Autor dzieli się swoją pasją do muzyki i fotografii, wspominając o swoim pierwszym zakupie sprzętu basowego. Wyraża podziw dla basistów takich zespołów jak Coma, Audioslave, czy Faith No More, jednocześnie wyznając swoją słabość do używania kostki.
Autor opisuje swoją muzyczną podróż, rozpoczynając od gry na gitarze elektrycznej, a kończąc na pasji do gitary basowej i home recordingu. Wskazuje na zainteresowanie mobilnym i kompaktowym sprzętem do nagrywania w domu.
Piotr, znany również jako Pinio czy Pi, dzieli się swoją pasją do gry na basie i przygodami z kapelą Jitter Flow. Jego obecnym sprzętem są wzmocnienia od Ampeg i MESA BOOGIE, bas Fender oraz różnorodne dodatki, jak efekty Morley i Muff EHR oraz kable KLOTZ.
Rozważając wymianę basu, natknąłem się na dwa ciekawe modele w granicach 3500zł: Warwick Rockbass Corvette Premium 5 i Spector Legend Custom 5 Bubinga. Poprosiłem społeczność forum o porównanie tych instrumentów, biorąc pod uwagę stosunek ceny do jakości, oraz ich uniwersalność w różnych stylach muzycznych.
Kamil przedstawia się jako nowy członek wspólnoty, dzieląc swoje doświadczenia związane z muzyką i grą na basie. Jego muzyczna przygoda trwa od 2006 roku, a obecnie gra na basie w trzech zespołach.
Jako drugi właściciel basu Washburn xb125 poszukuję nowych strun, aby polepszyć brzmienie instrumentu. Chcę uzyskać brzmienie charakterystyczne dla muzyki Skid Row, Guns N' Roses, Flyleaf, Nirvana, mając budżet 150-200 zł.
Pewien użytkownik forum muzycznego podzielił się swoimi wrażeniami na temat basu Stagg BC300-SB, którego marka była mu wcześniej nieznana. Bas został zakupiony w sklepie muzycznym Marton, a autor zastanawia się, czy było to dobre posunięcie.
Artykuł porusza temat ewolucji sprzętu muzycznego od tradycyjnych zeszytów z tekstami i akordami, przez era 'człowieka orkiestry', aż po współczesne technologie wspomagające zespoły muzyczne. Zastanawia się, jak nowoczesne zespoły wykorzystują technologię, by synchronizować teksty i tabulatury między muzykami.
W wieku 31 lat, z dużą nieśmiałością, ale i nadzieją na wsparcie, postanowiłem dołączyć do społeczności basistów, mimo że na razie jeszcze nie posiadam własnego instrumentu. Moje muzyczne tęsknoty kierują mnie ku eksploracji niskich tonów, inspirując się różnorodnością gatunków od punku po mroczną elektronikę.
Odkryłem niesamowitego basistę o pseudonimie ZanderZon, który używa techniki tappingu oburęcznego. Jego gra zadziwia i inspiruje do rozwijania własnych umiejętności.
Muzyk z zespołu weselnego doświadczył niepokojącego bólu między barkiem a łopatką po długich godzinach gry na basie i noszeniu ciężkiego sprzętu. Ból ten, nieustępujący mimo stosowania maści, może być związany z obciążeniem wynikającym z trzymania gitary i transportu wzmacniacza.
Autor zastanawia się nad zakupem gitary basowej Ibanez BTB700DX, ale nie miał okazji jej osobiście wypróbować ze względu na brak dostępności w lokalnych sklepach muzycznych. Pyta właścicieli 4-strunowych basów serii BTB o ich doświadczenia, szczególnie odnosząc się do wygody gry dla osób z mniejszymi dłońmi.
Analizuję poszukiwania idealnej gitary basowej 'short scale', natknąłem się na model Washburn XB 75. Gitarę cechuje dostępność na polskim rynku i brak szczegółowych recenzji.
Autor dzieli się dylematem dotyczącym grubszych strun na basie w strojeniu Drop-C, zastanawiając się między pozostaniem przy 4-strunowym basie a przejściem na 5-strunowy.
Historia Tomka, który po 25 latach przerwy rozważa powrót do gry na basie. Opowiada o swoich wcześniejszych doświadczeniach z samodzielną budową gitar i aktualnym zainteresowaniu rynkiem instrumentów.
Dyskusja na temat unikalnej metody wyczuwania rytmu przez kołysanie palcem u nogi zgodnie rad nauczyciela, by oszczędzać energię. Autor opisuje swoje doświadczenia i zauważone trudności, prosząc innych o podzielenie się własnymi sposobami na wyczuwanie rytmu.
W artykule dyskutowane są opcje wymiany lamp 12AX7 w przedwzmacniaczu wzmacniacza Orange Bass Terror 500 w celu uzyskania bardziej okrągłego punchu i zrywu. Autor pyta o rekomendacje i wyraża frustrację brakiem informacji oraz zamknięciem tematu związanych z lampami na forum.
Od tygodnia pracuję nad domową obudową do głośnika, używając starej dechy. Obudowa ma już wymiary i jest prawie gotowa. Brakuje tylko otworów pod głośniki i decyzji o obiciu.
Czytelnik podziel się swoim problemem związkanym z niewłaściwym ustawieniem strun basowych w zakupionym używanym Rockbass Corvette. Opisał trudności z obniżaniem akcji strun, które prowadzą do niechcianego efektu brzęczenia.
Analiza potrzeb basisty szukającego idealnego zestawu głośników komputerowych 2.1, które sprostają wyzwaniu reprodukcji niskich tonów bez utraty jakości.
Autor opisuje problem ze swoim sprzętem muzycznym, który charakteryzuje się 'zgrzytaniem' i przypadkowymi wyłączeniami wzmacniacza MesaM-Pulse 600 podczas gry. Sprawdzenie na innym zestawie sprzętu nie wykazało tych problemów, co nasuwa pytania odnośnie faktycznej przyczyny.
Próba dopasowania idealnego przetwornika Jazzowego do już zakupionego przetwornika Precision SPB-3 od Seymour Duncan BassLines. Zastanawiam się, czy SJB-3B QuarterPound Jazz Bass będzie odpowiednim wyborem.
Autor, będący posiadaczem Zaka B4, rozważa zmianę gitary na lepszy model, aby lepiej oddać styl muzyczny swojego zespołu grającego Funk, Rock i czasem Grunge. Rozważa cztery modele: Schecter Omen Extreme-4, Cort B4 OPM, Squier Vintage Modified Jazz Bass i Dean Edge 4, prosząc o opinie i rady.
