Autor opisuje swoje doświadczenia z komponowaniem prostego pochodu harmonicznego po zakupie basówki i prosi o uwagi oraz podpowiedzi. Dzieli się swoimi przemyśleniami na temat wykorzystania akordów i skali w tworzeniu bluesa.
Po 21-letniej przerwie powróciłem do grania na basie dzięki prezentowi urodzinowemu - basówce marki Adelita, co jest dla mnie początkiem nowej, muzycznej przygody. Choć zdaję sobie sprawę z mankamentów tego instrumentu, dla mnie ma on ogromną wartość.
Autor artykułu dzieli się refleksją dotyczącą używania wysokiej jakości sprzętu do nagłośnienia basu. Wskazuje na paradoks polegający na tym, iż pomimo wykorzystania profesjonalnego sprzętu w studiu, ostatecznie nagrania słuchane są na standardowym nagłośnieniu domowym.
Opisuję swoją przygodę z poszukiwaniem idealnego wzmacniacza basowego, który zmieści się w moim ograniczonym przestrzenią pokoju i nie sprowadzi na mnie gniewu sąsiada. Po wielu perypetiach, trafiam na model Hiwatt Hurricane.
Młody entuzjasta muzyki chce zbudować wzmacniacz domowej roboty, aby oszczędzić na kosztach. Zastanawia się nad możliwością realizacji, wyborem komponentów oraz kosztem przedsięwzięcia.
W tej części serii opowiadam o swojej przygodzie z tuningu mojego basu. Od stosunkowo prostej wymiany elektroniki, przez eksperymenty z potencjometrami, aż po plany na przyszłość.
Autor rozważa stworzenie własnego, spersonalizowanego basu z pomocą lutnika. Rozważa różne opcje konstrukcji, od liczby strun, przez elektronikę, aż po szczegóły wykończenia.
Recenzja gitary basowej Cort Action Bass IV pod kątem jej wykonania, komponentów, brzmienia oraz porównania z innymi modelami basów. Wskazuje na to, że jest to interesująca opcja dla początkujących muzyków, oferująca dobry stosunek ceny do jakości.
Autor dzieli się swoją osobistą refleksją na temat grania na basie czterostrunowym późnym wieczorem. Opisuje sposób, w jaki postrzega noc jako przedłużenie wieczoru oraz konsekwencje tego podejścia dla jego relacji z innymi.
Od sierpnia 2009 uczę się grać na basie, głównie samouczkiem. Mimo codziennych ćwiczeń i teoretycznej wiedzy z poprzedniej szkoły muzycznej, praktyka na instrumencie wciąż sprawia mi trudność.
Blog poświęcony analizie teoretycznej utworu Orion zespołu Metallica, autorstwa Cliffa Burtona. Omówienie konstrukcji utworu, teorii muzycznej i wykorzystanych w nim akordów.
Recenzja efektora Boss SYB-3, skupiająca się na próbkach dźwiękowych i użytkowaniu. Choć nagrania nie mają hi-fi jakości, dają one szerszy obraz możliwości urządzenia, mimo kilku jego minusów, takich jak słaby tracking czy brak możliwości zapisywania ustawień.
Użytkownik opisuje swoją pasję do basu, która zdominowała jego życie prywatne i towarzyskie, prowadząc do rodzinnej tragedii i alienacji. Zaprezentowano również przygody związane z konfiguracją sprzętu oraz pierwsze kroki w tworzeniu basowych riffów.
Rozpoczynając od zestawu perkusyjnego, poprzez różne modele basu, aż po zaangażowanie w krakowską scenę muzyczną, moja muzyczna podróż jest pełna zwrotów akcji. Aktualnie, jako dumny właściciel Spector Legend 6 Classic i członek zespołu Sadman Institute, kontynuuję moją pasję do basu.
Artykuł opisuje moje dwukrotne, krótkotrwałe i pechowe doświadczenia z grą na basie, które miały nieoczekiwane konsekwencje, w tym złamaną szybę i zawieszenie w prawach ucznia. Moja muzyczna pasja zakończyła się przejściem na mniej groźną gitarę klasyczną.
W artykule dyskutowane są opcje zakupu basu jazzowego w przedziale cenowym do 1500zł, z wyróżnieniem modelu Tokai Jazz Sound i Vintage EJM96. Autor zastanawia się nad wyborem drewna agathisowego w modelu Tokai i rozwiewa wątpliwości na temat jakości tych instrumentów.
Ampeg ogłasza wydanie limitowanej serii sprzętu, składanego w USA, składającego się z headów SVT-CL, 810E oraz SVT-410HLF. Przedstawia również nową, lekką i potężnie brzmiącą serię paczek Pro Neo.
Autor poszukuje specjalnych strun basowych, które pozwolą mu osiągnąć charakterystyczne, ostre i szkliste, lecz zarazem potężne brzmienie znane z utworów Blink-182 i Farben Lehre. Problem stanowi różnica w brzmieniu poszczególnych strun standardowego zestawu, z których grubsze szybko tracą świeżość.
Osoba zaczynająca swoją przygodę z basem, pyta o podstawowe informacje dotyczące nauki i roli basu w muzyce. Nie posiada jeszcze żadnego doświadczenia, ale jest pełna chęci do nauki.
W trzeciej części serii opowiadam o swoim przypadkowym odkryciu na allegro - trzygryfowej gitarze z basem i mojej walce z kontuzją, która mogła zakończyć moją muzyczną karierę. Prześledź jak muzyka i bas zawsze towarzyszyły mi w życiu, mimo prób od nich odejścia.
Australijski producent Industrial Radio wprowadził hybrydową gitarę basową MIDI, łączącą zalety klasycznych rozwiązań z kontrolerem MIDI. Rewolucyjne podejście do projektu redukuje latencję do 5ms, co pozwala na bezzwłoczne przenoszenie pomysłów muzycznych do sfery dźwięku.
Autor dzieli się swoim doświadczeniem z nagrywania basu na komputerze, używając różnych ustawień efektu SansAmp, aby porównać uzyskane brzmienia. Przedstawia cztery różne fragmenty, które można znaleźć online.
Przedstawiam moją przygodę z ożywianiem starej gitary basowej i eksperymentalnym zakupem kapodastera G7th. Opisuję, jak udało mi się obalić mit dotyczący kapodasterów do basu, przynosząc sobie oraz moim palcom wyraźną ulgę.
W tym odcinku opisuję swoje ostatnie perypetie z basem, w tym kupno wirtualnie pozłacanych strun oraz batalie z elektroniką i sprzętem. Szereg nieoczekiwanych wyzwań i zabawnych sytuacji przybliża mnie do celu - sprawienia, aby Basia w końcu brzmiała akceptowalnie.
Michał, 20-letni miłośnik muzyki i basista, przedstawia swoją muzyczną pasję oraz duma ze swojego sprzętu - bass Yamaha RBX375 i gitary 7str baryton LTDSC607B.
