które używa do kreowania niepowtarzalnych dźwięków.
Podjąłem decyzję o radykalnej modyfikacji swojej kolumny Ampeg 810, dzieląc ją na dwie niezależne 410tki. Efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania - zarówno wyglądowo, jak i brzmieniowo.
Autor dzieli się przemyśleniami na temat potrzeby opracowania jednolitego, obiektywnego sposobu testowania gitar basowych. Proponuje metodę testowania różnych konfiguracji przystawek w gitarach basowych, zarówno dla wersji pasywnych jak i aktywnych.
W drugiej części artykułu odsłaniam kolejne tajniki brzmienia tuby na przykładzie utworów granych przez „Langa”. Zostają przedstawione techniki wokalne umożliwiające śpiewanie w różnych stylach bez utraty klasycznego brzmienia.
Poszukuję efektu, który poprawi lub przybliży brzmienie mojego basu do oczekiwanego. Korzystam z wyposażenia takiego jak bas Tokai Jazz Sound, wzmacniacz Hartke HA5000 i kolumna Noisy Box 2x12+horn.
Autor tekstu przedstawia swoje doświadczenia związane z rozpoczęciem projektu muzycznego w klimatach psychobilly, skupiając się głównie na problemach z odwzorowaniem charakterystycznego brzmienia kontrabasu przy użyciu VSTi Broomstick Bass.
Autor podziela swoje doświadczenia z Ampeg SVT 4 PRO i zastanawia się nad wymianą bądź dodaniem kolumny GK 410RBH w celu osiągnięcia lepszego brzmienia i skuteczności. Wymienia zalety posiadanej konfiguracji, a także potencjalne alternatywy.
Użytkownik forum boryka się z wyborem wzmacniacza basowego do swojego Jazz Bass-a. Kandydatami są EBS Classic Session 60, Ampeg MICRO-VR Head + SVT210AV Cabinet oraz Ashdown MAG C210T-300 EVO II Combo, z naciskiem na EBS ze względu na wyjątkowe brzmienie i przystępną cenę.
W poszukiwaniu idealnego basu pięciostrunowego do ciężkich brzmień, spotykamy się z niezwykle szczegółowymi wymaganiami: menzura 35", niski tuning, charakterystyczne brzmienie. Autor szuka basu, który zaspokoi jego potrzeby do grania post/sludge metalu, zwracając uwagę na komfort gry i dostosowanie do leworęcznych.
Opisuję swoją pasję do tworzenia unikalnego brzmienia gitarowego na tle dyskusji o wartości instrumentów 'z dolnej półki'. Zainicjowałem pomysł stworzenia Klubu Taniego Wiosła, gdzie miłośnicy niedrogich basów mogą dzielić się doświadczeniami, nie obawiając się krytyki.
Odkrywamy zmienione oblicze Fender Precision Bass Elite series, który przeszedł szereg modyfikacji, od progu i siodła po mostek i pikapy. Instrument dostosowany do różnorodnych stylów muzycznych dzięki selekcji komponentów.
Recenzja gitary basowej Cort Action Bass IV pod kątem jej wykonania, komponentów, brzmienia oraz porównania z innymi modelami basów. Wskazuje na to, że jest to interesująca opcja dla początkujących muzyków, oferująca dobry stosunek ceny do jakości.
Artykuł wyjaśnia, dlaczego występuje zła jakość brzmienia gitary basowej i podaje konkretne rozwiązanie, jak można je poprawić. Skupia się na znaczeniu dobierania odpowiedniej wielkości głośników, właściwościach końcówek wzmacniacza oraz efektywne wykorzystanie korektorów graficznych.
Autor poszukuje specjalnych strun basowych, które pozwolą mu osiągnąć charakterystyczne, ostre i szkliste, lecz zarazem potężne brzmienie znane z utworów Blink-182 i Farben Lehre. Problem stanowi różnica w brzmieniu poszczególnych strun standardowego zestawu, z których grubsze szybko tracą świeżość.
Autor dzieli się swoim doświadczeniem z nagrywania basu na komputerze, używając różnych ustawień efektu SansAmp, aby porównać uzyskane brzmienia. Przedstawia cztery różne fragmenty, które można znaleźć online.
Artykuł analizuje złożoną relację między brzmieniem a gustem muzycznym, podkreślając jak oba te aspekty wpływają na ostateczny wybór sprzętu basowego. Wskazuje również na kompromisy wynikające z gabarytów i wagi sprzętu, oraz na możliwości budowy zestawów z różną średnicą głośników, co pozwala na bardziej zróżnicowane i bogate brzmienie.
