
Laney RB6
Inwestycja w używany Laney RB6 przyniosła mieszane uczucia. Z jednej strony jestem zadowolony ze sprzętu, z drugiej - napotykam problemy z jego odpowiednim ustawieniem oraz oczekiwałem od niego większej mocy.
Inwestycja w używany Laney RB6 przyniosła mieszane uczucia. Z jednej strony jestem zadowolony ze sprzętu, z drugiej - napotykam problemy z jego odpowiednim ustawieniem oraz oczekiwałem od niego większej mocy.
Użytkownik forum o pseudonimie Grzesiek, z zamiłowaniem do basu i korzeniami punk rockowymi, przedstawia się społeczności. Bez formalnego wykształcenia muzycznego, ciągle się uczy, grając w zespole 'po słowie', którego twórczość jest dostępna online.
Opowieść o podróży muzycznej Patryka, która zaczęła się od gry na Ibanezie, a teraz kontynuowana jest na Fenderze. Dowiedz się, jakie sprzęty towarzyszą mu w codziennych próbach i koncertach od 2008 roku.
Autor rozważa zakup paczek głośnikowych do głowy Hartke3500. Pyta o opinie na temat modeli 4x10' i 1x15', zastanawia się nad modelami od Hartke: 410b XL, 410 TP, vx 410, 115b XL, 115 TP i zwraca uwagę na ich cenę oraz jakość.
Użytkownik internetowego forum szuka pomocy w sprawie problemu z gitarą basową Washburn xb 120, z którą związany jest pewien losowo odłączający się kabel. Wątpliwości dotyczą bezpieczeństwa gitary oraz właściwego podłączenia kabelka.
Autor opisuje swoje doświadczenia z pierwszą gitarą basową marki Stagg BC300, zwracając uwagę na wymiary gryfu. Wyraża zainteresowanie basami z grubszymi i szerszymi gryfami, w szczególności zastanawia się nad modelami Epi Thunderbird i używanymi GMR.
Posiadacz Squier Affinity P-BASS Gitara basowa RW-BSB opisuje doświadczenie nagłego przestania działania instrumentu podczas wspólnego grania z kolegą. Po awarii kabla gitara wciąż nie wydawała dźwięków, poza buczeniem przy dotyku strun, co nasuwa pytania o potencjalne uszkodzenie.
W basie Hohner HRB STD znajdują się specyficzne pickupy o kształcie gitarowych Humbuckerów, które zapewniają mocniejszy sygnał i bardziej mięsiste brzmienie w porównaniu z tradycyjnymi pickupami. Całość jest zalana plastikiem z kablami wychodzącymi z tego materiału.
Michał Królik to wszechstronny muzyk grający na wielu instrumentach, takich jak kontrabas, fortepian, gitara elektryczna, basowa i perkusja. Jako uczeń ostatniego roku szkoły muzycznej w Częstochowie, ma za sobą już kilka lat doświadczenia w grze na każdym z tych instrumentów i udziela się w Big-Bandzie swojej szkoły.
Nowo otwarty sklep MayShop.pl to rezultat wieloletnich doświadczeń w branży muzycznej, oferujący szeroką gamę akcesoriów gitarowych oraz basowych. Powstał z myślą o wygodzie klientów, zapewniając łatwe i przyjemne doświadczenie zakupowe.
Czytelnik poszukuje kontrabasu, który będzie jego dodatkowym instrumentem, na który nie chce wydać zbyt wiele, ale zależy mu na elastycznym brzmieniu. Uważa, że lepszym wyborem może być kontrabas tradycyjny niż elektryczny, ale jest otwarty na sugestie i zastanawia się, jakie opcje są dostępne w kwestii nauki na kontrabasie elektrycznym.
Autor rozważa rozpoczęcie produkcji wyrobów elektronicznych takich jak kostki, wzmacniacze i preampy, dedykowanych basistom. Propozycja zawiera wykonanie efektów na zamówienie, w tym efekty overdrive na lampach.