Tekst skupia się na sylwetce Johna Paula Jonesa, basisty grupy Led Zeppelin, którego dorobek wykracza poza granice zespołu, obejmując solowe projekty oraz współpracę z Them Crooked Vultures. Podkreślona została jego rola jako inspiracji dla autora do gry na basie, szczególnie dzięki utworowi 'Dazed and Confused'.
W drugiej części artykułu poświęconej pentatonice analizujemy, jak skale pentatoniczne współgrają z akordami majorowymi i molowymi. Przyglądamy się zarówno pentatonice dur, jak i moll, podając przykłady ich zastosowania.
Autor dzieli się doświadczeniami związanymi z przejściem z gitary elektrycznej na basową, będącym wynikiem problemów zdrowotnych. W poszukiwaniu nowego instrumentu stawia przede wszystkim na dostosowanie budżetu i jakość dźwięku.
Ola, początkująca basistka z pasją do muzyki, dzieli się swoją historią oraz inspiracjami muzycznymi. Gra na vintage basie Mayo ZAK i jest ogromną fanką Victora Wootena i Tal Wilkenfeld.
Czytelnik poszukuje kontrabasu, który będzie jego dodatkowym instrumentem, na który nie chce wydać zbyt wiele, ale zależy mu na elastycznym brzmieniu. Uważa, że lepszym wyborem może być kontrabas tradycyjny niż elektryczny, ale jest otwarty na sugestie i zastanawia się, jakie opcje są dostępne w kwestii nauki na kontrabasie elektrycznym.
Prezentujemy Death Denied, zespół grający southern metal prosto z Łodzi. Ich muzyka przypomina Black Label Society, Corrosion of Conformity czy Alabama Thunderpussy.
Autor artykułu opisuje proces poszerzania rowków w siodełku gitary basowej LTD B-50, aby móc założyć grubsze struny. Rozważa różne metody, zastanawia się nad użyciem pilnika do łańcucha piły spalinowej, ale napotyka problem z rozmiarem.
Odkrywamy tajemnice Gallien-Krueger MB Fusion 500 - wzmacniacza, który zmieni Twoje podejście do brzmienia basu. Lekki jak butelka wody, ale z mocy jak 500 wat!
Zespół SKAZA z Wrocławia to młoda, dynamicznie rozwijająca się grupa w gatunku heavy/thrash metal. Aktualnie poszukują nowego perkusisty i zamierzają zaskakiwać swoją muzyką we Wrocławskich klubach.
Mateusz, od ponad 5 lat grający na basie, z różnym doświadczeniem w kapelach, przedstawia swoją muzyczną drogę i niedawny zakup Schectera Stiletto Extreme 4.
Autor dzieli się negatywnym doświadczeniem z salą prób w Krakowie, gdzie uszkodzono mu wzmacniacz. Zostawiony na kilka tygodni sprzęt został zwrócony z uszkodzeniami i nie funkcjonuje prawidłowo.
Autor pyta o poradę dotyczącą wyboru sprzętu do nagłośnienia wokalu w zespole muzycznym. Rozważa zakup mikrofonu z akustycznym combo lub kombinację mikrofonu, przedwzmacniacza i kolumn. Ma budżet 600-700 złotych i pyta o marki, których powinien unikać.
Analiza brzmienia basu Eric'a Avery'ego z Jane's Addiction wykazała jego niezwykłe preferencje sprzętowe. Głównie korzysta z modeli Fender Precision i Ampeg SVTII w różnorodnych konfiguracjach kolumn.
Rozpoczynanie przygody z gitarą basową może być ekscytujące, ale i nieco przytłaczające przy wyborze pierwszego instrumentu. W tekście przedstawiam moje poszukiwania idealnej gitary basowej na początek, mając do dyspozycji budżet 930 zł.
Poszukuję comba basowego do ćwiczeń, które byłoby przenośne i lekkie, operując w zakresie mocy 30-40W, z głośnikiem minimum 10", przy budżecie do 700zł. Wśród rozważanych opcji znalazłem używany Orange Crush 35B za 450zł oraz Hiwatt Maxwatt B60 12.
Inwestycja w używany Laney RB6 przyniosła mieszane uczucia. Z jednej strony jestem zadowolony ze sprzętu, z drugiej - napotykam problemy z jego odpowiednim ustawieniem oraz oczekiwałem od niego większej mocy.
Mimo dwuletniego doświadczenia z Spector Legend Custom 5 + HartkeB900, szukam lepszego rozwiązania dźwiękowego. Czy head + głośnik będzie lepszym wyborem niż combo do 3000zł?
Czytelnik rozważa używanie gitarowego wzmacniacza 27W firmy C. Giant jako alternatywy dla basowego wzmacniacza, zastanawiając się nad sensownością takiego rozwiązania w kontekście domowym.
Nowy użytkownik szuka rady w wyborze efektu basowego do grania metalcore lub thrash metal. Interesuje go efekt w cenie do 500zł, mający dać agresywne brzmienie do jego gitary ESP LTD AX-104 i wzmacniacza laney rb2 50w.
Autor dyskutuje o strunach do kontrabasu, koncentrując się głównie na strunie „c” oraz na różnicach między strunami Pirastro Flexocore solowymi a orkiestrowymi. Wyraża preferencje dla strun solowych i podkreśla ich odpowiedniość do basów z menzurą powyżej 105 cm.
Autor poszukuje pomocy w rozczytaniu linii basu do piosenki 'Świecie Nasz' Marka Grechuty bez dostępu do nut. Chce, aby ktoś przekształcił chwyty gitarowe lub melodię na tabulaturę dla gitary basowej.
Piszący jest nowym użytkownikiem forum poszukującym paki basowej do maksymalnie 3 tysięcy złotych. Jak wspomniano, interesuje go zestaw Hartke Bass Pack, ale ma wątpliwości co do kolumny mimo dobrych opinii o headzie.
Odkrywcze czyszczenie gitary basowej Spector Q5PRO doprowadziło autora do natrafienia na tajemnicze przełączniki w układzie aktywnym instrumentu. Spędziwszy z gitarą kilka lat, nie zauważył ich wcześniej, co pokazuje, ile ciekawostek może kryć nawet dobrze znany sprzęt.
Autor poszukuje comba lub heada z paką, które brzmieniem przywodzi na myśl Duffa McKagana i Jasona Newsteda. Wskazuje na potrzebę brudu i wyrazistości w brzmieniu, nie przekraczając budżetu 3000zł.
Poszukuję taniego, ale solidnego basu typu precision bass w cenie około 700zł. Rozważałem modele CORT PB1L-RD oraz Shine Original WPB-701, ale jestem ciekaw Waszych opinii i ewentualnych innych propozycji.