Trevor Dunn, światowej sławy basista znany z takich projektów jak Mr.Bungle i Fantomas, ma w swojej kolekcji niezwykle interesujące instrumenty oraz efekty. Wśród jego wyboru znajdziemy zarówno klasyczne, jak i nowoczesne modele basów oraz innowacyjne przetworniki dźwięku.
Niedawno stałem się posiadaczem wzmacniacza Trace Elliot 715, wybierając go spośród innych modeli dostępnych na rynku. Wzmacniacz ten zaskoczył mnie jakością wykonania, brzmieniem oraz funkcjonalnością, mimo kilku drobnych niedoskonałości.
Autor wyraża swoje pragnienie uzyskania idealnego, ciepłego, mruczącego brzmienia basu, prosząc o porady dotyczące wyboru gitary, pickupów, wzmacniaczy, strun i korektorów. Wspomina o swoich dwuletnich doświadczeniach muzycznych i chęci ulepszenia brzmienia swojego instrumentu.
Autor podzielił się swoją historią zakupu Fendera Stratocaster z 1994 roku, który po kosmetycznych modyfikacjach zyskał niezwykłe brzmienie. Akcja 'Ogólnopolska Akcja Odkręcania Gryfów' ma na celu zachęcenie muzyków do odkrywania ukrytego potencjału ich instrumentów.
Podzieliłem się swoją twórczością muzyczną, ukazując proces kreowania utworów od nagrywania instrumentów, przez komponowanie solówek, aż po dodawanie wokalu. Z dumą przedstawiłem swoje dokonania, włącznie z własnoręcznie nagranymi partiami basu i perkusji.
Właściciel Vermony Regent 600H opisuje swoją walkę z uzyskaniem optymalnego brzmienia basu. Przez chwilę udało mu się osiągnąć idealne ustawienie, ale problemy szybko powróciły.
Omawiamy porównanie między GMR Bassforce V a Mayones Forum Pi 5, zastanawiając się, który z nich lepiej odpowiada na potrzeby muzyków poszukujących uniwersalnego brzmienia.
Podjąłem decyzję o zakupie Stagga BC300 jako mojego pierwszego basu i jestem zachwycony. Bas brzmi soczyście, ma dobrą dynamikę i jest bardzo wygodny, mimo drobnych problemów ze strunami nad gryfem.
Poszukuję alternatywy dla gitary basowej Ibanez SR505, która przesterowuje mój zestaw Head Box BL-300h z kolumną Box TF115. Rozważam zakup gitary z drewnem podobnym do Mansingera Cazpar, z machońskim brzmieniem, klonowym gryfem i podstrunnicą, mając budżet 1600zł.
Autor opisuje swoje doświadczenia z użyciem kombinacji wzmacniacza i paczki KUSTOM DeepEnd oraz zmianę gitary na Schecter Stiletto Extreme-5 z aktywnymi pickupami, co doprowadziło do problemów z brzmieniem. Zastanawia się, jak rozwiązać problem nieidealnego dźwięku bez generowania dodatkowych kosztów.
Podjąłem eksperyment związany z zdejmowaniem płytki maskującej z basu Fender Geddy Lee, by sprawdzić jego wpływ na brzmienie. Efekty przerosły moje oczekiwania, przynosząc poprawę dynamiki i artykulacji.
W swoim pierwszym wpisie blogowym na temat gry na basie, Kubolski dzieli się swoimi przemyśleniami i radami dla początkujących basistów. Podkreśla znaczenie współpracy z perkusistą, eksploruje rolę basu w zespole oraz daje wskazówki dotyczące wyboru stylu gry.
Zastanawiam się nad optymalnym zestawem do grania na weselach, z uwzględnieniem ograniczonej przestrzeni na scenie i potrzeby uzyskania satysfakcjonującej głębi basu. Rozważam różne opcje, w tym inwestycję w piec, dobry multiefekt lub nową gitarę basową.
Porównanie basów MM i Ibanez BTB 675 ujawnia diametralne różnice w ich brzmieniu, konstrukcji i ergonomii. MM wyróżnia się równą charakterystyką przenoszenia i 'gumowatym' brzmieniem, podczas gdy Ibanez BTB 675 ma osłabione krańce pasma i bardziej selektywne, ale 'telefoniczne' brzmienie.