Poszukiwania idealnego pieca basowego do muzyki metalowej to nie lada wyzwanie. Spośród wielu opcji, kandydaci tacy jak Orange Crush PiX CR100BX czy Marshall MB 150 wyróżniają się na tle konkurencji.
Tytuł tematu to wybór między headem Bugera BVP 5500 a Kustom DE 300 HD, z którym współpracować będzie paczka Kustom DE115 HP. Autor rozważa za i przeciw obu urządzeń, biorąc pod uwagę cenę, brzmienie i specyfikację.
Stojąc przed wyborem pierwszej gitary basowej z ograniczonym budżetem 800 zł, warto zastanowić się, czy wybrać model 4-strunowy czy 5-strunowy, a także jakie marki rozważyć, biorąc pod uwagę potrzeby muzyka aspirującego do grania hardrocka lub thrash metalu.
Odkrywamy tajemnice Gallien-Krueger MB Fusion 500 - wzmacniacza, który zmieni Twoje podejście do brzmienia basu. Lekki jak butelka wody, ale z mocy jak 500 wat!
AC1 RhythmVox Bass jest kompaktowym wzmacniaczem do basu stworzonym z myślą o ćwiczeniach. Mimo swoich niewielkich rozmiarów oferuje mnóstwo funkcji, w tym 66 wzorów rytmicznych i możliwość podłączenia zewnętrznych urządzeń.
Historia Tomka, który po 25 latach przerwy rozważa powrót do gry na basie. Opowiada o swoich wcześniejszych doświadczeniach z samodzielną budową gitar i aktualnym zainteresowaniu rynkiem instrumentów.
Autor opisuje problem z dziwnym dźwiękiem emitowanym przez jego elektryczną gitarę basową, którą posiada od dwóch lat. Wskazuje, że dźwięk pojawił się podczas strojenia bez wzmocnienia i zastanawia się, czy wymiana strun może rozwiązać ten problem.
Ćwiczenie skali C-dur rozłożone na pięciu strunach gitary basowej, obejmujące dwie oktawy i tercję, może stanowić doskonałą pomoc dla osób mających problemy z orientacją na gryfie instrumentu. Opiera się na graniu trzech kolejnych dźwięków i powrocie do pierwszego, zaczynając od najniższego dźwięku H (pusta struna).
Michał, 14-letni entuzjasta muzyki metalowej i elektroniki, niedawno zakupił bas Yamaha RBX 374 oraz wykorzystuje nagłośnienie Eltron do swoich muzycznych eksperymentów. Jednak napotyka na problem z wtykiem jack, co generuje niepożądane dźwięki.
Autor poszukuje pierwszego basu i comba, czytając forum i wybierając spośród modeli LTD B-50, Yamaha RBX374 i Vintage EST96 ze względu na design przypominający Stingraya. Rozważane combo to Marshall MB30, Laney RB2 i Laney RB3.
Czytelnik pyta o możliwość zwiększenia mocy swojego zestawu basowego przez dołączenie dodatkowej paczki. Zastanawia się nad wpływem przewyższenia mocy wzmacniacza na dźwięk i głośność, oraz sensownością równoległego łączenia paczek o różnych mocach.
Autor wyraża problem związany z niepożądanymi dźwiękami wydobywającymi się z jego gitary basowej Yamaszki RBX-374 i comba Hartke-a70 po dotyku strun. Szuka domowych sposobów rozwiązania tego problemu.
Od 1990 roku zbudowałem imponującą kolekcję gitar basowych i wzmacniaczy, która obejmuje modele od klasyków po niestandardowe zamówienia.
Ron Broder, basista i wokalista zespołu Coroner, robi niesamowite wrażenie swoją techniką. Coroner, szwajcarski zespół thrash metalowy, jest według mnie najbardziej niedocenionym zespołem w historii heavy metalu.
Opisuję problem przepalających się bezpieczników w moim wzmacniaczu basowym Warwick Sweet 15.3, mimo wymiany na nowe. Szukam pomocy w diagnozie problemu, pokazując, że może to być coś poważniejszego niż tylko zły bezpiecznik.