Artykuł analizuje złożoną relację między brzmieniem a gustem muzycznym, podkreślając jak oba te aspekty wpływają na ostateczny wybór sprzętu basowego. Wskazuje również na kompromisy wynikające z gabarytów i wagi sprzętu, oraz na możliwości budowy zestawów z różną średnicą głośników, co pozwala na bardziej zróżnicowane i bogate brzmienie.
Trevor Dunn, światowej sławy basista znany z takich projektów jak Mr.Bungle i Fantomas, ma w swojej kolekcji niezwykle interesujące instrumenty oraz efekty. Wśród jego wyboru znajdziemy zarówno klasyczne, jak i nowoczesne modele basów oraz innowacyjne przetworniki dźwięku.
Stojąc przed wyborem pierwszego piecyka basowego, nasz forumowicz boryka się z dylematem pomiędzy Hartke A25 a Orange Crush B20. W kontekście planów przyszłościowych i zakupu przesteru Elektro-Harmonix Russia Big Muff Pi, pojawiają się wątpliwości co do kompatybilności.
Zakupione rok temu, używane przystawki Fender Noiseless Vintage JazzBass przysporzyły problemów po montażu. Różnice w głośności strun i możliwe przyczyny.
Autor poddaje w wątpliwość swoje umiejętności gry na basie, dzieląc się swoim nagraniem i pytając o opinie. Zastanawia się, czy jest na tyle dobry, by szukać możliwości wspólnej gry i czy powinien kontynuować swoją muzyczną pasję.
Jestem nowym użytkownikiem forum, pasjonatem gry na basie z przekrojem muzycznych zainteresowań od Death/Black Metalu po klasyczną muzykę. Poszukuję miejsca na wymianę wiedzy i doświadczeń, zachowując przy tym kulturalną atmosferę dyskusji.
Otrzymałem niespodziewany prezent od mojej żony - bas, podczas gdy mój ukochany klasyczny Hoefnereczek znajdował się u lutnika. Tymczasowy instrument zaczął mi jednak sprawiać przyjemność, skłaniając do poszukiwania małego wzmacniacza.
Autor opisuje swoje początki z muzyką i przechodzenie przez różne gatunki aż do dubu, a także swoje plany dotyczące nauczenia się gry na basie. Jego celem jest Fender J-Bass.
Marta opowiada o swoich pasjach, które obejmują muzykę, zwierzęta oraz zainteresowania ponadczasowymi aktywnościami takimi jak czytanie książek fantastyki i układanie puzzli. Wyraża także miłość do basu i plany związane z tym instrumentem.
W ramach akcji zaproponowanej przez Ministerstwo Rock'n'Rolla oraz Basoofka.net odbył się konkurs na najlepsze teksty, które wzbogacą Czytelnię na stronie. Zwycięzcami zostali ANTonia, Dante Morius oraz Zakwas.
Autor wyraża swoje pragnienie uzyskania idealnego, ciepłego, mruczącego brzmienia basu, prosząc o porady dotyczące wyboru gitary, pickupów, wzmacniaczy, strun i korektorów. Wspomina o swoich dwuletnich doświadczeniach muzycznych i chęci ulepszenia brzmienia swojego instrumentu.
Witam, nazywam się Wojtek, mam 19 lat i pochodzę z Wrocławia. Niedawno zakupiłem bas Cort action V WS i rozpocząłem naukę gry na nim.
W pierwszym odcinku mojego bloga analizuję partię basu Flea w słynnym utworze Red Hot Chili Peppers - Californication. Przedstawiam teoretyczne rozkładanie partii na części oraz próbuję znaleźć logiczne uzasadnienie dla wyborów Flea.
Autorka rozważa zakup swojego pierwszego basu, preferując instrument w cenie 400-500zł. Zależy jej na modelu lekkim i przystosowanym do gry w domu, głównie w gatunkach takich jak rock, ska czy punk.
Historia fascynacji basem, która dopadła autora w podeszłym wieku. Mimo braku akceptacji rodziny, postanowił realizować swoją pasję, grając na basie.
Witam na forum wszystkich miłośników basu - od słuchania Nirvany w podstawówce do zakupu pierwszego basu Cort Action z wzmacniaczem Hartke B200. Wymieniam swoje przeżycia związane z nauką gry na basie i pierwszymi krokami w tej dziedzinie.
Podczas koncertu we wrocławskim klubie Liverpool, mimo ustawień akustyka, bas był ledwo słyszalny. Szukam sposobów na poprawę sytuacji na przyszłe koncerty.
Wyznaję, że mimo pięciu lat gry na basie, ciągle walczę z lenistwem. Nie grałem regularnie przez ostatnie dwa lata, co znacznie odbiło się na mojej technice.
Autor tekstu dzieli się nostalgią i wspomnieniami o swojej pierwszej kapele, Rocznik Bieżący, wraz z linkami do demówek sprzed lat. Zespół rozpadł się z powodu różnic w podejściu do muzyki, ale nagrania wciąż budzą ciekawość autora.
Poznajcie moją przygodę ze starym piecem basowym: od zakupienia po nieoczekiwane problemy. Opisuję, jak po bezproblemowej grze, nagle stanąłem przed zagadką głośnego buczenia sprzętu, co skutecznie uniemożliwiło mi dalsze korzystanie z niego.
Autor po wielu latach pasywnego obserwowania dyskusji na portalu postanawia aktywnie dołączyć do społeczności. Opisuje swoje doświadczenie muzyczne, obecny sprzęt oraz plany dotyczące przyszłości.
Grupa deathmetalowa Achlys przygotowuje się do nagrania profesjonalnego promo/demo, stosując preprodukcję w celu opracowania brzmień i partii instrumentalnych. Wstępne nagrania odbywają się z użyciem Addictive Drums, pojemnościówek, wtyczek programowych oraz preampa Dunlopa i basu Fernandesa.
Robas opisuje swoje pierwsze kroki z basem, wyrażając pasję do nauki oraz swoje muzyczne zainteresowania. Mimo początkowego skromnego sprzętu, jest pełen entuzjazmu do dalszego rozwoju.
Autor podzielił się swoją historią zakupu Fendera Stratocaster z 1994 roku, który po kosmetycznych modyfikacjach zyskał niezwykłe brzmienie. Akcja 'Ogólnopolska Akcja Odkręcania Gryfów' ma na celu zachęcenie muzyków do odkrywania ukrytego potencjału ich instrumentów.
Patras, młody basista, opowiada o swoich początkach z gitarą basową, inspirowany przez Metallicę. Jego pierwszy sprzęt to gitara basowa Vision JB-8 oraz wzmacniacz Hartke A70.
Andrzej, z Poznania, dzieli się swoją historią związaną z basem i śpiewem. Po latach gry na basie skupił się na wokalu, by teraz powrócić do basu z nową energią.
Odkryj różnice między basami Cort EVL-Z4B a Cort B4 i dowiedz się, który z nich lepiej sprawdzi się w różnorodnych gatunkach muzycznych, od Metalu po Jazz.