Tech21 SansAmp VT Bass to sansamp z serii Character, dedykowany basistom, który wyróżnia się wszechstronnością i wspaniałym brzmieniem mimo trudności z dostępnością i wysokimi cenami spowodowanymi kryzysem i kursami walut. Po ciężkich poszukiwaniach udało mi się zdobyć ten efekt, który oferuje szerokie możliwości brzmieniowe i jest łatwy w obsłudze.
Recenzja kolumny 410 by Demanfacture skupia się na jej wyjątkowym wykonaniu oraz imponującym brzmieniu doskonale radzącym sobie z niskimi tonami, zarówno w domowym użyciu, jak i w profesjonalnych warunkach. Wykorzystanie głośników Eminence Delta i wysokotonowego Selenium st304 w połączeniu ze wzmacniaczami Box Taurus B315 i Deman Fafner dostarcza niezwykłych wrażeń akustycznych.
Autor dzieli się swoimi obserwacjami nt. problemów z niepożądanym dźwiękiem strun na gitarze i proponuje nietypowe rozwiązanie polegające na regulacji pozycji gryfu i strun. Pomysł ten wykracza poza tradycyjne podejścia, sugerując podniesienie strun na mostku i odgięcie gryfu do tyłu.
Przeżyłem niesamowitą przygodę, kupując na Allegro basówkę SkyWay za 300zł, która wymagała sporej modyfikacji, aby osiągnąć zamierzone brzmienie. Wprowadzenie elektroniki z Musicman Stingray odmieniło wszystko.
Zastanawiam się nad wyborem sprzętu nagłośnieniowego w przedziale cenowym 3-4,5 tysięcy złotych, skupiając się na potrzebie mocnego, solidnego brzmienia bez konieczności posiadania ogromnej mocy. Porównuję combo od renomowanych marek jak Ampeg, EBS i Trace Elliot z mniej prestiżowymi stackami od Hartke, Taurus i Ashdown, rozważając, który wybór będzie najlepszy przy ograniczeniu do 300W mocy.
Dokonując adjustacji wysokości strun nad przetwornikami w basie, możemy znacząco wpłynąć na brzmienie instrumentu. Eksperymentując z różnymi ustawieniami, odkryłem, że mniejsza odległość strun od przetworników zwiększa atak w stosunku do wybrzmiewania.
Recenzja basu J&D JD 150/5 to opis moich doświadczeń z użytkowania tego instrumentu. Wyróżnia się on materiałem korpusu, wykonaniem i brzmieniem, które najlepiej pasuje do jazzu czy bluesa.
W tym artykule dzielę się podstawowymi informacjami na temat wyboru odpowiedniego sprzętu basowego dla początkujących basistów. Odpowiadam na pytania dotyczące tego, co powinno znaleźć się w combo i głowach basowych oraz jak dobierać sprzęt do różnych gatunków muzycznych.
Podczas poszukiwań swojego pierwszego wzmacniacza basowego znalazłem się pomiędzy propozycjami Ibaneza, Fendera i Ashdowna, zmagając się z radami sprzedawców na temat wyboru optymalnego rozmiaru głośnika.
W artykule przedstawiłem problem dotyczący słabej jakości brzmienia basu przy użyciu wzmacniacza Warwick Sweet 15 (150 Watt) i gitary Cort Aktywna, szczególnie podczas prób, gdzie bas zamula w porównaniu do grania w domu. Pytam o pomoc w diagnozie problemu.
Autor rozważa zakup nowego basu, skupiając się na porównaniu Cort EVL Z4B i Cort Curbow 4, z uwzględnieniem ich brzmienia, konstrukcji i cech szczególnych w kontekście grania death metalu. Poszukuje opinii i wskazówek, które mogą pomóc w wyborze między tymi dwoma modelami.
Ibanez Silver Series to bas typu Jazz Bas z 1978 roku, zwracający uwagę swoją całkowicie drewnianą konstrukcją i brzmieniem. Dostarcza doskonałe doznania dźwiękowe, choć jego waga może być wyzwaniem.
Odkrywając nowe marki gitar basowych, natrafiłem na model od Sandberga, który całkowicie zmienił moje postrzeganie brzmienia. Model Basic PM-5 okazał się wyjątkowo uniwersalnym instrumentem, łączącym wygodę użytkowania z południowym, mocnym brzmieniem.
Autor podzielił się swoją fascynacją i nowym doświadczeniem w stosowaniu strun piccolo na basie, przytaczając własne wrażenia oraz przykład dźwiękowy swojej gry. Struny piccolo GHS o menzurze EADG umożliwiły stworzenie unikalnego brzmienia na starym basie SkyWay.