Poszukiwania idealnego pieca basowego do muzyki metalowej to nie lada wyzwanie. Spośród wielu opcji, kandydaci tacy jak Orange Crush PiX CR100BX czy Marshall MB 150 wyróżniają się na tle konkurencji.
Autor rozważa zmianę swojej gitary Ibanez SR505 na wersję fretless, zastanawiając się nad szczegółami, takimi jak wybór strun i potencjalny stroik. Prosi również o opinie na temat brzmienia gitar fretless.
Autor rozważa subiektywne aspekty wyboru drewna na korpus basu, między olchą a jesionem bagiennym. Wyraża frustrację z powodu braku konkretnych informacji na forach internetowych oraz negatywnego podejścia innych użytkowników.
Szukając combo basowego w przedziale do 1200 zł, natknąłem się na kilka ciekawych modeli, które mogą znacząco wpłynąć na jakość grania na próbach. Wśród nich znalazły się modele od Ashdown, Fender, Ibanez oraz Behringer, które polecają inni użytkownicy.
Autor poszukuje pierwszego basu i comba, czytając forum i wybierając spośród modeli LTD B-50, Yamaha RBX374 i Vintage EST96 ze względu na design przypominający Stingraya. Rozważane combo to Marshall MB30, Laney RB2 i Laney RB3.
Gitarzysta zmaga się z uporczywym brzęczeniem swojej gitary, które pojawia się głównie podczas gry na pustych strunach w pozycji wiszącej. Mimo prób rozwiązania problemu, w tym wymiany strun, brzęczenie nadal występuje i autor rozważa wizytę u lutnika.
Autor dzieli się swoim zamiarem zbadania metod nagrywania basu w studio przy użyciu mikrofonu, zestawu head+kolumna lub pieca, zwracając uwagę na ustawienie mikrofonu, wzmacniacz, akustykę pomieszczenia, moc wzmacniacza, rodzaj i rozmiar kolumny. Prosi również o opinie i doświadczenia w celu stworzenia 'idealnego' pieca do studia.
Od niedawna jestem dumny z posiadania Edena WTX 260 iii i szukam idealnej kolumny basowej, która pomoże mi zabłysnąć na nadchodzącym koncercie. O rozważanych przez mnie opcjach i prosbie o pomoc opowiada mój najnowszy wpis.
Ovangkol to egzotyczne drewno, które coraz częściej znajdujemy w instrumentach firmy Warwick, znane z unikalnych właściwości brzmieniowych. Nasza analiza ma na celu zgłębienie tajemnic tego drewna, w tym jak wpływa ono na brzmienie basów.
Artykuł porusza zagadnienie różnic w wyjściach głośnikowych między wzmacniaczami basowymi Ampeg, w szczególności pf-500 oraz b-2re. Próbuje wyjaśnić, jakie są możliwości podłączeń w tych modelach.
Użytkownik forum o pseudonimie Grzesiek, z zamiłowaniem do basu i korzeniami punk rockowymi, przedstawia się społeczności. Bez formalnego wykształcenia muzycznego, ciągle się uczy, grając w zespole 'po słowie', którego twórczość jest dostępna online.
Po zakupie stalowych strun Fodery do gitary basowej autor doświadcza problemu z dźwiękiem powyżej 12 progu na strunie E i B, mimo idealnego brzmienia reszty. Zastanawia się, czy problem leży w wadzie strun.
Autor prosi fanów Star Wars o pomoc w zgromadzeniu materiałów do pracy magisterskiej na temat Boba Fetta. Szuka artykułów, linków, oraz wszelkich materiałów, w których pojawia się postać Boba Fett.
Użytkownik internetowego forum szuka pomocy w sprawie problemu z gitarą basową Washburn xb 120, z którą związany jest pewien losowo odłączający się kabel. Wątpliwości dotyczą bezpieczeństwa gitary oraz właściwego podłączenia kabelka.
Opisuję swoje doświadczenia po tym, jak mój wzmacniacz Peavey Tour 450 przestał działać tuż przed koncertem. Pozostawia pytania o potencjalną usterkę i szuka lokalnej pomocy w naprawie.
Podczas czyszczenia basu natknąłem się na nieoczekiwane rozwarstwienie korpusu wzdłuż linii, gdzie wydawałoby się, że korpus jest sklejony z dwóch części. Zastanawiam się, czy to problem strukturalny, czy tylko kwestia estetyki?
Autor prosi forumowiczów o pomoc w wycenieniu wzmacniacza basowego Tenson model Bass 15B, podając jego specyfikację techniczną i stan wizualny oraz techniczny. Sprzęt używany był sporadycznie przez około pół roku i teraz nie jest używany od 2 lat.
Projekt Nothingness, rozpoczęty 18 marca ubiegłego roku, to mój pierwszy krok na muzycznej drodze. Zespół, który zaczynał bez doświadczenia, ma już na swoim koncie kilkadziesiąt prób, dwa występy i dwie własne piosenki.
Po zakupie nowego basu Cort Action Bass Active V i podłączeniu go do wzmacniacza Hartke A100 przez wejście aktywne, użytkownik doświadcza znacznie niższej głośności w porównaniu z wejściem pasywnym oraz starszym basem Washburn xb100. Próby wymiany baterii nie przyniosły żadnej różnicy.
Lata temu lekko uszkodziłem palec serdeczny lewej ręki, co skończyło się drobnym złamaniem. Teraz, mimo minimalnego przesunięcia palca, zastanawiam się nad wpływem tego na moją grę na basie.
Autor szuka porady dotyczącej wyboru kolumny lub głośnika do wzmacniacza H&K Bass Kick 707, ze względu na to, że jego obecny sprzęt przestał odpowiednio działać. Rozważa zarówno zakup nowego głośnika do naprawy starego zestawu, jak i zakup całkowicie nowej, ale taniej kolumny.
Autor rozważa rozpoczęcie produkcji wyrobów elektronicznych takich jak kostki, wzmacniacze i preampy, dedykowanych basistom. Propozycja zawiera wykonanie efektów na zamówienie, w tym efekty overdrive na lampach.
Przeszedłem z gry na perkusji na grę na basie i kontynuuję grę na obu. Wkrótce podzielę się zdjęciami mojego sprzętu.
17-letni Michał dzieli się swoją pasją do gitary basowej, gra na ESP LTD AX-104 z dodatkowymi modyfikacjami. Opisuje również swoje doświadczenia z różnym sprzętem i swoje muzyczne preferencje.
Trafia mi się gitara marki MEG, made in Poland, z osprzętem niemieckiej firmy Schaller - czy jest warta uwagi? Gra całkiem przyzwoicie i zastanawiam się nad jej wartością.