Rozważamy koncepcję hybrydowego basu, który w nowoczesnej formie przenosi duszę kontrabasu. Stworzony prototyp łączy elegancję mahoniu i bubingi, obiecując lekkość i wyjątkowy ton.
Autor rozważa zakup basu Cort A4, wspominając o swoich wcześniejszych doświadczeniach i oczekiwaniach od nowego instrumentu. Zastanawia się nad jakością wykonania, brzmieniem i szuka opinii.
W artykule przedstawiam listę moich ulubionych basistów, którzy swoją grą na basie zainspirowali mnie i wielu innych. Od klasyków rocka po gwiazdy funk i jazzu, każdy z nich wnosi coś wyjątkowego do muzyki, którą tworzą.
Pojęcie 'groove' jest metafizycznym aspektem muzyki, który nie poddaje się łatwo obiektywnej analizie. Jest to właściwość utworu, dzięki której zaczynamy tupać nogą i bujać się w rytm muzyki.
Przedstawiamy koncepcję budowy preampa do basu, wykorzystującego lampy EF86 oraz EM84 w celu osiągnięcia regulowanego wzmocnienia i implementacji kompresji. Ponadto, proponujemy innowacyjny układ barwy dźwięku bazujący na pięciu filtrach z regulowaną częstotliwością graniczną, który oferuje niespotykaną dotąd kontrolę nad ostatecznym brzmieniem.
Opisuję problemy związane z używaniem basu Spectora w połączeniu z ampeg svt4pro i Ampeg 810, gdzie po podłączeniu i odkręceniu potencjometrów na basie, dźwięk jest zbyt głośny i niewyraźny, a dodatkowo dioda limitu na wzmacniaczu świeci się przy każdym dźwięku.
Właściciel Vermony Regent 600H opisuje swoją walkę z uzyskaniem optymalnego brzmienia basu. Przez chwilę udało mu się osiągnąć idealne ustawienie, ale problemy szybko powróciły.
Autor rozważa zakup swojego pierwszego basu i bada różnice między modelami Washburn T12 oraz T14, przyglądając się ich przystawkom i wpływowi na dźwięk. Ponadto, autor rozważa alternatywy takie jak Yamaha RBX 170 czy różne modele Corta, a także wybór odpowiedniego wzmacniacza basowego w świetle ograniczonego budżetu.
Rozważam zakup zestawu Hartke H3500 z kolumną Taurus TF-210 idealnego dla prób i koncertów klubowych. Mój wybór padł na tę kombinację po gruntownych poszukiwaniach i rozważeniach na temat jakości dźwięku i mocy potrzebnej do przekroczenia barier w grze zespołowej.
Tekst koncentruje się na pomocy w wyborze nagłośnienia basowego dla młodych basistów, mających ograniczony budżet do 2000 zł. Autor podzielił się swoimi doświadczeniami i poszukuje optymalnego zestawu zasilającego dla granego przez siebie metalu.
Historia przekształcenia zwykłego basu Yamaha rbx 760a w niezwykły fretless. Od pomysłu do realizacji - wspominam o narzędziach, wyzwaniach i wynikach mojej pracy DIY.
Autor dzieli się swoim doświadczeniem i rozczarowaniem w kontekście marzenia o graniu na basie. Brak wsparcia finansowego i psychicznego ze strony rodziny oraz nadchodzące studia stają się przeszkodami, które zmuszają go do rezygnacji.
Opisuję swoje doświadczenia z basem Dean Edge 1, który kupiłem jako początkujący basista. Napotkałem na problemy z nastrojeniem i brzęczeniem strun, które próbowałem rozwiązać domowymi sposobami.
Autor zauważa, że basiści zespołów death metalowych, takich jak Cannibal Corpse, grają inaczej niż nauczył się sam, a mianowicie całkowicie wyprostowanymi palcami i prawie pionowo do gitary. Zastanawia się, czy to jest kwestia ćwiczenia czy też możliwe jest osiągnięcie podobnego efektu grając inaczej.
Autor rozważa modernizację swojego zestawu głośnikowego, zastępując głośnik Celestion K15T-200 modelem Truvox 1525e w celu uzyskania lepszej skuteczności i mocy.
Rozważam zakup efektów basowych typu wah i auto wah, skupiając się na modelach MORLEY i Boss AW-3. Niestety, napotykam problem braku możliwości ich przetestowania w Krakowie i opieram się jedynie na dostępnych próbkach dźwiękowych.
Czytelnik stoi przed wyborem pomiędzy wzmacniaczem Kustom Deep End 50 a Kustom KBA 100 X, zastanawiając się nad wpływem lampy preampowej i różnicą mocy na jakość dźwięku. Problem dotyka także kwestii użytkowania wzmacniaczy do domowych ćwiczeń.
Użytkownik forum z dwuletnim doświadczeniem w graniu na basie szuka porad na temat improwizacji i teorii muzycznej. Mimo dobrych umiejętności podstawowych, staje przed wyzwaniem nauki skal i improwizacji.
Opowieść o muzykalnej przygodzie od pierwszej gitary do budowy i reaktywacji własnych instrumentów. Od taniego klasyka do elektroakustycznego Hohnera, a następnie wyczajenie basu Harley Benton i zakup czerwonego Cort Curbow 5.
Autor podzielił się problemem pierdzenia basu podczas nagrywaniu, szczególnie na strunach H i E. Pomimo prób regulacji i zastosowania różnych technik nagraniowych, problem pozostawał nierozwiązany. Rozważa, że przyczyną może być elektronika, pickupy lub struny.
Przegląd najlepszych filmów instruktażowych dla basistów, tworzonych przez znanych muzyków. Znajdź inspirację i poznaj techniki mistrzów gry na basie.
Autor doświadcza problemów ze strojeniem basu na niższych strunach, zastanawia się nad przyczyną i pyta o różnice między tunerami do gitar i basów oraz poszukuje porady dotyczącej idealnego tunera do szybkiego i precyzyjnego strojenia w trakcie koncertów.
Początkujący basista dzieli się swoimi pierwszymi doświadczeniami związanymi z nauką gry na basie, kupnem pierwszego sprzętu i wątpliwościami dotyczącymi wyboru instrumentu. W poszukiwaniu porad, dzieli się swoim podejściem do nauki i pyta o dalsze kroki w rozwijaniu swojej pasji.
Początkujący basista w dojrzałym wieku urzeczywistnia swoje marzenie o graniu w punkowej kapeli. Szuka pomocnych wskazówek odnośnie coverowania klasycznych punkowych hitów.
Po zakupie kolumny Warwick ND112 i użytkowaniu jej w domu zauważyłem niepokojące szumy i brak odpowiedzi na uderzenia strun. Zastanawiam się, dlaczego horn nie wydobywa żadnych konkretnych dźwięków, tylko szum.
Odkryłem w sieci świetne ćwiczenie na finger funk z książki, która wydaje się być skarbnicą wiedzy dla każdego basisty. Ćwiczenie jest wymagające, oferuje kombinację zaawansowanego string crossing, szybkich zmian pozycji i nietypowych zagrywek.