Autor opisuje swoje doświadczenie z pierwszym basem - Fleabass, który okazał się mieć krzywy gryf. Mimo próby własnej naprawy, problem pozostał nie rozwiązany.
Adam Zieliński, basista zespołu JAMUN, od 1988 roku tworzy muzykę zainspirowaną takimi gigantami jak Tool czy Iron Maiden. W swoim arsenale posiada szeroki zakres wysokiej klasy sprzętu - od basówek Mayones po system bezprzewodowy Line 6.
Krzysiek, 21-letni basista z Mińska Mazowieckiego, opowiada o swojej pasji do gry na basie oraz o różnorodności muzycznych inspiracji. Gra na Ibanez SR700 oraz Hohner HRB STD, a jego przygoda z muzyką to mieszanka death metalu, bluesa, punk rocka i wielu innych.
Czytelnik szuka porady w zakresie wyboru combo basowego do 1200zł, mając na uwadze konkretną listę ogłoszeń z Allegro. Jego preferencje muzyczne to funk, soul i okolice jazzu.
Autor dyskutuje o strunach do kontrabasu, koncentrując się głównie na strunie „c” oraz na różnicach między strunami Pirastro Flexocore solowymi a orkiestrowymi. Wyraża preferencje dla strun solowych i podkreśla ich odpowiedniość do basów z menzurą powyżej 105 cm.
W drugiej części artykułu poświęconej pentatonice analizujemy, jak skale pentatoniczne współgrają z akordami majorowymi i molowymi. Przyglądamy się zarówno pentatonice dur, jak i moll, podając przykłady ich zastosowania.
Rozważam wybór gitary basowej odpowiedniej do gatunków takich jak trash metal, power metal, a czasem rock. Zastanawiam się nad kilkoma modelami dostępnymi na rynku.
Autor opisuje swoje doświadczenia jako początkujący gitarzysta, wyrażając chęć nauki tworzenia piosenek i zastanawia się, czy istnieją jakieś konkretne zasady komponowania muzyki na gitarze.
Od kilku lat zajmuję się produkcją muzyki, a niedawno dodatkowo zainteresowałem się graniem na basie. Kupiłem Squier'a vintage modified precision bass i podczas prób na monitorach Yamaha HS 80 dostrzegłem problem z drganiami innych strun.
Autor szuka porady dotyczącej wyboru kolumny lub głośnika do wzmacniacza H&K Bass Kick 707, ze względu na to, że jego obecny sprzęt przestał odpowiednio działać. Rozważa zarówno zakup nowego głośnika do naprawy starego zestawu, jak i zakup całkowicie nowej, ale taniej kolumny.
Zmagając się z pewnym riffem, autor przedstawia wyzwanie polegające na efektywnym palcowaniu na basie. Dyskutuje o technice nakładania palca na kilka strun oraz przesuwania go w dół, aby ułatwić grę, zwracając uwagę na konieczność dobrej artykulacji i tłumienia niechcianych dźwięków.
Prezentujemy Death Denied, zespół grający southern metal prosto z Łodzi. Ich muzyka przypomina Black Label Society, Corrosion of Conformity czy Alabama Thunderpussy.
Gram na basie od roku, inspirując się undergroundowymi brzmieniami stoner rocka. W swoim arsenale mam kilka ciekawych modeli instrumentów i sprzętu, które dodatkowo urozmaicają mój muzyczny świat.
Przybliżam parę przestrzennych brzmień, które uzyskuję za pomocą Digitech RP 50 na moim basie. Jak pokazuję, instrumenty to nie tylko typowe dźwięki, ale i możliwość eksperymentowania.
Trafia mi się gitara marki MEG, made in Poland, z osprzętem niemieckiej firmy Schaller - czy jest warta uwagi? Gra całkiem przyzwoicie i zastanawiam się nad jej wartością.
Autor zastanawia się, czy można połączyć głowę Ampeg SVT6-PRO z kolumnami Hartke 210 XL (200 W) i Hartke 410 TP (300 W), a także obie te kolumny razem, mając na uwadze różnicę mocy.