Po przeprowadzce do Anglii na studia, rozważam zakup basu akustycznego z uwagi na niemożność przetransportowania mojego elektrycznego basu z Polski. Przeglądam aukcje w poszukiwaniu czegoś odpowiedniego, ale potrzebuję porady.
Basista w naszej kapeli testuje połączenie kolumny basowej z wzmacniaczem estradowym img stage line, szukając wydajnego i ekonomicznego rozwiązania dla swojego brzmienia. Rozważana jest możliwość zakupu kolumny basowej do współpracy z obecnym wzmacniaczem, z potencjałem do przyszłych ulepszeń.
Richard 'Groove' Holmes nie był tradycyjnym basistą, ale sposób, w jaki używał stóp do grania basowych linii melodycznych na organach, robi ogromne wrażenie. Uważam, że jego technika i poczucie funku potrafią zachwycić każdego miłośnika niskich tonów.
Autor opisuje swoje doświadczenia związane z próbą przywrócenia oryginalnego blasku swojego Fender Jazz Bass Marcus Miller, szczególnie skupiając się na brakujących potencjometrach z układu pasywnego. Zastanawia się, jakie były oryginalne potencjometry i szuka informacji, gdzie można zakupić odpowiednie części.
Analizuję trzy kultowe heady bassowe firmy Ampeg: SVT3 Pro, SVT7 Pro i V4B, aby dowiedzieć się, który z nich będzie najlepszym wyborem do współpracy z kolumną Orange OBC15.
Analiza efektu gitarowego MXR M182 El Grande Bass Fuzz, skupiająca się na funkcjonalności, prostocie użycia oraz efekcie bypass. Efekt ten, będący w cenie 320 zł, zapowiada się jako użyteczne narzędzie dla gitarzystów gwarantujące plug-play
Autor rozpoczyna swoją przygodę z grą na gitarze basowej Washburn Taurus T14 Black. Pyta o niezbędne akcesoria do gitary, takie jak pokrowiec i wzmacniacz, oraz o kwestie okablowania.
Łukasz, basista z Tomaszowa Maz., podzielił się swoją muzyczną podróżą, wyznając, że po 10 latach gry wciąż czuje, że ma wiele do nauki. Jego uczestnictwo w różnorodnych projektach muzycznych jak Ekspandor czy Bajlando, podkreśla znaczenie ciągłego rozwijania swoich umiejętności.
Rozważałem różnice pomiędzy nowymi i używanymi Jazz Basami Fendera, zastanawiając się, czy warto dopłacić do nowego instrumentu. Zauważam, że ceny używanych basów są wygórowane, co nasuwa pytanie o relację jakości do ceny i czy starsze modele nie były przypadkiem lepsze.
Maciej, młody basista z Siemianowic Śląskich, opisuje swoje początki z grą na basie i wyzwania związane z brakiem funduszy na lepszy sprzęt. Udziela ciepłe pozdrowienia doświadczonym basistom w nadziei na wsparcie i wskazówki.
Opisuję problem przepalających się bezpieczników w moim wzmacniaczu basowym Warwick Sweet 15.3, mimo wymiany na nowe. Szukam pomocy w diagnozie problemu, pokazując, że może to być coś poważniejszego niż tylko zły bezpiecznik.
Czytelnik zastanawia się nad wyborem nowej gitary basowej. Głównie interesuje go Cort B4 ze względu na możliwości korekcji barwy i właściwości brzmieniowe.
Dawid, początkujący basista z Olsztyna, opowiada o swojej muzycznej podróży, zaczynającej się od gitary elektrycznej, aż po fascynację basem pod wpływem muzyków z zespołów Tool i RATM. Nie jest typowym basistą, a jego historia pokazuje, jak nietypowe ścieżki mogą prowadzić do pasji do basu.
Czytelnik szuka porady w zakresie wyboru combo basowego do 1200zł, mając na uwadze konkretną listę ogłoszeń z Allegro. Jego preferencje muzyczne to funk, soul i okolice jazzu.
Autor dzieli się swoimi doświadczeniami dotyczącymi przestrajania basu, koncentrując się na trudnościach związanych ze zmianą strojenia i wpływem grubości strun. Dyskusja obejmuje również wyzwania związane z ciągłym przemieszczaniem instrumentu między domem, pracą a szkołą.
Użytkownik zastanawia się, jak odpowiednio naciągnąć włosie w smyczku kontrabasowym 4/4 niemieckiego typu oraz jak często należy stosować kalafonię. Spotyka się z problemem niejednolitego dźwięku na różnych strunach.
W basie Hohner HRB STD znajdują się specyficzne pickupy o kształcie gitarowych Humbuckerów, które zapewniają mocniejszy sygnał i bardziej mięsiste brzmienie w porównaniu z tradycyjnymi pickupami. Całość jest zalana plastikiem z kablami wychodzącymi z tego materiału.
Autor opisuje swoje doświadczenia jako początkujący gitarzysta, wyrażając chęć nauki tworzenia piosenek i zastanawia się, czy istnieją jakieś konkretne zasady komponowania muzyki na gitarze.
Od kilku lat zajmuję się produkcją muzyki, a niedawno dodatkowo zainteresowałem się graniem na basie. Kupiłem Squier'a vintage modified precision bass i podczas prób na monitorach Yamaha HS 80 dostrzegłem problem z drganiami innych strun.
Autor artykułu był zmuszony szukać nowego sprzętu basowego w ograniczonym budżecie 400 zł, prosząc o pomoc w wyborze spośród kilku opcji dostępnych na Allegro.
Postanowiłem ulepszyć mojego Olp'a mm3 poprzez wymianę pickupa na SD smb 5a, ale napotkałem trudności w znalezieniu go w rozsądnej cenie. Dzieliłem się zastanawianiem, gdzie najlepiej zakupić ten model i jakie zmiany w brzmieniu zaobserwowałem po jego włączeniu.
Stojąc przed wyborem pierwszej gitary basowej z ograniczonym budżetem 800 zł, warto zastanowić się, czy wybrać model 4-strunowy czy 5-strunowy, a także jakie marki rozważyć, biorąc pod uwagę potrzeby muzyka aspirującego do grania hardrocka lub thrash metalu.
Podnoszenie budżetu na zakup gitary basowej pozwoliło rozszerzyć wymagania oraz rozważyć zakup lepszego instrumentu. Przeglądając fora, autor poszukuje instrumentu z określonymi cechami, takimi jak 5 strun, używanie, neck thru body, oraz specjalizację pod cięższe brzmienia.
Autor opisuje problem z dziwnym dźwiękiem emitowanym przez jego elektryczną gitarę basową, którą posiada od dwóch lat. Wskazuje, że dźwięk pojawił się podczas strojenia bez wzmocnienia i zastanawia się, czy wymiana strun może rozwiązać ten problem.