Artykuł zawiera szczegółową rozpiskę dźwięków na gryfie dla różnych niestandardowych strojeń, zarówno dla gitary basowej 4, jak i 5-strunowej. Przedstawia popularne strojenia, które mogą być wymagane w nowych zespołach.
Podjąłem eksperyment związany z zdejmowaniem płytki maskującej z basu Fender Geddy Lee, by sprawdzić jego wpływ na brzmienie. Efekty przerosły moje oczekiwania, przynosząc poprawę dynamiki i artykulacji.
W swoim pierwszym wpisie blogowym na temat gry na basie, Kubolski dzieli się swoimi przemyśleniami i radami dla początkujących basistów. Podkreśla znaczenie współpracy z perkusistą, eksploruje rolę basu w zespole oraz daje wskazówki dotyczące wyboru stylu gry.
Stoję przed wyborem zakupu comba do gitary basowej, które łączy w sobie charakter, świetne brzmienie i nie za duży ciężar. Rozważam kilka modeli znanych marek i zastanawiam się, który z nich będzie najlepszy do moich potrzeb - prób oraz małych koncertów.
Opowiedziałam o swojej pasji do basu i drodze, jaką przeszłam, by stać się basistką bez formalnej edukacji muzycznej. Opisuję swoje początki na klasycznej gitarze, przesiadkę na bas Washburn t14 i wyzwania związane z samodzielną nauką gry.
Autor rozważa zakup comba firmy Kustom, aby móc cieszyć się grą na basie w domu oraz na próbach. Rozważane modele to KBA 100x, KBA 115c, i KBA 200c, różniące się ceną i specyfikacją.
NO BASS NO FUN II to inicjatywa Wojtka Pilichowskiego mająca na celu promowanie młodych basistów. Uczestnicy projektu mają szansę na nagranie utworów w profesjonalnym studiu bez żadnych kosztów.
Piotr, 16-latek z Tarnobrzega, podzielił się swoją historią o pasji do muzyki basowej i jak zaczęła się jego przygoda z basem Yamaha RBX 374 oraz wzmacniaczem Laney RB2. Udowadnia, że mimo młodego wieku, już świetnie radzi sobie z podstawami gry na basie, czerpiąc inspiracje z takich zespołów jak Black Sabbath czy Rammstein.
Klinika Gitary Basowej (KGB) w Bemowskim Centrum Kultury w Warszawie to wyjątkowe miejsce dla basistów i ich kolegów z zespołów, gdzie mogą rozwijać swoje umiejętności oraz przygotować się do BASSDAYS. W roku 2009, KGB rozszerza swoje warsztaty o lekcje perkusji i gitary elektrycznej z honorowym patronatem Wojtka Pilichowskiego.
Mefisto to nowy efekt stworzony przez Bogdana, twórcę Helter Skelter / Polish Love Overdrive, który wyróżnia się interesującą funkcją distortion/fuzz nie tracąc przy tym niskich tonów. Produkt jest jeszcze w fazie testów, ale już teraz zachwyca możliwościami i elegancką konstrukcją.
Opis mojej batalii z procesem reklamacji zakupionego basu, która rozpoczęła się przed 2009 rokiem. Historia pełna błędnych diagnoz, zapewnień i ciągłych opóźnień, która do dnia dzisiejszego nie znalazła zakończenia.
Stoimy przed wyborem - head czy paczka, co jest kluczowe dla jakości dźwięku naszego basu? W artykule omawiamy tę dylematyczną kwestię przy okazji rozważań nad zakupem używanego sprzętu.
Zastanawiam się nad optymalnym zestawem do grania na weselach, z uwzględnieniem ograniczonej przestrzeni na scenie i potrzeby uzyskania satysfakcjonującej głębi basu. Rozważam różne opcje, w tym inwestycję w piec, dobry multiefekt lub nową gitarę basową.
Spector Rex 5 Black Stain, z jego stylowym wyglądem i unikalnym brzmieniem, przyciągnął moją uwagę od pierwszego wejrzenia. Po trzech tygodniach od rozpakowania, nadal jestem pod wrażeniem jego jakości wykonania, wyważenia i możliwości brzmieniowych.
Projekt No Bass No Fun II, wspierany przez ArtBem, zaprasza młodych basistów do nagrania autorskich utworów w profesjonalnym studio nagrań. Udział w projekcie jest całkowicie bezpłatny, a na zgłoszenia czekamy do 30 kwietnia.
W artykule opisano problemy związane z regulacją pręta napinającego w basie marki DEFIL, w tym trudności wynikające z przestarzałej konstrukcji i zużycia komponentów. Autor opisuje swoje doświadczenia i szuka rozwiązań dla dwóch głównych problemów - wyrobnionej nakrętki i niewydolnego pręta.
Nagrywanie prób jest jedną z najlepszych metod weryfikacji postępów w grze na basie. Pozwala na analizę własnego grania, współpracy sekcji rytmicznej i unikanie błędów w studiu.
W artykule opisano problem z basem firmy Mayones, zakupionym parę lat temu. Problem dotyczy elektroniki i nieprawidłowego działania potencjometrów oraz przystawek. Właściciel postanawia sam naprawić instrument, napotykając zagadkę w postaci nieprawidłowo podłączonej elektroniki.
Zastanawiam się nad wyborem sprzętu basowego marki Taurus i szukam opinii na ich temat. Rozważam modele combo BL-1010, BL-15, BL-12 lub zestaw head BL-300H + paczka TF-210 lub TF-115 w zastosowaniu do rocka, zarówno do sal prób, jak i małych klubów, z budżetem 2500-3000zł.
Artykuł opisuje proces transformacji wyglądu gitary basowej marki SkyWay z wykończeniem sunburst na natural finish. Proces obejmował ściąganie lakieru, szlifowanie drewna i malowanie na kolor Arctic Silver metalik od BMW.
Autor opisuje proces tworzenia własnego lampowego preampa do gitary basowej, od początkowej inspiracji aż po zamówienie obudowy i lamp. Projekt ma na celu optymalizację pod kątem dynamiki i szerokości pasma, różniąc się od klasycznych konstrukcji.
Tegoroczny "Quote Of The Week #12" zawiera zbiór najbardziej błyskotliwych, zabawnych oraz niezwykłych wypowiedzi z basowej społeczności online. Znajdziemy tu zarówno humor, jak i zaskakujące pytania.
Podczas wycieczki do niemieckiego Görlitz z zaskoczeniem odkryłem, że lokalne sklepy muzyczne kryją w sobie niespodzianki dla basistów, mimo ogólnie panującej pustki. Największym odkryciem okazał się jednak dział mięsny w supermarkecie, gdzie mięso przechowywane było w temperaturze pokojowej.
Właśnie dołączyłem do społeczności basoofkowiczów, dziękując za nieświadomą pomoc w wyborze sprzętu. Moja przygoda z basem zaczęła się dzięki wam - od GMR Bassforce do marzeń o Ampeg SVT3 Pro.