Tomasz S., basista z długą historią występów, dzieli się swoją pasją do basu i muzyki. Od rockowego zespołu do projektów gothmetalowych, Tomasz planuje rozpocząć swój własny projekt, a jego doświadczenie obejmuje różnorodny sprzęt basowy.
Autor opisuje swoje doświadczenia związane z próbą przywrócenia oryginalnego blasku swojego Fender Jazz Bass Marcus Miller, szczególnie skupiając się na brakujących potencjometrach z układu pasywnego. Zastanawia się, jakie były oryginalne potencjometry i szuka informacji, gdzie można zakupić odpowiednie części.
Porównuję modele gitary basowej Schecter Stiletto DeLuxe 4 i ESP LTD B-50, aby określić, który będzie lepszym wyborem dla potrzebujących ciężkiego, agresywnego brzmienia. Rozważam także inne opcje, takie jak Vintage Metal AXXE i Yamaha RBX374.
Analizuję trzy kultowe heady bassowe firmy Ampeg: SVT3 Pro, SVT7 Pro i V4B, aby dowiedzieć się, który z nich będzie najlepszym wyborem do współpracy z kolumną Orange OBC15.
Autor dzieli się negatywnym doświadczeniem z salą prób w Krakowie, gdzie uszkodzono mu wzmacniacz. Zostawiony na kilka tygodni sprzęt został zwrócony z uszkodzeniami i nie funkcjonuje prawidłowo.
Autor rozpoczyna swoją przygodę z grą na gitarze basowej Washburn Taurus T14 Black. Pyta o niezbędne akcesoria do gitary, takie jak pokrowiec i wzmacniacz, oraz o kwestie okablowania.
Poszukuję odpowiedniego kontrabasu dla siebie, przeglądając różne platformy sprzedażowe. Znalazłem ciekawą ofertę na kontrabas z litego drewna za 1800 zł, zastanawiam się, czy to dobra okazja.
Rozważałem różnice pomiędzy nowymi i używanymi Jazz Basami Fendera, zastanawiając się, czy warto dopłacić do nowego instrumentu. Zauważam, że ceny używanych basów są wygórowane, co nasuwa pytanie o relację jakości do ceny i czy starsze modele nie były przypadkiem lepsze.
Autor dzieli się swoją radością z gry na Squier VMJB, ale dołuje go izolacja i brak możliwości wspólnego muzykowania. Wzywa muzyków z okolic Włodawy do kontaktu, mając nadzieję na znalezienie osób do wspólnego grania.
Autor dzieli się swoim zamiarem zbadania metod nagrywania basu w studio przy użyciu mikrofonu, zestawu head+kolumna lub pieca, zwracając uwagę na ustawienie mikrofonu, wzmacniacz, akustykę pomieszczenia, moc wzmacniacza, rodzaj i rozmiar kolumny. Prosi również o opinie i doświadczenia w celu stworzenia 'idealnego' pieca do studia.
Rozważając zakup efektu dla basu, stanąłem przed wyborem między Zoom bx1 a b2.1u. Zastanawiam się nad opóźnieniem i płynnością pedału ekspresji tych urządzeń.
Łukasz jest pasjonatem muzyki, który od wielu lat próbuje swoich sił w graniu na basie. Mimo rozpadu zespołu, kontynuuje swoją pasję w domu, ulepszając przy tym swoje sprzęty.
Posiadacz 10W wzmacniacza Ibaneza zmaga się z irytującym brzęczeniem podczas grania na strunach A i E. Sprawdzenie kluczy i regulacja pokręteł niestety nie przyniosły rozwiązania problemu.
Po trzech latach grania na gitarze elektrycznej, autor artykułu zdecydował się na przeniesienie na gitarę basową, gdzie napotkał problem szurania palcami po strunach. Zastanawia się, czy problem leży po jego stronie, czy też wadliwe mogą być struny lub używany sprzęt.
Dawid, początkujący basista z Olsztyna, opowiada o swojej muzycznej podróży, zaczynającej się od gitary elektrycznej, aż po fascynację basem pod wpływem muzyków z zespołów Tool i RATM. Nie jest typowym basistą, a jego historia pokazuje, jak nietypowe ścieżki mogą prowadzić do pasji do basu.