Autor wprowadza się jako wokalista, gitarzysta i basista z duszy, pasjonując się szerokim spektrum gatunków muzycznych od doom przez metal po polski rap. Nie posiada obecnie basu, ale ma zamiar kupić nowy instrument i szuka porad na forum.
Rozważam zakup leworęcznego basu Dean Guitars E5L TBK i szukam opinii na temat tego modelu. Grając w stylu black/death metal, szukam brzmienia, które jest zarówno soczyste jak i pełne.
Rozpatrując zakup Korg AX3B, biorę pod uwagę potrzeby związane z dostępnością taniego tunera nożnego, dobrej bramki szumów oraz dodatkowych efektów. Zastanawiam się, czy ten model spełni moje oczekiwania w kontekście wykorzystania na scenie i jako dodatek do domowego zestawu.
Artykuł opisuje doświadczenie autora z wzmacniaczem Kustom KBA 100, który pomimo pozytywnych opinii, generuje płaskie i ściszane brzmienie. Autor porównuje swoje doświadczenia do brzmienia, które osiągał na Fenderze Rumble 100, poszukując porad na ulepszenie jakości dźwięku.
Autor wyraża problem związany z niepożądanymi dźwiękami wydobywającymi się z jego gitary basowej Yamaszki RBX-374 i comba Hartke-a70 po dotyku strun. Szuka domowych sposobów rozwiązania tego problemu.
Rozważając zakup efektu dla basu, stanąłem przed wyborem między Zoom bx1 a b2.1u. Zastanawiam się nad opóźnieniem i płynnością pedału ekspresji tych urządzeń.
Ron Broder, basista i wokalista zespołu Coroner, robi niesamowite wrażenie swoją techniką. Coroner, szwajcarski zespół thrash metalowy, jest według mnie najbardziej niedocenionym zespołem w historii heavy metalu.
Po zakupie basu Fender Jazz, autor poszukuje pokrowca na gitarę, który pozwoli mu bezpiecznie przenosić instrument z miejsca na miejsce. Maksymalny budżet to 100zł, z preferencją zakupu w sklepie Guitar Center.
Posiadacz basu Peavey T-40 boryka się z problemem uszkodzonych przełączników spowodowanych przez poprzedniego właściciela. Poszukuje oryginalnych lub identycznych zamienników, które estetycznie wpasują się w model.
Autor rozważa zakup paczek głośnikowych do głowy Hartke3500. Pyta o opinie na temat modeli 4x10' i 1x15', zastanawia się nad modelami od Hartke: 410b XL, 410 TP, vx 410, 115b XL, 115 TP i zwraca uwagę na ich cenę oraz jakość.
Po trzech latach grania na gitarze elektrycznej, autor artykułu zdecydował się na przeniesienie na gitarę basową, gdzie napotkał problem szurania palcami po strunach. Zastanawia się, czy problem leży po jego stronie, czy też wadliwe mogą być struny lub używany sprzęt.
Robert opowiada o swojej siedmioletniej przygodzie z basem, od początków z czeską Jonaną Galaxis, poprzez Yamahę RBX374 i Warwick ProFet 3.2, aż do tworzenia własnej, unikatowej gitary. Przygoda ta przypomina ewolucję sprzętu i indywidualne podejście do muzyki.
Autor opisuje swoje doświadczenia z pierwszą gitarą basową marki Stagg BC300, zwracając uwagę na wymiary gryfu. Wyraża zainteresowanie basami z grubszymi i szerszymi gryfami, w szczególności zastanawia się nad modelami Epi Thunderbird i używanymi GMR.
Posiadacz Squier Affinity P-BASS Gitara basowa RW-BSB opisuje doświadczenie nagłego przestania działania instrumentu podczas wspólnego grania z kolegą. Po awarii kabla gitara wciąż nie wydawała dźwięków, poza buczeniem przy dotyku strun, co nasuwa pytania o potencjalne uszkodzenie.
Jestem Jacek i gram na basie od końca lipca tego roku. Używam Squiera Precla i Cube-30 Rolanda, aby dostarczyć potężne brzmienia, pomimo małej mocy tego sprzętu.
Wieloznaczność enharmoniczna to temat, który może wydawać się skomplikowany. Dotyczy ona dźwięków o tej samej wysokości, które mają różne nazwy.
Zmagając się z pewnym riffem, autor przedstawia wyzwanie polegające na efektywnym palcowaniu na basie. Dyskutuje o technice nakładania palca na kilka strun oraz przesuwania go w dół, aby ułatwić grę, zwracając uwagę na konieczność dobrej artykulacji i tłumienia niechcianych dźwięków.
Autor, 17-letni basista, podzielił się swoją pasją do grania na basie i chęcią rozwoju, omawiając również swoje muzyczne upodobania.
Tytuł tematu to wybór między headem Bugera BVP 5500 a Kustom DE 300 HD, z którym współpracować będzie paczka Kustom DE115 HP. Autor rozważa za i przeciw obu urządzeń, biorąc pod uwagę cenę, brzmienie i specyfikację.
W artykule poddany zostaje przeglądowi Cort T 35, bas, który może zainteresować początkujących muzyków szukających instrumentu w przystępnej cenie do grania bluesa i jazzu. Budżet wynosi do 1000 zł.
Porównuję modele gitary basowej Schecter Stiletto DeLuxe 4 i ESP LTD B-50, aby określić, który będzie lepszym wyborem dla potrzebujących ciężkiego, agresywnego brzmienia. Rozważam także inne opcje, takie jak Vintage Metal AXXE i Yamaha RBX374.
Doradzamy, jak skompletować idealny zestaw głośnikowy do gry na basie, który sprawdzi się zarówno w salce prób, jak i na koncertach. Przyglądamy się modelom odpowiednim dla muzyki pop-rock, blues i country.
Łukasz, 16-latek z północnego Mazowsza, opowiada o swojej pasji do gry na basie, którą odziedziczył po ojcu. Chłopak dzieli się swoimi doświadczeniami i przedstawia swój sprzęt, na którym gra.
Michał, 14-letni entuzjasta muzyki metalowej i elektroniki, niedawno zakupił bas Yamaha RBX 374 oraz wykorzystuje nagłośnienie Eltron do swoich muzycznych eksperymentów. Jednak napotyka na problem z wtykiem jack, co generuje niepożądane dźwięki.
Autor posta, będący nowym użytkownikiem forum i początkującym basistą, dzieli się serią pytań dotyczących podstaw gry na basie, w tym elektroniki, strun i pickupów.
Czytelnik pyta o możliwość zwiększenia mocy swojego zestawu basowego przez dołączenie dodatkowej paczki. Zastanawia się nad wpływem przewyższenia mocy wzmacniacza na dźwięk i głośność, oraz sensownością równoległego łączenia paczek o różnych mocach.