Wizyta w RNR rzuciła nowe światło na sprzęt Mesa Boogie Fathom, obecnie znanym jako M6 Carbine. Pomimo atrakcyjnej ceny, combo i głowa wzmacniacza nie spełniły moich oczekiwań, w dużej mierze z powodu specyficznego brzmienia.
Rozważam zamówienie niestandardowego basu o nazwie 'precel' u lokalnego lutnika. Będzie to instrument o pasywnej elektronice, z pickupem dostosowanym do mojego gustu, mający brzmieć nisko i mrucząco.
Autor dzieli się swoim doświadczeniem powracając do gry na basie i nabywając Cort Action. Rozważa możliwość wymiany pickupów w swoim instrumencie, zastanawiając się nad potencjalnymi korzyściami brzmieniowymi i poszukuje porad.
Artykuł porównuje dwie popularne serie combo Laney: RB6 i RB7, analizując ich moc, cenę oraz możliwości brzmieniowe. Podjęcie decyzji o zakupie opiera się nie tylko na danych technicznych, ale i na preferencjach brzmieniowych.
Dyskusja na temat strun basowych i ich zdolności do zachowania metalicznego brzmienia podczas gry kostką. Uczestnicy dzielą się doświadczeniami z używania strun Olimpia i Every Play.
Autor rozważa zakup combo basowego za około 500 zł, które będzie mobilne i zapewni zadowalające brzmienie podczas gry z zespołem. Rozważa modele takie jak Laney RB2 oraz Hiwatt, ale pozostaje otwarty na inne propozycje.
Recenzuję niezwykłą gitarę basową lutniczą wykonaną przez Zdzisława Langowskiego, 6-strunowy model z klonu. Gitara oferuje wyjątkową jakość wykonania, komfort gry dzięki cienkiemu i niezbyt szerokiemu gryfowi, a także znakomite brzmienie za sprawą elektroniki Bartolini.
Hartke to renomowana marka nagłośnienia basowego, a ich model A100 zwraca uwagę nie tylko jako wybór początkującej basistki. Posiada on graficzny equalizer, limiter i unikalny design, co pozwala dostosować brzmienie do własnych potrzeb, zapewniając wyjątkowe doświadczenie muzyczne.
Zmieniając uszkodzone gniazdo jack w mojej gitarze, postanowiłem również przeorganizować całą elektronikę i przetestować różne sposoby połączenia pickupów. Odkryłem, że każdy sposób połączenia ma unikatowy wpływ na brzmienie.
Autor rozważa zakup heada do gitary basowej w przedziale cenowym 2 500 - 3 000zł, analizując modele takie jak SWR WorkingPro™ 400, TAURUS-B525 HEAD oraz Markbass Little Mark II. Krytycznie ocenia brzmienie Fendera, podważając jego stosunek jakości do ceny.
Autor dzieli się swoją historią zakupu pieca basowego wykonanego własnoręcznie, który po roku użytkowania okazał się mieć znaczące wady. Teraz szuka pomocy w wyborze nowego wzmacniacza, aby poprawić jakość dźwięku swojego sprzętu.
Odkrycie funkcji przełącznika AKTYW/PASYW w basach elektrycznych rozbudziło moją ciekawość. Ta funkcjonalność oferuje graczom możliwość przełączania między aktywnym a pasywnym brzmieniem.
Na pierwszym poważnym koncercie odkryłem, że mój bas - Epiphone Explorer, brzmi znacznie gorzej niż inne basy. Postanowiłem zatem zmodernizować moje wyposażenie, nie wymieniając instrumentu.
Autor szuka nowego basu pasującego do ciężkiej muzyki z mocnymi i długimi brzmieniami, gotów jest wydać do 1500zł. Po pięciu latach grania na Jolana Galaxis Bass, czas na zmianę.