Autor prosi fanów Star Wars o pomoc w zgromadzeniu materiałów do pracy magisterskiej na temat Boba Fetta. Szuka artykułów, linków, oraz wszelkich materiałów, w których pojawia się postać Boba Fett.
TESTOR, warszawska grupa thrashmetalowa, wyda 17 czerwca nową płytę zatytułowaną 'Animal Killstinct'. Album został zarejestrowany w zeszłym roku w ZED Studio i wydany przez niemiecką wytwórnię Killer Metal Records.
Pomysł usunięcia preampu w Spectorze Rebopie narodził się z powodu nieprzyjemnego pisku przy ustawieniu wysokich tonów na maksimum. Rozważam różne opcje naprawy, w tym wymianę na sprawny preamp lub przeprowadzenie modyfikacji na pasywny układ.
Odkrywcze czyszczenie gitary basowej Spector Q5PRO doprowadziło autora do natrafienia na tajemnicze przełączniki w układzie aktywnym instrumentu. Spędziwszy z gitarą kilka lat, nie zauważył ich wcześniej, co pokazuje, ile ciekawostek może kryć nawet dobrze znany sprzęt.
Autor zaczyna swoją przygodę znowu z basem po ponad 10 latach przerwy, opowiada o swoich muzycznych inspiracjach i planach na przyszłość odnośnie zmiany sprzętu basowego.
Przeszedłem z gry na perkusji na grę na basie i kontynuuję grę na obu. Wkrótce podzielę się zdjęciami mojego sprzętu.
Od 2001 r. pasjonuję się graniem na basie, korzystając z różnorodnego sprzętu, od basów Sandberg, przez wzmacniacze Acoustic, po efekty BOSS. W mojej kolekcji znajdują się zarówno gitary basowe, jak i elektryczne, wzmacniacze, kolumny głośnikowe oraz efekty gitarowe.
Autor, 17-letni basista, podzielił się swoją pasją do grania na basie i chęcią rozwoju, omawiając również swoje muzyczne upodobania.
17-letni Michał dzieli się swoją pasją do gitary basowej, gra na ESP LTD AX-104 z dodatkowymi modyfikacjami. Opisuje również swoje doświadczenia z różnym sprzętem i swoje muzyczne preferencje.
Stoję przed decyzją zakupu nowej gitary basowej i rozważam trzy modele: Ibanez SR300-E IPT, Schecter Stiletto Deluxe 4 BLK oraz Cort C4H BK. Poszukuję gitary przystosowanej do grania metalcoru, z budżetem ograniczonym do 1200zł.
Spluker opowiada o swoim powrocie po dłuższej przerwie do forum dla pasjonatów basu. Udziela osobistej aktualizacji na temat swoich ostatnich osiągnięć oraz zapowiada powrót do grania na basie.
Richard 'Groove' Holmes nie był tradycyjnym basistą, ale sposób, w jaki używał stóp do grania basowych linii melodycznych na organach, robi ogromne wrażenie. Uważam, że jego technika i poczucie funku potrafią zachwycić każdego miłośnika niskich tonów.
Jestem początkujący i zastanawiam się nad zakupem gitary basowej Ibanez GSR190J w zestawie z wzmacniaczem 15W i tunerem. Chciałbym uzyskać opinie, czy będzie to dobry wybór dla kogoś takiego jak ja.
Przed nadchodzącym koncertem Megadeth i Slayer, organizuję spotkanie dla basistów i fanów basu. Odbędzie się ono w małej salce w centrum Łodzi, gdzie będzie można podzielić się wiedzą i umiejętnościami przy dźwiękach basu. Zapraszam do wspólnego grania na sprzęcie, jaki ze sobą przyniesiecie, choć dostępny będzie także mój Ampeg.
Autor dzieli się swoimi frustracjami i poszukiwaniami najlepszego sposobu lakierowania gitary basowej, aby uzyskać głębię słojów bez ryzyka łatwego zarysowania. Szuka rady dotyczącej stosowania lakierobejcy i pokrycia lakierem akrylowym, a także rozważa użycie lakieru nitro.