Autor opisuje swoje doświadczenie z pierwszym basem - Fleabass, który okazał się mieć krzywy gryf. Mimo próby własnej naprawy, problem pozostał nie rozwiązany.
W artykule porównuję zestawy basowe Markbass i Ampeg, skupiając się na uniwersalności brzmienia, łatwości transportu, pasmie przenoszenia, niezawodności i mocy. Szukam opinii i wniosków na temat Markbass LittleMark II, Markbass SA450 oraz Ampeg SVT3Pro w kontekście różnorodnych stylów muzycznych.
Początkujący basista, przygotowujący się do gry w kapeli, poszukuje zarówno gitary basowej jak i wzmacniacza mieszczących się w budżecie 2200zł. Preferencje skupiają się na sprzęcie używanym, z naciskiem na gitary basowe LTD oraz na mocne wzmacniacze, które będą służyć zarówno na próbach jak i mniejszych koncertach.
Niedawno zakupiłem używaną basówkę BC RICH NT BEAST BASS z układem aktywnym, ale napotkałem problem - gitara nie pobiera prądu z baterii. Próby na różnych wzmacniaczach i bateriach nie przyniosły rozwiązania, pomimo sprawnego działania kontroli głośności i tonu.
Krzysiek, 21-letni basista z Mińska Mazowieckiego, opowiada o swojej pasji do gry na basie oraz o różnorodności muzycznych inspiracji. Gra na Ibanez SR700 oraz Hohner HRB STD, a jego przygoda z muzyką to mieszanka death metalu, bluesa, punk rocka i wielu innych.
Grzesiek, student informatyki z Warszawy, dzieli się swoją pasją do muzyki i opowiada o swojej przygodzie z gitarą basową Ibanez BTB675. Dodatkowo, porusza temat swojej wcześniejszej pasji, jaką jest yoyo oraz dzieli się swoimi muzycznymi preferencjami.
Pomysł usunięcia preampu w Spectorze Rebopie narodził się z powodu nieprzyjemnego pisku przy ustawieniu wysokich tonów na maksimum. Rozważam różne opcje naprawy, w tym wymianę na sprawny preamp lub przeprowadzenie modyfikacji na pasywny układ.
Rozważam wybór gitary basowej odpowiedniej do gatunków takich jak trash metal, power metal, a czasem rock. Zastanawiam się nad kilkoma modelami dostępnymi na rynku.
Autor dzieli się doświadczeniem ze zmiany strun w swojej gitarze basowej Cort model PJ, z D'Addario EXL165 na EXL170. Po wymianie strun pojawił się problem nieprzyjemnego brzęczenia.
Autor pragnie powrócić do grania i szuka gitary basowej oraz combo, które brzmieniowo zbliżają się do Spectora i Ampeg, ale za niższą cenę. Maksymalny budżet wynosi 5k PLN.
Autor zaczyna swoją przygodę znowu z basem po ponad 10 latach przerwy, opowiada o swoich muzycznych inspiracjach i planach na przyszłość odnośnie zmiany sprzętu basowego.
Rozważając zakup pierwszego basu, mamy do wyboru trzy opcje: Epiphone Les Paul Standard, Cort Action Bass Active oraz Washburn XB120 TR. Każda z tych gitar basowych ma swoje unikatowe cechy, które mogą przemawiać za jej wyborem, jednak który instrument okaże się najlepszym wyborem dla fanów Muse, Metallica, AC/DC oraz Guns N' Roses?
Autor zastanawia się, czy można połączyć głowę Ampeg SVT6-PRO z kolumnami Hartke 210 XL (200 W) i Hartke 410 TP (300 W), a także obie te kolumny razem, mając na uwadze różnicę mocy.
Spluker opowiada o swoim powrocie po dłuższej przerwie do forum dla pasjonatów basu. Udziela osobistej aktualizacji na temat swoich ostatnich osiągnięć oraz zapowiada powrót do grania na basie.
Dyskusja na temat wzmacniacza basowego Carvin Pro Bass 100, koncentrująca się na jego czułości na siłę uderzenia strun. Użytkownik porównuje swoje doświadczenia, zastanawiając się, czy zauważona cecha jest standardowa dla tego modelu.
Autor szuka informacji na temat ceny gryfu robionego na zamówienie przez lutnika, z uwagi na problemy z obecnym gryfem swojej gitary. Rozważa kontakt z konkretnym lutnikiem, a przedmiotem zainteresowania jest prosty gryf z klonu.
Autor dzieli się swoimi frustracjami i poszukiwaniami najlepszego sposobu lakierowania gitary basowej, aby uzyskać głębię słojów bez ryzyka łatwego zarysowania. Szuka rady dotyczącej stosowania lakierobejcy i pokrycia lakierem akrylowym, a także rozważa użycie lakieru nitro.
W tekście opisuję moją decyzję o zachowaniu basu Cort GB74 i rozważam transformację jego elektroniki. Zastanawiam się nad zastąpieniem oddzielnych regulacji tonów wysokich i niskich jedną gałką 'tone'.
Poszukuję odpowiedniego kontrabasu dla siebie, przeglądając różne platformy sprzedażowe. Znalazłem ciekawą ofertę na kontrabas z litego drewna za 1800 zł, zastanawiam się, czy to dobra okazja.
Autor rozważa zakup roweru trekkingowego o lekkiej konstrukcji i z przednim resorem, zastanawiając się nad wyborem hamulców tarczowych zamiast tradycyjnych v-break.
Rozpoczynając moją przygodę z graniem na basie, stanąłem przed wyborem pierwszego instrumentu. Sklep z muzyką polecił mi gitarę basową firmy Shine jako sensowną kopię droższych modeli.
Autor podziela swoje doświadczenia i zmiany w basowaniu na przestrzeni 3,5 roku, przedstawiając swoj obecny zestaw: Marshall MB4410 i Ibanez SR305.
Czy rampa montowana na gitarze basowej ma realny wpływ na brzmienie instrumentu, czy jej główna rola to poprawa właściwości manualnych i estetycznych? Sprawdzamy, jak bezinwazyjnie zamocować rampę i z jakiego drewna ją wykonć, aby wzmocnić środkowe pasmo.
Autor rozważa zakup wzmacniacza Laney RB2 35W, podając jako główny cel ćwiczenia i granie z dwoma gitarami bez perkusji. Wymieniono również alternatywy, z których żadna nie spełnia oczekiwań autora, z uwagi na budżet oraz wymagania dotyczące mocy i mobilności.