Porównanie basów MM i Ibanez BTB 675 ujawnia diametralne różnice w ich brzmieniu, konstrukcji i ergonomii. MM wyróżnia się równą charakterystyką przenoszenia i 'gumowatym' brzmieniem, podczas gdy Ibanez BTB 675 ma osłabione krańce pasma i bardziej selektywne, ale 'telefoniczne' brzmienie.
Porównuję dwa popularne wzmacniacze basowe: Warwick Sweet 15.2 i Laney RB7, zastanawiając się, który będzie lepszy dla heavy metalowego oraz punkowego zespołu. Poszukuję nowego sprzętu, który spełni moje początkujące oczekiwania po ponad 10 latach gry na gitarze, zdecydowałem się na Warwick ze względu na jego moc i renomę marki mimo krótkiej przygody z basem.
Historia pasjonata, który po ośmiu miesiącach edukacji zbudował bas marzeń, inspirowany pracami Carla Thompsona. Zaprezentował specyfikację swojego projektu, ale natrafił na problem z elektroniką.
Kacper, student z Poznania, opisuje swoje pierwsze kroki w świecie muzyki na basie, którego przygodę rozpoczął w styczniu, oraz swoje pasje i zainteresowania.
Autor wyraża frustrację dotyczącą swojego obecnego basu, który nie spełnia jego oczekiwań brzmieniowych. Jednocześnie opisuje porywające spotkanie z 25-letnim basem typu pretzel, który kompletnie zmienił jego oczekiwania odnośnie do idealnego brzmienia.
Tech21 SansAmp VT Bass to sansamp z serii Character, dedykowany basistom, który wyróżnia się wszechstronnością i wspaniałym brzmieniem mimo trudności z dostępnością i wysokimi cenami spowodowanymi kryzysem i kursami walut. Po ciężkich poszukiwaniach udało mi się zdobyć ten efekt, który oferuje szerokie możliwości brzmieniowe i jest łatwy w obsłudze.
Recenzja kolumny 410 by Demanfacture skupia się na jej wyjątkowym wykonaniu oraz imponującym brzmieniu doskonale radzącym sobie z niskimi tonami, zarówno w domowym użyciu, jak i w profesjonalnych warunkach. Wykorzystanie głośników Eminence Delta i wysokotonowego Selenium st304 w połączeniu ze wzmacniaczami Box Taurus B315 i Deman Fafner dostarcza niezwykłych wrażeń akustycznych.
12-letni entuzjasta basu opowiada o swojej pasji do muzyki, uczeniu się gry ze słuchu i o trudnościach, z którymi się spotyka. Zainteresowania młodego muzyka sięgają od basu, przez głośną muzykę metalową, po tworzenie w programie GIMP.
Autor opisuje problemy z regulacją swojego basu, który po miesiącu użytkowania zaczął mieć problemy z akcją. Lutnik zasugerował problemy z osadzeniem gryfu lub mostka, co może wpłynąć na jakość dźwięku i komfort gry.
Wiktor, muzyk z zamiłowaniem do instrumentów dętych, postanowił zapoznać się z basem. Zastanawia się nad wyborem modelu gitary basowej Mayones, poszukując idealnego brzmienia i komfortu gry.
Pete Trewavas, znany z zespołów Marillion, Transatlantic oraz Kino, jest prawdziwym innowatorem na scenie basowej. Jego unikalne podejście do gry i inspiracje sprawiają, że jego linie basowe są niepowtarzalne, skupiając się na nietypowych technikach i improwizacji.
Autor poddaje się trendowi modzienia basów i dzieli się procesem przemalowywania swojej gitary basowej Yamaha. Opisuje proces demontażu, delakieryzacji i nowego malowania, kończąc nadaniem gitary nowej nazwy 'Yabros'.
Rozważam zakup nowej kolumny basowej, aby uzupełnić mój zestaw nagłośnieniowy. Mam budżet ograniczony, zastanawiam się więc, czy lepiej zainwestować w mniej markową 4x10, czy bardziej markową 2x10.
Przeżyłem niesamowitą przygodę, kupując na Allegro basówkę SkyWay za 300zł, która wymagała sporej modyfikacji, aby osiągnąć zamierzone brzmienie. Wprowadzenie elektroniki z Musicman Stingray odmieniło wszystko.
Forum muzyczne wprowadza nowy rodzaj konkursu, który polega na zadawaniu sobie pytań związanych z tematyką basową/muzyczną. Jedynym sędzią jest osoba zadająca pytanie.
Recenzja basu Traben Neo po półtorarocznym użytkowaniu. Szczegółowa analiza zarówno zalet, jak i wad instrumentu, w oparciu o osobiste doświadczenia.
QOTW #1 przyznano Qbanezowi za jego komentarz dotyczący kryzysu decyzyjnego, a Medawc otrzymuje ponadczasową nagrodę za mądrość życiową o basie.
W artykule opisuję swoje doświadczenia z Sonic Maximizer od firmy BBE, pokazując, jak ten efekt potrafi wzbogacić brzmienie basu, czyniąc je potężniejszym i bardziej mięsistym. Polecam także spojrzenie na ofertę BBE, zwłaszcza na model BBE 362, który zakupiłem za 400zł na Allegro, oraz na preampy przeznaczone wyłącznie dla basistów.
Planujemy połączyć spotkanie warszawskich użytkowników z mini wystawką sprzętu muzycznego. Wśród ofert znajdą się struny, płyny do pielęgnacji instrumentów, pokrowce, piece basowe i inne akcesoria w cenach hurtowych dla uczestników.
Autor zastanawia się nad zakupem fretlessa, rozważając przekształcenie modelu Vintage 950B lub Cort Action BassV. Porusza także tematykę modyfikacji instrumentu, wskazując na swoje preferencje dotyczące basów bezprogowców.
Daniel, znany również jako Danny, NoRbeRt i Bajur, dzieli się swoją pasją do muzyki i grania na basie. W swoim wpisie opowiada o swoich zainteresowaniach, muzycznych inspiracjach oraz doświadczeniach z różnymi formacjami muzycznymi.
Podczas poszukiwań idealnego małego wzmacniacza basowego natrafiłem na modele Hartke z serii B. Porównując Hartke B200 i B300, zaskoczyła mnie niekonsekwencja w stosunku mocy do głośności.
Torzal Twist Bass to niezwykła propozycja od Little Guitar Works, która intryguje swoim niekonwencjonalnym, wygiętym o 35 stopni gryfem. Według producenta, innowacyjna konstrukcja gwarantuje bardziej naturalne ułożenie ręki, co ma zapewnić mniejsze zmęczenie i ryzyko kontuzji.
Dokonując adjustacji wysokości strun nad przetwornikami w basie, możemy znacząco wpłynąć na brzmienie instrumentu. Eksperymentując z różnymi ustawieniami, odkryłem, że mniejsza odległość strun od przetworników zwiększa atak w stosunku do wybrzmiewania.