wpadł mi w ręce basior i postanowiłem na prędce bez…
Jak dla mnie ma nijlepsze brzmienie w Polsce…a i może…
Basista Lao Che, brzmienie jego basu na „Powstanie Warszawskie” to…
Czeski band, goście na żywo zmiatają wszystko soundem. A bas?…
Basista australijskiego zespołu Karnivool. Świetne linie basowe, świetnebrzmienie. Gra na…
Interesujący basista, świetne brzmienie, ciekawe partie przebijające się wutworach. Dzięki…
Brzmienie tutaj: Korpus mahoń – semi hollowbody 2/3 solid…
Proponuje stworzyć temat, gdzie wrzucalibyście mniej-więcejwasze brzmienie tzn. bas, efekty,…
Właśnie, tu mam problem… Potrzebóje jakąś kostke która wyrówna mi…
Jest sens kupować, czy brzmienie jest konkurencyjne do brzmień innych…
Dlaczego drewno wpływa na brzmienie ?? Szczerze powiedziawszy odkąd tylkowiedziałem…
Posłuchajcie tego powyżej – prawdziwy konkret Rick. Wiele osób…
Hej. Jestem jeszcze młodym basistą, ze średnio wprawionym uchem, ciągle…
Powyższy film prezentuje możliwości Reason Electric Bass ReFill. Różnebrzmienia…
Boss rozszerza swoją serię wzmacniaczy Katana o model Katana-Air EX Wireless Amp. Ten nowy, desktopowy wzmacniacz, dedykowany zarówno dla basisty jak i gitarzysty, oferuje 35 wat mocy pozwalając na pełniejsze brzmienie i większą projekcję dźwięku.
Dunlop rozszerza swoją ofertę strun basowych o zestaw Dual Dynamic Hybrid Nickel. Firma opisuje nowy projekt jako idealne połączenie między strunami niklowymi a stalowymi.
Nie wiem czy dział odpowiedni, ale chciałem jak osiągnąć brzmienie…
Witam, przeglądam sobie basoofke od dłuższego czasu i staram się…
Od jakiegoś czasu poluję na nowy basik. Wizualnie zdecydowanie bardziejpodoba…
Raczej nigdy nie podobało mi się brzmienie gitar z jednym…
Rozglądając się za gitarą, szukając konkretnego brzmienia natknąłem sięna coś…
Elo. Bzdurny temat, ale jestem na tym forum od w…
Witam, dopiero zaczynam tutaj przygodę, dzisiaj kupiłem bas mayones be4exotic,…
Witam. Potrzebuje doradztwa w zestawieniu preampu z pickupami. Chcę uzyskacpodobne…
na pewno każdy zna tego pana, jest to jeden z…
Cześć, pierwszy post nie zabijcie mnie. Spytam się was o…
Witam Jak osiagnac takie brzmienie basu?
Witam, dopiero zaczynam tutaj przygodę, dzisiaj kupiłem nowy bas mayones…
Witam serdecznie. Chciałbym spytać czy znacie może jakąś gitarę do…
Cześć, chodzi mi konkretnie o efekt, który powoduje takie „metalowe”brzmienie,…
Trzech gigantów niskiego brzmienia: Marcus Miller, Stanley Clarke i VictorWooten…
Jestem nowy na forum i od niedawna gram na basie…
Witam, wie ktoś może jak uzyskać brzmienie basu jak w…
Szalenie podoba mi się przestrzenne brzmienie basu. Nie chodzi mi…
Witam, jak już napisałem w nazwie wątku, chciałbym się zapytać…
Witam! Krótka piłka: Jaka gitara najwierniej odda brzmienie aprajta?:) Wszystkiesposoby…
Witam! Mam pytanie dotyczące poppingu w jednym funkowym utworze: …
sami zobaczcie o ocenicie, jak dla mnie brzmienie tego basu…
zajebisty koles 😀 gra w norther i wintersun, ogolnie sciezki…
Pan z Sepultury, gra niezbyt skomplikowanie, za to jego brzmienie…
Dla mnie bomba. Tchnika i brzmienie wymiata. Proszę o komentarze…
Uwielbiam jego brzmienie. Aż w pewnym momencie chciałem chwycić kostkę…
200Watt czystego brzmienia za kafla, daje rade fajnie uzupełnia środek…
Tak samo wspaniały jak Sansamp bas driver di, ciepłe pulchne…
Gra przyjemne patrie, ciekawe jak dla mnie brzmienie i ładny…
Tu próbka brzmienia: www.soundcloud.com/mateuszpiotrowski/ampeg-b25-1969
Próbki nagrane przez wejście liniowe komputera. Czyste brzmienie gitary,żadnych procesorów,…
Próbka brzmienia Ibaneza BTB 675. Bas wpięty prosto w linię,…
Próbki nagrane przez wejście liniowe komputera. Czyste brzmienie gitary,żadnych procesorów,…
Próbki nagrane przez wejście liniowe komputera. Czyste brzmienie gitary,żadnych procesorów,…
pasuje mi brzmienie tego heada jak za tą cenę, to…
Polecam to wiosło, świetne brzmienie, świetny wygląd, cholernie wygodne.