Posiadacz 10W wzmacniacza Ibaneza zmaga się z irytującym brzęczeniem podczas grania na strunach A i E. Sprawdzenie kluczy i regulacja pokręteł niestety nie przyniosły rozwiązania problemu.
Autor poszukuje kombo basowego w cenie do 2200 zł. Rozważa kilka modeli, ale nie może się zdecydować, prosząc o pomoc.
Poszukuję wzmacniacza basowego w przedziale cenowym 1000-1500 zł, rozważam zakup nowego lub używanego. Rozważane modele to Ashdown EB 15-180 EVO II i Ashdown MAG C115-300 EVO II, a także Ampeg B100R.
Podczas gry na basie zauważyłem, że moja technika palcowania sprawiała problemy z prędkością i atakiem. Doświadczony bassman wytknął mi błędy, które po poprawieniu znacząco polepszyły brzmienie, jednak nadal mam problem z grą w szybkie triole.
Przygoda z budową drugiego kabla sygnałowego ujawniła zaskakujące różnice w jakości dźwięku między poszczególnymi markami. Wybór padł na Cordial CGK-122, ale porównanie z Proel wykazało znaczącą różnicę.
Autor pyta o możliwość użycia strun z basu pięciostrunowego (bez najcieńszej - 63-130) na basie czterostrunowym Marathone BS - 04 i zastanawia się, czy taka zmiana może niekorzystnie wpłynąć na jego instrument. Gracz preferuje stroje niestandardowe, począwszy od 1 step down aż do C.
Mam 14 lat i dopiero co zaczynam swoją przygodę z basem. Posiadam 5-strunowego Mensfelda z 1995 roku oraz 10W combo Hiwatt Hurricane.
Podczas ostatnich poszukiwań idealnego wzmacniacza basowego z lampami natrafiłem na Ashton BV300, który mimo niewielkiej liczby gałek oferuje niesamowite brzmienie. Zastanawiam się nad zakupem, mimo mieszanych opinii na temat niezawodności.
Stałem się właścicielem nieznanego fretlessa i rozważam całkowitą zmianę elektroniki. Proszę o konsultacje odnośnie nowych pickupów i wyekranowania.
Autor przedstawia swoje zainteresowanie amerykańskimi jazz basami, zwłaszcza jednym, który wyróżnia się dzięki przełącznikowi S1. Rozważa zakup używanego modelu i pyta o cenę, porady oraz alternatywne modele.
Stoję przed decyzją zakupu nowej gitary basowej i rozważam trzy modele: Ibanez SR300-E IPT, Schecter Stiletto Deluxe 4 BLK oraz Cort C4H BK. Poszukuję gitary przystosowanej do grania metalcoru, z budżetem ograniczonym do 1200zł.
Szukam comba bassowego o mocy 300-350 wat do gry w stylu jazz i funky, z ciepłym, groovy brzmieniem. W moim budżecie do 2400 zł znalazłem dwie propozycje: Marshall i Fender Rumble, ale nadal zastanawiam się, które wybrać czy może coś innego.
Jako 18-letni początkujący basista i posiadacz Ibaneza SR300 opowiadam o mojej pasji do basu, inspiracjach płynących od Red Hot Chili Peppers i Rage Against The Machine, oraz o moich muzycznych aspiracjach.
Jestem początkujący i zastanawiam się nad zakupem gitary basowej Ibanez GSR190J w zestawie z wzmacniaczem 15W i tunerem. Chciałbym uzyskać opinie, czy będzie to dobry wybór dla kogoś takiego jak ja.
Rozważam zakup gitary basowej lutniczej marki Kania, która imponuje świetnym wykonaniem, komfortem gry i renomowanym osprzętem w postaci przystawek Bartolini i elektroniki Aguilar. Zastanawiam się, czy cena 2000zł za używaną gitare to dobra oferta.
Szymon, początkujący basista, dzieli się swoimi doświadczeniami i wyzwaniami w uczeniu się gry na basie w stylu metal. Zastanawia się, jak rozbudować linię basu, aby brzmiała bardziej interesująco.
Rozpoczynając przygodę z gitarą basową, autor szuka sprzętu nowego w przedziale cenowym do 3000 zł, preferując ciężkie brzmienie. Jako potencjalne opcje rozważane są Peavey Millenium 4 AC BXP oraz zestaw kombo z serii Laney R.
Właściciel Ashdown Perfect Ten 30W dzieli się swoimi pierwszymi wrażeniami oraz szuka porad na temat ustawień, by osiągnąć najlepszy efekt zarówno w domowy zaciszu, jak i podczas prób.
Pierwszy wpis w którym autor dzieli się dylematem wyboru odpowiedniego wzmacniacza Ampeg przed zakupem. Zastanawia się nad modelami z głośnikami 15" oraz 2x10", wyrażając jednocześnie swój sentyment do brzmienia Ampega.
Autor opisuje problem z brzęczeniem strun na basie Ibanez BTB200 w różnych miejscach na gryfie, mimo sprawdzenia typowych rozwiązań jak mostek, siodełko, czy gryf. Stwierdza, że struny E, A i D brzęczą w różnych miejscach, a struny G z innego kompletu brzęczą tylko w wysokich pozycjach.
Podczas próby na sciszonym instrumencie Ampeg SVT-4 PRO niespodziewanie przestał działać, wydobywając dym spod przycisku włącznika. Sprawdzenie lamp nie wykazało usterki, podejrzenia padają na tranzystory.
Autor dzieli się swoim doświadczeniem jako nowy użytkownik forum, basista z zespołu Harvey And The Moon grającego we Francji. Zawarto informacje o jego sprzęcie i zaproszenia do odwiedzenia profilu grupy.
Forumowicz przedstawia problem związany z montażem wzmacniacza w racku marki Paco Cases 2U, wyrażając obawy, czy właściwe jest przykręcenie jedynie do przedniej ścianki racka. Wyraża też zaniepokojenie potencjalnym uszkodzeniem wzmacniacza lub racka.
Rozważam zakup Mayones Jabba Special PBH 5, ale zastanawiam się, jak sprawdza się on w różnych gatunkach muzycznych, w tym rocku i metalu. Zastanawiam się również nad alternatywami takimi jak Fender Jazz Bass, MusicMan StringRay i inne.
Łukasz, 23-letni pasjonat basu, dzieli się swoimi doświadczeniami i sprzętem muzycznym, w tym basami Yamaha RBX 374, ARIA PRO 2 SB1000 oraz wzmacniaczem Warwick PROFET 3.3.
Michał planuje wykonać aluminiowe klocki do szlifowania podstrunnicy fretless. Ze względu na konieczność zakupu całości panelu i wysokie koszty, szuka osób zainteresowanych podzieleniem się materiałem.