Rozpatrując zakup Korg AX3B, biorę pod uwagę potrzeby związane z dostępnością taniego tunera nożnego, dobrej bramki szumów oraz dodatkowych efektów. Zastanawiam się, czy ten model spełni moje oczekiwania w kontekście wykorzystania na scenie i jako dodatek do domowego zestawu.
Pierwszy wpis w którym autor dzieli się dylematem wyboru odpowiedniego wzmacniacza Ampeg przed zakupem. Zastanawia się nad modelami z głośnikami 15" oraz 2x10", wyrażając jednocześnie swój sentyment do brzmienia Ampega.
Autor opisuje problem z brzęczeniem strun na basie Ibanez BTB200 w różnych miejscach na gryfie, mimo sprawdzenia typowych rozwiązań jak mostek, siodełko, czy gryf. Stwierdza, że struny E, A i D brzęczą w różnych miejscach, a struny G z innego kompletu brzęczą tylko w wysokich pozycjach.
Nowi adepci basowania często szukają podstawowych informacji, które dla doświadczonych basistów wydają się oczywiste. Planuję stworzyć przewodnik 'Co chcielibyście wiedzieć o basowaniu, ale zawsze wstydziliście się zapytać', aby pomóc w uzupełnieniu tych braków.
Jestem częścią 'The Aardvark Trio', połączenia gitary, kontrabasu i perkusji, które sprawia, że ponownie zakochałem się w muzyce akustycznej. Nasze utwory, które możecie znaleźć online, dają na nowo odkryć znane brzmienia.
Maciej, młody basista z Siemianowic Śląskich, opisuje swoje początki z grą na basie i wyzwania związane z brakiem funduszy na lepszy sprzęt. Udziela ciepłe pozdrowienia doświadczonym basistom w nadziei na wsparcie i wskazówki.
Artykuł przedstawia graficzną instrukcję wyznaczania progów na gitarze o dowolnej menzurze, używając metody geometrycznej. Podkreśla znaczenie precyzji oraz podaje praktyczne wskazówki dotyczące metodyki.
Początkujący basista, przygotowujący się do gry w kapeli, poszukuje zarówno gitary basowej jak i wzmacniacza mieszczących się w budżecie 2200zł. Preferencje skupiają się na sprzęcie używanym, z naciskiem na gitary basowe LTD oraz na mocne wzmacniacze, które będą służyć zarówno na próbach jak i mniejszych koncertach.
W Rzeszowie w nocy z 15 na 16 stycznia 2011 roku, spod klubu 'Od zmierzchu do świtu', skradziono gitarę basową Ibanez SR 700. Czterostrunowa gitara w kolorze miodowym/żółtym została odzyskana dzięki pomocy społeczności muzyków.
Dunlop wypuścił film dokumenty o legendarnej kostce efektu wah-wah Cry Baby, opowiadając historię tego urządzenia od jego wynalezienia w 1966 roku po dzień dzisiejszy. Film przedstawia wywiady z wieloma wybitnymi muzykami, inżynierami i historykami, którzy dyskutują o wpływie pedału na muzykę popularną.
Niedawno zakupiłem używaną basówkę BC RICH NT BEAST BASS z układem aktywnym, ale napotkałem problem - gitara nie pobiera prądu z baterii. Próby na różnych wzmacniaczach i bateriach nie przyniosły rozwiązania, pomimo sprawnego działania kontroli głośności i tonu.
Podzielam swoją ekscytację związana z nadchodzącym, profesjonalnie brzmiącym demo, które ma pokazać swoje możliwości mimo ograniczeń domowego studia. Precyzyjnie opisuję proces twórczy wraz z krótkimi filmikami prezentującymi postęp.
Opisuję swoje doświadczenia po tym, jak mój wzmacniacz Peavey Tour 450 przestał działać tuż przed koncertem. Pozostawia pytania o potencjalną usterkę i szuka lokalnej pomocy w naprawie.