Wyprodukowany w 1986 w Japonii. Oldskulowe brzmienie.
Genialny muzyk! ,swietne brzmienie! ,GROVE!
Basista samouk. Struny „szarpię” już 5 lat. Jestem członkiem zespołu…
Firma JET Pedals prezentuje Red Sea - nowy, analogowy efekt basowy, oferujący skomplikowane opcje routingu sygnału. Pedal zapewnia opcje sygnałów stereo i mono, które wcześniej były dostępne tylko w studiach nagraniowych.
Caveman Audio zmniejszyło swój legendarny przedwzmacniacz basowy BP1, tworząc nowy, kompaktowy model BP1 Compact. Pedal zachowuje brzmienie swojego inspirującego poprzednika 1073, podczas gdy oszczędza miejsce poprzez ograniczenie pewnych funkcji.
Witam joł. Otórz takie me pytanie: Posiadam sansampa vt bass…
Fulltone wprowadza na rynek wyjątkowy pedał efektowy Supa-Wah, rozszerzający kolekcję custom shopu. Nowa wersja pedału wah zawiera dwie nowe opcje wśród pięciu głosów, dostępnych za pośrednictwem obracanego pokrętła, oferując szeroki zakres brzmień.
Jestem amatorem. Chciałbym raz na jakiś czas nagrać sobie jakiś…
Jak w temacie. Jakie macie zdanie? Korzystam z amplitube 3,…
Szybko nagrana próbka brzmienia – bez odsłuchu i metronomu, prosto…
Hej Kończymy nagrywać płytę, dostaliśmy kilka wersji brzmienia i nie…
witam. postanowilem sobie zakupic przelotke do kompa i coś nagrac.…
UnderTone Audio wprowadza na rynek GB Tracker i Satellite, innowacyjne urządzenia łączące funkcje DI i re-amp, które zapewniają prostotę i elastyczność w pracy nad brzmieniem basu.
Jeśli nie wiesz, jakiego efektu używa Twój ulubiony basista do…
🙄 Gro z nas ma jakiegoś swojego ulubieńca bassmana ,brzmienie,którejest…
witam! szukalem w opcji wyszukaj, ale nie mogę znaleźć tematu…
Ten watek jest w sumie glownie dla qbaneza – obiecalem…
Kupiłem nową gitarę basówą chciałem na nie zagrac bez piecyka…
Nowy limitowany model SansAmp MP40, sygnowany przez Geddy’ego Lee, stanowi hołd dla albumu „Moving Pictures” - kamienia milowego w historii zespołu Rush. Model ten zrewolucjonizuje świat basistów swoimi unikatowymi możliwościami kształtowania dźwięku.
Odkrywamy nowy świat dźwięków z Geddy Lee YYZ Shape-shifter Signature SansAmp, godnym następcą limitowanej edycji MP40.
Wampler Pedals wprowadza na rynek pedał Ratsbane Distortion, czerpiąc inspirację z klasycznego pedału z lat 80. Łączy on w sobie pełny zakres dynamiki i kontrolę filtracji z kilkoma nowymi funkcjami.
Warwick rozbudowuje swoją linię strun, wprowadzając serię Black Label Nickel-Plated Steel, które wyróżniają się gładkim wykończaniem i ciepłym brzmieniem.
Electro-Harmonix wprowadza na rynek Ripped Speaker, pedał fuzz, który jest hołdem dla początków zniekształconych dźwięków gitary i basu. To urządzenie łączy w sobie nowoczesność z klasycznym brzmieniem.
Ex bassman Testora, zastąpił go basoofkowy forumowicz Zawad. Za***stebrzmienie gośc…
Recenzja basu Schecter Diamond J-5 ukazuje, dlaczego ten model jest wysoce rekomendowany zarówno za swój wygląd, jak i brzmienie.
Electro-Harmonix prezentuje wznawianą wersję klasycznego pedału Big Muff z 1973 roku. Znany ze swojego wyjątkowego sustainu i artykulacji dźwięku, 1973 V2 Ram’s Head Big Muff Piwraca w nowoczesnej odsłonie.
Ostatnio się zastanawiałem czy wymienić lampę w moim Hartke. Jednak…
Piszcie w tym temacie jak ustawiać EQ by uzyskać dane…
Witam. Mam problem z moim combem(parametry www.overdrive.pl) gdyż niemogę ukręcić…