Autor rozważa zmianę konfiguracji swojego sprzętu basowego, zastanawiając się nad dodaniem głośnika 1x15 lub combo z takim głośnikiem zamiast tradycyjnej piętnastki do istniejącej kolumny 4x10. Dzieli się obawami dotyczącymi jakości dźwięku przy niskich tonach i pyta o doświadczenia innych.
Demko zespołu Boys on Bicycles zostało nagrane za bezcen w sali prób, niepretensjonalnie i z charakterem. Mimo świadomości niedoskonałości, zespół dzieli się swoją pasją i nowym materiałem.
Autor zastanawia się nad zakupem nowego sprzętu do gry w rockowym zespole. Rozpatruje dwie opcje: duże combo lub head z pożyczoną kolumną niskotonową, z ograniczonym budżetem 1300-1500zł.
W artykule poruszam problem tłumienia strun podczas grania na basie, szczególnie w przypadku, gdy występuje zmiana między strunami, w tym graniu na pustej strunie E, co często przynosi niechciane efekty dźwiękowe. Szukając rozwiązania, zastanawiam się nad techniką podobną do gitarzystów grających na przesterze, czyli tłumieniu dłonią położoną na mostku, ale jednocześnie rozważam inne metody, gdyż na cleanie efekt nie jest satysfakcjonujący.
Niedawno stałem się właścicielem gitary Squier Jazz Bass by Fender, która jest w nieco opłakanym stanie. Postanowiłem ją nieco odrestaurować, szukam więc rad, gdzie kupić potrzebne części.
Po krótkiej przerwie przywitałem się ponownie z miłośnikami niskich brzmień, zapraszając ich do naszego miejsca na warszawskiej Ochocie. Mam nadzieję, że uda nam się zbudować równie miłą atmosferę i przyjazne muzyce miejsce jak na Bemowie.
Stoję przed trudną decyzją zakupu nowej gitary basowej. Rozważam modele od Ibanez, Squier, Epiphone, oraz Mayones.
Autor opisuje problem ze znalezieniem odpowiedniego bezpiecznika do swojego wzmacniacza Hartke B150. Potrzebuje zamiennika do wygasłego komponentu, lecz nie jest pewien, jaki dokładny model bezpiecznika wybrać.
Użytkownik forum opisuje problem z headem wzmacniacza basowego, który wydaje dziwne dźwięki i zachowuje się nieprawidłowo na obu wyjściach głośnikowych. Poszukuje porady w obawie przed nadchodzącym koncertem.
Basista poszukuje specyficznego potencjometru blendu do Jazzbasa Deluxa V, który byłby kompatybilny z jego instrumentem. Napotkał problemy z ofertami dostawa od licencjonowanego dystrybutora Fendera oraz inne alternatywy nie spełniały jego oczekiwań.
Po zakupie multi efektu Boss gt10b rozważam zakup wzmacniacza do mojego basu i mam dylemat między wzmacniaczem lampowym a hybrydowym. Poruszam również swoje wątpliwości co do brzmienia generowanego przez Boss gt10b.
Fragnatic to zespół muzyczny łączący rock z lightowym metalem, który ma na swoim koncie udział w konkursach muzycznych i produkcję teledysków. Zmienili skład, zachowując jedynie wokalistę, i są otwarci na współpracę z innymi zespołami.
Autor wpadł na oryginalny pomysł promocji klona znanego efektu, który polega na rotacyjnym przekazywaniu efektu między muzykami basowymi. Każdy uczestnik ma za zadanie nagranie sampli, które następnie zostaną złożone w jedną kompozycję.
Poszukiwanie Corta GB94 okazało się większym wyzwaniem, niż przypuszczałem. Po długich poszukiwaniach i zaskakującym zakupie, zastanawiam się, czy drewno mojego egzemplarza różni się od standardu.
Zmagam się z problemem słabego sygnału w moim Cort PJ Bass z 1996 roku. Po niedawnej naprawie gniazda jack przez lutnika, problem szybko powrócił.
Autor rozważa wymianę przetworników w swoim basie wykonanym z jesionu bagiennego, skupiając się na poszukiwaniu humbuckerów. Zależy mu na uzyskaniu dźwięku jasnego, ciepłego i selektywnego, odpowiedniego do funku, soulu oraz technik tappingu i flażoletów.
Rozważam zakup Hartke 810 xl i szukam opinii na jego temat. Zastanawiam się nad stosunkiem ceny do jakości w porównaniu z innymi modelami Hartke.
Omawiam swoje rozterki i pytania odnośnie gitary CORT Action Bass V, rozważając zakup tego modelu jako moje pierwsze narzędzie do grania hard rocka. Czy warto zainwestować w tę pięciostrunową gitarę basową za 648 zł?
Rozważam zakup zestawu Box Taurus BL 300H + TF-210 za około 2500 zł, w celu użycia na próbach i koncertach. Pytam o głośność, możliwość rozbudowy oraz alternatywy w tej cenie.
Dan Briggs to basista zespołu Between The Buried Me, nagrywający z nimi od albumu 'Alaska'. Jego technika gry, w tym głównie palce oraz okazyjny tapping, zasługuje na uwagę szczególnie dla fanów cięższej muzyki.
Standaryzując potrzeby basisty grającego w cover bandzie, analizujemy dwa popularne multiefekty: Zoom B2 i Digitech BP200. Kluczowe kryteria to jakość symulacji wzmacniaczy i kolumn, brak szumów oraz przystępna cena.
W tym wątku szukam opinii o Gibson SG Standard Bass, jestem zainteresowany jego mahoniowym korpusem oraz mulistym brzmieniem dla mocniejszego rocka. Cena instrumentu wynosi poniżej 3 tys.
Analizuję możliwość zakupu gitary basowej w USA, oscylując między Schecter Stiletto Studio 5 a Spector Q5. Obie gitary zyskały pochlebne opinie, ale wybór pozostaje trudny.
Podczas przeglądania wieczornego Allegro, natknąłem się na aukcję interesującego basu - Ovation Magnum Bass. Brzmienie tego instrumentu, jakie ujawniły nagrania Owen'a Keenan'a na YouTube, jest zadziwiająco klarowne i pełne unikalnych możliwości brzmieniowych, mimo iż jego konstrukcja nie nadaje się do klangu.
W artykule poruszono temat elektroniki NOLL, w szczególności preampa, który zdaniem jednego z użytkowników brzmi słabo. Autor rozważa także alternatywy jak Aguilar OBP3 czy bartki aktywne.
Zastanawiam się nad sprzedażą mojego bassu Spectora Performera IV, który otrzymałem jako prezent od wujka. Bass jest używany, ale w dobrym stanie, wyposażony w pasywne pickupy EMG i przedwzmacniacz EMG-PA 2.