Rozważam projekt tworzenia personalizowanych maskownic do basów z możliwością pełnego dostosowania. Koszty oscylują między 35-80 zł za sztukę, zależnie od materiału.
Autor dzieli się swoimi przemyśleniami na temat umieszczania naklejki na basie jako sposób na zamaskowanie dziury po wymianie przystawek. Rozważa różne opcje naklejki, która by estetycznie wpasowała się w wygląd instrumentu.
W obliczu ogromu zadań i od nadmiaru stresu, znajduję sposób na szczęście i spełnienie poprzez muzykę i pasję do grania na basie. Dzięki zespołowi, twórczości i bliskim, każdy dzień jest dla mnie wartościowy.
Autor podzielił się swoim problemem dotyczącym nierównomiernie nałożonej warstwy ochronnej na gryfie basu, co powoduje ścieranie się drewna podczas gry. Dodatkowo, zastanawia się nad funkcją zamszowej poduszki w pokrowcu na bas.
Testując Ibanez BTB675 w kawałku heavy metalowym natknąłem się na problem z dopasowaniem brzmienia basu do reszty utworu. Przez przypadek odkryłem, że plugin pieca lampowego z kanałem crunch był dokładnie tym, czego potrzebowałem.
Dawid opowiada o swojej muzycznej podróży, która zaczęła się w małej miejscowości Poniatowa. Mimo braku formalnej edukacji muzycznej i skromnych początków na tanim sprzęcie, z pasją i determinacją zaczął grać na basie w zespole reggae.
Autor analizuje rynek basów gitarowych, szukając tego idealnego dla fanów ciężkiego brzmienia. Oprócz ogólnych rozważań, przedstawia konkretną listę modeli, zdolnych zastąpić drogą Ibanez K5 w trzech grupach cenowych.
W artykule poruszam kilka istotnych pytań dotyczących ułożenia lewej ręki na gryfie basu. Odpowiadam na wątpliwości związane z pozycją kciuka, dotykaniem strun niższych oraz kształtem palców podczas gry.
Wojtek, 18-latek z Boguchwały, podzielił się swoją pasją do gry na basie, mimo że jest początkującym basistą. Zbiera on na Ibaneza z serii BTB, najprawdopodobniej model 800 oraz posiada piec Laney RB-3.
Recenzja basu J&D JD 150/5 to opis moich doświadczeń z użytkowania tego instrumentu. Wyróżnia się on materiałem korpusu, wykonaniem i brzmieniem, które najlepiej pasuje do jazzu czy bluesa.
Porównujemy dwa popularne basowe combo - Warwick Blue Cab 30 i Laney HCM 30B, mające służyć do ćwiczeń w domu i sesji z gitarzystą. Analizujemy ich moc, funkcje, i konstrukcję, aby pomóc Ci wybrać idealne dla siebie.
Autor poszukuje combo ok. 300W z ciepłym, dynamicznym brzmieniem w cenie do 1600-1700zł. W grę wchodzi kilka marek, w tym Laney rb 8 oraz możliwość wyboru między różnymi konfiguracjami głośników.
Autor opisuje swoje doświadczenia z nowym sprzętem basowym, wskazując na problemy związane z uziemieniem w jego mieszkaniu oraz nieoczekiwane efekty po dodaniu nowego efektu do swojego zestawu. Szczególnie zwraca uwagę na zmiany w jakości dźwięku i problemy z hałasem oraz prądem po zmianie sposobu podłączenia.
Podczas poszukiwań swojego pierwszego wzmacniacza basowego znalazłem się pomiędzy propozycjami Ibaneza, Fendera i Ashdowna, zmagając się z radami sprzedawców na temat wyboru optymalnego rozmiaru głośnika.
W artykule przedstawiłem problem dotyczący słabej jakości brzmienia basu przy użyciu wzmacniacza Warwick Sweet 15 (150 Watt) i gitary Cort Aktywna, szczególnie podczas prób, gdzie bas zamula w porównaniu do grania w domu. Pytam o pomoc w diagnozie problemu.
Jako wirtuoz gitary basowej, podzielam przeżycia z moim instrumentem - basem firmy Fodera, który w przeciągu roku stracił swoje właściwości. Rozważam jego zastąpienie i szukam porad odnośnie nowych możliwości zakupu basu oraz odpowiedniego nagłośnienia do domowego użytku.
Witam, nazywam się Łukasz i znany jestem jako Palmaero na forum basoofce. Grając od 4 lat na basie i gitarze elektrycznej, dzielę się moją pasją oraz informacjami o moim sprzęcie muzycznym.
Stałem się posiadaczem basu Yamaha BB G4/A, który oprócz drobnego uszkodzenia lakieru, jest w doskonałym stanie. Zastanawiam się nad naprawą politury, ale nie jestem pewien, czy warto.
Autor rozważa zmianę kształtu główki swojego bassu Slammer Merlin na wzór telecastera, zastanawiając się, czy to nie osłabi konstrukcji. Dodatkowo, rozmyśla nad samodzielną wymianą progów, zamiast korzystać z usług lutnika.
Autor rozważa montaż wieszaków gitarowych na ścianie, aby zawiesić swoje gitary basowe, ale ma obawy dotyczące potencjalnych szkód dla instrumentów. Zastanawia się nad wpływem ciężaru na szyjkę basu i wilgotnością przy ścianie, oraz czy ogólnie wieszanie basu na ścianie to dobry pomysł.
Jako nowicjusz w branży muzycznej, gram na basie od około 9-10 miesięcy, przechodząc z akustyka na bas Corta. Równolegle, moja pasja do morza przekierowała mnie na studia w Wydziale Techniki Morskiej w Szczecinie.
Autor podjął się napisania FAQ skierowanego do młodych basistów, aby rozwiać ich wątpliwości i przewodnik po tym, co zrobić, gdy spotkają się z problemami typowymi dla początkujących muzyków, np. zerwana struna czy uszkodzone części instrumentu.
Historia nieplanowanego projektu lutniczego, który rozpoczął się od spotkania z przyjacielem i kilku piwek. Przez pomysłowość i kreatywność, zwykły bas przeszedł niezwykłą metamorfozę.
Brakuje nam wątku do swobodnej rozmowy o tematach niekoniecznie związanych z basem. Chcemy stworzyć przestrzeń na forum, gdzie użytkownicy mogą dzielić się przemyśleniami, linkami, historiami czy po prostu rozmawiać na dowolny temat.
Łukasz, pasjonat basu i student informatyki, dzieli się swoją historią - od niezobowiązującego grania z przyjaciółmi po regularne ćwiczenia motywowane przez społeczność forum.
Autor dzieli się pierwszymi wrażeniami po zakupie basu Jolana Iris Bass, opisując jego stan oraz przemyślenia dotyczące potencjalnych modyfikacji. Z początku rozważał zniszczenie instrumentu po koncercie, ale po krótkim czasie użytkowania postanowił zainwestować w jego remont.
