Spacer po targach NAMM przypomina wizytę w największym Guitar Center we wszechświecie podczas Czarnego Piątku. Instrumenty nie tylko delikatnie zachęcają do siebie – są w ciągłym stanie prezentacji.
W artykule opisuję moją fascynację i poszukiwania dotyczące techniki gry na basie, którą zauważyłem u basisty Novego, znanego z takich zespołów jak Behemoth, Vader i Virgin Snatch. Technika ta, wykorzystująca głównie kciuk, przypomina coś między slapem a zupełnie nowym brzmieniem.
W tekście opisano doświadczenia wspólnej gry z akordeonistami i pianistami. Ukazuje, jak odmienna szkoła gry akordeonowej wpływa pozytywnie na współpracę w zespołach rozrywkowych.
Osoba porusza problem nieprawidłowego trzymania kciuka lewej ręki podczas gry na gitarze, podając przykłady i zadając pytanie o potencjalne negatywne skutki takiej techniki oraz czy warto ją poprawić.
Artykuł omawia unikalny styl gry na gitarze jazzowej, wskazując na brak prostych sztuczek, które mogłyby naśladować geniusz gitarzystów jazzowych jak Django Reinhardt. Dodatkowo, przedstawia lekkomyślny żart z teatru, który kończy się zabawną wpadką.
Railroad Earth, znana grupa muzyczna, ogłosiła dołączenie do zespołu Dave'a Speranzy jako nowego basisty, zastępując Andrew Altmana po 12 latach wspólnego grania.
Justin Meldal-Johnsen to nie tylko basista Becks, ale też producent, kompozytor i multiinstrumentalista, którego kariera przekracza granice gatunków muzycznych. Ten artykuł przedstawia jego wszechstronność, styl oraz wpływ na branżę.
Red Callender to niewątpliwie jedna z ważniejszych postaci w historii basu. Jego umiejętności i wszechstronność sprawiły, że jego muzyka przetrwała przez dekady.
Technika gry na basie jest tak samo ważna, jak wybór samego instrumentu. Czy jednak kiedykolwiek zastanawialiście się nad ponowną oceną sposobu, w jaki gracie?
Jimmy Johnson to postać, która nieodłącznie wpisała się w historię muzyki basowej. Grając na 5-strunowym Alembiku, zyskał uznanie dzięki swojemu wyraźnemu tonowi i niezwykłej technice.
Niniejszy artykuł odkrywa basowe linie Verdine'a White'a z Earth, Wind & Fire, które zdefiniowały styl i odniosły ogromny sukces. Analizujemy styl gry, który uczynił go legendą.
Paul Simonon z The Clash nie tylko stał się ikoną dzięki fotogenicznemu niszczeniu basu na słynnej okładce 'London Calling', ale także dzięki swojemu unikatowemu stylowi gry. Poznajemy bliżej jego artystyczną drogę oraz wpływ na muzykę.
Jim Hughart, doświadczony sideman z duszą jazzmana i wysublimowanym podejściem, nie tylko wspierał na scenie największych artystów jazzowych, ale też wyróżnił się jako czołowy muzyk sesyjny w Los Angeles. Towarzysząc takim gwiazdom jak Joe Pass i Tom Waits, zapisywał swoje mistrzowskie linie basu w dziełach przekraczających gatunkowe granice.
Berry Oakley, basista zespołu The Allman Brothers Band, wniósł znaczący wkład w rozwój rocka południowego dzięki swoim niezwykłym linijkom basowym. Poznajemy jego styl, wpływ na muzykę i najbardziej ikoniczne występy.
Cliff Burton, przez cztery lata swojej kariery w Metallice, zdefiniował styl, brzmienie i postawę metalu, zostawiając po sobie niezatarte dziedzictwo. Jego techniczna biegłość, innowacyjne podejście i wkład muzyczny sprawiają, że jest uznawany za jednego z największych basistów wszech czasów.
Sean Hurley, znany ze współpracy z Vertical Horizon i niezliczona ilość sesji nagraniowych, pokazuje, jak istotna jest umiejętność służenia piosence. Jego podejście do gry na basie jest lekcją dla każdego muzyka.
David Hood, znany z pracy z Muscle Shoals Rhythm Section, to basista, którego wpływ na muzykę soul i R&B jest niezaprzeczalny. W tym artykule przybliżamy jego styl, najważniejsze nagrania i wkład w przemysł muzyczny.
Tina Weymouth, współzałożycielka Talking Heads i Tom Tom Club, jest jedną z najbardziej charakterystycznych basistek w historii muzyki. Jej niekonwencjonalny styl gry na basie pomógł zdefiniować brzmienie nowej fali lat 70. i 80.