Grzesiek, student informatyki z Warszawy, dzieli się swoją pasją do muzyki i opowiada o swojej przygodzie z gitarą basową Ibanez BTB675. Dodatkowo, porusza temat swojej wcześniejszej pasji, jaką jest yoyo oraz dzieli się swoimi muzycznymi preferencjami.
Autor zastanawia się nad zakupem nowego sprzętu do gry w rockowym zespole. Rozpatruje dwie opcje: duże combo lub head z pożyczoną kolumną niskotonową, z ograniczonym budżetem 1300-1500zł.
Użytkownik zastanawia się, jak odpowiednio naciągnąć włosie w smyczku kontrabasowym 4/4 niemieckiego typu oraz jak często należy stosować kalafonię. Spotyka się z problemem niejednolitego dźwięku na różnych strunach.
Podczas czyszczenia basu natknąłem się na nieoczekiwane rozwarstwienie korpusu wzdłuż linii, gdzie wydawałoby się, że korpus jest sklejony z dwóch części. Zastanawiam się, czy to problem strukturalny, czy tylko kwestia estetyki?
Autor prosi forumowiczów o pomoc w wycenieniu wzmacniacza basowego Tenson model Bass 15B, podając jego specyfikację techniczną i stan wizualny oraz techniczny. Sprzęt używany był sporadycznie przez około pół roku i teraz nie jest używany od 2 lat.
Autor pyta o możliwość użycia strun z basu pięciostrunowego (bez najcieńszej - 63-130) na basie czterostrunowym Marathone BS - 04 i zastanawia się, czy taka zmiana może niekorzystnie wpłynąć na jego instrument. Gracz preferuje stroje niestandardowe, począwszy od 1 step down aż do C.
Po zakupie nowego basu Cort Action Bass Active V i podłączeniu go do wzmacniacza Hartke A100 przez wejście aktywne, użytkownik doświadcza znacznie niższej głośności w porównaniu z wejściem pasywnym oraz starszym basem Washburn xb100. Próby wymiany baterii nie przyniosły żadnej różnicy.
Po krótkiej przerwie przywitałem się ponownie z miłośnikami niskich brzmień, zapraszając ich do naszego miejsca na warszawskiej Ochocie. Mam nadzieję, że uda nam się zbudować równie miłą atmosferę i przyjazne muzyce miejsce jak na Bemowie.
Stałem się właścicielem nieznanego fretlessa i rozważam całkowitą zmianę elektroniki. Proszę o konsultacje odnośnie nowych pickupów i wyekranowania.
Autor przedstawia swoje zainteresowanie amerykańskimi jazz basami, zwłaszcza jednym, który wyróżnia się dzięki przełącznikowi S1. Rozważa zakup używanego modelu i pyta o cenę, porady oraz alternatywne modele.
Rozważając zakup pierwszego basu, mamy do wyboru trzy opcje: Epiphone Les Paul Standard, Cort Action Bass Active oraz Washburn XB120 TR. Każda z tych gitar basowych ma swoje unikatowe cechy, które mogą przemawiać za jej wyborem, jednak który instrument okaże się najlepszym wyborem dla fanów Muse, Metallica, AC/DC oraz Guns N' Roses?
Basista poszukuje specyficznego potencjometru blendu do Jazzbasa Deluxa V, który byłby kompatybilny z jego instrumentem. Napotkał problemy z ofertami dostawa od licencjonowanego dystrybutora Fendera oraz inne alternatywy nie spełniały jego oczekiwań.
Basista w naszej kapeli testuje połączenie kolumny basowej z wzmacniaczem estradowym img stage line, szukając wydajnego i ekonomicznego rozwiązania dla swojego brzmienia. Rozważana jest możliwość zakupu kolumny basowej do współpracy z obecnym wzmacniaczem, z potencjałem do przyszłych ulepszeń.
Rozważam zakup gitary basowej lutniczej marki Kania, która imponuje świetnym wykonaniem, komfortem gry i renomowanym osprzętem w postaci przystawek Bartolini i elektroniki Aguilar. Zastanawiam się, czy cena 2000zł za używaną gitare to dobra oferta.