Stoję przed wyborem combo basowego do domu oraz sporadycznych prób z zespołem. Zastanawiam się nad modelami: Orange CR20B, Artec B35, Hartke B200 oraz Randall RX 35, szukając najlepszej efektywności w dB.
Autor przedstawia swoje muzyczne podróże, zaczynając od trudnych początków na niewygodnym PrestLangu, przez doświadczenia z Cortem B4 i Ashdownem FiveFifteen, aż po bieżącą działalność w nieznanym jeszcze projekcie. Podkreśla swoje eklektyczne inspiracje, w tym RHCP, RATM, Franz Ferdinand, a także klasykę amerykańskich hitów lat 60' i wiele innych.
Paweł, młody basista z Jeleniej Góry, dzieli się swoją pasją i doświadczeniami muzycznymi. Gra na bassie około półtora roku i ma za sobą fascynującą kolekcję sprzętu oraz zamiłowanie do cięższych brzmień.
Marcin, perkusista z ponad 4-letnim doświadczeniem, opowiada o swojej decyzji zmiany instrumentu na bas. Fascynuje go muzyka funk, jazz, soul i po 2 miesiącach gry na basie czuje się bardzo zachwycony.
Wojtek, znany też jako Immo, zdradza nam swoją pasję do muzyki, swoje inspiracje i skomplikowany, lecz fascynujący bagaż życiowy. Nie brakuje tutaj wyszczególnienia jego ulubionego sprzętu basowego oraz muzycznych upodobań, co sprawia, że tekst jest nie tylko wprowadzeniem do jego świata, ale również ciekawą lekturą dla każdego miłośnika basu.
Autor opisuje swoje najnowsze nabytki – bas z stajni DEFIL, model Rytm 2, oraz dołącza do niego żartobliwą historię zakupu. W planach ma przerobienie tego instrumentu, zastanawia się nad kolorami i potencjalnym przekształceniem w fretless.
Właściciel nowo zakupionego, używanego basu Ibanez SR500 napotyka na problem z pickupem przy gryfie. Pomimo wymiany baterii i sprawdzenia połączeń, pickup zachowuje się nieprawidłowo.
Opisuję swoją podróż muzyczną skupiając się na gitarze basowej i innych instrumentach, które kształtują moje muzyczne doświadczenie. Wspominam o współpracy z zespołem oraz pasji do różnych brzmień muzykalnych.
Bartek, pasjonat basu grający na Cort GB34A i Hiwatt, opowiada o swojej muzycznej drodze, ćwiczeniach i doświadczeniach z zespołami. Zaczynając od bluesa przez jazz aż po techniczny death metal, Bartek wyraża swoją otwartość na różnorodność muzyczną i dzieli się doświadczeniami z pierwszego koncertu.
Autor rozważa zakup nowego basu, skupiając się na porównaniu Cort EVL Z4B i Cort Curbow 4, z uwzględnieniem ich brzmienia, konstrukcji i cech szczególnych w kontekście grania death metalu. Poszukuje opinii i wskazówek, które mogą pomóc w wyborze między tymi dwoma modelami.
Stoję przed trudnym wyborem między piecem basowym Taurus a Eden Nemezis RS. Obydwie opcje mają swoje zalety, ale różnią się mocą, ceną i dostosowaniem do różnych typów występów.
Witam wszystkich na forum, moja historia z basem rozpoczęła się nie tak dawno. Gra na basie (Cort GB-99F) była pełna wyzwań, w tym przerwę spowodowaną złamaniem, ale muzyka dała mi wiele pozytywnych doświadczeń.
Grzesiek opowiada o swojej przygodzie z gitarą basową, która zaczęła się w latach 70-tych i kontynuowana jest dzięki znalezieniu basu Ibanez Roadster z 1979 r. Mimo życiowych zmian, pasja do muzyki znów wróciła.
W trakcie mojej pierwszej lekcji w Wrocławskiej Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej, napotkałem na interesującą kwestię dotyczącą pozycji kciuka przy grze na basie. Zostałem poinformowany, że kciuk powinien leżeć luźno na przystawce lub na strunie E, aby pomóc w tłumieniu innych strun podczas gry. To zmieniało podejście, do którego byłem przyzwyczajony, polegające na opieraniu kciuka o przystawkę lub strunę E, i od tego momentu zacząłem zastanawiać się, jak inni basiści radzą sobie z tłumieniem auto-buczących strun.
Ibanez Silver Series to bas typu Jazz Bas z 1978 roku, zwracający uwagę swoją całkowicie drewnianą konstrukcją i brzmieniem. Dostarcza doskonałe doznania dźwiękowe, choć jego waga może być wyzwaniem.
Jako nowy członek społeczności opowiadam o swojej muzycznej drodze, począwszy od perkusji, poprzez doświadczenia z różnymi kapelami, aż po obecną fascynację basem. Obecnie poszukuję nowego, wyższej klasy sprzętu basowego i zamierzam zainwestować w piec oraz bas 5-strunowy.
Autor podjął decyzję o odrestaurowaniu używanego basu, który okazał się klonem Fendera, lecz nie jest pewien marki. Szuka porad dotyczących odpowiednich materiałów i technik restaurowania.
Autor przedstawia swoje oryginalne opracowanie dotyczące 'geometrycznego' podejścia do skal na basie, oferując materiały dla wersji 4 i 5-strunowej. Opracowanie ma na celu pomoc szczególnie początkującym w opanowaniu skal.
Autor podziela swoją fascynację akustyczną gitarą basową fretless oraz dylematy związane z wyborem odpowiedniego instrumentu i wzmacniacza. Zwraca się z prośbą o pomoc do społeczności forum.
Od lat gram na gitarze, a moja miłość do muzyki ewoluowała w stronę basu po wysłuchaniu basisty U2. Obecnie jestem posiadaczem basu Washburn T14 NS, choć nigdy nie miałem prawdziwego wzmacniacza.
Filip, basista z 12-letnim stażem, opowiada o swojej muzycznej drodze, która zaczęła się od czarnego Mensfelda, a później przechodzi przez różne instrumenty i życiowe zmiany, aż do zakupu Yamahy rbx375. W tekście poznajemy jego doświadczenia z różnymi basami i konsekwencje osobiste wyborów muzycznych.
Autor boryka się z problemem niedziałającego wzmacniacza Hartke B300, który po podłączeniu instrumentu produkuje jedynie buczenie. Po maksymalnym podkręceniu dźwięków, muzyka jest ledwie słyszalna.
Autor podzielił się swoją fascynacją i nowym doświadczeniem w stosowaniu strun piccolo na basie, przytaczając własne wrażenia oraz przykład dźwiękowy swojej gry. Struny piccolo GHS o menzurze EADG umożliwiły stworzenie unikalnego brzmienia na starym basie SkyWay.
Rozważam zmianę pieca basowego i mam dylemat między kombem basowym Hartke VX2510 a Ashdown MAG C410T-300 EVO II. Obydwa modele są cenowo w zasięgu mojego budżetu, maksymalnie 1800 zł.
Poszukuję combo basowego o mocy 100-150 watów, które jest dostępne w przystępnej cenie. Moje główne kryteria wyboru to solidność wykonania i jakość dźwięku, a rozważam modele od Marshall, Ampeg, Hughes & Kettner, Fender oraz Hartke.
Czytelnik rozważa zakup gitary serii Ibanez Roadstar II, poszukując instrumentu o miękkim, funkowym brzmieniu. Zwraca się o poradę, podkreślając swoją niewielką wiedzę na temat basów i rozbieżność opinii na ich temat.
W moim pierwszym wpisie na blogu chciałem przybliżyć Wam zespół Leningrad, niezwykłą grupę muzyczną z Rosji, która łączy w swojej twórczości elementy rocka, ska, reggae i folku. Dwójką kluczowych postaci w zespole są Sergiej Sznurow, lider i wokalista, a także Andriej Kurajew, niezwykle utalentowany basista.
Zamówiony z niemieckiego sklepu Thomann Ibanez BTB-676 miał usterkę jednego z pickupów, której efektem było słabe wychwycenie dźwięku trzech najgrubszych strun. Problem został szybko rozwiązany przez sklep, który na swój koszt wymienił instrument na nowy.
Rozważając zakup combo basowego, autor stoi przed wyborem między Laney RB3 a Ashdown FIVE FIFTEEN. Przyglądamy się specyfikacjom obu modeli, aby pomóc w podjęciu decyzji.
Wizyta w RNR rzuciła nowe światło na sprzęt Mesa Boogie Fathom, obecnie znanym jako M6 Carbine. Pomimo atrakcyjnej ceny, combo i głowa wzmacniacza nie spełniły moich oczekiwań, w dużej mierze z powodu specyficznego brzmienia.
Podejmuję się projektu odnowienia starego basu Defil Luna 22, kupionego za symboliczne 19 zł. Bas wymaga szeregu prac konserwacyjnych, w tym poszerzenia gniazda wiertarką i naprawy uszkodzonego lakieru.
W Połowie Melodii to zespół, który narodził się z przypadkowej jam session w Ełckim Centrum Kultury. Zespół gra głównie improwizowaną muzykę i mimo że członkowie rozjechali się na studia, nadal tworzą muzykę, która jest dostępna na ich kanale na YouTube.
W swoim pierwszym poście na forum autor dzieli się radością z otrzymania na urodziny basu Fendera i szuka porady na temat tego, jak zacząć naukę gry. Szczególnie interesują go wskazówki dotyczące pierwszych kroków, doboru literatury oraz metod treningowych.
Artykuł przedstawia zabawne i unikalne przykłady spędzania świąt przez różnorodne grupy i rodziny, ukazując humorystyczne i czasami absurdalne sytuacje skoncentrowane wokół tradycji jedzenia kiełbasy. Autor zakończył tekst osobistą anegdotą dotyczącą zakupu basu, zachęcając do dyskusji i dzielenia się własnymi doświadczeniami.
Bassior, wieloletni entuzjasta grania na basie, przedstawia się na forum. Udzielał się wcześniej na innym forum, ale teraz zdecydował się na dołączenie do tej społeczności, ceniąc sobie luźną atmosferę i uporządkowanie dyskusji.
Autor dzieli się swoimi przemyśleniami na temat planowanego zakupu nagłośnienia dla instrumentu Basa, przeglądając różne rodzaje aukcji, zarówno krajowe jak i zagraniczne. Podkreśla wpływ obecnego kursu waluty na cenę zagranicznego sprzętu oraz zachęca do dzielenia się doświadczeniami z zakupów na eBay.
Nabyłem używany zestaw Eltron 100, który składa się z wzmacniacza, kolumny i equalizera. Mimo że widziałem, jak urządzenia działają u znajomego, u mnie equalizer nie funkcjonuje poprawnie.
Autor dzieli się swoim doświadczeniem powracając do gry na basie i nabywając Cort Action. Rozważa możliwość wymiany pickupów w swoim instrumencie, zastanawiając się nad potencjalnymi korzyściami brzmieniowymi i poszukuje porad.
Piotrek, nowy użytkownik forum, przedstawia swoją muzyczną podróż grając na basie, począwszy od starej Jolany, przez Corta P-bass, aż po najnowszy nabytek - bas z drewna sapele z allegro. Opisuje też swoje doświadczenia z modyfikacją instrumentów i nagraniem testowym na nowym basie.
Recenzja basu Ernie Ball MusicMan Bongo 4 HH, który okazał się być niespodziewanie lekkim i bardzo wszechstronnym instrumentem, mimo swojego unikatowego, 'syntetycznego' brzmienia. Po długim poszukiwaniu i testowaniu różnych modeli gitara ta stała się moim ostatecznym wyborem.
Rozważam zakup kolumny basowej z preampem Radial ToneBone BassBone, idealnej do koncertów rockowych z czterema głośnikami 10" i tweeterem, w budżecie 2500 zł. Zastanawiam się między modelem Hartke 4.5XL, Box BS-10, Warwick WCA 411-4 Pro, a EBS EBS-410CL.
Paweł, 16-letni entuzjasta basu, dzieli się swoją muzyczną podróżą. Od początków na gitary basowej Skajłej, przez grę w zespołach metalowych, po edukację muzyczną na pianinie.
Stawiam pierwsze kroki w świecie muzyki, a moja przygoda z basem rozpoczęła się od anonimowego sprzętu zakupionego na Allegro. Teraz, z większą wiedzą na temat przystawek, rozważam zakup basu BC Rich Beast lub Ibanez BTB200.
Artykuł opowiada o znaczeniu i niezastąpionym miejscu basisty w zespole, mimo że wiele osób podważa ich rolę. Autor dzieli się osobistymi doświadczeniami i refleksjami na temat tego, jak gitarzyści czasem lekceważą basistów, lecz podkreśla kluczową rolę basu w muzyce.
Poszukiwanie najlepszego 6-strunowego basu do 3000 zł może być wyzwaniem. Wśród polecanych modeli znajdują się Schecter Stiletto Studio 6, Cort A6, Spector Legend 6 Classic i GMR Bassforce 6 Classic.
Autor tekstu, nazywający siebie kuzynem, opisuje swoje oczekiwanie na pierwszą w życiu gitarę basową Yamaha RBX374, którą zakupił za około 820 zł. Udostępnia również swoje przemyślenia na temat wyboru instrumentu oraz swoje muzyczne preferencje.
Rozważam wybór między wzmacniaczami Hartke 2500 i 3500, a Gallien Krueger Backline 600, szukając najlepszego rozwiązania do mojej gry na Ibanezie SR 505 z naciskiem na rocka. Chcę znaleźć uniwersalne brzmienie i dobraną do wzmacniacza kolumnę, która pozwoli mi ewoluować muzycznie.
Opowiadam o mojej długiej przerwie w graniu na basie i ponownym odkryciu pasji do tego instrumentu. Otrzymałem nowy Warwick Blue Cab 60, co oznacza kompletny powrót do gry.